Herfsttetters!

09-10-2012 16:57 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 26! In de herfst, dus een leuk toepasselijk plaatje Veel plezier allemaal!

Hier deel 25: Tetteren in de zomer.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik ben er nog niet door geïnspireerd...volgens mij ben ik aan het kweken voor de winterslaap

De walnoot/appel boerencake staat in de oven ;)
Bieb
Kom even zwaaien, nog geen nieuws hoor

En ook niet zo veel te vertellen haha

Vriend verveelt zich, die kan haar er wel uit kijken..

Is nu een beetje klussen in de tuin 't is hier even droog nu..

Dat beloofde mooie zonnige weekend was hier in ieder geval niet, al is het dan niet koud.
Zullen we met z'n allen haar er dan maar uit gaan kijken Bor? Opstellen in rijen van 5 enzo

Hier ook geen mooi weer, wel zacht. Posbank is het dus niet geworden (veel te nevelig) maar een middag rauzen in de tuin, net als gisteren. Resultaat: een groot gedeelte van de tuin ziet er nu uit als de jongetjes bij mij vroeger in de klas als de zomer er aan kwam: heel erg kaal en gesnoeid We zijn dit jaar maar voor de grote herfstsnoei gegaan, we hebben nu al 2 x gehad dat het in het vroege voorjaar ineens zo warm was dat alle planten ineens ontploften met knoppen en uitlopers zodat we bijna niet meer goed konden snoeien. Van de week komt schoonpaps helpen met de struiken die hier allemaal veel te groot aan het worden zijn. Mag 'ie ff spelen met zijn elektrische snoeizaagding
Aaaah Bor, niet gelukt nog dit weekend? Misschien is Borremeisje wel heel punctueel en is ze nu vast ongeduldig aan het wurmen om er straks na middernacht uit te kruipen. Zou zij net zo benieuwd zijn naar jou als jij naar haar?

TH-tje, goed bezig met leren! Gaat het lukken voor dinsdag? En wat goed van je crosstrainer. Het lijkt me best handig om zo'n ding in huis te hebben, maar waarschijnlijk wordt het hier al heel snel een sta-in-de-weg.

Ik zit er ook een beetje aan te denken om bij de zwemvereniging hier te kijken of en trainingen zijn voor volwassenen. Vroeger veel (wedstrijd) gezwommen. Hardlopen vind ik eigenlijk nog lekkerder, zo in de buitenlucht, maar ik krijg steeds blessures.

Alhoewel, die winterslaap waar Bieb het over heeft lijkt me ook wel wat. Echt een geweldige uitvinding eigenlijk. Eerst lekker vol eten, dan een heul lang tukkie doen en dan slank weer wakker worden. Mmmmmmmm.

Fantje, ik denk ook dat wat je nu doet, veel gezonder is dan dat strenge lijnen. Ik vind het knap dat je een halve portie kan eten. Ik kan best goed niks in huis halen en geen extra dingen eten, maar als ik dan wel iets eet, moet het ook helemaal op. Iets met maat houden. Maar dan dat dus niet lukt enzo.

Olijfje, goed bezig met de snoei zeg! Zal er best vreemd kaal uitzien. En lukt dat wel, een schoonpa en een elektrisch snoeizaagding? Blijft het snoer heel dan? Bij mijn pa niet hoor. Nooit. Zelfs niet na 16x snoer doorzagen.
Wij zijn weer thuis trouwens.

Weekend was erg leuk. Het museum van Bieb ( Museum voor Hedendaagse Kunst Antwerpen ) was mooi. Veel kunst die met videobeelden werd geprojecteerd en dan ook een ruimte met hele aparte bouwsels. Sowieso ook een heel mooi gebouw. Gisteravond een lekkere pizza gegeten. Heel gezellig zo 's avonds in de stad. Mega-druk, de restaurants puilen echt uit. Vanochtend naar het MAS (Museum aan de Stroom). Prachtig modern gebouw, met 10 etages. Je kunt zonder kaartje ook helemaal naar boven, daar is een panorama-terras en daar kun je heel goed over de stad uitkijken. Althans, als het wat helderder weer is dan dat het vandaag was. Museum zelf was mwah, veel oude kunst en schilderijen, daar ben ik niet zo van. Daarna nog een stadswandeling en een patatje gegeten (jaha, 2e keer dit weekend, maar ik moest toch even meedoen met jullie ). Op de terugweg via Doel gereden, een plaatsje langs de Schelde, waar bijna alle huizen verlaten zijn. De bedoeling was om de haven van Antwerpen verder uit te bereiden, en daarvoor zou het stadje moeten verdwijnen. Uiteindelijk was bijna iedereen weg, op een paar die-hards na, en zijn de plannen toch veranderd. Heel bizar hoor, zo'n stadje met allemaal dichtgetimmerde huizen, alles vol met graffiti.

Straks spaghetti eten en dan is het weekend alweer bijna voorbij......
Splint, klinkt als een goed weekend! En voor 2x patat. Ik noteer beide musea, de 2e dan voor het uitzicht Jammer dat zo'n weekend ook weer eindigt. Voor mij gaat het naadloos over in de herfstvakantie, maar ik doe niet veel anders dan teksten lezen en colleges (opnieuw) bekijken, eten en slapen. Beloning ligt gelukkig in het verschiet!

Olijf, fijn gesnoeid, daar was het goed weer voor vandaag. Er schijnt wel meer zon aan te komen!

Bieb, was de cake lekker? En avondje kroeg gezellig?

Bor, wordt het al tijd om ananas te eten of andere ikwilnuwelbevallenbakerpraatjes op te volgen?
Oeh, herfstvakantie, mag ik dat ook? Neem ik ook wel je tentamen erbij. Of wil je daar een goed cijfer voor halen?

Net verloren met scrabbel. Boehoe.

Bieb, hoe was je cake? Klonk lekker!

Ghe, wij hebben een atoomklok hangen, die wordt aangestuurd door iets van hogerhand ofzo. In elk geval past ie zelf de tijd aan, zodat hij altijd goed staat. Maar was het op die klok 10 over 1. Jaha. En nu lopen de wijzers als een razende vooruit. Het is inmiddels kwart over 5. Gaat goed!
Ik zou maar dekking zoeken Splint, voor je het weet geeft 'ie 21 december aan
quote:Olijfje_ schreef op 21 oktober 2012 @ 23:42:

Ik zou maar dekking zoeken Splint, voor je het weet geeft 'ie 21 december aan

Splint, ik vermoed dat je op sommige onderdelen (intelligentie, geheugen, taalverwerving) nog best aardig zou kunnen scoren . Maar ik heb wel erg veel zin in het 2e deel van de herfstvakantie dus ik hou m toch maar zelf

En je hebt dus echt gescrabbled, leuk! Alleen jammer van verloren
Hij is al tot rust gekomen gelukkig. Stel je voor zeg, zou ik ineens als een speer de kerstboom moeten optuigen.

TH, je bent weer veel te aaaaaaaardig. Heb je alleen dinsdag een tentamen?

Ik duik mijn bedje in. Slaap lekker Tettertjes!
Of oliebollen moeten bakken

Ik ben ook haske aardig...soms En inderdaad, alleen dinsdag. Gelukkig wel want ik vind dit al pittig genoeg . Een kleine week later (maandagavond) start het volgende vak.

Slaap lekker allemaal, maar ik kan beter zeggen fris en fruitig weer op want ik vermoed dat de meeste tetters al in dromenland zijn
Nou ja, als 21 dec daadwerkelijk wordt wat de Maya's denken, dat valt er weinig meer op te tuigen of te bakken

Ik vind het trouwens zo maf dat we al bijna in november zitten..ik vind echt dat de tijd steeds sneller gaat. Ook zonder op hol geslagen atoomklok.

TH, dus na dinsdag heb je iig nog wel lekker echt vakantie enzo? En het gaat helemaal goed komen dinsdag hoor, we tetteren je er wel doorheen!

Voor wie idd al slaapt: sweet dreams en morgen gezond weer op enzo!

Ik ga zo ook maar eens richting bedje. Mijn spieren voelen weer een tikje te kort aan (ik kan ook nooit in een normale houding tuinieren hè, ik sta altijd half ondersteboven op 1 been enzo en sleep de halve tuin mee in mijn haar) maar heb mezelf een lekker ritje bos beloofd als het morgen idd zulk mooi weer wordt als ze zeggen. Dan de rest van de week maar wat harder bellen
Volgens mij is enzo mijn nieuwste stopwoord

Dus. Enzo.
Goedemorgen. Al weer wakker. Met blaasontsteking waarschijnlijk. Straks maar naar de dokter, ff plasje na laten kijken.

Olijfje, ik zie je zo door de tuin heen rauzen. Maar sterkte met de zere spieren die je nu ongetwijfeld zult hebben.

TH, succes met laatste dag leren!

Splinter, je weekendje weg klinkt erg gezellig. Jammer dat het nu niet heeft geholpen om weer een baby op de wereld te zetten. Zou leuk geweest zijn.

Borrie, het is DE dag. Ik hoop voor jullie dat je meisje vandaag komt. Of er misschien al is!

Als je de weg op moet, doe voorzichtig. Het is mistig. Hier iig wel.
heb idd blaasontsteking. Vanmiddag ligt mn kuur klaar bij de apotheek. Ben ik weer mooi klaar mee.
Nope, niet gelukt dit weekend

Bakerpraatjes en weeëndansjes zijn volgens de omgeving hàààrd nodig hier haha, ik ben alleen dwars

Splint, klinkt goed van je weekendje Antwerpen, Doel ben ik ook wel geweest, fototoestel mee kun je mooie foto's maken!

(en geocachen)

Goed bezig Olijf! Fijn als je tuin weer een beetje gesnoeid is, vriend en pa zijn hier ook bezig geweest, maar hier komt er zoveel takken en troep af dat het in etappes naar de milieustraat gereden moet worden.

Hopelijk gaat het een beetje met je spierpijn..

Th, hopelijk kun je toch een beetje genieten van de vrije dagen al zijn ze toch nog gevuld met schoolwerk.. En dan na dinsdag ècht vrij!

Ratteke, beterschap! Blaasontsteking is vervelend!
Ff flink van bil gaan Bor

Hier ligt de tuin ook vol met snoeitroep die eerst weggebracht moet worden!

Rat, beterschap. Blaasontsteking is waardeloos. Gelukkig helpt ab dan wel altijd snel!

Zo, net terug van prachtig rondje Posbank. Heb wat foto's op FB gezet en ben ook bezig met filmpje van stukje onderweg maar dat lukt niet helemaal geloof ik..
Pfff dat vind mijn bekken niet echt leuk
Ik heb vanmiddag ook even in de tuin gewerkt. Wat onkruid verwijderd. Gelukkig heb ik wat dat betreft niet zo'n grote tuin als die van Olijfje. Ik was zo klaar. Het was echt heerlijk he, vandaag. Lekker zonnig en heeeel warm.

Mochten jullie een Jumper in de buurt hebben, de doosjes Whiskas zakjes zijn nu maar een euro per stuk. K was er vanmiddag even en heeft gelijk ff ingeslagen.
Ik heb een nieuw kussen gekocht, zaterdag. En wow, wat slaap ik een stuk beter. Mijn nekklachten lijken ook minder. Pijn heb ik nog wel maar gewoon minder. Ben echt superblij met mijn "Nasa" memory foam kussen. Ik slaap een gat in "de ruimte"

Ik was heel sceptisch, ik ben niet zo van al dat geleuter over "Nasa" en schuim met geheugen, dan denk ik al gauw van "ja hoooooor, tuurlijk...". Maar ik ben hier echt heel blij mee.

Hebben jullie ervaring met zoiets?
Optimist tot in de kist!
Fantje, geen ervaring mee maar zoals jij het effect beschrijft voor je nek...ik zou er direct 1 kopen! Nek en bovenrug protesteren een bietje tegen de houdingen waarin ik zit te leren. Heb al wel mijn laptop op een doos gezet zodat ik bij het kijken naar de colleges het scherm op ooghoogte heb. Het typt alleen niet zo handig

Olijf, mooie foto's! En het filmpje moet ik dus ook bekijken

Ratteke, blaasontsteking Hopelijk doet de ab zijn werk snel en doortastend!

Borrie, geen fratsen dus om de bevalling te bespoedigen

Ik ben bezig met de laatste loodjes en begin me nu toch een tikkie zenuwachtig te voelen . Als jullie morgen een momentje over hebben tussen 13 en 16 uur mag er even geduimd worden .

Vanmiddag zelfs nog even met een studieboek in de tuin gezeten in een t-shirt, was lekker! Maar niet goed voor concentratie dus redelijk snel weer naar binnen gegaan.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 22 oktober 2012 @ 21:14:

Ik was heel sceptisch, ik ben niet zo van al dat geleuter over "Nasa" en schuim met geheugen, dan denk ik al gauw van "ja hoooooor, tuurlijk...". Maar ik ben hier echt heel blij mee.

Hebben jullie ervaring met zoiets?

Ik promoot nasa al een paar jaar..ook hier...

Heb je al die tijd over mijn posten heengelezen ofzeau ?

Maar fijn dat het fijn is
quote:Ratteke schreef op 22 oktober 2012 @ 18:41:

Mochten jullie een Jumper in de buurt hebben, de doosjes Whiskas zakjes zijn nu maar een euro per stuk. K was er vanmiddag even en heeft gelijk ff ingeslagen.

Die dozen met 12 zakjes?

Helaas geen Jumper in de buurt.

Maar zijn die aan de datum ofzo dan? Normaal zijn die zo'n ¤4nogwat.
Rat wat naar ook die blaasontsteking.

Helpen de pillen al?

En TH als ik morgen tussen het werken door even tijd heb stuur ik positieve gedachten en duimelarij enzo jouw kant op.

Moet goedkomen! En daarna lekker van je vrije dagen genieten!

Borrie voel je al wat?

En Posbank idd heel mooi. Deze tijd van het jaar heeft ook wel wat hoor met al die mooie gekleurde bladeren.

Mijn cake was yumyumyum

Door de overenthousiaste Magic Bullet was de walnoot iets te veel poeder maar smaak is heerlijk en een goede smoes om volgende week een 2de poging te doen.

Vinden mijn collega's ook een goed plan

Weekend is een bietje in het water gevallen...MO kwam zaterdagmiddag thuis met gescheurde enkelbanden en auwawuauw...rest van het weekend thuis geweest en zuster Klivia gespeeld.

Gister eind van de middag nog even een borrel gehaald aan het eind van de straat bij vriend maar dat was het enige....dusss,saai!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven