die ene drempel over
maandag 22 oktober 2012 om 04:30
Bah mijn gebit moet gedaan worden alles eruit en krijg dan een prothese
De prothese is gemaakt en ligt op mij te wachten maar ik durf niet
Ik ga onder narcose dus zal niks merken
Maar dat hele gedoe daarna
Veel pijn, bloeden en kwijlen, niet goed kunnen slikken en praten en al helemaal niet eten
En mijn gezicht zal invallen en dat terwijl ik Al zo smal gezicht heb
Daarnaast heb ik oppas nodig voor dochtertje maar ja ken niemand in de buurt die de kleine een paar dagen / klein weekje wil laten logeren
Mijn vriend brengt me naar de tandarts en haalt me ook weer op en ik heb daarna echt mijn rust nodig ( veel stress vang voor de tandarts enz)
Ik wil het zo snel mogelijk laten doen maar ik kom die drempel niet over
Herkennen jullie dit (eventueel met andere operaties)
De prothese is gemaakt en ligt op mij te wachten maar ik durf niet
Ik ga onder narcose dus zal niks merken
Maar dat hele gedoe daarna
Veel pijn, bloeden en kwijlen, niet goed kunnen slikken en praten en al helemaal niet eten
En mijn gezicht zal invallen en dat terwijl ik Al zo smal gezicht heb
Daarnaast heb ik oppas nodig voor dochtertje maar ja ken niemand in de buurt die de kleine een paar dagen / klein weekje wil laten logeren
Mijn vriend brengt me naar de tandarts en haalt me ook weer op en ik heb daarna echt mijn rust nodig ( veel stress vang voor de tandarts enz)
Ik wil het zo snel mogelijk laten doen maar ik kom die drempel niet over
Herkennen jullie dit (eventueel met andere operaties)
maandag 22 oktober 2012 om 06:47
Geen ervaring met tandarts maar wel met een bevalling, natuurlijk heel wat anders maar zelfde situatie. Ik werd vorige week ingeleid, in de ochtend controle nog gehad en ik had nog een dag voor in de max dagen overtijd had, dokter zei; we kunnen het ook nu doen?! Ik heb meteen ja gezegd, anders zit ik nog een een dag in de stress. Ik dacht bij me zelf, oké: of vandaag of morgen, ik dacht Ik doe het vandaag, dan ben ik er morgen van af! Ik vroeg toen of ik na een uur terug mocht komen, man en ik zijn nog even uit eten geweest, en ik heb heel wat bakjes thee gedronken daar om het uit te stellen haha heel stom, maar uiteindelijk gedacht kan het maar beter nu doen dan ben ik er het snelst van af! Wat een angst! Gewoon denken hoe sneller je het doet, hoe eerder je er vanaf bent! Kom op! Succes!!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
maandag 22 oktober 2012 om 07:05
Jij weet van te voren al hoe je je erna voelt?
Knap?
Snap dat je er tegenop ziet,zou ik ook hebben (heb fobie voor tandarts) maar nu is je angst vooraf erger als de pijn denk ik.
En hoezo zal je gezicht invallen?
Als je een goed gebit hebt laten aanmeten,is het tegenovergestelde vaak het geval hoor.
En je kan het altijd op laten vullen als je het te ingevallen vind.
Kan je dochter niet bij opa en oma logeren een paar daagjes?
Ook al wonen die niet in de buurt.
Knap?
Snap dat je er tegenop ziet,zou ik ook hebben (heb fobie voor tandarts) maar nu is je angst vooraf erger als de pijn denk ik.
En hoezo zal je gezicht invallen?
Als je een goed gebit hebt laten aanmeten,is het tegenovergestelde vaak het geval hoor.
En je kan het altijd op laten vullen als je het te ingevallen vind.
Kan je dochter niet bij opa en oma logeren een paar daagjes?
Ook al wonen die niet in de buurt.

maandag 22 oktober 2012 om 07:43
Ga ervoor! Ik had t toen in naar kaakchirurg moest voor mn verstandskiezen.... Maar ik dacht: Kijk, achteraf doet t misschien pijn, maar zorg alvast dat je goede (zware) pijnstillers in huis hebt...je kunt dan in elk geval denken: Hey, het doet nu misschien pijn in mn mond, maar ik ben er wel vanaf!!
Het wordt uiteindelijk toch mooi! Mijn oom heeft t laatst laten doen, hij had een vreselijk gebit! Maar nu ziet t er prachtig uit!!!
Je kan t!! En net wat je zegt, je voelt niks van de behandeling en als je wakker bent, dan ben je er vanaf en prop je jezelf vol met pijnstillers:)
Het wordt uiteindelijk toch mooi! Mijn oom heeft t laatst laten doen, hij had een vreselijk gebit! Maar nu ziet t er prachtig uit!!!
Je kan t!! En net wat je zegt, je voelt niks van de behandeling en als je wakker bent, dan ben je er vanaf en prop je jezelf vol met pijnstillers:)
maandag 22 oktober 2012 om 08:18

maandag 22 oktober 2012 om 08:28
Je gaat er wel heel erg negatief in. Wees blij dat je in een land woont waar dit soort ingrepen mogelijk zijn. Het wordt ongetwijfeld even afzien maar na een week ben je er vast heel blij mee. Zo'n negatieve houding is ook niet prettig voor je dochtertje, die voelt dat echt aan. Is je vriend er 's avonds en 's nacht wel?
maandag 22 oktober 2012 om 08:35
maandag 22 oktober 2012 om 08:59
Ik heb een protese en bij mij zijn mijn kiezen en tanden in 3 verschillende keren getrokken.
Eerst mijn kiezen en toen mijn tanden.
Ik kon 9 weken niet normaal eten.
Toen mijn tanden werden getrokken kreeg ik gelijk de protese erin.
Jij gaat onder narcose dus van het hele trekken krijg je gelukkig niks mee. Bij mij ging het onder plaatselijke verdoving maar de verdoving werkte al vaak niet meer als de scherpe naald door mijn open wonden moest om de boel dicht te hechten.
Eenmaal de protese erin ja dat was ook niet zo fijn de eerste week. Want die paste niet goed en ik kreeg op verschillende plekken blaren in mijn mond. Dus hup terug naar de tandarts en die kon hem weer bijstellen. Ingevallen mond heb je niet hoor zolang je je prothese in hebt. Niemand ziet bij mij dat ik er eentje heb. Ook eten lukt gelijk goed. Als je maar niet te harde dingen eet. Brood, fruit, soep, pasta etc allemaal goed te doen.
Slikken en praten lukt ook gewoon. Echt je maakt je veel te druk. Het trekken is het aller vervelends. Dat merk jij niet. En daarna heb je grote kans op blaren in je mond. Voor de rest alles is goed te doen met een paracetamolletje. Sterkte!
Eerst mijn kiezen en toen mijn tanden.
Ik kon 9 weken niet normaal eten.
Toen mijn tanden werden getrokken kreeg ik gelijk de protese erin.
Jij gaat onder narcose dus van het hele trekken krijg je gelukkig niks mee. Bij mij ging het onder plaatselijke verdoving maar de verdoving werkte al vaak niet meer als de scherpe naald door mijn open wonden moest om de boel dicht te hechten.
Eenmaal de protese erin ja dat was ook niet zo fijn de eerste week. Want die paste niet goed en ik kreeg op verschillende plekken blaren in mijn mond. Dus hup terug naar de tandarts en die kon hem weer bijstellen. Ingevallen mond heb je niet hoor zolang je je prothese in hebt. Niemand ziet bij mij dat ik er eentje heb. Ook eten lukt gelijk goed. Als je maar niet te harde dingen eet. Brood, fruit, soep, pasta etc allemaal goed te doen.
Slikken en praten lukt ook gewoon. Echt je maakt je veel te druk. Het trekken is het aller vervelends. Dat merk jij niet. En daarna heb je grote kans op blaren in je mond. Voor de rest alles is goed te doen met een paracetamolletje. Sterkte!
maandag 22 oktober 2012 om 09:30
maandag 22 oktober 2012 om 09:34
maandag 22 oktober 2012 om 09:58
Lieverd,
Bekijk de dingen allemaal eens stap voor stap maak je eens sterk en zeg ik doe dit. Geef aan tandartsen en dokters gewoon aan wat je angsten zijn dan houden ze hiermee rekening (tenminste een goede wel!). Vraag om voldoende pijnstillers. Paracetamols mag je om de twee uur twee geloof ik dan bouw je een spiegel op...vraag er gewoon naar waar je je tanden laat trekken of anders bij de huisarts achteraf.
Ik heb ook ooit een paar tanden laten trekken onder narcoze omdat ik het trekken zo vreselijk vond. Ik heb toen m'n foto afgegeven aan zo'n man die kon pijn weghalen. Ik geloofde er totaal niet in en ik dacht wat een onzin enzo zal wel dik een week uit de running zijn met alles maar ik had helemaal nergens last van hierdoor!
Misschien valt je ingevallen gezicht reuze mee erna? Ik slik prednison ik heb een bol gezicht....Ik zou graag met je willen ruilen
haha. Ik moet er ook eenmaal mee leren leven. Er zijn nog wel ergere dingen als dat... Een goed verzorgd gebit vind ik al de helft van een verzorgt uiterlijk!
http://farm4.static.flick ... 3507050338_63a1c7815d.jpg
Heb je geen nichtje of tante ofzo waar je dochtertje zou kunnen blijven logeren een weekje of ga op zoek (misschien via via) voor een goede oppas?
Jij kunt dit ben sterk en ga ervoor!!
Bekijk de dingen allemaal eens stap voor stap maak je eens sterk en zeg ik doe dit. Geef aan tandartsen en dokters gewoon aan wat je angsten zijn dan houden ze hiermee rekening (tenminste een goede wel!). Vraag om voldoende pijnstillers. Paracetamols mag je om de twee uur twee geloof ik dan bouw je een spiegel op...vraag er gewoon naar waar je je tanden laat trekken of anders bij de huisarts achteraf.
Ik heb ook ooit een paar tanden laten trekken onder narcoze omdat ik het trekken zo vreselijk vond. Ik heb toen m'n foto afgegeven aan zo'n man die kon pijn weghalen. Ik geloofde er totaal niet in en ik dacht wat een onzin enzo zal wel dik een week uit de running zijn met alles maar ik had helemaal nergens last van hierdoor!
Misschien valt je ingevallen gezicht reuze mee erna? Ik slik prednison ik heb een bol gezicht....Ik zou graag met je willen ruilen

http://farm4.static.flick ... 3507050338_63a1c7815d.jpg
Heb je geen nichtje of tante ofzo waar je dochtertje zou kunnen blijven logeren een weekje of ga op zoek (misschien via via) voor een goede oppas?
Jij kunt dit ben sterk en ga ervoor!!