Terecht nijdig?

19-10-2012 08:13 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 daagjes ben ik beroerd. Hoesten, keelpijn, verkouden, koortsig.

Gisteren toch gaan werken, maar voelde me superslecht. Vandaag ga ik of niet werken of een half dagje.

Nu kondigt mijn vriend doodleuk aan vanavond te gaan borrelen. Afspraak moet hij nog bevestigen, ze gaan meestal met een hele club. Maar hij wilt dus gaan, en oh ja dan eet je idd alleen. Terwijl ik dus ziekjes dan de hele dag alleen thuis zit. Ik vind dit zo harteloos...ik zou dat zelf echt nooit doen. Wat jullie?

En ja verder stoort me ook dat wij al tijden weinig leuke dingen doen wegens geldgebrek...maar voor deze club staat hij wel klaar!
Eh.. Dus omdat jij ziek bent moet hij de hele tijd thuis blijven?

Sorry ben ik het niet mee eens. Hij heeft ook een eigen leven.
Internagelaktisch
Moet erbij zeggen, dat het nu al de 3e keer deze week is dat ik alleen eet. Hij moet veel overwerken :(
Wil je dat hij je hand vasthoudt en de hele dag naast je komt zitten?

Dat deed m'n moeder vroeger al niet, laat staan dat ik dat van mijn man verwacht.

Dat jij je rot voelt hoeft toch niet te betekenen dat hij zich óók rot moet voelen.

Gun hem een leuke avond, ga straks als je op bed ligt, maar leuke dingen bedenken die jullie volgende week of de week er op samen gaan ondernemen.
En als je eens voor stelt samen een keer wat te doen hoe reageert hij daar op dan
Meid, kruip lekker op de bank met een deken, regel een pizza en ga fijn een dvd kijken. Gun je vriend een leuke avond en ga zelf lekker cocoonen. En stop met dat gemopper. Beterschap!
Doe eens even niet zo dramaqueen met ja het is al de derde keer dat je alleen eet deze week :( boehboeh wat een drama om niks zeg.
quote:roseeej85 schreef op 19 oktober 2012 @ 08:16:

Moet erbij zeggen, dat het nu al de 3e keer deze week is dat ik alleen eet. Hij moet veel overwerken :(Jemig de pemig, ik vind je een hoog aanstelleritis gehalte hebben.
T probleem zit m dus meer in dat ie met anderen wel tijd/geld kan vrijmaken.

Daar zou ik t wel over gaan hebben, als je beter bent.

Dat ie thuis moet blijven omdat je ziek bent, nou nee....
'Ziekjes'? En dan mag hij niet weg?
quote:Vrouwzondernaam schreef op 19 oktober 2012 @ 08:19:

T probleem zit m dus meer in dat ie met anderen wel tijd/geld kan vrijmaken.

Daar zou ik t wel over gaan hebben, als je beter bent.

Dat ie thuis moet blijven omdat je ziek bent, nou nee....Dit. Je kan je energie nu wel beter gebruiken. Niet te druk maken, lekker vroeg je bed in kruipen en bedenken wat voor leuke dingen jullie samen kunnen doen als je weer beter bent
Nijdig? Harteloos? Overdrijven is ook een vak zeg. Ga je binnen nu en morgenochtend dood denk je? Zo niet, laat die jongen lekker op stap gaan.

En hoe laat moet je beginnen met werken als je om kwart over acht nog niet weet of je gaat of niet?

Wel op tijd doorgeven he anders wordt je baas nijdig. En die heeft daar dan wél een reden voor.
Harteloos? Omdat je alleen moet eten? Sorry ik vind je ook een aansteller. Maak er gewoon een lekker avondje voor jezelf van. Chillen op de bank onder een dekentje, de tekevisierring kijken. En geef jezelf even een schop onder je kont wil je, als je zo afhankelijk van je vriend bent
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Ik vind het erger dat jullie wegens geldgebrek nooit iets samen doen en dat hij wel met zijn vriendjes weggaat. Dat zou mij juist nijdig maken.

Natuurlijk is het ook niet leuk dat jij je slecht voelt en al 3x alleen hebt moeten eten, mijn vriend zou dan waarschijnlijk niet weggaan en ik ook niet.
Moet zeggen dat we dat hier beide wel doen. Maar dat is meer omdat als 1 van ons ziek thuis is, dan ook onder de wol kruipt en we nog een kleine jongen van 3 hebben rondlopen. En die kan natuurlijk niet aan zn lot overgelaten worden.

Maar ik zit nu met beginnende longontsteking thuis, vanavond na bedtijd zoon gaat partner ook nog even naar familie toe hoor. Kruip gewoon lekker onder een deken, drinken en eten erbij en je favo serie/film erin en lekker doezelen hoor .

Beterschap!
Kan je niet alleen zijn of zo? Vind je verhaaltje weinig zelfstandig en nogal emotioneel klinken. Harteloos omdat je vriend gaat borrelen? Kom op zeg.
Ook het feit dat hij wel met zijn vrienden weg gaat, zou mij niet nijdig maken. Ik heb ervaren dat het juist heel erg gezond kan zijn om je eigen dingen te blijven doen.
Als ik me beroerd voel, dan wil ik niet eens echt eten. En daarbij als ik me zo voel, kruip ik het liefst in m´n bedje, en laat me dan maar lekker liggen. Kopje thee, lekker boek, of slapen.

Dan zou mijn vriend best van mij mogen borrelen, heeft hij toch meer aan, dan dat ik op de bank zou hangen of in bed zou liggen.

Bij jou wringt meer de schoen dat jullie niet zo vaak wat leuks doen, en hij wel met die anderen gaat borrelen.

Als je je nou over een paar dagen weer wat beter voelt, zou ik het eens met hem daarover hebben. Maar laat hem vanavond lekker gaan.
Precies, en zegt dan niet iets in de trant van 'waarom wel met hen en niet met mij?' Maar vraag of hij zin heeft om samen weer eens iets leuks te doen...
Volgens mij gaat het meer om het laatste zinnetje....
Hij werkt over... Is dat niet om jullie geld probleem te fixen?

Wat je wel van hem kan vragen is of hij voor je langs de supermarkt gaat uit het werk en dan maak je 't zelf klaar.

Niet zo zielig doen hoor, ik heb 't hoesten en snotteren ook gehad en werd ook nog getrakteerd op twee koortsblaasjes op boven en onderlip, maar he nu is 't weer over en ik leef ook nog.
Je lijkt wel een kind en hij is je moeder niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Joehoe TO?
quote:liv_1 schreef op 19 oktober 2012 @ 08:41:

Volgens mij gaat het meer om het laatste zinnetje....Yup.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Niet terecht, je stelt je aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven