dateprobleem

13-10-2012 14:27 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
het zit dus zo:

Mijn vriend en ik zijn ondertussen 5 maand samen en we hebben het heel leuk samen.

Het probleem zit hem alleen in het daten we zijn heel graag bij elkaar maar het begint wat eentonig te worden.

We willen graag gewoon bij elkaar kunnen zijn en televisie kunnen kijken maar dat gaat niet omdat ik ouders heb die heel erg op hun privacy zijn gesteld en hij bij zijn oma woont die ook nie echt het meest aangename gezelschap is.

We gaan veel uit: iets drinken op café, uit eten op restaurant, afspreken met vrienden, uitgaan of naar de film gaan.

Maar nu zou ik wat anders willen doen iets romantisch leuk spannend,...

Kan iemand me helpen?
Deurkrukje als volwassen persoon moet je de kans krijgen je ontwikkelen door middel van een baan krijgen en inzicht te krijgen op financieel gebied, ook hoort hierbij zelf fouten maken en deze weer zelfstandig proberen op te lossen. Ik vind dat haar ouders te beschermend zijn en vast goed bedoeld maar ze geven to niet de kans zich als zelfstandig volwassene te ontwikkelen.
Raar verhaal... Met die ouders schiet het niet op. Er zijn zat studerende die op zichzelf wonen. Je krijgt stufi? Werken erbij in de weekenden. Probleem opgelost.
quote:cm_89 schreef op 13 oktober 2012 @ 15:15:

Deurkrukje als volwassen persoon moet je de kans krijgen je ontwikkelen door middel van een baan krijgen en inzicht te krijgen op financieel gebied, ook hoort hierbij zelf fouten maken en deze weer zelfstandig proberen op te lossen. Ik vind dat haar ouders te beschermend zijn en vast goed bedoeld maar ze geven to niet de kans zich als zelfstandig volwassene te ontwikkelen.
Is zo, maar dan vindt ik dan moet je doen wat je wilt doen en niet twijfelen, hoeveel tegenwicht dan ook,maar met alleen een studie en een bijbaantje en een eigen woning is ook geen vetpot ze studeren allebei, waardoor als deze situatie zo zal zijn er ook weer schulden opgebouwdt kunnen worden.
Ik was op mijn 19de al het huis uit, en volgde een studie,mijn ouders hadden er ook problemen mee maar ik ben gewoon gegaan,tot de dag van vandaag hebben ze er nog moeite mee want ze voelde hun eigen verlaten door mij,omdat ik hun oogappeltje was,waarschijnlijk ook omdat ik nog beter terecht ben gekomen dan eerst.

Als je iets wilt laat je dat door niemand beinvloeden en ga je..
Mogen jullie wel seks hebben?
Op deze manier vraag ik mij ook af hoe je een stabiele relatie kan krijgen. Ik snap de ruzies wel door deze situatie, bedoel aan de ene kant wil je iets serieus opbouwen met elkaar, je bent 21 dus dan neem ik aan dat je meer verwacht van een relatie dan leuke dingen doen, uiteindelijk hoop je denk ik een relatie met toekomstperspectief op te bouwen. Dit is naar mijn idee onmogelijk als je aan de andere kant nog heel afhankelijk bent van je ouders en er steeds van alles uit handen genomen wordt
quote:aurelieb schreef op 13 oktober 2012 @ 15:14:

het is ook niet dat ik niet luister naar mijn ouders he, ik zoek gewoon leuke dates om te doen zodat we druk wat kunnen verlichten...Meid, waarom zou je naar je ouders moeten luisteren? Natuurlijk heb je je te houden aan hun huisregels, maar of jij gaat werken, op jezelf gaat wonen, of vul maar in mag je echt zelf bepalen.
Laat hem anders met ideeen komen, of ga wat voor je zelf doen.
ja mijn vorige relaties liepen ook altijd stuk doordat ik zo moeilijke ouders heb maar toen vonden ze het ook geen goeie jongens terwijl het nu echt veel beter is ze vragen hem mee uit eten enzo, wat ze bij de vorige niet deden...

en ja inderdaad willen we allebei iets opbouwen en denken we veel aan de toekomst maar we leven nog altijd nu he...
Is toch ideaal, als je ouders alles betalen? Dat betekent dat je het geld dat je verdient met werken helemaal kunt sparen. Ik zou gewoon een baantje zoeken hoor. Hoe betaal je nu dan bijv. kleding en uitgaan, krijg je zakgeld van je ouders?
Nouja.. Als je thuis woont is het wel nodig om in zekere mate naar je ouders te luisteren. Maar de dingen die jij noemt (geen bezoek na 8uur, niet toegestaan om in het weekend te werken) zijn echt bizar.

Dat zijn regels voor een meisje van 12/13/14...
Natuurlijk leef je nu maar je gaat moeilijk iets op kunnen bouwen zonder wat meer vrijheid.
quote:aurelieb schreef op 13 oktober 2012 @ 15:35:

ja mijn vorige relaties liepen ook altijd stuk doordat ik zo moeilijke ouders heb maar toen vonden ze het ook geen goeie jongens terwijl het nu echt veel beter is ze vragen hem mee uit eten enzo, wat ze bij de vorige niet deden...

en ja inderdaad willen we allebei iets opbouwen en denken we veel aan de toekomst maar we leven nog altijd nu he...En als je nu niets doet, zal er in de toekomst niets veranderen. Je moet ergens beginnen.
Jemig, ik ben twee jaar ouder dan jij, woon al vanaf m'n 17e op kamers en werk al vanaf m'n 14e bij minimaal 1 bijbaantje per keer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven