uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.

Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE

Schrijven helaas niet meer mee door MK

Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje

We wensen jullie veel sterkte..

Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters

Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Oh priempje wat ontzettend spannend lijkt me dat voor jou zeg!! Gewoon precies weten wanneer het zover is! Heel erg bijzonder.

En leuk dat het geboortekaartje getekend is door iemand ook, heel speciaal lijkt me.

En ja leuk, traktaties natuurlijk voor je kleine mannetje die vanaf volgende week de grote broer is!

Heb onze naam zojuist ook nog even gegoogled en zag dat ie nu op plek 25 staat in de top 100... Ach ja. Manlief is leraar en dan is het toch echt best lastig om een naam te vinden zonder associaties! We zijn er toch ook nog steeds wel erg blij mee ook hoor. Mijn man heeft zelfs afgelopen weekend een tattoo laten zetten op zijn onderarm met mijn en ons kleintjes eerste letter... Klinkt mss wat gek, maar is echt super mooi geworden! En hij wilde dat zo graag, haha.

Dit was er weer een in de categorie k*tnachten hoor, pffffft.... En gister nog wel zo actief geweest! Alle ramen gezeemd en de keukenkastjes en koelkast uitgesopt.... Wellicht te actief...? Haha, nou ja... Rustig aan maar weer dan vandaag!
Hier net weer goedgekeurd door de VK...volgende week dinsdag de liggingsecho. Madam was nu nog niet ingedaald en lag ook niet in het bekken....wel met de billen omhoog.... vannacht werkelijk een prutnacht gehad, heb misschien 3 uur geslapen, ongelooflijk last van mijn maag, was gewoon kotsmisselijk ervan Gelukkig is dochterlief uit logeren en is man met zoon naar Walibi vandaag, dus ik kan rustig aan doen..... ga zo mijn bed maar weer eens opzoeken.

Hier nog geen klossen onder het bed, gaat niet passen ook....hebben van de kraamzorg de tip gekregen om dan maar een matras extra erop te doen (en toevallig staan hier de matrassen van het logeerbed nog).

Ik ben wel weer van plan om bv te geven, onze zoon heeft 7 maanden bv gehad (en achteraf gezien had ik het wel langer vol willen houden aangezien hij koemelkallergie bleek te hebben) en onze dochter heb ik 1,5 jaar zelf kunnen voeden....vond het erg gezellig (al waren de eerste weken soms echt pittig).

We hadden DE naam dachten we, kwam manlief gisteren een met een erg leuke andere naam....denk dat die het gaat worden.....onze eerste optie stond wel in de top 20, deze niet.....maar goed, de tweede naam wordt nu ook anders, aangezien de initialen dan SS of SM worden Dus we zijn weer vrolijk verder aan het zoeken....
Hier ook terug van de VK. Ben nu 37 Weken. Baby is ingedaald en ligt vast. Verder is ie nog steeds wat groter en alle waarden netjes, en ben nu zonder werk weer heerlijk fit!

Baal wel dat de volgende controle pas over 2,5 weken is. Zo lang... Hoop eigenlijk dat ie er dan al is!

Heb trouwens gemerkt dat als ik het overdag rustig aan doe, ik ook veel beter slaap! Niet zoveel kramp en rare zenuwen in m'n benen die me irriteren, maar een veel diepere slaap!

Leve verlof!
Priempje, spannend dat je de datum nu definitief hebt. Kun je echt aftellen!

Hier is het nog erg rustig en weinig harde buiken eigenlijk. Denk dat ik wel over de uitgerekende datum ga.

Het is hier herfstvakantie dus oudste is nu thuis. Jongste gaat wel gewone tijden naar de gastouder. Morgen gaat oudste uit logeren bij m'n schoonouders dus dat is wel even lekker!

Gister en vandaag erg aan het stofzuigen en dingetjes opruimen. Echt nesteldrang denk ik haha. Heb nooit de neiging om echt kastjes uit te soppen dus dat zal ook nu niet komen.
En priempje! Jaloers! lijkt me fijn te weten wanneer ie komt! Aan de andere kant, een keizersnede lijkt me ook niet niks! Succes met de voorbereidingen!
Priempje, spannend zeg dat je nu echt een datum hebt hoor!

Bessie, jou uitgerekende datum komt wel snel dichterbij nu. Ben benieuwd...

Zeggen die harde buiken en voorweeen iets over hoe snel het zal komen?

Tienofozz, jeetje 2,5 week is nu wel lang ja. Normaal moet je vanaf 36 a 37 weken toch elke week op controle?

Hier het geboorte kaartje klaar. Kan alleen geen proefdruk aanvragen bij die geboorte kaartjes site. Alleen van de standaard geboortekaartjes, maar niet van je eigen ontworpen kaartje. Heb nu een standaardkaartje aangevraagd, dan kan ik toch het papier en formaat zien. Ga het kaartje zelf wel afdrukken voor een idee van de kleuren.

Ook wilde ik de enveloppen vast eerder laten komen, maar kan eigenlijk net zo goed de adressen om stikkerstjes schrijven, en ze straks gewoon erop plakken. Hoe doen jullie dat?

We hebben besloten gewoon de populaire naam te kiezen. De andere naam vindt manlief een stuk minder leuk en deze naam vonden we allebei meteen leuk en goed klinken. De jongensnaam staat niet in de top 20, dus misschien wordt het wel geen meisje en zitten we ons voor niks druk te maken
Jeee wat wordt er weer veel geschreven! Loop helemaal achter..

Jipsie gefeliciteerd!!!

Priempje heb je gefacebookt. Benieuwd naar de buikfoto's!!

Net bij vk geweest, ze is nog niet ingedaald maar ligt er wel klaar voor. Ze wordt 6,5 a 7 pond (als ik niet teveel over tijd ben).

Nog twee dagen werken woehoeeee

Hebben jullie een tummytub? Ik heb er vandaag een via MP opgehaald, met een hele mooie soort ouderwetse standaard, staat super leuk op het kamertje!
Priempje, wat lekker dat je een datum hebt. Lijkt me wel spannend als D-day dichter in de buurt komt. Je kunt de laatste vervelende dagen wel mooi aftellen. Sterkte met de laatste loodjes!
Miepie, wij hebben al de kaartjes in bestelling. De enveloppen kan ik deze week al ophalen, samen met een proefdruk. Heel handig! Dus al lekker schrijven en heb al voldoende postzegels in huis ook. Jaja, heb echt verlof he

Tess, ik heb zowel een tummy-tub als een badje op een standaard gekregen van mijn stiefzus. Heel relaxed! Toch wel handig allemaal denk ik. Alleen pas het echt niet in het kamertje hoor, is echt mini, kan er net mijn kont in keren nu! Dus wordt niet standaard als opzet ergens... Maar dat zien jullie vast gauw op de foto's van het kamertje op fb!

Zo naar de laatste yoga les alweer! Ben er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee hoor. Ga toch niets nieuws meer horen denk ik en vind 20.30u ook wel laat voor yoga hihi!
Hoi meiden,

Is het misschien een idee om in het tabel een leuk poppetje te plaatsen wanneer de baby (baby's) zijn geboren? Bijv: . Ik weet niet hoe je het tabel moet aanpassen, maar het lijkt mij leuk om dan te zien wie er is bevallen. Zou iemand dat kunnen doen?

Verder ga ik week 39 in. Ik heb vandaag nog wat klussen gedaan: alle vitrages gewassen en opgehangen en mijn balkon (+pui) schoongemaakt. Mijn slaapkamer grenst aan een balkon met pui, maar mijn balkon zag er niet uit, dus maar schoonmaken. Het was gelukkig mooi weer vandaag.

Verder is alles klaar: bed op kratten ( moet erg wennen aan de hoogte), wieg in de kamer, kleertjes klaar, vluchtkoffer klaar (ga in het ziekenhuis bevallen), proefdruk kaartje klaar....

Alleen ben ik nog steeds niet uit de namen. Ik heb twee namen die best populair zijn, zag ik...ik denk dat ik echt wacht totdat de kleine is geboren, dan kiezen we...

Ik ga ook naar yoga, vind het best lekker, vooral het stukje meditatie/ontspanning....ik merk dat ik het zwanger zijn best ga missen. Voor mij is deze zwangerschap waarschijnlijk mijn laatste (ben 37 jr) . Nu ik verlof heb, geniet ik er echt van. Hoe zit dat met anderen?

Nou meiden, spannende tijden nu.....iedereen heel veel succes en sterkte....we houden elkaar op de hoogte,

Gr, Gorgi
In de derde kolom kan nu een komen, als er een kindje is geboren. Wat denken jullie? De info van anderen die nog niet geboren zijn, kan dan blijven staan.
Ik voel nu nog geen spanning wel opluchting dat ik vandaag alle dingen besteld heb en nog meer opluchting als deze week alles binnenkomt

Heb mij een mooie pyama gehaald en nu ook een mooie kimono erbij besteld zodat ik er een beetje mooi bij lig in het ziekenhuis en nu de kleertjes voor de meid erbij en dan kan ik de tas helemaal in pakken.

Ik ben ook heel heel blij met de datum want ik voel me meeste van de dag gewoon eindeloos moe...dus ik kan mooi aftellen!

Zodra de baby straks geboren is komt er wel meteen een foto op fb te staan...
Heerlijk om een datum te hebben!! Kun je daar echt naartoe leven en kom je ook niet voor verassingen te staan

Dat vind ik soms wel eng stel dat ineens je vliezen breken in de supermarkt... ieee aangezien ze nog niet is ingedaald moet ik ook meteen plat haha. Maar ja maar hopen dat het niet gebeurd.. moet ook nog 4 wk en 2 dg.

Leuk om de meeste op fb te zien!! Ga vandaag foto's maken van het kamertje. Had zaterdag de kastdeurtjes geschilderd en nu even alle kleertjes enzo weggehaald. Vandaag weer de hele dag de ramen oen en dan hopen dat deverflucht er een beetje uit is..

Fijn als de kaartjes klaar zijn! wij zijn er nog steeds niet over uit...

Heb nog geen vluchtkofferklaar maar wel een lijstje met wat daar in moet haha
Hoi meiden!

Priempje, echt aftellen nu! Wat spannennnnnnnd! Lijkt me een fijn vooruitzicht. Ik hoop dat ik ook met een datum naar huis ga volgende week

Iedereen druk doende met de laatste klusjes, lees ik. Hier dus ook. Heb dus nieuwe lakentjes. Heb lint en een decoratie van 2 vogeltjes erbij gekocht, en die is mijn -altijd über-ijverige- moedertje erop aan het naaien. Het ziet er zo zoet en schattig uit, al zeg ik het zelf Baal dat ik geen foto's kan maken, komt misschien nog. Moet ook echt nog een foto hebben van m'n buik. Zoon tegen cassiére:'Mijn moeder lijkt wel een appel, hé?!'

Zoon kreeg gisteren ineens een ingeving en riep tegen mijn moeder:'Ik weet hoe de baby gaat heten!' en roept het vervolgens keihard. Alleen de eerste letter zei hij verkeerd, maar ik had vorige week naar van die houten letters bij de Xenos staan kijken en toen zag mijn moeder dat ik de 'R' vasthad. Precies de letter die zoon niet riep, dus je zag mijn moeder '1+1=2' denken Weer een groot mysterie ontrafeld

Nou, het is nog vroeg zie ik (voor mijn doen tegenwoordig), maar weer verder met opruimen. De nesteldrang kickt langzaam in, geloof ik.

Tot laterrrrr!
Ha dames!

Ik lees nog trouw iedere keer mee, maar reageren is vaak wat lastig aangezien ik via de telefoon mee lees. Maar nu even een reactie via de computer, dat typt toch iets handiger. ;)

Ondertussen 38 weken en 3 dagen zwanger en het lijkt allemaal nog rustig hier. De baby is al wel helemaal ingedaald en ligt ook al echt vast met het koppie had ik begrepen van de VK. De kleine vindt het nog wel lekker in mama's buik denk ik.

Alles staat al klaar: tas voor eventueel naar het ziekenhuis, kamertje is klaar (nog wat kleine dingetjes ophangen, maar dat heeft geen haast), bed staat op kratten. Alleen het wiegje moet nog neergezet worden en ik moet nog 1 kruikje halen. En dan mag de kleine wat mij betreft komen. :-D Ik ben heel benieuwd naar ons kleine kindje! Zeeman begint nu ook wel wat de zenuwen te krijgen haha; dit soort grote levensveranderingen vindt hij altijd maar spannend. Maar dat komt vast allemaal goed! Voor mannen is het allemaal toch wat anders; voor hen begint de échte verandering pas als de baby er is.

Jipsie: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes!!! Hoe gaat het met jullie nu?

Sipie: Wat leuk dat jullie een nóg mooiere naam hebben gevonden! Zijn jullie ondertussen al uit de 2e namen? Haha, de voorletters SM of SS is niet echt wat nee. :-D Eén van onze namen begint ook met een S, dus wij zaten daar ook al mee haha! Wij hebben pas sinds vorige week de 2e namen definitief bepaald, geeft wel een rustig gevoel als dat ook vast staat.

Tienofozz: Wat fijn dat alles goed was en dat je je ook wat beter voelt nu! Wat een lange tijd tot de volgende controle! Wat is daar de reden van?

Bessie: Ook al weinig voortekenen dus? Hoe voel je je verder, hou je dat op deze manier goed vol tot de uitgerekende datum?

Miepie: Wat fijn dat de kaartjes nu ook geregeld zijn! Wij hebben gewoon een standaardkaartje bij een drukker besteld en de enveloppen kon ik dus gelukkig wel van tevoren krijgen. Die liggen al geschreven en met postzegel erop klaar. We hebben wel een proefdruk gekregen (maar dan niet echt op het kaartje gedrukt, maar gewoon via mail) en dat is echt vreemd om te zien zeg; staat daar gewoon de naam van je zoon/dochter op... Dan wordt het nog net even wat echter ofzo.

Wat leuk dat jullie een minder populaire naam hebben gekozen! Straks zit jullie "Daan" of "Sem" bij 10 andere Daans of Sems in de klas....

Tess: Wij hebben ook een tummytub gekregen van iemand. Ben benieuwd of de baby dat lekker vindt straks.

Suuz: Hoe is het met jou?

Boschbolleke: Hoe is het met jou? Lekker dat je nu ook verlof hebt! Hoe was de laatste yogales? Heb je er wat aan gehad voor je gevoel (dat weet je natuurlijk straks pas echt tijdens de bevalling ;) maar misschien heb je er nu ook al wat aan gehad?

Gorgi: Zou jij dan de volgende zijn met een mooi poppetje in de tabel? Spannend hoor! Wanneer is je uitgerekende datum? Heel veel succes de laatste week en hopelijk kan je ons snel mooi nieuws melden!

Priempje: Haha, ik ben dus niet de enige die een spiksplinternieuwe pyjama heeft gekocht voor de tas. Fijn dat je alles al lekker klaar hebt staan, fijn en rustig gevoel geeft dat he?!
Nog even een tip tussendoor: zet niet te snel een foto op Facebook. Je wordt na de geboorte zo enorm overstelpt met aandacht en bezoek..., terwijl je ook echt moet bijkomen van de bevalling. Ik wacht daar dus een paar dagen mee.

(maar in onze fb-groep kan het natuurlijk wel )
Vandaag nog precies een week tot de uitgerekende datum. Vanochtend bij de vk was alles prima. Volgende afspraak staat do 1 nov, ik hoop echt dat deze niet meer nodig zal zijn! Alles gaat nog prima hoor, maar het is wel echt wachten nu...

Iedereen succes met de laatste loodjes!
Oh hier maakt dat niet uit ik ben daar altijd wel relaxed in netzo als iedereen hier meteen de eerste dag wil komen kijken naar de baby...ik vind het prima!

En dan zal het wel netzo gaan als bij mijn zoon eerst in het ziekenhuis megadruk bezoek en als je thuis ben doet iedereen het nog eens over....ach ik vind het wel heerlijk
Ik heb ook al muisjes en beschuit gekocht. Ben echt bezig met de laaste voorbereidingen ook. Wel een fijn idee. En opruimen enzo, echt beetje nesteldrang he

Ik heb priempje nu op facebook. Maar wat nu? Hoe kom ik nu in de groep enzo? Ik ben niet zo handig hiermee.

Op dit moment golft mijn buik als een gek op en neer. Zo'n mooi gezicht!

BB, fijn de laatste les gehad! Ik moet volgende week nog en dan stop ik er ook mee.

Zeelinde, gaat wel spannend worden he, je schiet ook al lekker op!
Mambo: Inderdaad goede tip! Wij hebben ook geen behoefte aan enorme drukte na de geboorte; we hebben zelfs tegen onze familie gezegd dat het best even kan duren voordat we bellen als de baby geboren is omdat we eerst graag zelf rustig willen kennismaken met de kleine en lekker rustig aan willen doen na die tijd. Op ons geboortekaartje staat ook geen telefoonnummer, alleen een e-mailadres; dan kunnen mensen ons via die weg bereiken voor kraambezoek/felicitaties en staat hopelijk de telefoon niet roodgloeiend de hele dag... ;)

Lin: Wat spannend zeg! Voel je al voortekenen of is het nog allemaal lekker rustig in je buik?

Miepie: Ja, het schiet zeker op nu! Echt spannend!

Fijn dat je de laatste voorbereidingen al hebt getroffen; zelfs de beschuit met muisjes al haha! Die heb ik nog niet hoor, dat mag manlief halen straks. :p We willen toch niet teveel aanloop de eerste week, dus dan heeft hij vast wel ergens tijd om dat te halen. Hoe lang moet jij nog? Voel je je verder nog goed?
@zeelinde, hoe reageerde je familie toen je zei dat jullie niet direct zouden bellen? Ik heb dat namelijk ook gezegd en ze waren op z'n zachtst not amused. Dat zouden ze echt niet leuk vinden, zei iedereen. Nou trek ik me daar persoonlijk niet wat van aan en doe toch fijn wat ik zelf wil, maar ik had wel wat meer begrip verwacht...

En manlief twijfelt nog een beetje over wanneer te bellen....dus dat is nog een discussiepunt!

En voortekenen voel ik al lang, haha, dus ik heb echt geen idee wanneer het gaat komen...

Verder is het vandaag rustig hier....wat zou dat betekenen...?
Lin, wat vervelend dat jullie familie zo reageerde... Ik vind dat dat jullie keus is. Gewoon doen wat jullie zelf willen hoor! Gelukkig snapten mijn ouders en schoonmoeder het goed en we hebben ook met ze afgesproken dat.we ze ook niet bellen wanneer de bevalling begint,want dan zitten ze natuurlijk wel gestresst te wachten. Mochten ze er per ongeluk toch achterkomen dat ik aan het.bevallen ben dan zou ik ze denk ik wel gelijk even snel bellen als alles goed is, maar er dan zeer duidelijk bij vermelden dat we over n paar uurtjes weer bellen en dan afspreken wanneer ze mogen komen.

Hopelijk komen jullie er goed uit!

Is dit jullie eerste kindje? Wat heb je voor voortekenen?
Wat een goeie om een email adres op t kaartje te zetten zeg! Briljant idee, vind manlief ook. Zullen er eens een nachtje over slapen

Hier weer een goed consult bij de vk gehad. Hij ligt al goed ingedaald volgens haar, maar ondanks de grootte van mijn mannetje, heb ik ook nog echt genoeg vruchtwater. Oftewel, hij heeft het echt nog heerlijk in mijn buik! En wij maar hopen dat ie volgende week al wil komen ofzo, haha! Een nieuwe afspraak voor over 2 weken gemaakt... Vinden wij maar gek steeds, dan issie er toch al wel, ons idee

En oh wat wordt het toch onhandig allemaal zeg. Voel me zo immobiel! Omdat ie al zo laag in mijn bekken ligt, wordt lopen ook niet makkelijker. Super langzaam en een tikkeltje wijdbeens. Herkenbaar?!
Haha,fijn dat ik jullie ook heb een idee heb gebracht. Het kwam gisteren opeens zo spontaan me op. :p Zo zijn we ook aan de meisjesnaam gekomen trouwens, sprong zo opeens mn gedachten in haha!

Wat fijn dat jullie kleine al goed is ingedaald. En ja, dat immobiele is hier ook een heikel punt...Het is hier lang goed gegaan,maar ik merk dat ik nu met de dag meer zat wordt van dat moeilijke lijf.... :S Haha,en dat met die benen wijd lopen: dat klopt. :D Komt doordat het bekken ruimte heeft gemaakt voor de baby en de aankomende bevalling.

Hoe lang moet je nog?
Vandaag precies 36 weken.. En jij? Duurt dus nog wel eventjes. Maar wel herkenbaar het immobiele, oncharmante gewaggel

En hoe fijn dat die naam je zo gauw te binnen is geschoten! Hier zijn we er ook al best lang uit, erg fijn! Alleen zo lastig nog om voor ons te houden, hoort er al zo bij!

Heb jij geen fb trouwens zeelinde? Leuk om elkaar en de buiken te zien vind ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven