ugg vraagje
zaterdag 13 oktober 2012 om 21:30
Beste dames, ik heb even een informatief vraagje voor een vriendin.
zij wil graag uggs gaan bestellen, echter heeft zij maat 42 en moet ze dus vaak al naar een speciaalzaak om schoenen te kopen. Hier zijn de schoenen ook niet onder de 100 euro dus een paar uggs voor de winter vind ze nu ook heel leuk!
Nu is het zo dat in de winkels waar ze is geweest maat 42 of 41 er niet meer is ( en 40 is gewoonweg te klein)
Op internet (ik geloof zalando dus betrouwbaar) heeft zij wel nog maat 42 gezien.
Ik moet bekennen dat ik totaal geen verstand heb van uggs, dus hier mijn vraag voor haar.....
Hoe vallen uggs? Ze heeft zelf dus best grote voeten en ook nog eens breed, uggs zien er dan wel een stukje 'lomper' uit maar is het dan toch nog aan te raden om 42 te kopen? Loop je ze uit etc? dankjewel alvast
zij wil graag uggs gaan bestellen, echter heeft zij maat 42 en moet ze dus vaak al naar een speciaalzaak om schoenen te kopen. Hier zijn de schoenen ook niet onder de 100 euro dus een paar uggs voor de winter vind ze nu ook heel leuk!
Nu is het zo dat in de winkels waar ze is geweest maat 42 of 41 er niet meer is ( en 40 is gewoonweg te klein)
Op internet (ik geloof zalando dus betrouwbaar) heeft zij wel nog maat 42 gezien.
Ik moet bekennen dat ik totaal geen verstand heb van uggs, dus hier mijn vraag voor haar.....
Hoe vallen uggs? Ze heeft zelf dus best grote voeten en ook nog eens breed, uggs zien er dan wel een stukje 'lomper' uit maar is het dan toch nog aan te raden om 42 te kopen? Loop je ze uit etc? dankjewel alvast
zondag 14 oktober 2012 om 19:30
Ik heb ugg australia even gemaild met de vraag hoe het met zalando zit. Hopelijk morgen antwoord dus dan laat ik het wel weten
Ugg australia is nl de leverancier en als ze aan een bepaald bedrijf leveren, staan ze ook op hun site bij de lijst met dealers. Staan ze daar niet tussen, dan krijgen ze hun levering dus ook niet via ugg australia. Vraag is dan dus waar zo'n winkel ze wel vandaan heeft. En dan is echt of nep wat twijfelachtig natuurlijk. Maar kan goed zijn dat ze wel bezig zijn met ugg om op de site te komen staan enzo en dat daar dus wat vertraging in zit ofzo
Ugg australia is nl de leverancier en als ze aan een bepaald bedrijf leveren, staan ze ook op hun site bij de lijst met dealers. Staan ze daar niet tussen, dan krijgen ze hun levering dus ook niet via ugg australia. Vraag is dan dus waar zo'n winkel ze wel vandaan heeft. En dan is echt of nep wat twijfelachtig natuurlijk. Maar kan goed zijn dat ze wel bezig zijn met ugg om op de site te komen staan enzo en dat daar dus wat vertraging in zit ofzo
zondag 14 oktober 2012 om 20:21
quote:Ivetje schreef op 14 oktober 2012 @ 19:30:
Ik heb ugg australia even gemaild met de vraag hoe het met zalando zit. Hopelijk morgen antwoord dus dan laat ik het wel weten
Ugg australia is nl de leverancier en als ze aan een bepaald bedrijf leveren, staan ze ook op hun site bij de lijst met dealers. Staan ze daar niet tussen, dan krijgen ze hun levering dus ook niet via ugg australia. Vraag is dan dus waar zo'n winkel ze wel vandaan heeft. En dan is echt of nep wat twijfelachtig natuurlijk. Maar kan goed zijn dat ze wel bezig zijn met ugg om op de site te komen staan enzo en dat daar dus wat vertraging in zit ofzo Ah super!!! ben ook heel erg benieuwd, dan wacht ik even op je antwoord want ik wil ze ook gaan bestellen!
Ugg australia is nl de leverancier en als ze aan een bepaald bedrijf leveren, staan ze ook op hun site bij de lijst met dealers. Staan ze daar niet tussen, dan krijgen ze hun levering dus ook niet via ugg australia. Vraag is dan dus waar zo'n winkel ze wel vandaan heeft. En dan is echt of nep wat twijfelachtig natuurlijk. Maar kan goed zijn dat ze wel bezig zijn met ugg om op de site te komen staan enzo en dat daar dus wat vertraging in zit ofzo Ah super!!! ben ook heel erg benieuwd, dan wacht ik even op je antwoord want ik wil ze ook gaan bestellen!
zondag 14 oktober 2012 om 20:38
Voor leer worden dieren niet levend gevild. Alhoewel die heilige koeien in India en Pakistan lang niet zo 'heilig' behandeld worden. Ze eten ze niet, maar verder... Ach. Het leer ervan is goedkoop hier verkrijgbaar. De gigantische vervuiling door de leerindustrie is dààr en niet hier.De mensen,vnml kinderen, die jouw mode produceren, lijden dààr en niet hier. Toch, dames? Zorg met het dragen van je UGGS maar fijn voor verhoging van de ziektekosten. Met je scheef gelopen voeten en je pijn in je onderrug. Alles voor de mode. Vooral niet nadenken maar kopen, kopen, kopen. Vooral niet es informeren naar duurzame merken die niet bijdragen aan die gruwelen, die net zo duur en zelfs gewoon betaalbaar zijn, nog meer als je UGGS en je oh zo 'originele' Nickelson-'vuilniszak-look'-jas met gruwelbontje. Moet je zo'n dombo-griet es horen als ze met d'r geliefde hondje over straat loopt, met d'r uggs en bontkraag. Als je zegt dat ze een mooi bijpassend mutsje kan laten maken van haar hondje. Kost weinig, zoiets moois. Wordt haar hondje wel levend voor gevild ( dan blijft de vacht zo mooi rechtop staan) en mag vervolgens nog uren als bloederig hoopje creperen. Maar hee, je hebt dan wel een mooi bontje erbij, passend bij je bontkraag! Maar meiden die UGGS en bont dragen hebben immers helemaal niks met dieren, toch? Die hebben toch geen huisdieren? Die vinden dierenmishandeling toch normaal? Zeker als het voor de mode is, of voor make-up!
maandag 15 oktober 2012 om 19:57
Fijn Ivetje, dat je nergens last van hebt, vooral niet van het gruwelijke dierenleed dat aan je UGGS kleeft. Alles mag, voor de mode. Toch? Kan jou het verrotten. Wees maar harteloos vanwege je mode gril. Met jou zovelen anderen, toch? En ach, 'we eten ook vlees' en dan is alles geoorloofd, nietwaar? Ook voor de mode en je make-up...Heb je al een jas met bontje? Vast wel. Want da's de mode...Als de beelden van levend gevilde dieren jou niks doen, je daar je schouders over ophaalt, dat de nog levende dieren als een bloederige hoop op elkaar gegooid, nog uren creperen, dan mag je wat mij betreft echt wel aan je vermogen tot empathie twijfelen. Hoe kan je zo harteloos zijn? Kom op! Het is echt zo gruwelijk wat er met die merino- schapen en wasbeerhonden gebeurd! En totaal niet nodig! Zoveel keus is er, om schoenen, jassen, make-up etc te kopen, net zo betaalbaar, waar deze ellende niet aan te pas komt. Ik hoop echt dat jij en anderen die overwegen om UGGS, bont en mak-up e.d. die op dieren is getest, te kopen, zich informeren over wat daar aan vooraf is gegaan. En besluiten om kleding en producten te kopen die daar niet aan doen. Je hoeft er niks om te missen en het kost ook niet meer geld. Ban de gruwelijkheid, die horror. De westerse consument bepaald voor eerlijke producten voor mens en dier. Ik heb het niet alleen over het dierenleed maar ook over de arbeiders, kinderen en vnml jonge vrouwen, die zo uitgeknepen worden voor een hongerloontje onder erbarmelijke werkomstandigheden. Al die door hen geproduceerde producten dragen wij...Maar er zijn goede betaalbare alternatieven, steeds meer. Waar mensen wel een normaal, goed salaris krijgen, goede omstandigheden hebben. Kinderen niet alleen in de fabriek staan maar ook onderwijs krijgen. Voorwaarden om een beter leven te hebben. Meer geld krijgen. En ook die producten kunnen we kopen, zonder dat het ons meer kost. Rara hoe kan dat!? http://www.rijksoverheid. ... nder-schulden-arme-landen Onder andere. Maar vooral omdat
steeds meer consumenten het niet meer willen en de keuze maken voor producten zonder leed. Zo moeilijk is die keuze toch niet?
steeds meer consumenten het niet meer willen en de keuze maken voor producten zonder leed. Zo moeilijk is die keuze toch niet?
maandag 15 oktober 2012 om 20:27
Gaat toch niet lukken. Ik trek me terug in mijn jas met bontkraag die ik ergens moet hebben liggen volgens onze wereldverbeteraar (geen idee waar ik hem moet zoeken dan maar goed) en smeer mijn smoellie nog even in met op dieren geteste make-up (gebruik ik nooit) en dan trek ik lekker mijn uggies aan
maandag 15 oktober 2012 om 20:30
Ik wist het helemaal niet, van dat dierenleed. Ik eet geen vlees en draag nooit bont, ik dacht dat er gewoon schapenwol in die Uggs zat. Ik blijf ze toch echt dragen. En misschien koop ik dan ook een paar nieuwe, lekker hypocriet, maar dat is dan maar zo. Als je het altijd zo koud hebt als ik, ben je blij dat er zoiets bestaat als Uggs.
maandag 15 oktober 2012 om 21:13
Nee hoor, ik probeer de wereld niet te verbeteren. Sommige mensen hebben immers schijt aan alles. "Ikke, ikke, hebbuh, hebbuh", mensen met die mentaliteit zijn niet aan te spreken op empathie, al helemaal niet naar dieren en ach, laat die armen maar verrotten, als zij maar kunnen shoppen. Maar steeds meer mensen keren zich af van dergelijke gruwelproducten. Als ze weten hoe het geproduceerd wordt. Informeren werkt toch wel, zelfs hier op het viva-forum. Oeh, zeg, gatsie, iemand laat weten wat er achter je geliefde mode-shit zit! Dat is natuurlijk gelijk zo'n enge 'wereldverbeteraar'! Oh jakkes, nee toch! Nee hoor, vooral niks van aantrekken en lekker schijt hebben! Stoer!!! 'Kijk mij es even lekker schijt hebben aan leed van mens en dier!". Stoer hoor!
maandag 15 oktober 2012 om 21:22
We weten nu wel wat jij ervan vind inmiddels. Dus je kan ermee stoppen met het te verkondigen, 1 keer is wel genoeg. Buiten dat vind ik het niet echt netjes om meteen maar allemaal andere dingen zoals dierproeven, doodgeknuppelde zeehondjes e.d. erbij te betrekken, omdat we toevallig uggs dragen. Je doet nu net alsof iemand die uggs draagt ook maar meteen bont draagt van levend gevilde wezeltjes en make-up getest op konijntjes etc. Ik heb uggs en daar houdt het verder bij op. Overigens worden die levend gevilde wasbeertjes gebruikt voor nep-uggs en die draag ik niet.
Overigens zou ik weleens keihard bewijs willen zien voor het dierenleed waar ugg australia zich schuldig aan maakt. De Peta is ertegen, vanwege een omstreden methode van behandelen tegen maden. En van die omstreden methode kan ik nergens onomstotelijk bewijs vinden dat dit gebeurt bij schapen waarvan ze uggs voor ugg australia maken. Er zijn genoeg filmpjes te vinden, maar er zijn ook genoeg merken die uggs maken van schapenwol. Kan dus net zo goed zijn dat die schapen voor een heel ander merk uggs gebruikt worden.
Overigens zou ik weleens keihard bewijs willen zien voor het dierenleed waar ugg australia zich schuldig aan maakt. De Peta is ertegen, vanwege een omstreden methode van behandelen tegen maden. En van die omstreden methode kan ik nergens onomstotelijk bewijs vinden dat dit gebeurt bij schapen waarvan ze uggs voor ugg australia maken. Er zijn genoeg filmpjes te vinden, maar er zijn ook genoeg merken die uggs maken van schapenwol. Kan dus net zo goed zijn dat die schapen voor een heel ander merk uggs gebruikt worden.
maandag 15 oktober 2012 om 21:39
Keihard bewijs is er meer dan genoeg. Ik kan alle info hier wel linken hoor. Nooit van mulesing gehoord? Wel degelijk levend gevild. De UGGS worden gemaakt van Merinoschaap leer en wol.
Wat er nou met die Merinoschapen gebeurd voor jouw UGGS, lijk je gewoon niet te willen weten. Best, maar het mag wel gezegd worden hier. De link naar het dragen van bont en dierproeven voor make-up is niet zo groot. Het gaat om mode en leed voor luxeproducten, wat makkelijk te vermijden is. Dat er een keuze is, mag genoemd worden, wat ieder er mee doet moet hij/zij zelf weten. Maar je eens afvragen wat je nou eigenlijk koopt is lang zo gek niet.
Wat er nou met die Merinoschapen gebeurd voor jouw UGGS, lijk je gewoon niet te willen weten. Best, maar het mag wel gezegd worden hier. De link naar het dragen van bont en dierproeven voor make-up is niet zo groot. Het gaat om mode en leed voor luxeproducten, wat makkelijk te vermijden is. Dat er een keuze is, mag genoemd worden, wat ieder er mee doet moet hij/zij zelf weten. Maar je eens afvragen wat je nou eigenlijk koopt is lang zo gek niet.
maandag 15 oktober 2012 om 22:02
http://merinoaustralia.com.au/category/mulesing/ Dat komt er nou van als mensen wel hun mond open doen tegen dergelijke praktijken. Onder andere. Het gaat de goede kant op! Met dank aan die vervelende wereldverbeteraars en die nog naardere dierenactivisten, het tuig...Beetje mensen aanspreken op wat ze kopen. Hoe durven ze! En dan ook nog succes hebben!? Nee toch, waar moet dat heen met de wereld!
dinsdag 16 oktober 2012 om 07:47
ElleMichelle : ik heb ook handschoenen idd! Zitten echt heerlijk! Alleen zijn ze voor op de scooter nog steeds niet helemaal warm. Komt wind door de naadjes. En ik draag ze niet als het regent, is zo zonde haha!
Ik heb model igloo trouwens, met zo'n touwtje bovenop.
Ik heb model igloo trouwens, met zo'n touwtje bovenop.
anoniem_65992 wijzigde dit bericht op 16-10-2012 09:18
Reden: Model aangepast haha
Reden: Model aangepast haha
% gewijzigd
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:18
Ik loop thuis op de dakota. Die vind ik zo fijn, omdat je er ook gewoon ff snel een boodschap op kan gaan doen zonder dat je meteen echt op je sloffen buiten loopt haha!
Verder heb ik nog :
neema (ballerina)
layback (slipper)
fluffie (slipper)
Evera (sneaker)
2 paar sundance (sand en chestnut)
Roseberry in het bruin
Classic cardy in aqua
Classic short kimono in roze
Classic tall in grijs
Nightfall in chestnut (goh, is de enige kleur die bestaat van dit model)
Bailey button triplet in zwart
En dan nog een paar igloo (dat was het, niet eskimoo haha) handschoenen in donkerbruin en een paar wanten met logo's erop. En een sleutelhanger
Eigenlijk best erg...het is verslavend
Verder heb ik nog :
neema (ballerina)
layback (slipper)
fluffie (slipper)
Evera (sneaker)
2 paar sundance (sand en chestnut)
Roseberry in het bruin
Classic cardy in aqua
Classic short kimono in roze
Classic tall in grijs
Nightfall in chestnut (goh, is de enige kleur die bestaat van dit model)
Bailey button triplet in zwart
En dan nog een paar igloo (dat was het, niet eskimoo haha) handschoenen in donkerbruin en een paar wanten met logo's erop. En een sleutelhanger
Eigenlijk best erg...het is verslavend
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:51
Mijn vriendin belde net op dat ze zijn binnengekomen! Ze waren in de orginele ugg doos en zaten heel netjes verpakt, per laars een hele plastic hoes erom heen etc. Ze heeft nu dus maat 42 van de classic tall besteld maar denk dat ze toch iets te groot zijn want ze heeft het idee er beetje in te sloffen (heeft natuurlijk ook grote maat en die dingen zijn natuurlijk niet het charmants aansluitends
. Dus ze gaat de 41 ook nog even bijbestellen
!