Ruzie
maandag 15 oktober 2012 om 01:43
Ik hoor dit veel om me heen, het is een vorm van kracht bijzetten volgens mij. Maar uiteindelijk heb je er weinig aan, een partner zal dergelijke termen na een aantal keren niet meer serieus nemen. Dus nee, ik praat liever gewoon. Dat ik mijn partner tijdens een ruzie misschien een hufter vind betekent niet dat ik van hem af wil dus hoef ik dat ook niet te zeggen.
maandag 15 oktober 2012 om 01:47
maandag 15 oktober 2012 om 01:48
doe ik zovaak,. omdat ik op dat moment het niet meer aankan. Het is niet een zwakte, maar het is een erge haat. Je wilt diegene niet zien en wil van hem af, dus dan zeg je dat soort opmerkingen.
Op een gegeven moment begin je hem soort van te vergeven...en dan mis je hem....maar het is wel zo...degene zal je niet meer serieus nemen als je t echt een keer wilt uitmaken...
Op een gegeven moment begin je hem soort van te vergeven...en dan mis je hem....maar het is wel zo...degene zal je niet meer serieus nemen als je t echt een keer wilt uitmaken...
maandag 15 oktober 2012 om 01:52
Je creert drama, maar je geeft wel je grens aan.
Het is niet de bedoeling om het gesprek te beeindigen, maar je spreekt je gevoel uit.
Het zijn opstapelingen van alles, je kan t gewoon niet meer aan.
Daarom eindigen vaak relatie, door een ruzie( opstapelingen van alles)
Doe je het nog steeds lupine?
Het is niet de bedoeling om het gesprek te beeindigen, maar je spreekt je gevoel uit.
Het zijn opstapelingen van alles, je kan t gewoon niet meer aan.
Daarom eindigen vaak relatie, door een ruzie( opstapelingen van alles)
Doe je het nog steeds lupine?
maandag 15 oktober 2012 om 03:43
maandag 15 oktober 2012 om 07:52
Een relatietherapie zei een keer. Je moet nooit je relatie als onderhandelings product inzetten bij een discussie. Dan zul je nooit de waarheid horen. Als 1 van beide het einde van een relatie boven zijn hoofd heeft hangen zal hij of zij anders reageren dan wanneer degene vrij kan zeggen wat hij of zij wil.
maandag 15 oktober 2012 om 07:54
quote:nieuwvivaaccount schreef op 15 oktober 2012 @ 07:52:
Een relatietherapie zei een keer. Je moet nooit je relatie als onderhandelings product inzetten bij een discussie. Dan zul je nooit de waarheid horen. Als 1 van beide het einde van een relatie boven zijn hoofd heeft hangen zal hij of zij anders reageren dan wanneer degene vrij kan zeggen wat hij of zij wil.+1
Een relatietherapie zei een keer. Je moet nooit je relatie als onderhandelings product inzetten bij een discussie. Dan zul je nooit de waarheid horen. Als 1 van beide het einde van een relatie boven zijn hoofd heeft hangen zal hij of zij anders reageren dan wanneer degene vrij kan zeggen wat hij of zij wil.+1
maandag 15 oktober 2012 om 07:58
Ik heb een periode gehad dat ik dat deed. Hele tijd terug alweer. Ik meende het ook, ik was er zo verrekte klaar mee en moe van. En ondertussen maar door modderen vanwege kind en omdat ik toch echt van hem hield. Maar dat behang en hem er een week achter plakken... graag!
Op een gegeven moment zag ik wat een klotestreek het is om dat te zeggen, dat het een bom onder de stabiliteit en het vertrouwen is. En dat het een zwaktebod is in een ruzie. Nooit meer gedaan.
Op een gegeven moment zag ik wat een klotestreek het is om dat te zeggen, dat het een bom onder de stabiliteit en het vertrouwen is. En dat het een zwaktebod is in een ruzie. Nooit meer gedaan.
maandag 15 oktober 2012 om 08:42
maandag 15 oktober 2012 om 08:47
Nee, nooit. Ik wil wel serieus genomen worden als ik het een keer écht zou menen namelijk, al gaan we daar niet van uit natuurlijk, dat ik bij vriend weg zou willen. Als wij ruzie hebben is dat iets tijdelijks. Iets overkomelijks. Pas als dat het niet meer is zou ik het weloverwogen, rustig uitmaken.
Ik zie het wel om me heen en daar gaat het vaker aan-uit of ontstaan de heftigste ruzies door.
Ik zie het wel om me heen en daar gaat het vaker aan-uit of ontstaan de heftigste ruzies door.
maandag 15 oktober 2012 om 08:50
Toen ik jong was wel eens gedaan uit pure machteloosheid. Voelde me zo niet gehoord dat ik het ultieme middel maar inzette. Heb later ook van mijn therapeut gehoord dat je inderdaad nooit je relatie als onderhandelingsmiddel in moet zetten. Daarmee geef je de ander zo'n onveilig gevoel (alsof de relatie altijd zo over kan zijn), dat beschadigt iets in je relatie, dat niet weg is als de ruzie voorbij is.
maandag 15 oktober 2012 om 09:46
"Nooit geen ruzie.. Soms moet je toch even lekker botsen dacht ik zo, ook dat hoort erbij"
dat hoor ik heel vaak, maar als het niet nodig is, waarom zou je?
ik ga niet op zoek naar iets dat er niet inzit...
wij hebben ook nooit echt ruzie, al 9 jaar lang niet, we zijn het op z'n ergst eens een keer niet met elkaar eens, of er is een kleine irritatie, maar die spreken we meestal meteen al uit, er blijft nooit iets broeien en opstapelen, waardoor je een uitbarsting kunt krijgen..heel saai misschien, maar dat was het dan...nooit geschreeuwd of gescholden...
dat hoor ik heel vaak, maar als het niet nodig is, waarom zou je?
ik ga niet op zoek naar iets dat er niet inzit...
wij hebben ook nooit echt ruzie, al 9 jaar lang niet, we zijn het op z'n ergst eens een keer niet met elkaar eens, of er is een kleine irritatie, maar die spreken we meestal meteen al uit, er blijft nooit iets broeien en opstapelen, waardoor je een uitbarsting kunt krijgen..heel saai misschien, maar dat was het dan...nooit geschreeuwd of gescholden...
maandag 15 oktober 2012 om 10:03
quote:hetismij200 schreef op 15 oktober 2012 @ 09:55:
Kan me gewoon niet voorstellen dat je zo lang bij elkaar bent en nooit even lekker op elkaar gescholden hebt.
Niet dat wij dat hier dagelijks doen, maar eens per jaar toch wel haha
Nou als mijn man op mij zou schelden meerdere keren per jaar zou ik dat toch echt niet af doen met 'ha ha'. Dus nee, ook na een relatie van ruim 15 jaar schelden wij niet op elkaar. Nooit gedaan ook. Tuurlijk zijn we het wel eens niet eens, hebben we ook wel eens een flinke discussie. Maar ruzie? Waarbij je de ander ook echt uitscheld? Alsjeblieft niet.
Heb je dat dan ook met vrienden? Scheld je die ook meerdere keren per jaar flink uit?
Noem me ouderwets, maar je houdt toch van iemand? Waarom zou je die opzettelijk willen kwetsen?
Kan me gewoon niet voorstellen dat je zo lang bij elkaar bent en nooit even lekker op elkaar gescholden hebt.
Niet dat wij dat hier dagelijks doen, maar eens per jaar toch wel haha
Nou als mijn man op mij zou schelden meerdere keren per jaar zou ik dat toch echt niet af doen met 'ha ha'. Dus nee, ook na een relatie van ruim 15 jaar schelden wij niet op elkaar. Nooit gedaan ook. Tuurlijk zijn we het wel eens niet eens, hebben we ook wel eens een flinke discussie. Maar ruzie? Waarbij je de ander ook echt uitscheld? Alsjeblieft niet.
Heb je dat dan ook met vrienden? Scheld je die ook meerdere keren per jaar flink uit?
Noem me ouderwets, maar je houdt toch van iemand? Waarom zou je die opzettelijk willen kwetsen?