Entertainment alle pijlers

fouten in reclames

13-10-2012 16:27 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik weet niet of hier ooit een topic over is geweest maar het lijkt mij erg leuk om foutjes die je in een serie/film/reclame ziet te melden. Lees : make-up fouten, opname fouten, spraak fouten enz.

bijvoorbeeld in die hatelijke reclames van KFC :

jongen staat in de rij voor de kassa, het meisje zegt tegen hem wat leuk dat je er weer bent, vervolgens geeft hij aan wat hij wil en zegt dean saunders (dacht ik ) volgens mij kom jij hier voor het eerst. dat terwijl hij toch echt mee had moeten krijgen dat dat meisje zegt : wat leuk dat je er weer bent.

Hebben jullie nog een paar leuke fouten... ben benieuwd.
Een tikkeltje offtopic, er is een reclamfilmpje met Wolter Kroes waarbij twee blonde mutsen helemaal in zwijm zijn van dat hij in een liedje over Shala, de godin van het graan zingt en over de Lala, een gemeenschap op Mindanao. Het filmpje vond ik sowieso al leuk, maar ik lach echt in een deuk toen ik googlede op shala en lala en het nog bleek te kloppen ook: giller!
quote:cleopatra26 schreef op 13 oktober 2012 @ 16:35:

Een tikkeltje offtopic, er is een reclamfilmpje met Wolter Kroes waarbij twee blonde mutsen helemaal in zwijm zijn van dat hij in een liedje over Shala, de godin van het graan zingt en over de Lala, een gemeenschap op Mindanao. Het filmpje vond ik sowieso al leuk, maar ik lach echt in een deuk toen ik googlede op shala en lala en het nog bleek te kloppen ook: giller!haha klopt het ook nog ja ? haha is inderdaad leuk gedaan met die dames
Ik heb niet zo lang geleden een schrijffout in een wettekst gelezen. Maar daar gaat dit topic niet over.
Cleopatra bedankt, ik ergerde me rot dat ik telkens niet kon verstaan wat ze nu eigenlijk zeiden, gemeenschap op mindanao! Nu weet ik het eindelijk
quote:paloma schreef op 13 oktober 2012 @ 16:40:

Ik heb niet zo lang geleden een schrijffout in een wettekst gelezen. Maar daar gaat dit topic niet over.dat is wel heel erg haha
quote:cleopatra26 schreef op 13 oktober 2012 @ 16:35:

Een tikkeltje offtopic, er is een reclamfilmpje met Wolter Kroes waarbij twee blonde mutsen helemaal in zwijm zijn van dat hij in een liedje over Shala, de godin van het graan zingt en over de Lala, een gemeenschap op Mindanao. Het filmpje vond ik sowieso al leuk, maar ik lach echt in een deuk toen ik googlede op shala en lala en het nog bleek te kloppen ook: giller!Een "foutje" in die reclame is dat ze tot tweemaal toe zegt: "Ja, dan durf je diep te gaan hoor."
die reclame's van carglass yuk

echt zo, wil je even naar mn sterretje kijken
quote:ikwordmama schreef op 13 oktober 2012 @ 16:42:

[...]dat is wel heel erg hahaInderdaad. Ik zit er ook aan te denken om Den Haag te bellen .
nah het is niet echt een fout maar van die rimpelloze vrouwen die een NIEUWE antirimpelcreme aanprijzen..tja door dit te gebruiken hebben ze geen rimpels...

HOEZO!!! die creme is toch nieuw?! dan kunnen ze die toch nog helemaal niet gebruikt hebben verder?

wat een onzin..
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
quote:zomerindebol schreef op 13 oktober 2012 @ 16:45:

nah het is niet echt een fout maar van die rimpelloze vrouwen die een NIEUWE antirimpelcreme aanprijzen..tja door dit te gebruiken hebben ze geen rimpels...

HOEZO!!! die creme is toch nieuw?! dan kunnen ze die toch nog helemaal niet gebruikt hebben verder?

wat een onzin..of van die scheer mes reclame's die vrouwen hebben al gladde benen en dan gaan ze scheren logisch dat je dan een glas resultaat hebt
Bij de reclame van een wasmiddel (helaas schiet de naam me even niet te binnen) die begint met een vlak vol vierkantjes met beelden van vrouwen en dat er dan eentje vergroot wordt.

Blonde dame met spelend (kleurend?) kind op de achtergrond "en ik wil natuurlijk niets verspillen". Nee, daarom heb je op klaarlichte dag een lamp aan staan in de huiskamer (nee, die lamp heeft geen functie voor het kindje). Zo ontzettend NIET overtuigend!
hahahaha ja inderdaad, ik las hier ooit ergens dat iemand zei, laat ze maar eens een chimpansee scheren metr die dingen, dan ben ik onder de indruk :D
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Bij cosmeticareclames wordt vaak gezegd dat het dermatologisch getest is, maar er wordt nooit bijgezegd wat de uitslag was.
In de radioreclame van vodafone worden een heleboel dingen opgenoemd (pin me niet vast op de volgorde) Perfecte auto, perfecte glimlach, perfectE jasje.

Bloedirritant.
Een vrouw in een wasmiddelreclame die een lelijk, vormeloos wit t-shirt omhoog houdt en zegt:'mijn favoriete t-shirt!' Yeah right..
De swifer reclamen over de nieuwste apparaten.

In de reclamen hebben ze het over de swiffer antidust :' haalt stof weg op plekken waar het niet kan komen'. MAAR als het er al niet kan komen hoe kan je het dan weghalen met de swifer?

Beetje jammer dat ze zelf ook doorhadden dat het niet klopte en het nu veranderd hebben...
quote:FullHouse schreef op 13 oktober 2012 @ 16:50:

Bij de reclame van een wasmiddel (helaas schiet de naam me even niet te binnen) die begint met een vlak vol vierkantjes met beelden van vrouwen en dat er dan eentje vergroot wordt.

Blonde dame met spelend (kleurend?) kind op de achtergrond "en ik wil natuurlijk niets verspillen". Nee, daarom heb je op klaarlichte dag een lamp aan staan in de huiskamer (nee, die lamp heeft geen functie voor het kindje). Zo ontzettend NIET overtuigend!

haha ariel is dat dacht ik, of omo.. ik ga er op letten als ik em weer zie.

enne berichtje naar den haag haha je kan het proberen, maar neem meteen het nieuws mee zal een leuke blunder zijn.

die van carglass vind ik ook zoo verschrikkelijk, nu is er weer een nieuwe reclame van een aardig aantrekkelijke gozer maar die praat zo binnensmonds gewoon niet verstaanbaar.
quote:roodwitblauw schreef op 13 oktober 2012 @ 16:55:

Bij cosmeticareclames wordt vaak gezegd dat het dermatologisch getest is, maar er wordt nooit bijgezegd wat de uitslag was.
quote:sann18 schreef op 13 oktober 2012 @ 16:57:

De swifer reclamen over de nieuwste apparaten.

In de reclamen hebben ze het over de swiffer antidust :' haalt stof weg op plekken waar het niet kan komen'. MAAR als het er al niet kan komen hoe kan je het dan weghalen met de swifer?

Beetje jammer dat ze zelf ook doorhadden dat het niet klopte en het nu veranderd hebben...Reclamen?
Werther's echte: ik was in m'n favoriete caramelwinkel.

Hoeveel caramelwinkels ken jij?
Nou, die ene. Van de reclame.
Ik zou willen dat ze een programma maakten waarin al die reclames nagespeeld werden. Om dan aan te tonen dat het allemaal bullshit is. Zoals mega vlekken die er 10 tellen uitgaan, of met zo'n doekje over een totaal aangekoekt gasfornuis. Er komen dagelijks zoveel reclames voorbij die gewoon niet waar zijn, hoogst irritant. Dat vind ik dus eigenlijk ook fouten in reclames...
quote:ikwordmama schreef op 13 oktober 2012 @ 16:58:

[...]

die van carglass vind ik ook zoo verschrikkelijk, nu is er weer een nieuwe reclame van een aardig aantrekkelijke gozer maar die praat zo binnensmonds gewoon niet verstaanbaar.Op een motor? Of is dat een andere reclame? Die met die man op de motor iig, daarvan praat die man ook heel onverstaanbaar. Hij parkeert z'n (rode?) motor naast een auto met een vrouw erin.
Daarbij is dermatologisch testen ook verplicht voor zulke producten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven