Gezondheid alle pijlers

menstruatie vraag

23-10-2012 21:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden! Ik heb een vraag, ik heb normaal een cyclus van 32 dagen ik ben eigenlijk heel regelmatig! Afgelopen maand had ik een cyclus van 28 dagen, wanneer heb ik dan mijn ei? Moet ik weer naar 32 dagen gaan of 28 dagen aanhouden? Dit ivm uitje van het werk! En wie weet waarom de cyclus ineens met 4 dagen verkort is?
Huh? Wat heeft dat ei en het uitje van je werk ermee te maken???
Je ei(sprong neem ik aan) is halverweg je cyclus meestal.

Maar ja,mijn tante werd zwanger terwijl ze alleen de eerste week na haar menstruatie sex had gehad,dus dat gaat ook niet altijd op dus?

En wat heeft het met je uitje te maken wanneer je je ei (sprong) hebt?

Ben je dan extra hitsig op je collega's ofzo?
quote:Rara70 schreef op 23 oktober 2012 @ 21:07:

Huh? Wat heeft dat ei en het uitje van je werk ermee te maken???Lekker idee voor de lunch, ei met een uitje.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Omdat ze niet met dr vent kan wippen als ze weg is met een werkuitje.
quote:donna1986 schreef op 23 oktober 2012 @ 21:04:

Hallo meiden! Ik heb een vraag, ik heb normaal een cyclus van 32 dagen ik ben eigenlijk heel regelmatig! Afgelopen maand had ik een cyclus van 28 dagen, wanneer heb ik dan mijn ei? Moet ik weer naar 32 dagen gaan of 28 dagen aanhouden? Dit ivm uitje van het werk! En wie weet waarom de cyclus ineens met 4 dagen verkort is?Volgens mij kan je cyclus om duizenden redenen af en toe een beetje onregelmatig zijn. Variërend van stress tot verkoudheid etc. Wanneer je eisprong precies plaatsvindt, is dan ook niet goed te zeggen. Als je het echt heel graag wilt weten, dan zou je misschien eens informatie kunnen zoeken over de temperatuurmethode.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Wanneer je je ei hebt? Geen idee, ik haal ze altijd in de supermarkt. Jemig ik word altijd zo flauw van dit soort vragen.

Hier, begin eens met je in te lezen, ben je al een stuk wijzer: cyclus
Hahaha Dana
Of omdat ze zwanger wil worden van 'n collega

Eisprong is echt niet bij iedereen midden in de cyclus. Ik kon mijn eisprong voelen toen ik van de pil af was en die was echt vroeger in mijn cyclus!
Je eieren heb je altijd, tot je 50e ongeveer. Wanneer er eentje vrijkomt om bevrucht te worden... Tja, 14 dagen voor je menstruatie, maar ja, wie weet wanneer die komt?

En 4 dagen verschil in de duur van je cyclus is heeeel normaal.
quote:Dana schreef op 23 oktober 2012 @ 21:16:

[...]

Lekker idee voor de lunch, ei met een uitje.

TO, je kan nooit precies weten wanneer je eisprong plaatsvindt, helaas. Anders zou ik gewoon die week geen seks hebben en dan zou ik nooit meer aan anticonceptie hoeven denken :-)

Wat betreft een verkorte cyclus: er zijn duizendeneenredenen waarom je cyclus de ene keer langer is en de andere keer korter, zoals mensen hierboven al zeggen. Daarom kun je dus ook je eisprong niet voorspellen. Wat je wel kunt terugrekenen is dat je eisprong meestal 14 of 15 dagen voor de eerste dag van je menstruatie was.
Hoe lang duurt dat uitje? Sperma leeft gemiddeld 3 dagen of langer geloof ik. Vlak voor en vlak na het uitje wippen dus.
Ik heb geen vriend, en was ook niet van plan een collega te bespringen. Wilde alleen niet menstrueren tijdens dat uitje wat 4 dagen duurt waarbij we ook actief gaan doen. Dat is alles, snap niet waarom sommige zo naar reageren.
quote:ladytruckster schreef op 23 oktober 2012 @ 21:12:

Je ei(sprong neem ik aan) is halverweg je cyclus meestal.

Maar ja,mijn tante werd zwanger terwijl ze alleen de eerste week na haar menstruatie sex had gehad,dus dat gaat ook niet altijd op dus?

En wat heeft het met je uitje te maken wanneer je je ei (sprong) hebt?

Ben je dan extra hitsig op je collega's ofzo? De eerste week na je menstruatie is over het algemeen je vruchtbare week
Als je pil slikt kun je maandje doorslikken en anders gewoon wat pijnstillers je eerste dag tegen de buikpijn . Ik zou gemiddelde nemen van je laatste cyclus en je normale om mee te rekenen.
Het is toch niet interessant om te weten wanneer jij je eisprong hebt?

In jouw geval is het interessant om te weten wanneer je ongeveer je menstruatie kunt verwachten

En dat is ongeveer 32 dagen na d start van je laatste menstruatie.

Ongeveer hè, het kan altijd een paar dagen schelen.
quote:donna1986 schreef op 23 oktober 2012 @ 21:58:

Ik heb geen vriend, en was ook niet van plan een collega te bespringen. Wilde alleen niet menstrueren tijdens dat uitje wat 4 dagen duurt waarbij we ook actief gaan doen. Dat is alles, snap niet waarom sommige zo naar reageren.

Zo naar waren de reacties toch niet? Je OP (openingspost) was nogal onduidelijk. Omdat je vroeg naar je 'ei' leek het alsof je wilde weten wanneer je eisprong precies plaatsvindt. Dat is eigenlijk alleen interessant om te weten als je zwanger wilt worden. Vandaar dat werd aangenomen dat dat de reden was dat je dit topic opende.

Als je nou meteen in de OP gepost had dat je wilde weten wanneer je precies weer ongesteld wordt, dan had je ook meteen de juiste reactie gekregen. Namelijk: dat kan je niet precies weten. Slik de pil door (of vraag je huisarts om een pil om je menstruatie uit te stellen) als je zo goed als zeker wilt weten dat je niet ongesteld wordt tijdens je uitje.
quote:Caribou schreef op 23 oktober 2012 @ 22:02:

[...]

De eerste week na je menstruatie is over het algemeen je vruchtbare week Oh,ik heb altijd geleerd halverweg je menstruatie cyclus,dus tel altijd 14 dagen na het begin van mijn menstruatie
En onze reakties zijn niet negatief bedoeld,maar je was nogal onduidelijk... en wat maakt het uit wanneer je ei is,als je eigenlijk wilt weten wanneer je weer ongesteld wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven