Lijf & Lijn alle pijlers

Van 100+ naar 100-

05-10-2012 20:35 1962 berichten
Welkom,

Zoals iedereen weet gaat afvallen met vallen en opstaan. In dit topic willen we elkaar steunen bij het krijgen en behouden van een gezond eetpatroon. Geen strenge diëten, maar een patroon wat je hele leven vol te houden is (en uiteraard hoort daar af en toe iets lekkers bij).

Ook als je 100- weegt ben je uiteraard welkom om mee te schrijven! .

Veel plezier gewenst op dit topic en succes met afvallen!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartDoelGewichtDeze weekTotaalTe gaanRobin23 1.6986.076.077.8-1.1-8.21.8Loedoe231.7589.075.078.9--10.13.9Adios271.74116.598.8101.8--14.73.0Elsie26311.8097.587.091.6--8.91.6Birdie241.78103.993.994.3--9.60.4Marels271.62116.7109.0111.40-5.32.4Clumsy261.78103.898.8103.0--0.84.2Liebling261.68104.090.098.8--6.08.0Druppel351.86107.099.9102.4zwanger-4.6zwangerEingenzinnig251.6278.863.077.0--1.814.4Saartje251.63114.095.0104.0vakantie-10.09.0
Alle reacties Link kopieren
Maar Amber Albarda valt voor mij in de categorie Sonja Bakker, Montignac, en andere dieetgoeroes die ik niet geloof

Ik blijf dus lekker gewoon noten eten, al eet ik normaal gesproken dus wel ongezouten noten.

Ik negeer echt al dat soort dieethypedingen omdat het uiteindelijk toch allemaal niet werkt. Ik houd me er bewust verre van.

In principe weet ik hoe ik gezond moet eten, dus dat moet maar voldoende zijn.

Al die dieten zijn op termijn toch schadelijker dan ze goed doen.
668, the neighbour of the Beast

Huidig gewicht: 100kg

Afgevallen: - 1.4

Nog te gaan: 5kg

Nu bijlezen
Sohee! Bodycombat was dus weer heftig, pff! Maar wel lekker. Al ben ik mijn werkboosheid nog niet helemaal kwijt. Dat moet ik echt eens leren!

Adios, moeilijk he? Stoppen met roken! Dit is nu weer dag 3. Ben blij als ik een week verder ben. Maar het gaat redelijk, heb niet eens zoveel trek. En het is zo fijn dat mijn kleren naar wasverzachter ruiken ipv naar rook

Verder een gezond lijstje, rond de 1300. Ik mag dus zo nog wat.

Fijn trouwens dat hier zo fanatiek geschreven wordt!

En Birdie, wat een mooi resultaat!
Woehoe Birdie! Wat een super resultaat!!!! Ennnnn het laatste weegresultaat met de 3 cijfertjes!!!!!!

@marels: ik geloof niet dat die Amber in dezelfde catagorie valt als SB enz. Ik zie dat wat zei schrijft als een dieet. Zei geeft voedingsinfo als een soort van leidraad, zei zelgt niet wat je moet eten en hoeveel. Maar geeft een achtergrond verhaal over eerlijke, pure en gezonde voeding die ook echt wat voor je lichaam doet. Ik 'volg' haar dus niet echt maar ik heb wel veel dingen die zei oa (ook annemarie postma, Mia Tjoe-America) in mijn achterhoofd gehouden.

Maar zo kijk ik er tegenaan. Maar eigenlijk kan je veel eten, als je het maar met mate en gevarieerd eet. Een keer mac is ook niet erg maar niet elke week...
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Suikerdip van fruit? Dus eigenlijk is het helemaal niet slim van mij om fruit als tussendoortje te eten?

Ik krijg persoonlijk altijd een beetje nare rillingen van Sonja Bakker. Ik keek vroegah wel eens haar programma en dan had je een beer van een man die moest ontbijten met 2 beschuitjes en een glas optimel. Ik zou denk ik na een uur al flauwvallen.

Daarnaast heb ik het idee dat heel veel producten worden aangeraden die eigenlijk helemaal niet zo heel gezond zijn zoals optimel producten, eierkoeken, ontbijtkoek etc.

Doedel, wow 4:30. Respect! Ik zou mezelf iedere ochtend huilend mn bed uit moeten slepen denk ik

Ik hoop heel erg dat ik volgende week onder de 100 zit, maar aangezien ik een drankfeest op de planning heb staan en ongesteld moet worden durf ik er niet al te hard op te hopen. Heb gelukkig wel 3x sporten op de planning staan, dus als ik me buiten het weekend om netjes gedraag, zou er toch wel 0.1 van af zijn?
Workit, ik zat een paar weken terug met iemand op een terras die rookte en toen ik s'avonds thuis kwam merkte ik dat mijn hele haar naar sigarettenrook rook. Heel vies eigenlijk, terwijl ik er van overtuigd was dat ik nooit zo heel erg naar rook stonk

Heb je trouwens al eens het boek van Alan Carr gelezen? Ik heb het deels gelezen, maar vond de info wel heel nuttig.
Gewoon fruit eten Vogel, da's haske gezond.

Adios, ik geloof best dat we wat dat betreft van mening mogen verschillen toch? Ik doe er niet aan mee aan van die hypes.

En ik ben daar erg argwanend tegenover.

Dus ik blijf lekker mijn noten eten
668, the neighbour of the Beast
Dat boek heb ik inderdaad gelezen. Maar ja, ik moet gewoon even een ruggengraat kweken ofzo

Ik kan trouwens ook niks met SB. Serieus, wat heb je nou aan een eierkoek? Mijn vader is veel met SB afgevallen... en weer aangekomen. Ik vind een Amber Albarda ook veel beter. Haar boek kon ik ook wel waarderen. Dat gaat meer over wát voeding met je lijf doet. Het is niet echt een dieet. Ik lees wel eens mee op het AA topic, maar die lijstjes gaan me dan vaak wel een stap te ver. Maar in de basis heeft de Amber wel vaak een punt.
Fruit als tussendoortje of als onderdeel van een maaltijd kraak ik echt niet af hoor, maar mij zal je echt geen kilo's op dagelijke basis zien wegwerken. Maar het is nog wel altijd stukken gezonder dan bijv chips!

We agree to disagree dus marels, Even goed vrienden!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Heerlijk gesport mijn trainingsschema is weer aangepast en ik voel het gelijk :Imao: . En morgen aan de ZUMBA. Verder heb ik met mijn "coach" (of hoe noem je zo iemand die je begeleidt op de sportschool) afgesproken dat ik een eetdagboek bij ga houden en volgende week woensdag heb ik een gesprek dan gaan we samen kijken hoe we een gezond schema kunnen maken. Dus erg benieuwd.

Er is weer veel gebeurd hier op het forum:)
Leef je eigen leven
Hoi dames,

Ik was eerst van plan mee te schrijven en had een heel verhaaltje getypt , maar moet er toch nog even goed over nadenken voordat ik mij definitief aanmeld. Het is zo topic-vervuiling als er steeds mensen komen en gaan Dusse....jullie hebben een stiekem lezer onder jullie ;P
Haha Bonski gezellig en je ben van harte welkom!
Leef je eigen leven
Zo makkelijk als dat ik vorige week afviel, zo sta ik nu stil. En dat demotiveert zo vreselijk, I know, daarom heeft het geen zin om zoveel te wegen. Maar ik eet echt super netjes én ik sport meer.

Nou ja, gewoon maar weer doorzetten. Kom gelukkig nu ook niet aan nu ik stop met roken. Getsie, ik weet dat dit mijn zwakke plek is (wanneer de weegschaal stopt) dus ik moet nu echt ff doorbijten. Sorry voor de egopost.
Goedemorgen, workit waar hou jij bij wat je eet? Misschien eet je te weinig incl je sporten? Gisteren had je 1300? Wat heb je toen nog gegeten?

Ik draai me nog even om.... Tot straks
Poging 3 op mobiel haha. Frusterend he Workit? Ik denk dat er heel veel redenen kunnen zijn. Drink je wel voldoende?

En misschien eet je iid te weinig. 1300 is echt heel weinig als je ook nog veel sport. Niet opgeven! You can do it!
*
Robin wat super goed van je dat je dat kan :Imao: . Ik zou het er best moeilijk mee hebben denk ik als ik lekker ruikende patat voor me heb om dan maar 1 handje te nemen!
Leef je eigen leven
Euh... M'n iPhone zei dat ik een ander plaatje zou krijgen... Oeps
Leef je eigen leven
Dus dat is niet persoonlijk bedoelt lol
Leef je eigen leven
Oh jee waar moet ik beginnen met reageren???!!! De noot/fruit-discussie hou ik me maar buiten HAHA dus even kijken....Oh Birdie!

Birdie, goed afgevallen zeg! Volgende week onder de 100! Komt zeker goed!

Uhm voor de rest is ook iedereen goed bezig geloof ik! Keep up the good work!

Ik ben vanmorgen om half 8 les 2 van evy gaan lopen. Gewoon in de buurt rondgelopen, het is dan nog redelijk donker dus dan durf ik dat nog wel HAHA

Om 9 uur stap ik in de auto om 1,5 uur verderop op kraamvisite te gaan. Dus mijn tussendoortje zal wel een beschuit met muisjes worden. Lunch zal daar ook wel gegeten worden en mijn avondeten is weer een verrassing op het werk!

Fijne dag mijn mede-almost-skinny-girls!
Vrije dag vandaag en dan gaat het meestal mis... Als ik aan het werk ben en ik ben druk dan hou ik me keurig aan het meegenomen eten. Maar thuis dan lokt de koelkast en de keukenkastjes roepen me. Tot nu toe gaat het nog goed... 1 cracker met 30+ kaas, 2 kiwi's, 0,5 liter water en 2 koppen koffie (ik ben koffieverslaafd, ik geef het eerlijk toe! Maar daar en tegen wel zwart zonder melk en suiker, dus als je dan toch maar een verslaving moet hebben dan maar deze :-)) Zometeen naar de supermarkt. Ik heb een lijstje gemaakt en ben niet van plan daar van af te wijken wish me luck... Hoe gaan jullie om met lonkende koelkasten en keukenkastjes? En raken jullie wel eens in de verleiding van al het lekkers in de supermarkt? Als ik veel suiker eet krijg ik altijd een beetje hoofdpijn en ga ik me lamlendig voelen, eigenlijk een goede reden om de koekjes, chocola en chips links te laten liggen;-)
Leef je eigen leven
Mariska, ik woon alleen dus zolang ik niets koop is er eigenlijk niets in huis. Boodschappen doen vind ik lastiger dus ik "mag" eens en de zoveel tijd wat lekkers halen en ik probeer zo veel mogelijk te plannen en maar 1 of 2x per week boodschappen te doen. Ik vind het vooral lastig om alle snoeptrommels op mijn werk te weerstaan haha.
quote:freeasabirdie schreef op 18 oktober 2012 @ 11:34:

Mariska, ik woon alleen dus zolang ik niets koop is er eigenlijk niets in huis. Boodschappen doen vind ik lastiger dus ik "mag" eens en de zoveel tijd wat lekkers halen en ik probeer zo veel mogelijk te plannen en maar 1 of 2x per week boodschappen te doen. Ik vind het vooral lastig om alle snoeptrommels op mijn werk te weerstaan haha.Haha die snoeptrommels heb ik dan weer geen last van net als dat er voor m' neus een bak chips wordt neergezet omdat we visite hebben, maar ik moet niet overstag gaan om 1 chipje te pakken... Want dan kan ik niet meer stoppen. Conclusie gewoon niet aankomen dus:-) maar dat geld voor iedereen weer anders. In de winkel heb ik me ook al aangeleerd om me op m'n lijstje te concentreren en niet langs de chipsafdeling te lopen. Het is me al eens eerder gelukt en het gaat me nu zeker ook weer lukken! En het gaat jullie ook lukken dat weet ikzeker!
Leef je eigen leven
Nou nu heb ik zin in kaas (de normale variant) met heel vers brood.......

net mijn bak havermout op dus ik heb geen honger (even als mantra in mijn hoofd houden).

Het erge is dat ik plakken kaas echt heel vies vind en ik dus meteen een stuk kaas neem, die dan ook heel snel op gaat :(

verder woon ik ook alleen, dus ik koop niets waar ik niet vanaf kan blijven! Maar over het algemeen kan ik me in de supermarkt redelijk inhouden. Mijn valkuilen zitten meer 's avonds op de bank en dat ik vervolgens dus SPECIAAL daarvoor alsnog naar de winkel ga.

Maar Mariska, misschien kan je je dag beter starten met een goed vullend ontbijt, dan heb je minder de neiging je keukenkastjes na te gaan wat er allemaal voor lekkers in ligt. 1 cracker en 2 kiwi's zouden mij niet vullen hoor.

@robin, wat goed dat je je zo hebt kunnen inhouden ondanks dat je het wel wilde!

@clumsy, wat goed dat je vanmorgen al zo fanatiek was!

Nou ik ga me zo maar eens aankleden en naar de supermarkt. Vanavond weer wortelstamp met gebakken ei. Heb dus over de dag redelijk wat puntjes te besteden dus misschien kan ik lekker een klein stukje kaas kopen.

groetjes
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven