Ervaringen Senseo Sarista
woensdag 17 oktober 2012 om 08:19
Hallo dames,
Onze Senseo loopt op zijn laatste beentjes. Nou hebben ze wat nieuws, de Sarista. Verschil is, dat je hiermee koffie zet met versgemalen bonen. Dat ding is wel behoorlijk prijzig, bijna 290 euro. (zelfs met mijn jarenlang gespaarde punten, bijna 4000, nog 270 euries) Maar ja, echt lekkere koffie is ook wat waard...
Iemand ervaring met dit apparaat?
Onze Senseo loopt op zijn laatste beentjes. Nou hebben ze wat nieuws, de Sarista. Verschil is, dat je hiermee koffie zet met versgemalen bonen. Dat ding is wel behoorlijk prijzig, bijna 290 euro. (zelfs met mijn jarenlang gespaarde punten, bijna 4000, nog 270 euries) Maar ja, echt lekkere koffie is ook wat waard...
Iemand ervaring met dit apparaat?
woensdag 17 oktober 2012 om 09:43
Geen ervaring met dat apparaat zelf, maar ik hoor veel slechte verhalen over de goedkopere bonen-machines.
Wij hebben een Nespresso, aangeraden door mijn ouders, en mijn man is er weg van! Je kunt ook namaak cups kopen, die zijn wat minder duur..
Mijn ouders drinken overigens 5 bakken per dag ongeveer, en die zouden niet anders meer willen..
Wij hebben een Nespresso, aangeraden door mijn ouders, en mijn man is er weg van! Je kunt ook namaak cups kopen, die zijn wat minder duur..
Mijn ouders drinken overigens 5 bakken per dag ongeveer, en die zouden niet anders meer willen..
woensdag 17 oktober 2012 om 09:43
woensdag 17 oktober 2012 om 09:50
Ik kan je een gewone percolator aanraden met mooie luxe espresso koffie. Daar kan voo mij écht niks tegenop. Nou moet ik eerlijk bekennen, de Sarista heb ik nog nooit gehad, maar ik ben wel een ontzettende zeikdoos met koffie. Die cupjes rommel drink ik bijvoorbeeld ook niet. Ben gelukkig gezegend met een werkgever die fantastische koffie regelt, anders zou ik liever niets drinken.
Denk persoonlijk dat ik als ik jou was liever voor een klassiek bonenapparaat zou gaan, omdat je bij de Sarista per sé die bekers bonen moet gebruiken die gruwelijk duur zijn. Die bekers zijn ook niet goed her te gebruiken, dat hebben ze slim gedaan.
Goed, moraal van het verhaal: Haal een percolator bij de Hema. Kost 18 euro, nu zelfs 20% korting met die stickeractie.
Denk persoonlijk dat ik als ik jou was liever voor een klassiek bonenapparaat zou gaan, omdat je bij de Sarista per sé die bekers bonen moet gebruiken die gruwelijk duur zijn. Die bekers zijn ook niet goed her te gebruiken, dat hebben ze slim gedaan.
Goed, moraal van het verhaal: Haal een percolator bij de Hema. Kost 18 euro, nu zelfs 20% korting met die stickeractie.
woensdag 17 oktober 2012 om 10:17
Ik ben verwend en heb een Nespresso en een bonenapparaat. Heeeeeeeeerlijk. Senseo vind ik ronduit walgelijk en komt dicht in de buurt van slechte automaat-koffie.
Ik drink niet veel koffie op een dag, maar dan moet het wel een lekker bakkie zijn. DE/Philips/Senseo hebben het echt niet begrepen. Bovendien zijn die bonen-potten van Sarista een onnodige aanvulling op de afvalberg.
Ik zou het niet doen. Als je er zo veel geld voor uit wil geven, neem dan een Nespresso. Zijn een stuk goedkoper. Een cupje kost ca 35 cent per stuk, dus dat is ook wel te overzien.
Succes met je zoek tocht.
Ik drink niet veel koffie op een dag, maar dan moet het wel een lekker bakkie zijn. DE/Philips/Senseo hebben het echt niet begrepen. Bovendien zijn die bonen-potten van Sarista een onnodige aanvulling op de afvalberg.
Ik zou het niet doen. Als je er zo veel geld voor uit wil geven, neem dan een Nespresso. Zijn een stuk goedkoper. Een cupje kost ca 35 cent per stuk, dus dat is ook wel te overzien.
Succes met je zoek tocht.
woensdag 17 oktober 2012 om 10:39
woensdag 17 oktober 2012 om 13:59
quote:Welpie schreef op 17 oktober 2012 @ 11:28:
Ik heb een Saeco-apparaat dat qua prijs vergelijkbaar is met de Sarista. Hier kunnen gewoon losse bonen in (veel goedkoper dan die dingen van de Sarista) en de koffie is heerlijk!Ik heb sinds kort ook een Saeco en afhankelijk van de bonen zet deze heerlijke koffie. Zelfs het eerste kopje is heet!
Ik heb een Saeco-apparaat dat qua prijs vergelijkbaar is met de Sarista. Hier kunnen gewoon losse bonen in (veel goedkoper dan die dingen van de Sarista) en de koffie is heerlijk!Ik heb sinds kort ook een Saeco en afhankelijk van de bonen zet deze heerlijke koffie. Zelfs het eerste kopje is heet!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 18 oktober 2012 om 07:53
Wij hebben de sarista en ik ben ee heel tevreden over! Lekkere koffie, verschillende smaken, makkelijk in gebruik. Wel vrij dure beanfunnels, maar nespresso is een stuk duurder (en ook afval van de cups...) ik verwacht over een tijdje ook wel navulbare funnels trouwens, als het nieuwe er van af is...
donderdag 18 oktober 2012 om 07:57
Ik was ook aan het twijfelen over de Sarista, maar ik vind Senseo ook niet lekker. En dat crème laagje, dat houd me tegen. Nu ben ik op zoek naar een koffieautomaat waar je bonen in kunt doen. Wie weet een goeie? Uiteraard heb ik gegoogled, maar ik kwam vooral espressomachines tegen, en dat is toch heel wat anders lijkt me. En kun je ook 1 kopje koffie zetten met zo'n bonen-koffiemachine?
donderdag 18 oktober 2012 om 15:18
quote:bartjes schreef op 18 oktober 2012 @ 07:57:
Ik was ook aan het twijfelen over de Sarista, maar ik vind Senseo ook niet lekker. En dat crème laagje, dat houd me tegen. Nu ben ik op zoek naar een koffieautomaat waar je bonen in kunt doen. Wie weet een goeie? Uiteraard heb ik gegoogled, maar ik kwam vooral espressomachines tegen, en dat is toch heel wat anders lijkt me. En kun je ook 1 kopje koffie zetten met zo'n bonen-koffiemachine?Ik heb de Saeco Giro Plus en afhankelijk van de bonen en waterstand kun je er gewone koffie mee zetten of espresso. Op het moment heb ik "gewone koffie" bonen erin zitten, is ook lekker tussendoor. Het cremelaagje hoort bij een goede bonenmachine, het is geen melk ofzo hoor.
Ik was ook aan het twijfelen over de Sarista, maar ik vind Senseo ook niet lekker. En dat crème laagje, dat houd me tegen. Nu ben ik op zoek naar een koffieautomaat waar je bonen in kunt doen. Wie weet een goeie? Uiteraard heb ik gegoogled, maar ik kwam vooral espressomachines tegen, en dat is toch heel wat anders lijkt me. En kun je ook 1 kopje koffie zetten met zo'n bonen-koffiemachine?Ik heb de Saeco Giro Plus en afhankelijk van de bonen en waterstand kun je er gewone koffie mee zetten of espresso. Op het moment heb ik "gewone koffie" bonen erin zitten, is ook lekker tussendoor. Het cremelaagje hoort bij een goede bonenmachine, het is geen melk ofzo hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 26 oktober 2012 om 19:43
Geen ervaring mee, wij hebben wel de normale senseo apparaten gehad maar alleen één van de eerste types is lang mee gegaan, de rest ging na een jaar kapot. Voor ons dus geen senseo apparaten meer. Nu een mooie (maar wel een prijzige) bonenmachine. Kost wel wat, maar dan heb je ook echt lekkere koffie en hij gaat al langer mee dan die *piep*senseo's (dus uiteindelijk evenveel geld kwijt). Geen ervaring met de Sarista dus, maar de Senseo apparaten over het algemeen komen hier het huis niet meer in.
vrijdag 26 oktober 2012 om 19:46
http://www.megapool.nl/philips-hd7753-0 ... etapparaat
Philips bonen-koffiezetapparaat.
Wij hebben een Nespresso apparaat. Heel makkelijk en altijd heerlijke koffie, maar de cupjes zijn wel erg duur.
We hebben er een Senseo bij en als je er maar een klein laagje koffie uit laat komen, net als bij een espresso apparaat is de koffie veel lekkerder, vooral met warme melk.
Philips bonen-koffiezetapparaat.
Wij hebben een Nespresso apparaat. Heel makkelijk en altijd heerlijke koffie, maar de cupjes zijn wel erg duur.
We hebben er een Senseo bij en als je er maar een klein laagje koffie uit laat komen, net als bij een espresso apparaat is de koffie veel lekkerder, vooral met warme melk.