Entertainment alle pijlers

fouten in reclames

13-10-2012 16:27 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik weet niet of hier ooit een topic over is geweest maar het lijkt mij erg leuk om foutjes die je in een serie/film/reclame ziet te melden. Lees : make-up fouten, opname fouten, spraak fouten enz.

bijvoorbeeld in die hatelijke reclames van KFC :

jongen staat in de rij voor de kassa, het meisje zegt tegen hem wat leuk dat je er weer bent, vervolgens geeft hij aan wat hij wil en zegt dean saunders (dacht ik ) volgens mij kom jij hier voor het eerst. dat terwijl hij toch echt mee had moeten krijgen dat dat meisje zegt : wat leuk dat je er weer bent.

Hebben jullie nog een paar leuke fouten... ben benieuwd.
quote:slempie schreef op 13 oktober 2012 @ 17:26:

Werther's echte: ik was in m'n favoriete caramelwinkel.

Hoeveel caramelwinkels ken jij?Haha, ja dat was precies de reclame die ik wilde noemen.
quote:slempie schreef op 13 oktober 2012 @ 17:26:

Werther's echte: ik was in m'n favoriete caramelwinkel.

Hoeveel caramelwinkels ken jij?waarschijnlijk te letterlijk vertaald uit het duits
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:neves schreef op 13 oktober 2012 @ 17:33:

Ik zou willen dat ze een programma maakten waarin al die reclames nagespeeld werden. Om dan aan te tonen dat het allemaal bullshit is. Zoals mega vlekken die er 10 tellen uitgaan, of met zo'n doekje over een totaal aangekoekt gasfornuis. Er komen dagelijks zoveel reclames voorbij die gewoon niet waar zijn, hoogst irritant. Dat vind ik dus eigenlijk ook fouten in reclames...

dat is inderdaad een erg leuk idee !

Misschien eens aangeven bij rtl haha
quote:truffelmaffia schreef op 13 oktober 2012 @ 17:35:

[...]

Op een motor? Of is dat een andere reclame? Die met die man op de motor iig, daarvan praat die man ook heel onverstaanbaar. Hij parkeert z'n (rode?) motor naast een auto met een vrouw erin.klopt die reclame bedoel ik haha
quote:neves schreef op 13 oktober 2012 @ 17:33:

Ik zou willen dat ze een programma maakten waarin al die reclames nagespeeld werden. Om dan aan te tonen dat het allemaal bullshit is. Zoals mega vlekken die er 10 tellen uitgaan, of met zo'n doekje over een totaal aangekoekt gasfornuis. Er komen dagelijks zoveel reclames voorbij die gewoon niet waar zijn, hoogst irritant. Dat vind ik dus eigenlijk ook fouten in reclames...Denk niet dat er dat een zal komen, zijn geen sponsors voro te vinden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je hebt ook die reclame van BCC dat die man in de winkel staat op zijn horloge te kijken en zegt 'ja nu is het 1 uur' voor een product op te halen via afhaalservice .

Terwijl die klok van de man achter de balie duidelijk 10 voor aan geeft .

Zo vaag ., zo ken ik nog talloze reclames waar fouten in zitten. Dan vraag je je toch af of die mensen dat nou zelf niet zien!?
Die reclame van Werther's inderdaad. Caramelwinkels?! Ik heb ze nog nooit gezien.

En de radioreclame van (ik dacht) NCOI. "voor werkond Nederland"
quote:liefjurkje schreef op 13 oktober 2012 @ 18:03:

Je hebt ook die reclame van BCC dat die man in de winkel staat op zijn horloge te kijken en zegt 'ja nu is het 1 uur' voor een product op te halen via afhaalservice .

Terwijl die klok van de man achter de balie duidelijk 10 voor aan geeft .

Zo vaag ., zo ken ik nog talloze reclames waar fouten in zitten. Dan vraag je je toch af of die mensen dat nou zelf niet zien!?Ik weet zo niet welke dat is, maar volgens mij bedoelde hij dat hij nu een uur later terug was gekomen om het product te halen.. (rare zin, maar duidelijk genoeg?)
@moeilijkenaam. Hmmm dat zou ook nog kunnen! Ik ga eens opletten!
quote:moeilijkenaam schreef op 13 oktober 2012 @ 18:21:

[...]

Ik weet zo niet welke dat is, maar volgens mij bedoelde hij dat hij nu een uur later terug was gekomen om het product te halen.. (rare zin, maar duidelijk genoeg?)Nu begrijp ik m pas. Ik dacht ook dat ie zijn aankoop pas om 13 uur kon ophalen. Slechte reclame. Lees trouwens dat het alleen na een uur klaarligt als de winkel het op voorraad heeft. Anders duurt het een dag of zes. Mag hopen dat dat meteen duidelijk is als je bestelt.
een tijd geleden maakte Adidas (of Rexona, weet ik even niet meer) reclame voor een anti-transparant deodorant. Vond ik echt een wonder! En het heeft zeker 2 maanden geduurd voordat je de voice-over ineens heel nadrukkelijk anti- tranSPIrant hoorde zeggen (en dan ook echt met de nadruk op SPI). Zit er dan niemand tijdens de eerste viewing op te letten, vraag ik me dan af.
Ik snap nog steeds die dettol reclame niet met dat automatische zeeppompje. "ja, want dan krijg je geen vieze handen bij het gebruik van dat pompje" ehh.... Ik heb vieze handen, pomp een keer, was mijn handen en klaar... Volgens mij wordt alleen het pompje vies dan...

Of zou de tekst moeten zijn: "zo wordt je pompje niet vies bij het handen wassen"?!

Zucht..
Geloof mij maar... heel erg veel mensen trappen in die van Dettol.
Er is ook zo'n reclame (geloof van een wc reiniger) waarin geroepen wordt "onhygiënisch vuil".

Wel eens hygiënisch vuil gezien..... ?
Bij reclames voor wasmiddelen wordt vaak verteld dat hun product heel zuinig is in gebruik. De wasmachine die dan draaiend in beeld komt, bevat welgeteld uit 1 sok en 2 shirtjes. Lekker zuinig!
Mijn favoriet is toch wel de reclame van kinderbueno met mark Tuitert. Toen ik die de eerste keer zag, zag ik het meteen...die vrouw steekt die bueno gewoon eerst bijna naast haar mond voordat ze er een hapje van neemt. Moest er zo om lachen, begreep ook echt niet waarom ze die scene niet gewoon even opnieuw hebben opgenomen?

Ik kan de hele reclame niet vinden, maar zo te zien heeft iemand anders er een heel irritant filmpje van gemaakt :

http://www.youtube.com/watch?v=GqN7AlrHI1w
Bij Jumbo kunnen ze beter eerst dat meisje Jumbo leren uitspreken, nu zegt ze hallo JumPo !
Een aantal jaren terug had je een wasmiddelenreclame waarbij ze bij mensen aan de deur gingen vragen of zij het middel wilden testen en dan stond er de hele tijd knipperend in beeld "LIVE opgenomen" .... eh.... jaaaah!?!? Was er nog een andere manier van opnemen dan!?

quote:plofkipje84 schreef op 13 oktober 2012 @ 19:44:

Ik snap nog steeds die dettol reclame niet met dat automatische zeeppompje. "ja, want dan krijg je geen vieze handen bij het gebruik van dat pompje" ehh.... Ik heb vieze handen, pomp een keer, was mijn handen en klaar... Volgens mij wordt alleen het pompje vies dan...

Of zou de tekst moeten zijn: "zo wordt je pompje niet vies bij het handen wassen"?!

Zucht..

haha nu je het zegt ! ik heb m wel.... en vraag me nu af waarom ik erger me aan dat ik die 3sec moet wachten voordat het er een keertje uitkomt haha.

dit is gewoon echte plat gezegd een mindfuck reclame.

want inderdaad het heeft geen toegevoegde waarde maar hun laten je echt denken dat dit hygiënischer is dan een gewoon pompje
ga nu echt beter opletten haha.

wat mij overigens opviel bij de sorry maar oh zo waardeloze film Sint! was dat het sneeuwde, in de voorste straat lagen de daken bedekt met sneeuw, en in de straat daarachter waren de dakpannen gewoon te zien. misschien een straat vol wietplantages
Wij van WC eend adviseren WC eend.

DUH!!
quote:waarbij schreef op 13 oktober 2012 @ 23:08:

Wij van WC eend adviseren WC eend.

DUH!!haha die is dom ja haha
Ik dacht dat het dove was, die hadden een geweldige nieuwe deodorant die de irritaties van het scheren verhielpen binnen zeven (of vijf pin me er niet op vast) dagen. Helaas voor mij groeien de haartjes toch echt wel binnen 1/2 dagen terug.. Heeft dus totaal geen zin!
Corendon al langs geweest?? Vekansie, gaan met vekansie
Mijn man merkte gister op dat de Roosvicee reclame nergens op slaat (het fietsende kleine meisje met de korte beentjes): als je in zo'n huis woont, hoef je geen water te pompen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven