Lekkere wijn

16-10-2012 18:00 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek voor een etentje een lekkere rode wijn. Ik heb er zelf de ballen verstand van . Mijn vriendin die komt eten houdt van zoet of kruidig, maar niet van te " sterk", wat dat dan ook mag betekenen.

De prijs, tot 10 euro per fles. Dat zou toch moeten lukken?

Heeft iemand tips?

( ik kan het haar ook vragen, maar ik vind het leuk om zelf iets te kopen).
Oh, en bedankt voor de complimenten voor het menu. Het wordt in ieder geval lekker en gezellig .
Ik lees mee, zoek een lekkere zoete wiite wijn

Ooit eens bij een slijterij dessertwijn uit zuidafrika gekocht

Maar zie hem nu niet meer

Hemel wat was die lekker
quote:shoppen, 14 minuten geleden

Hemel wat was die lekker.Moscato d’Asti is een heerlijke zoete, mousserende dessertwijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Elysium, ook een heerlijke dessert wijn.

Maar om even terug te komen op de rode wijn, met vlees, vooral steaks, dan is een Rioja heerlijk.
Een lekkere rioja die ze bij AH verkopen is cantos de valpiedra.
Zeg maar Spijker.
Heb jaren in spanje gewoond en drink sindsdien niets anders dan rioja. AH heeft een hele lekkere, die ook bekroond is en onder de 10 euro, namelijk de Berberana. Echt een aanrader!! Neem dan wel de iets duurdere versie ( zijn 2 soorten) .heb er zelf ook helemaal zin in gekregen! Enjoy!!
quote:willem1959 schreef op 16 oktober 2012 @ 18:45:

[...]

Merlot is een druif en dat zegt dus helemaal niets.

De ene wijnboer maakt van merlot een prachtige wijn terwijl een andere een smerige brouwsel produceert. Bovendien wordt merlot over de hele wereld gebruikt en je kan nu eenmaal niet een Franse wijn met een Chileense vergelijken.

Het is niet per definitie zo dat een druif "dus" helemaal niets zegt Willem. Ik ben bijvoorbeeld een hartstochtelijk fan van de Carmenere druif, en vind wijn van deze druif tot nu toe altijd lekker, of hij nou uit Chili of Timboektoe komt. Nog niemand meegemaakt die het in zijn hoofd heeft gehaald hem te verzieken.

Merlot is een ander verhaal, die noemde ik niet voor niks Allemansvriend. Daar wordt mee gesjoemeld en geaaid en gedraaid en gepleased om zo veel mogelijk mensen happy te maken. Ik bedoelde richting TO dat je met een euro of zes EN een fatsoenlijk advies een veilige fles Merlot kan kopen en daarmee al snel goed zit (als je de fles voor een vreemde koopt die aangeeft niet van "sterk" te houden).
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Castellero del Diablo heeft ook een Shiraz.

Maar ik denk dat je gast de cabernet sauvignon wel lekker vind.
Been there, done that, got the T-shirt.
Lekkere rode wijn, niet zoet en ook niet wrang, heel makkelijk drinkbaar en goedkoop is: de huiswijn van de bas van der heijden en die heet dan 1e de beste, je hebt hem in halfzoet en fruitig. Beide vind ik makkelijk om te drinken maar die halfzoete, die is alleen tijdens de 1e slok erg prettig zacht en ergens een klein zoetje dus, in de opening. Ik drink hun witte ook. Oh de rode is een Spaanse afkomstich druif. Die fruitig is iets pittiger maar nog steeds zonder vervelende nasmaak, ook Spaanse druif. Nog een voordeel het zorgt bij mij voor geen koppijn.

Hahaha het lijkt wel of ik aandelen heb, dat is niet zo hoor, maar hij is gewoon lekker, de huiswijn van de Jumbo of de AH vind ik dus weer niet lekker, zit een kartonnen smaak aan.

Proost!
Ik zou gewoon de literfles "AH espagna tempranillo" nemen.

Lekker toegankelijk wijntje.

Als je vriendin houdt van "lekkere zoete rode wijn" is zij waarschijnlijk geen echte wijnliefhebber en in dat geval is deze wijn zeker geschikt.

Simpel en toegankelijk.

Zal ze zeker waarderen.
quote:shoppen schreef op 16 oktober 2012 @ 21:17:

Hemel wat was die lekkerMonbazillac is heerlijk.
quote:NYC schreef op 16 oktober 2012 @ 20:07:

Een wijn die ik zelf erg lekker vind, is Beaujolais.Beaujolais is een wijnstreek, met veel wijnhuizen. Een Beaujolais primeur is weer heel anders dan een Beaujolais Supérieur. Ik hou zelf erg van een cru als Moulin-á-Vent, een veel intensere wijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven