dateprobleem

13-10-2012 14:27 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
het zit dus zo:

Mijn vriend en ik zijn ondertussen 5 maand samen en we hebben het heel leuk samen.

Het probleem zit hem alleen in het daten we zijn heel graag bij elkaar maar het begint wat eentonig te worden.

We willen graag gewoon bij elkaar kunnen zijn en televisie kunnen kijken maar dat gaat niet omdat ik ouders heb die heel erg op hun privacy zijn gesteld en hij bij zijn oma woont die ook nie echt het meest aangename gezelschap is.

We gaan veel uit: iets drinken op café, uit eten op restaurant, afspreken met vrienden, uitgaan of naar de film gaan.

Maar nu zou ik wat anders willen doen iets romantisch leuk spannend,...

Kan iemand me helpen?
Boek eens een lekkere vakantie of eens naar een huisje en ga er gewoon eens samen op uit, hij even weg bij oma vandaan, jij bij ouders gewoon even hij en jij samen alleen
Misschien tijd om op jezelf te gaan wonen? Of boek een leuk weekendje weg.
we studeren nog allebei dus dat is redelijk moeilijk...

we zoeken een oplossing voor op korte termijn zodat we nog even doorkunnen tot aan de vakantie...

en ik zou graag alleen gaan wonen maar daar zijn mijn ouders niet zo voor...
Hoe oud zijn jullie nu dan?
Probeer toch te kijken naar die dingen die jullie wel hebben samen, ipv de mindere kanten, natuurlijk wordt het entonig elke keer het zelfde, kan me er zo goed in verplaatsen,neem even de ruimte voor je zelf en ga goed overdenken of je dit zo wilt ja of nee
Hoe oud zijn jullie idd?
wij zijn 21 en 24 (we hebben allebei al wat omwegen gedaan in onze studie ;) )
Roompot heeft buiten de vakanties om soms ontzettend goedkope aanbiedingen voor accommodaties in het hele land. Dan heb ik het echt over 29 euro voor een midweek, 59 euro voor een weekend enz. Je kan je inschrijven voor de nieuwsbrief en zo af en toe lekker samen op de bank hangen zonder pottenkijkers.
Als je 21 bent dan kan je toch zelf beslissen om op jezelf te gaan? Of betalen je ouders misschien je studie en hebben ze op die manier daardoor daar "meer" zeggenschap over?
ja het eerste probleem is dus dat mijn ouders mijn studie betalen

het tweede probleem is dat ik geen weekendwerk of vakantiewerk mag doen van hun wat mij dus ook de mogelijkheid ontneemt om op mezelf te gaan wonen

het derde probleem is dat mijn zus tot haar 26e heeft thuisgewoond en dat ze dat nu tegen mij gebruiken zodat zij hun controle over mij kunnen houden...

dat is dan ook een ander probleem en ik kom er ook compleet gek van maar ook hier weet ik geen oplossing voor...
Je mag niet werken? Omdat?
Komt ook niet echt goed over voor werkgevers als je nooit een bijbaan hebt gehad.
ze vinden dan dat ze niet voldoen aan hun taak als ouder en ze vinden dat ik zo al genoeg heb...
tv op je kamer? Je hoeft je ouders toch niet te zien als je gewoon op je eigen kamer blijft?
Ja, het is inderdaad controle, controle die je tegenhouden in je ontwikkeling, want straks moeten ze je loslaten en moet je ineens alles ineens gaan ervaren, financieel, werkgebied. Lastig maar goed dat was je vraag natuurlijk niet. Ik heb eerlijk gezegd geen antwoord op je vraag, het lijkt mij lastig om op deze manier een relatie te moeten hebben, je kan niet iedere week in een hotel gaan zitten. Hoe is de relatie en hoe zien jullie de toekomst?
quote:aurelieb schreef op 13 oktober 2012 @ 14:37:

en ik zou graag alleen gaan wonen maar daar zijn mijn ouders niet zo voor...Als jij graag op jezelf wil gaan wonen, dan moet je dat doen.
quote:aurelieb schreef op 13 oktober 2012 @ 14:59:

ze vinden dan dat ze niet voldoen aan hun taak als ouder en ze vinden dat ik zo al genoeg heb...

Zij bepalen voor jou dat je genoeg inkomen hebt?

Komen je ouders uit het jaar nul?
onze relatie zit goed, alleen hebben we wel vaak ruzie door de situatie maar ik denk dat iedereen dat zou hebben... we zien elkaar doodgraag en hij kan me altijd doen lachen maar momenteel is het gewoon moeilijk omdat we geen plekje voor onszelf hebben...
Ik zou toch maar luisteren naar je ouders,blijkbaar is dit nodig anders zullen ze niet zo reageren.

Misschien is je vriendje over een poosje wel uit beeld en veranderen je gedachten weer..
Huh? Dat is een gekke wending van het topic! Jouw ouders willen je dus niet zelfstandig laten worden. Jemig hee.
mijn vriendje is ook niet het probleem

hij is het vriendje waar ze al het beste mee overeen komen dusja...

je zou ze moeten kennen om het te begrijpen... Ze zijn gewoon heel erg op hun privacy gesteld en willen 's avonds niemand meer over de vloer... en overdag heb ik altijd les van 8u15 tot 18u...
Ik vindt dat jou ouders jou wel de kans geven, ze zijn al mild door te zeggen dat je niet hoeft te werken, ook zodat je de weekenden met je vriendje kan zijn en hun kunnen toekijken hoe het gaat, en ruzie om de situatie relatie klinkt ook niet ideaal,ik snap je ouders helemaal, je studie en steun van je ouders is belangerijk,stel alles gaat fout dan mocht je willen dat je geluisterd had!
quote:frizzy schreef op 13 oktober 2012 @ 15:08:

Huh? Dat is een gekke wending van het topic! Jouw ouders willen je dus niet zelfstandig laten worden. Jemig hee.overprotective...
quote:deurkrukje schreef op 13 oktober 2012 @ 15:12:

Ik vindt dat jou ouders jou wel de kans geven, ze zijn al mild door te zeggen dat je niet hoeft te werken, ook zodat je de weekenden met je vriendje kan zijn en hun kunnen toekijken hoe het gaat, en ruzie om de situatie relatie klinkt ook niet ideaal,ik snap je ouders helemaal, je studie en steun van je ouders is belangerijk,stel alles gaat fout dan mocht je willen dat je geluisterd had!het is ook niet dat ik niet luister naar mijn ouders he, ik zoek gewoon leuke dates om te doen zodat we druk wat kunnen verlichten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven