Tips voor Brugge
vrijdag 25 april 2008 om 09:11
Hallo Dames,
Ik heb al gezien dat er veel reislustigen zijn hier op het forum dus misschien dat jullie mij tips kunnen geven. Dit weekend gaan mijn vriend en ik voor 4 dagen, 3nachten naar Brugge. We hebben er veel zin in, maar wie heeft er tips voor ons. Wat moeten we gezien of gedaan hebben? We zijn eind twintigers en doen alles te voet of met het openbaar vervoer. We houden wel van een gezonde mix van oude gebouwen, siteseeing, lekker eten en musea. We vinden het ook leuk om apparte niet alle daagse dingen te proberen.
Ik hoop dat jullie leuke tips voor ons hebben.
Alvast bedankt,
Tica
Ik heb al gezien dat er veel reislustigen zijn hier op het forum dus misschien dat jullie mij tips kunnen geven. Dit weekend gaan mijn vriend en ik voor 4 dagen, 3nachten naar Brugge. We hebben er veel zin in, maar wie heeft er tips voor ons. Wat moeten we gezien of gedaan hebben? We zijn eind twintigers en doen alles te voet of met het openbaar vervoer. We houden wel van een gezonde mix van oude gebouwen, siteseeing, lekker eten en musea. We vinden het ook leuk om apparte niet alle daagse dingen te proberen.
Ik hoop dat jullie leuke tips voor ons hebben.
Alvast bedankt,
Tica
vrijdag 25 april 2008 om 09:49
In het chocolademuseum van Brugge beleeft u de boeiende wereld van de chocolade. U wordt ondergedompeld in de geschiedenis van de cacaobonen en krijgt een volledig beeld van de productie van pralines.
Ben er zelf niet geweest, was er maar een dagje.. Maar het lijkt me wel wat
Geloof dat er verder een diamantenmuseum is en zijn veel kerken die je kan bezoeken.
Oja, je kan met een koetsje door de stad, of met een bootje. Toen ik er was (hartje zomer) stervens druk, maar nu misschien wat minder!
Verder kan je er leuk winkelen, of gewoon lekker rondslenteren en zitten op de Markt. Beetje mensen kijken
Overzichtje voor de restaurants: http://foto.brugge.be/restaur/restaur.htm
Ben er zelf niet geweest, was er maar een dagje.. Maar het lijkt me wel wat
Geloof dat er verder een diamantenmuseum is en zijn veel kerken die je kan bezoeken.
Oja, je kan met een koetsje door de stad, of met een bootje. Toen ik er was (hartje zomer) stervens druk, maar nu misschien wat minder!
Verder kan je er leuk winkelen, of gewoon lekker rondslenteren en zitten op de Markt. Beetje mensen kijken
Overzichtje voor de restaurants: http://foto.brugge.be/restaur/restaur.htm
vrijdag 25 april 2008 om 11:50
Wij hebben fietsen gehuurd. Lekker een rondje rond de stadsmuur gefietst, dan krijg je een heel goed beeld van de geschiedenis. De overige dagen lekker door het stadje geslenterd en genoten van de heerlijke terrasjes.
Een bootje is ook erg leuk, je kunt volgens mij ook roeibootjes huren en lekker op de vijver ronddobberen.
Het begijnhof is wel aardig, de straatjes eromheen zijn heel gezellig.
Veel plezier!
Een bootje is ook erg leuk, je kunt volgens mij ook roeibootjes huren en lekker op de vijver ronddobberen.
Het begijnhof is wel aardig, de straatjes eromheen zijn heel gezellig.
Veel plezier!
vrijdag 25 april 2008 om 13:11
Ik ben er ook geweest. Je kunt er een aantal leuke dingetjes doen die hier al zo'n beetje genoemd zijn.
*een boottochtje door de grachten
*bezoekje aan het chocolademuseum, je mag ook wat proeven
*een rondleiding in de bierbrouwerij, je krijgt er ook een biertje
*het belfort beklimmen en genieten van het uitzicht
*een wandeling door de stad, er zijn wandelroutes te verkrijgen
*vanuit het station in brugge naar oostende aan zee met de trein
Het uit eten daar 's avonds is enorm gezellig in een van de knusse restaurantjes. Het smaakt ook nog eens goed allemaal. Veel plezier en romantiek!
*een boottochtje door de grachten
*bezoekje aan het chocolademuseum, je mag ook wat proeven
*een rondleiding in de bierbrouwerij, je krijgt er ook een biertje
*het belfort beklimmen en genieten van het uitzicht
*een wandeling door de stad, er zijn wandelroutes te verkrijgen
*vanuit het station in brugge naar oostende aan zee met de trein
Het uit eten daar 's avonds is enorm gezellig in een van de knusse restaurantjes. Het smaakt ook nog eens goed allemaal. Veel plezier en romantiek!

vrijdag 4 juli 2008 om 16:55
Wij willen binnenkort met een groep vrienden een weekendje naar Brugge gaan. Weet iemand een leuke overnachtingstip? Niet al te duur en het leukst zou natuurlijk een appartement o.i.d. zijn niet te ver van het centrum. De tips hierboven zullen we vooral gebruik van maken!! We willen gewoon een gezellig weekendje shoppen, cultuur, genieten maar ook 's avonds stappen. Heeft daar nog iemand tips voor?
vrijdag 18 juli 2008 om 10:08
Er is een leuk restaurant met een paar honderd biersoorten, vlak achter de ierse pub (celtic inn, waar ze op zaterdagavond live muziek hebben) www.celiticireland.be voor het adres. Verder nog een onwijs mooi Marokkaans restaurant (ook leuk om gewoon even te kijken) genaamd Ryad. Je kan overdag ook lekker naar Blankenberge een strandplaats ong 20 minuten rijden van brugge waar alles een stuk goedkoper is. Daar heb je nu een zandsculpturen-evenement. Bij de grote markt is alles erg duur (tosti 14,-!), je kan beter wat lekkers halen bij de bakker en lekker in het park opeten, want de bakkers zijn in belgie heeeeeeeerlijk! Veel plezier!