Oprechte verwondering

19-10-2012 10:58 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje suf te zappen op internet. Kom ik bij het programma Trinny and Susannah Missie Holland.

Even kijken wat dat is. Kom er een meisje van 21 die een make-over wil. Ze lacht en ik zie een bizar soort aanslag op de tanden. (Ik let altijd op tanden, weet niet waarom). Ze zijn erg geel, maar ook, ja ik weet niet hoe ik het moet noemen, echt een dikke laag aanslag. Ook erg duidelijk zichtbaar.

Ik heb dit wel vaker op televisie gezien en vroeger had iemand bij mij dat in de klas ook.

Ik vraag me af, hoe komt dit? Heb je dan een slechter gebit dan de gemiddelde mens, is het een soort aandoening? Of komt het gewoon omdat je echt nooit je tanden poetst. (Zo lijkt het eerlijk gezegd wel)

Misschien kunnen ze er niks aan doen, maar ik vind het er niet zo representatief uitzien. Ik kan me er ook niks bij voorstellen want ik vind het juist zo lekker als mijn tanden gepoetst zijn en ze 'glad' aanvoelen.

Ik wil helemaal niemand aanvallen o.i.d Ik vraag het me gewoon oprecht af.
Slechte tandarts/ gezondheid en roken?
Er zijn mensen die het ook gewoon niet boeit. Ik knap heel erg af op onverzorgde tanden.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Saaaar, ik ook ja. Dat is ook het eerste waar ik naar kijk of wat ik zie. Het hoeft echt geen parelwitte perfecte rij tanden te zijn. Een gebit met een imperfectie kan ook nog steeds charmant zijn maar gewoon... verzorgd dat is echt wel belangrijk.
ik denk ook altijd dat dat komt omdat ze niet goed poetsen, maar ben benieuwd of iemand anders weet waar het van komt.
Volgens mij kun je gewoon de pech hebben dat je tanden gelig zijn. Of dat er plekken op zitten. Heel akelig lijkt me dat, omdat het lijkt alsof je niet goed poetst.

Er zijn toch ook aandoeningen die je tanden geel of bruin maken? Vraag me niet welke, en ik ga er ook niet op googelen (zeker geen plaatjes).
Het is natuurlijk ook een kwestie van mazzel hebben, sommige mensen hebben altijd gaatjes bij de tandarts en anderen gewoon nooit. Maar groene aanslag en rottende tanden heeft daar natuurlijk niks mee te maken.
Heb je geen plaatje?
Antibiotica kan je tanden idd gelig maken.
Sommige medicijnen kunnen ook de tanden verkleuren en zelfs bederven.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

@anjapanja, we hebben iets gemeen....ik let nl. ook altijd op tanden. Ik heb dit programma niet gezien maar ik denk dat mensen hun gebit dan gewoon niet goed verzorgen.

Een echte afknapper vind ik dat altijd en ik vraag me dan ook altijd af wat ze nog meer niet verzorgen, ik bedoel je tanden poetsen hoort er toch gewoon bij als je jezelf wast?
Ik had vroeger ook zo'n meisje met zo'n gebit in de klas op de basisschool.. En die rookte niet, slikte niet langdurig medicijnen, ging gewoon naar de tandarts. Dus ja wat blijft er dan over?
Mijn dochters hebben dit helaas ook, hebben ze van hun vader.

De tanden zijn erg stroef en ribbelig en daardoor zien ze er heel vies uit en zijn ook viezer omdat er meer troep aan blijft plakken.

Goed poetsen helpt wel maar dan alleen de eerste tien minuten, daarna lijkt het weer alsof ze nog nooit een tandenborstel van dichtbij hebben gezien.
louisavuitton in "Kaaskies"

Misschien zogenaamd "kaasmolaar" ?

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat zegt de tandarts ervan bam? Zijn facings tzt een optie?
Mijn tanden zijn ook gevoelig voor aanslag. Helaas kan je daar niet zoveel aan doen. Ik laat de aanslag elk halfjaar wegpoetsen door de tandarts.

Ik drink geen thee, 1 kopje koffie per dag, rook niet, geen wijn e.d. en poets netjes 2x per dag mijn tanden. De tandarts weet ook geen oorzaak meer aan te geven. Ik heb verschillende tandpasta's geprobeerd, maar zonder resultaat.

Dus ja ook als je tandengoed verzorgd kun je gewoon aanslag op je tanden hebben.
Mijn vriend heeft ook meer gele tanden dan gemiddeld. Kan hij niks aan doen, hij eet of drinkt niet wat dit kan beïnvloeden. Ook rookt hij niet.

Wat hij ook heeft is, wanneer hij eet zijn gebit niet schoon blijft. Als ik eet, zie je er daarna niks meer van. Bij hem niet. Hij moet bijna de hele dag door tandenstoken om het schoon te houden en dat is soms best vervelend. Ook heeft hij vroeger een aantal tanden afgebroken, de lijm randjes ga je na verloop van tijd ook zien.

Het ziet er niet altijd even fris uit, maar hij doet zijn uiterste best om het schoon te houden. Hij voelt zich er soms ook best wel onzeker over, maar hij kan er gewoon niks aan doen. Zo is zijn gebit nou eenmaal.

Het kan dus best dat mensen er weet van hebben, maar dat het niet altijd (veel) te verbeteren is.
Snoezekinds tanden zijn gelig, maar gelukkig wel sterk, net als die van mij. Bij het eerste gele plekje heb ik hem meteen naar de tandarts gebracht, maar volgens de tandarts was het "gewoon een verkleuring".

Hij krijgt wel elke dag een halve dosis fluoridetablet, naast het tandenpoetsen. Ik neem zelf sinds een paar jaar een hele dosis (tegelijk met hem) en sindsdien heeft mijn tandarts niets meer te doen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als kind veel antibiotica gehad, dus slechte gele tanden. En ook aanslag inderdaad, terwijl ik twee keer per dag poets, elke dag flos en elke dag spoel met mondwater, het is helaas niet anders.
Dochter van 6 heeft kaasmolaar. Lelijke, vieze gele geribbelde tanden. Door een slechte aanleg van glazuur door (bij haar) tandtrauma voor haar 1-ste jaar. Dan is de ontwikkeling van het glazuur.

Kan ook komen door hoge koorts tussen de 6 en 9 maanden waardoor het lichaam bezig is met bestrijden van de ziekte en dat ten koste gaat van de aanleg van het glazuur.

Gelukkig heeft de tandarts en 2 mooie witte vullingen overheen "geplakt" en zien ze er nu mooi uit. Ze werd hierdoor wel gepest! Is nu over.

Maar en zijn ook mensen die gewoon slecht voor hun gebit zorgen..
quote:bammetjebamie schreef op 19 oktober 2012 @ 11:13:

Mijn dochters hebben dit helaas ook, hebben ze van hun vader.

De tanden zijn erg stroef en ribbelig en daardoor zien ze er heel vies uit en zijn ook viezer omdat er meer troep aan blijft plakken.

Goed poetsen helpt wel maar dan alleen de eerste tien minuten, daarna lijkt het weer alsof ze nog nooit een tandenborstel van dichtbij hebben gezien.

Is laten polijsten voor je dochters geen optie?

Ik heb die aflevering ook gezien,, was inderdaad echt niet best..
Bedankt voor de reacties. Het is dus niet altijd een kwestie van gewoon goed poetsen.

Wel erg vervelend als je hier gevoelig voor bent. Het is altijd in het zicht en er is dus niet altijd veel aan te doen.

Ik vind het zo bepalend... het lijkt net of je erg onverzord bent terwijl dat in werkelijkheid dus helemaal niet zo hoeft te zijn.
Ik heb ( nou ja, had) zeer gele tanden. Stroeve/ruwe tanden, waardoor tandplak binnen enkele minuten weer leuk aanwezig is. Tandarts heeft zelf gezien hoe snel het ging en gaf ook direct aan dat het niet aan mij of mijn verzorging van mijn tanden lag. Ik heb ook nooit gaatjes, dus ik verzorg mijn gebit zeker, gemiddeld poets ik 4x per dag en nog zien ze er geel uit.

Een half jaar geleden ben ik begonnen met bleken en zowaar zorgt dit voor een wat witter resultaat. Dit moet ik bijhouden, want het kan ook binnen enkele weken weer verdwenen zijn. Ze zijn niet zo stralend wit dat het nep lijkt, maar ik vind het verschil al zeer duidelijk.

Ik drink niet, rook niet, drink 2 kopjes koffie per dag of thee, ligt aan mijn gesteldheid. Niets overmatigs waaraan het gekoppeld kan worden.

Al mijn tanden zijn na het verwijderen van mijn slotjesbeugel gepolijst, maar ook dit heeft op dit moment geen resultaat meer. Volgende maand ben ik weer aan de beurt, weer polijsten en weer bleken.
Sorry maar wat een vreselijk woord vind ik dat: kaasmolaar.
quote:nettel schreef op 19 oktober 2012 @ 11:34:

[...]

Is laten polijsten voor je dochters geen optie?

Ik heb die aflevering ook gezien,, was inderdaad echt niet best..

Later als ze groot zijn ja.

Nu nog maar even niet.

Bij de oudste lijkt het nu wat minder te worden dus ik hoop dat het niet een blijvend iets is. Wat het bij hun vader wel was, dat was met 34 nog niet over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven