Ruzie

15-10-2012 01:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, maken jullie tijdens ruzies met je man wel eens opmerkingens over scheiden uit elkaar gaan? Terwijl je het eigenlijk niet meent... Of doe je zoiets nooit tijdens een ruzie.
quote:truffelmaffia schreef op 15 oktober 2012 @ 10:01:

Ja, ik roep dat weleens. Sterker nog: ik heb laatst een tas ingepakt en wilde weggaan, maar mijn vriend heeft me tegengehouden.Nah als me vrouw dat zal doen, Al haar koffer pakken dan zou ik wel heel onzeker over onze relatie worden denk ik.
quote:truffelmaffia schreef op 15 oktober 2012 @ 10:01:

Ja, ik roep dat weleens. Sterker nog: ik heb laatst een tas ingepakt en wilde weggaan, maar mijn vriend heeft me tegengehouden.En wat had je gedaan als hij je niet had tegengehouden?
Ik heb al dertien jaar een relatie en nooit ruzie. Als ik graag wil dat iets op een andere manier gebeurt, zeg ik dat rustig en dan volgt een rustige discussie waarbij we kijken hoe we het 'probleem' op kunnen lossen zodat we allebei tevreden zijn.

In mijn vorige relatie was er heel vaak heel heftige ruzie en riep mijn ex om de haverklap dat hij wou scheiden maar uiteindelijk ben ik degene die na 22 jaar de scheiding aangevraagd heb.
quote:Sssenta schreef op 15 oktober 2012 @ 10:05:

[...]

En wat had je gedaan als hij je niet had tegengehouden?Naar haar ex gaan om kindjes te maken gok ik.
@hetismij....

hahaha, dat kan ik me voorstellen, toch doen we dat niet, het heeft ook met verschillende dingen te maken hoor, zelf ben ik opgegroeid in een gezin waar we om de paar weken een nieuw servies hadden, dat knetterde enorm af en toe...toch zijn ze tot de dood bij elkaar gebleven, en er was veel liefde, dat maakte het toch weer goed voor ze;-)

in m'n vorige relatie werd er nauwelijks gepraat, ik hoorde dan in 1 keer alles wat hem dwarszat, hij bouwde dat helemaal op zeg maar, en werd steeds bozer, en dat kreeg ik dan over me heen...en ik kan niet ruiken wat er mis is, dat moet je dan gewoon zeggen, dan kan ik er wat mee...

ik wilde dat niet nog een keer, ik ben zelf redelijk direct, dus ik bouw het niet op, gelukkig is m'n man net zo, dus dat gaat allemaal heel lekker rustig;-)
quote:Sssenta schreef op 15 oktober 2012 @ 10:03:

[...]

Nou als mijn man op mij zou schelden meerdere keren per jaar zou ik dat toch echt niet af doen met 'ha ha'. Dus nee, ook na een relatie van ruim 15 jaar schelden wij niet op elkaar. Nooit gedaan ook. Tuurlijk zijn we het wel eens niet eens, hebben we ook wel eens een flinke discussie. Maar ruzie? Waarbij je de ander ook echt uitscheld? Alsjeblieft niet.

Heb je dat dan ook met vrienden? Scheld je die ook meerdere keren per jaar flink uit?

Noem me ouderwets, maar je houdt toch van iemand? Waarom zou je die opzettelijk willen kwetsen?Niet opzettelijk, maar tijdens een ruzie zeg je wel eens dingen in je kwaadheid, die je eigenlijk niet meent.
quote:hetismij200 schreef op 15 oktober 2012 @ 10:14:

[...]

Niet opzettelijk, maar tijdens een ruzie zeg je wel eens dingen in je kwaadheid, die je eigenlijk niet meent.Ik niet. Nooit. Zeker niet tegen diegenen van wie ik houd. En datzelfde respect verwacht ik ook terug.
Wij schelden nooit, laat staan dreigen met uitmaken.

Schelden vind ik belachelijk, je bent volwassen en beschaafd. Ik wil alleen ruzie maken wanneer die constructief is. En het daarna goedmaken in bed.
Ik zeg weleens dingen iets ongenuanceerder als dat ik zou willen maar ik zou mijn vriend nooit uitschelden of hem opzettelijk kwetsen vanuit onmacht. Dat vind ik echt een zwaktebod. En ordinair, zo tegen elkaar lopen schreeuwen.

Natuurlijk voel je je soms onbegrepen of machteloos of lijnrecht tegenover elkaar staan, maar daar praat je toch als volwassenen over?
quote:Sssenta schreef op 15 oktober 2012 @ 10:03:

[...]

Nou als mijn man op mij zou schelden meerdere keren per jaar zou ik dat toch echt niet af doen met 'ha ha'. Dus nee, ook na een relatie van ruim 15 jaar schelden wij niet op elkaar. Nooit gedaan ook. Tuurlijk zijn we het wel eens niet eens, hebben we ook wel eens een flinke discussie. Maar ruzie? Waarbij je de ander ook echt uitscheld? Alsjeblieft niet.

Heb je dat dan ook met vrienden? Scheld je die ook meerdere keren per jaar flink uit?

Noem me ouderwets, maar je houdt toch van iemand? Waarom zou je die opzettelijk willen kwetsen?

Jij schrijft wat ik dacht. Ik ben gewoon verbaasd dat je denkt dat het erbij hoort?

Hier ook 15 jaar een relatie maar elkaar uitschelden of dreigen met scheiden? Echt nog nooit meegemaakt, zou er ook snel klaar mee zijn denk ik.
quote:hetismij200 schreef op 15 oktober 2012 @ 10:14:

[...]

Niet opzettelijk, maar tijdens een ruzie zeg je wel eens dingen in je kwaadheid, die je eigenlijk niet meent.

Nou dan heb ik wellicht wat meer zelfbeheersing maar het zou echt niet in me opkomen om mijn man uit te schelden. Zou ook een lekker voorbeeld voor onze kinderen zijn zeg, die leer ik dat schelden nergens voor nodig is.

Moei ik wel zeggen dat wij wel eens meningsverschillen hebben/ discussiëren maar echte ruzie, nee zelfs dat niet.
Ik riep t wel en meende t denj ik ergens ook wel.. Was zoveel ruzie
quote:Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 10:33:

Ik zeg weleens dingen iets ongenuanceerder als dat ik zou willen maar ik zou mijn vriend nooit uitschelden of hem opzettelijk kwetsen vanuit onmacht. Dat vind ik echt een zwaktebod. En ordinair, zo tegen elkaar lopen schreeuwen.

Natuurlijk voel je je soms onbegrepen of machteloos of lijnrecht tegenover elkaar staan, maar daar praat je toch als volwassenen over?

Schelden doe ik inderdaad ook niet, ik heb een vriendin die haar vriend (ook waar ik bij ben) voor van alles en nog wat uitscheld tijdens een ruzie, KK dit en klootzak daar en dat hij nooit iets goed kan doen. Ik wil zo een relatie niet hebben omdat ik het heel grof en kleinerend vind.

Zij hebben al ongeveer 8 jaar een relatie maar die haat en frustratie die er af en toe uitkomt vind ik persoonlijk niet gezond.

Ik verbaas me er telkens over, ik zou a) als ik al zou schelden dit niet in het bijzijn van andere doen en b) hoop ik dat ik mijzelf nooit zo ga verliezen, de dag dat ik mijn vriend met KK ga uitschelden is de dag dat ik besluit weg te gaan bij hem (helemaal omdat ik KK sowieso niet gebruik als scheldwoord).

Ik schreeuw wel eens, ben zelf ook niet heilig natuurlijk maar ik pas er voor om iemand persoonlijk de grond in te trappen.
Ruzie maken doen we eigenlijk niet, wel een verhitte discussie maar daar vallen geen scheldwoorden bij en roep ik ook niet dat ik wegga bij hem.

In het verleden heb ik dit wel gedaan, bij mijn ex vriend. Maar dat was omdat ik het ook echt meende, als ik met hem ruzie had dan wilde ik ook echt weg. Maar dan kwam er weer een gesprek waardoor ik bleef. Uiteindelijk tijdens een ruzie gezegd dat ik wegging, maar toen ook mijn tas gepakt en echt gegaan.

Nu zou ik zoiets niet meer zeggen, omdat ik nu begrijp dat dat meer kapot maakt dan de ruzie opzich. En daarvoor is mijn relatie teveel waard. Bovendien is dat niet mijn idee van houden van.

Zou het namelijk ook niet leuk vinden als hij mij uitscheldt of dreigt weg te gaan, waarom zou ik dit dan wel bij hem doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven