Gezondheid alle pijlers

ontstoken helix piercing

14-10-2012 17:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
jaa ik heb 2-3 week een helix piercing, en nu begint ie pijn te doen

misschien is een beetje roder,

moet ik het eruit halen of... ik heb nu gewoon alleen sterilon erop gedaan
Oei, je kunt beter geen sterilon gebruiken dat is wat te agressief.

Als je het schoon wilt maken dan gebruik je het beste een zoutoplossing.

Maar als je echt zeker wilt weten dat je het goed doet, ga dan even langs bij je piercer, dat is het het veiligst

Succes.
quote:tequilavixen schreef op 14 oktober 2012 @ 17:54:

Oei, je kunt beter geen sterilon gebruiken dat is wat te agressief.

Als je het schoon wilt maken dan gebruik je het beste een zoutoplossing.

Maar als je echt zeker wilt weten dat je het goed doet, ga dan even langs bij je piercer, dat is het het veiligst

Succes.

zout oplossing ? kan dat ook met keukenzout ofzo

en het is niet een echte helix piercing ik heb het gewoon laten schieten bij de da
Het beste is zeezout of anders zout zonder jodium, een theelepeltje in een glas gekookt water.

Als je er echt last van blijft houden raad ik je aan om toch een piercer te zoeken die er naar kan kijken. Een helixpiercing gaat door het kraakbeen, bij schieten van die piercing wordt dat kraakbeen alleen opzij gedrukt en dat kan inderdaad gaan irriteren.

Zorg in ieder geval dat je er alleen met schone handen aankomt (en kom er zeker niet te vaak aan, alleen bij het schoonmaken, wat je dus het best met zout water doet).
quote:tequilavixen schreef op 14 oktober 2012 @ 17:59:

Het beste is zeezout of anders zout zonder jodium, een theelepeltje in een glas gekookt water.

Als je er echt last van blijft houden raad ik je aan om toch een piercer te zoeken die er naar kan kijken. Een helixpiercing gaat door het kraakbeen, bij schieten van die piercing wordt dat kraakbeen alleen opzij gedrukt en dat kan inderdaad gaan irriteren.

Zorg in ieder geval dat je er alleen met schone handen aankomt (en kom er zeker niet te vaak aan, alleen bij het schoonmaken, wat je dus het best met zout water doet).

hmm we hebben alleen zout met jodium, kan het ook met soda ofzo ?

en dan water koken en dan afkoelen en dan soda erbij doen ?

en het is niet echt een helix want het is niet door kraakbeen
Wat een slechte drogisterij om helixpiercings te schieten, volgens mij mag dat al een tijd niet meer!

Maar ik herinner mij dat ik piercings schoonmaakte met Unicura zeep en water. Verder mocht ik er niet aankomen. Mijne zijn overigens wel gepierced, niet geschoten. Dit is al jaren geleden dus het advies kan inmiddels veranderd zijn, ik heb weinig last gehad.

Hoe kan jouw helixpiercing niet door kraakbeen zitten, heel dat deel van je oor bestaat uit kraakbeen toch? Of vergis ik mij?
quote:lolalien schreef op 14 oktober 2012 @ 18:04:

Wat een slechte drogisterij om helixpiercings te schieten, volgens mij mag dat al een tijd niet meer!

Maar ik herinner mij dat ik piercings schoonmaakte met Unicura zeep en water. Verder mocht ik er niet aankomen. Mijne zijn overigens wel gepierced, niet geschoten. Dit is al jaren geleden dus het advies kan inmiddels veranderd zijn, ik heb weinig last gehad.

Hoe kan jouw helixpiercing niet door kraakbeen zitten, heel dat deel van je oor bestaat uit kraakbeen toch? Of vergis ik mij?nee niet heel je deel bestaat uit kraakbeen, en het is idd geschoten niet gepierct
is niet dat hele deel van kraakbeen? eigenaardig, heb nooit anders geweten dan dat dat wel zo is.. en het voelt ook allemaal hetzelfde.

ik en vele anderen die ik ken hebben een helix gehad en die is niet meer gestopt met ontsteken, waarschijnlijk ook doordat we m allemaal hebben laten schieten (en dan nog, het is echt een hele moeilijke en zeer ontstekingsgevoelige plek). ik heb het anderhalf jaar geprobeerd omdat ik het zo mooi vind, maar uiteindelijk toch maar eruit gehaald.
12 but mature for my age
:c volgens mij niet hor maar ik kan het ook fout hebben

maar kan ik ook niet water laten koken en dan soda erin doen en dan afkoelen ?
quote:reanne schreef op 14 oktober 2012 @ 18:21:

:c volgens mij niet hor maar ik kan het ook fout hebben

maar kan ik ook niet water laten koken en dan soda erin doen en dan afkoelen ?Wauw, laten schieten? Dat mag geloof ik niet meer. Ik heb de mijne nu twee weken geleden uit mijn oor gehaald, mijn God wat bleef dat ding zeer doen. Had hem al 3 maanden en nog steeds niet genezen. Het is een verschrikkelijke rotplek om een piercing te hebben, het geneest zo langzaam. Hoop dat het bij jou wat beter zal gaan. Zoutoplossing is inderdaad het beste. Kreeg van 'mijn' piercer ook een zakje zout mee om dat iedere dag op mijn oor te doen. Ik was te lui om dat ook daadwerkelijk iedere dag te doen. En nu ja, ik heb geen piercing meer :(
quote:heart_it schreef op 14 oktober 2012 @ 18:24:

[...]

Wauw, laten schieten? Dat mag geloof ik niet meer. Ik heb de mijne nu twee weken geleden uit mijn oor gehaald, mijn God wat bleef dat ding zeer doen. Had hem al 3 maanden en nog steeds niet genezen. Het is een verschrikkelijke rotplek om een piercing te hebben, het geneest zo langzaam. Hoop dat het bij jou wat beter zal gaan. Zoutoplossing is inderdaad het beste. Kreeg van 'mijn' piercer ook een zakje zout mee om dat iedere dag op mijn oor te doen. Ik was te lui om dat ook daadwerkelijk iedere dag te doen. En nu ja, ik heb geen piercing meer :(:c, ik denk dat ik een week lang met soda ga prutsen :p en dan zie ik wel
Goh, door dit topic herinner ik me weer dat ik er ook èèn heb gehad, lang geleden en inderdaad geschoten. Ik heb hem er van ellende uit gehaald. Dat ding hield niet op met ontsteken. Deed echt pijn!
quote:DeWareJacoba schreef op 14 oktober 2012 @ 18:40:

Goh, door dit topic herinner ik me weer dat ik er ook èèn heb gehad, lang geleden en inderdaad geschoten. Ik heb hem er van ellende uit gehaald. Dat ding hield niet op met ontsteken. Deed echt pijn!heb net water gekookt, en er soda ingedaan
Mijn piercing was na drie maanden nog niet echt geheeld, ik maakte het in die tijd schoon met Unicurazeep. Toen ik het idee had dat het echt een beetje ontstoken was ging ik langs de huisarts en kreeg ik Fucidin (antibioticazalf) voorgeschreven en toen was het binnen 3 dagen mooi rustig! Dus als het aanhoudt kun je ook even langs de huisarts.
quote:tibeert schreef op 14 oktober 2012 @ 19:08:

Mijn piercing was na drie maanden nog niet echt geheeld, ik maakte het in die tijd schoon met Unicurazeep. Toen ik het idee had dat het echt een beetje ontstoken was ging ik langs de huisarts en kreeg ik Fucidin (antibioticazalf) voorgeschreven en toen was het binnen 3 dagen mooi rustig! Dus als het aanhoudt kun je ook even langs de huisarts.

en hoe maak je het dan schoon met unicurazeep en waar kan ik het kopen ?

heb het net een beetje met afgekoeld gekookt water met een beetje soda
Unicura kun je gewoon kopen bij de drogist, bij de Etos hebben ze het in ieder geval. Je hebt van die pompjes met handzeep en van die echte "blokken" zeep. Ik gebruikte zo'n blok en deed het als volgt: handen wassen en zeep op je hand laten schuimen, piercing insoppen met dat schuim en eventjes laten zitten, vervolgens goed afspoelen. Ik deed dat gewoon elke ochtend onder de douche en soms 's avonds nog een keer.
quote:tibeert schreef op 14 oktober 2012 @ 19:20:

Unicura kun je gewoon kopen bij de drogist, bij de Etos hebben ze het in ieder geval. Je hebt van die pompjes met handzeep en van die echte "blokken" zeep. Ik gebruikte zo'n blok en deed het als volgt: handen wassen en zeep op je hand laten schuimen, piercing insoppen met dat schuim en eventjes laten zitten, vervolgens goed afspoelen. Ik deed dat gewoon elke ochtend onder de douche en soms 's avonds nog een keer.

okeoke en dan hoelang ? 2 week ofzo

of net zolang totdat het geen pijn meer doet
Ik zou het sowieso twee weken volhouden en kijken of er verbetering is. Is dat niet zo, dan zou ik naar de huisarts gaan voor die zalf.

Verder is het sowieso belangrijk om het goed schoon te houden tot het echt genezen is en dat kan wel een paar maanden duren. Ik heb mijn piercing nu vijf maanden en ik kan zeggen dat het nu eindelijk echt goed genezen is.
quote:tibeert schreef op 14 oktober 2012 @ 19:29:

Ik zou het sowieso twee weken volhouden en kijken of er verbetering is. Is dat niet zo, dan zou ik naar de huisarts gaan voor die zalf.

Verder is het sowieso belangrijk om het goed schoon te houden tot het echt genezen is en dat kan wel een paar maanden duren. Ik heb mijn piercing nu vijf maanden en ik kan zeggen dat het nu eindelijk echt goed genezen is.hmm oke ik heb net 2 week en woensdag knuffelde mijn oom mij echt hard en daarna mijn tante en mijn oor werd zeg maar dubbelgeklapt echt pijn deed het en sindsdien is het zo
Ow god... Bijna 20 jaar geleden heb ik er ook 1 laten schieten. Trots dat ik was, hartstikke mooi!

En toen ging hij ontsteken... en heftig. Mijn oor zwol op maatje cherry tomaat. En de zooi die eruit kwam... Laat ik het er maar niet over hebben.

Bij mij bleek 1 haar zich om het stangetje te hebben gewikkeld. Haar tot bijna op mijn kont en niks gemerkt. En natuurlijk braaf de sterilon erop.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
ik bedoelde ik heb 2 week die piercing :')
Een helixpiercing gaat volgens mij ook gewoon door kraakbeen hoor, daar boven in je oor zit alleen maar kraakbeen. Ik heb een traguspiercing en de genezing van zo'n kraakbeenpiercing is tussen de 2 en 9 maanden. Dus dat kan wel even duren. Gewoon schoonhouden en niet aan gaan zitten draaien of pulken.
quote:tibeert schreef op 14 oktober 2012 @ 19:34:

Een helixpiercing gaat volgens mij ook gewoon door kraakbeen hoor, daar boven in je oor zit alleen maar kraakbeen. Ik heb een traguspiercing en de genezing van zo'n kraakbeenpiercing is tussen de 2 en 9 maanden. Dus dat kan wel even duren. Gewoon schoonhouden en niet aan gaan zitten draaien of pulken.oow :x ik ging juist lekker draaien enzo, en sterilon er op doen en daarna draaien
quote:tibeert schreef op 14 oktober 2012 @ 19:34:

Een helixpiercing gaat volgens mij ook gewoon door kraakbeen hoor, daar boven in je oor zit alleen maar kraakbeen. Ik heb een traguspiercing en de genezing van zo'n kraakbeenpiercing is tussen de 2 en 9 maanden. Dus dat kan wel even duren. Gewoon schoonhouden en niet aan gaan zitten draaien of pulken.maar het is ook niet een echte echte helix piercing maar meer hier :

http://www.google.nl/imgr ... 44,s:20,i:266&tx=30&ty=84

en dan meer in dat boogje
Sterilon moet sowieso niet bij kraakbeen. Bij je oorlel wordt het tegenwoordig volgens mij ook niet eens meer aangeraden... Maar Sterilon is echt te agressief voor kraakbeen! En als je blijft draaien houd je de wond alleen maar open. Morgen even naar de drogist en Unicura halen, dat is ook ontsmettend maar een stuk minder agressief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven