help verliefd op een ander!

25-04-2008 14:22 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff ik heb een probleem.

Ik ben al bijna 12 jaar samen met mijn vriend en we hebben samen een dochter van bijna 4. Vorig jaar september zijn we getrouwd.

We hebben een goede relatie maar meer een beetje als vrienden. Ook heeft hij in het verleden vaak getwijfeld over ons. maar toch zijn we door gegaan. Ook ik heb vaak getwijfeld maar durfde er nooit iets van te zeggen in de angst het verbreken van de relatie. eigenlijk erg laf. Overigens ben ik 30. Toen we verkering kregen was het ook niet dat ik super smoor verliefd was, maar gewoon. Ook val ik normaal op grote stoer mannen en dat is hij niet. Dus eigenlijk in heel onze relatie zat ik altijd te fantaseren over grote stoere mannen. ook botsen onze karakters wel eens omdat ik van veel visite houd en mijn man bevij niet en zo nog wel meer dingetjes. Nu ben ik pas van baan verwisseld, ik werk daar nu anderhalf jaar. nu ben ik daar een super leuke man tegen gekomen waarvan ik gelijk al zoiets had van wauw een echt kerel! ziet er super uit, nou leuk om naar te kijken dacht ik. toen een beetje in contact gekomen, super leuk karakter klikte echt super goed tussen ons, dus erg gezellig gewoon als vrienden. tot dat er bij mij toch meer gevoelens begonnen te spelen. en wat bleek bij hem ook! nou dat had ik nooit verwacht zeg. Maar nu zijn we dus stapel verliefd. hij is precies wat ik altijd zocht in een man. tot op de dingen die hij zegt toe. En hij heeft ook een relatie en woont samen. Hij woont ook in een andere woonplaats. Hij wil dit alles gelijk opgeven om samen met mij verder te gaan. wil ook in mijn woonplaats komen wonen. we spreken nu wel eens af gewoon om te praten en het enige wat we doen is een beetje zoenen. gekke is dat ik me daar eigelijk nauwelijk schuldig over voel. Das toch erg! Hij denk dat ik zijn ware liefde ben en hij komt er voor mij ook zeer dicht bij in de buurt. ik heb het aan goede vriendin verteld en die zegt ook ja heel moeilijk maar als je voorde ware liefde kan gaan moet je het doen. Anders krijg je misschien later spijt. maar goed ik heb wel een kind. en ik wil niet haar leven onderste boven gooien.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Groetjes
Ook die liefde gaat vanzelf weer over, ook de seks met hem zal ooit voor verbetering vatbaar zijn....Je mist gewoon spanning, zoek een spannende hobby en denk aan je kind, zij is het allerbelangrijkste.
Ik zou eerst je huidige relatie eens netjes afhechten. Hoe weinig je ook met elkaar hebt: dit is wel erg respectloos.

En als het echt de liefde van je leven is, kan 'ie daar best even op wachten hoor.
Ben het eens met Vl43inder, ook dit groene gras wordt ooit weer geel
quote:dobber112 schreef op 25 april 2008 @ 14:32:

Ben het eens met Vl43inder, ook dit groene gras wordt ooit weer geelTsja, voorwaarde voor een mooi hecht en groen gazonnetje is dan ook dat je dat mooie gazonnetje onderhoudt....
Bedankt alvast voor de reacties.

jullie hebben wel gelijk maar wat nu als dit echt de liefde van mijn leven is. ik bedoel je leeft maar 1x je kan het nooit over doen.

en passie heb ik nu absoluut niet.
Goh Impega, vorig jaar in september ben je nog met hem getrouwd en nu sta je er zo voor. Beetje merkwaardig eigenlijk? Die twijfel die je nu over je man hebt was er toen toch ook al? En toen ben je wel gaan trouwen.

Aan je man weet je wat je hebt, niet voor niets ben je al 12 jaar samen.

Natuurlijk is die nieuwe man gigantisch veel leuker (lees spannender) dan jouw man, maar............

Het is ook een man die direct zijn relatie op wil geven om met jouw verder te gaan. Het is ook een man die geen begrip heeft voor jouw situatie, je bent een getrouwde vrouw met kind.

Maar dit alles geldt natuurlijk ook voor jou.

Is het niet verstandig om eens een tijdje afstand te houden van elkaar. Thuis eens wat dingen op een rijtje te zetten en eens te kijken wat je nu echt wil? Gewoon een time out?

Geen contact meer met elkaar, geen geflirt meer, een tijdje helemaal niks.

Je kunt dan eens kijken wat er nog over is. Of eens kijken wat er allemaal thuis nog zo goed en mooi is.
OOk een reactie van mij..niet uit persoonlijke ervaring gelukkig, maar heb wel een lange relatie en idd kan het dan gebeuren dat de sleur erin raakt en dat je dan meer langs elkaar ipv met elkaar gaat leven. Daar moet je dan zelf aan werken.

Als jij denkt dat je meer passie kan ondervinden met die andere persoon, dan moet je als de donder open kaart gaan spelen. Stel je eens voor dat je man aan het afspreken/zoenen is met een collega..dan zou je jezelf toch ook bedrogen voelen??

Of wellicht kies je ervoor om toch in je huidige relatie te blijven: dan meteen kappen met de andere en aan je relatie gaan werken, evt met hulp van een therapeut.

Iig heel veel succes gewenst!!
Goh, dus eerst durfde je niet weg te gaan bij je man, ondanks dat het niet zo heel goed ging. Maar nu durf je wél vreemd te gaan en misschien zelfs wel bij je man weg?

Apart toch hoe dat altijd werkt, blijf me erover verbazen (sorry, mijn reactie heb je niks aan)
Ik zou er niets mee doen. Niet meer zoenen en ook geen opmerkingen, sms-jes en zo meer. Inderdaad, zoals Vl43inder al zei: het gaat weer over.

Zou je voor zo`n omstuimige relatie je duurzame relatie met je man en je dochter op het spel zetten?

Probeer in plaats daarvan het vuurtje met je man weer eens aan te blazen, ga eens weer iets leuks doen met hem, ook eens zonder kind.

Maar ja, dat is dus mijn mening.
Mijn mening: de eerste fout is gemaakt toen je besloot bij je man te blijven ondanks alle twijfels. Je bent zelfs, nog twijfelend, met hem getrouwd. Feit dat je twijfelde had je eigenlijk al moeten zeggen het niet te doen. Trouwen voor de kinderen werkt gewoon niet, vroeg of laat komen er dan problemen. Daar ben jij nu. Je moet nu betalen voor de keuze die je toen gemaakt hebt. Wederom sta je op een tweesprong: ga je je verantwoordelijkheid nemen voor je eerste fout en gewoon bij je man en kind blijven en altijd te blijven twijfelen of zet je de keuze recht en besluit je niet bij je man te blijven met alle gevolgen van dien voor je kind. De vraag is niet hou je van de collega maar hou je genoeg van je kind om bij je man te blijven (waar je ook van houdt maar nooit zeker van bent) of kies je voor jezelf en de collega (met wie je ook niet zeker weet of het gaat lukken). Advies kan ik je niet geven, ik zou kiezen bij mijn man te blijven in jouw plaats maar je moet de keuze zelf maken. Succes!
Ik zou haast zeggen, doen! Ga ervoor!

Want blijkbaar kun je het niet laten en het is natuurlijk erg spannend om erin mee te gaan en om even uit te proberen wat ervan kan komen.

Ik weet ook voor 95% zeker dat je je een tijd later voor je kop slaat, omdat het toch wel tegenviel. Je huidige vriend kan het nooit winnen omdat het spannende ervan af is, in alle opzichten. Voor die nieuwe vlam ben jij nog helemaal nieuw en intereressant en hé wie vindt het niet leuk om leuk gevonden te worden? Dat is waar het m.i. in deze gevallen om draait.

Kan je vertellen dat je spijt krijgt en dan is het te laat. Of je krijgt geen spijt maar de nieuwe relatie blijkt niet te lopen zoals je hoopte. Je blijft dus onbevredigd achter, hoe dan ook.

Maar probeer het gerust uit, vergeet alleen niet dat je vriend dan voor jaren beschadigd is. En dat jij voor altijd de boevrouw blijft; leuk voor je kind, dat papa mama naar de andere kant van de wereld verwenst.
Liv; ja maar nu loopt er iemand rond die haar wel ziet zitten (gelooft zij, voor hem is het wrsch gewoon ook spannend maar die gaat echt niet zijn relatie op het spel zetten).

Weet je hoe werkt in dit soort situaties? De partijen die elkaar leuk vinden terwijl ze in een relatie zitten, gaan van elkaar zitten afwachten of ze echt een einde aan de relatie maken.

Pas als de één zijn partner verlaat dan durft de ander zijn zekerheid op te geven. Maar helaas gebeurt dat weinig waardoor je soms jaaarenlang zo kunt doormodderen. En maar hopen dat het dan ooit goed komt...hoe naief kun je zijn??

Mijn vriend wist zéker dat hij voor die anders koos, geen twijfel mogelijk. Dat was toen het nog leuk was tussen die twee. Toen het al minder leuk werd, want zij bleek niet zo lief en leuk, bleek ik eigenlijk toch meer te bieden. Wist ik natuurlijk al meteen, maar hij zat op die roze wolk. Ik dacht; geef t de tijd, die wolk trekt vanzelf op. En ja hoor, twee maanden later.

En nu mag hij kruipen, ik wist al dat ik meer te bieden had en nu beseft hij dat ook. Had ie misschien even nodig...:)
Het kan ook geen kwaad als je je realiseert dat zijn statement "alles opgeven en samen verder gaan"wel het understatement van de dag is.

Zo simpel zal het niet zijn. Jullie hebben allebei een relatie te verbreken, in jouw geval is er ook nog een kind bij betrokken.

Het zal voor beiden echt niet emotieloos gaan. Verder zal er ws ook veel druk (afkering?) uit de omgeving zijn. Is jullie prille romantische liefde daartegen bestand? Zullen jullie in staat zijn een nieuwe relatie van de grond te krijgen en tegelijkertijd afscheid te nemen van de vorige? Zòmaar verder gaan met een ander kan gewoon niet.

Maar het bestaat wel, ik ken iemand die ook nooit echt gelukkig was in haar relatie; Verliefd werd op een andere man; vrij snel een besluit heeft genomen. Naderhand zei ze nu op haar plek te zijn, in een relatie die bij haar paste, zoals ze altijd had gedacht dat een relatie hoorde te zijn.

Persoonlijk vind ik het dan wel slim om zoiets eerst op een rij te hebben, voordat je in een relatie belandt, waarvan je achteraf bedenkt dat dat het niet is.
Ik zou idd afstand nemen van deze man. Alle contact stoppen en wat meer energie in je gezin steken. Het is heel goed mogelijk dat je verliefd bent op de spanning, op het verliefd zijn..Het is natuurlijk heel leuk en spannend om vlinders te voelen, maar erg zonde om je gezin daarvoor stuk te maken.

Ook deze man waar je verliefd op bent is niet ideaal..Hij gaat immers vreemd!
quote:pomodori schreef op 25 april 2008 @ 16:00:

Ook deze man waar je verliefd op bent is niet ideaal..Hij gaat immers vreemd!Ja daar heb je gelijk in. Dat lijkt mij ook een zwaar punt als je relatie zo begint. Want als je 5 jr verder bent en hij moet opeens overwerken ................
Sjaa, in een op twee huwelijken tegenwoordig denken de personen zoals jij nu. Altijd maar weer op zoek naar iets leukers, spannenders en beters.

Ik denk dat je voor jezelf eens goed op een rij moet zetten waarom dat je vorig jaar getrouwd bent, waarom dat jullie een kind samen hebben gekregen en al 12 jaar samen zijn.

Om in de termen van het gras te blijven, ieder gazon moet jaarlijks geverticuteerd worden, bemest, de klavertjes besproeit en de paardebloemen er met steel uitgeschept worden.

Veel werk maar dat staat het er wel weer mooi bij.

Werk aan je huidige relatie meid!
Juist en heb je daar allemaal geen zin meer in, pak je spullen en leg uit wat er speelt. Wel zo netjes! Maar niet allebei willen hebben en hopen dat je ermee weg komt.
Ik heb trouwens DE oplossing voor je "probleem":

zeg tegen je scharrel dat je morgen gaat vertellen dat je wilt scheiden en dat je dan per volgende week met hem samen verder wilt. En dan kijken wat er gebeurt...

hij schrikt zich een ongeluk en inééns hoor je niks meer van hem. En jij staat alleen, als alleenstaande moeder. Maar dan heb je wel alle kansen om een nieuwe lover tegen te komen., Heerlijk toch!
Oplossing: gewoon de tuin laten betegelen, dan kan niemand meer bij jouw gras komen!
Dan moeten haar scharrel en zijzelf dat allebei doen, krijgen ze nog kwantumkorting ook!
Relaties die ontstaan uit vreemdgaan (en in dit geval gaat dat dubbelop) hebben slechts een geringe kans van slagen (ik geloof zelfs maar 5% dat het lukt...). Dus sluit eerst je relatie af op een "fatsoenlijke" manier voordat je aan iets nieuws begint.

Als de verliefdheid er vanaf is, is het dan nog allemaal zo leuk met die collega? Hoe goed ken je hem eigenlijk?

Je leeft inderdaad maar 1x, maar ik zou me eerst eens gaan verdiepen in je huidige relatie voordat je alles op het spel zet.
Fleurtje, dat weten jij en ik maar vreemdgangers weten altijd ZEKER dat dit het voor altijd is. De ware liefde, en door die liefde zijn ze bestand tegen alles..denken ze. Alle problemen nemen ze er met liefde bij, alles kan worden overwonnen zolang ze elkaar maar hebben. Maar dat dachten van de huidige relatie ook..
quote:mabel007 schreef op 25 april 2008 @ 16:04:

[...]

Ja daar heb je gelijk in. Dat lijkt mij ook een zwaar punt als je relatie zo begint. Want als je 5 jr verder bent en hij moet opeens overwerken ................

Een vriend van mij zei altijd: zoals je eraan komt, kom je er ook weer vanaf...

Blijkt vaak te kloppen...
quote:impega schreef op 25 april 2008 @ 14:22:

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?Wil je dat ik echt iets zinnigs zeg? Of wil je liever dat ik wat uit mijn nek bazel over dat deze superman natuurlijk de superliefde van je leven is voor wie je alles in de steek moet laten zodat je nog lang en suupergelukkig kunt leven en dat dat ook beter is voor je kind want wat heeft die eraan als ouders ongelukkig zijn en passie is toch het belangrijkste en met een co-ouderschap kun je superafspraken maken en deze man is natuurlijk ook een superstiefvader en je kunt hem beter vandaag dan morgen aan je kind voorstellen en bla en bla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven