wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
Vandaag volgepropt door de moeder van Olivia1975. Even copy/paste van een ander topic:

Vanochtend bij aankomst bij Olijf, Popeye en "oma Boris" koffie en thee met kuping gaja koekjes, spekkoek, gestoomde cakejes in verschillende kleurtjes en bonbons. Na een boswandeling (daadwerkelijke wandeling in het bos, niet dat groene drankje) allemaal lekkere harde broodjes belegd met van alles en nog. En als afsluiter het avondeten: nasi goreng, kipsateetjes, hele lekkere zelfgemaakte pindasaus, gado gado met een ander soort pindasaus, lontong, rendang daging, sambal goreng met eieren, sperzieboontjes met garnalen (naam vergeten, Olijf?), atjar ketimun, door Olijfs moeder zelfgebakken kroepoek in verschillende kleuren, emping, door Olijfs moeder zelfgemaakte sambal en van die aardappelstokjes met iets pittigs en zoets er omheen waarvan ik de naam ook niet meer weet.
Vandaag spruiten met aardappelgratin, suddervlees, zelfgemaakte appelmoes en tamme kastanjes.
Bloemkool met zelfgemaakt sausje, gekookte aardappelen en een gemarineerd filetlapje.
magere hamburger met zelfgemaakte knoflooksaus, gewokte bloemkool met kerrie, aardappelen uit de oven met bosui met beetje kookroom, groente bouillon en mosterd.
ovenschotel met witte kool, spekjes, kerrie, ui en aardappel
Heerlijk eten in Frankrijk! Vandaag: Terrine de Foie gras met zoete uiencompote en brioche toast, als hoofdgerecht rogvleugel met waterkerssaus, dessert tarte tatin van appel en peer. Gisteren schol met wilde paddestoelen en een preicrème, hazenrugfilet met eigen jus, cranberry compote en groente/aardappel garnituur, dessert chocolade fondant met sinaasappelsorbet. Na de vakantie op dieet!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
En vandaag, Bladora? Het klinkt allemaal wel heel erg lekker wat je daar op je bordje laadt!

Hier wordt het weer een zootje want geen tijd gehad om boodschappen te doen en de vriezer is vrij eenzijdig gevuld, kom ik net achter. Kipfilet, kipfilet en voor de afwisseling kipfilet. Gisteren al kipfilet gegeten, vermomd als ajam pedis.

Ik denk dat ik voor echtgenoot maar eens kipfilet in rauwe ham ga maken met sperzieboontjes en gekookte aardappelen (brrrr), dan kan ik nu eindelijk met goed fatsoen aan de erwtensoep uit blik met veel sambal, daar houdt hij nou weer niet van.

Maar doe mij eigenlijk maar terrine de foie gras met zoete uiencompote en brioche, en rogvleugel.
Nasi goreng met zelfgemaakte pindasaus.

Als toetje een citroen-ijsje van Erbens Natuurijs
Prutje uit de vriezer bleek pastaschotel met ham en bloemkool te zijn. Dit weekend ook al iets vergelijkbaars gegeten, maar soit, het was al ontdooid.
Rauwe andijvie stamppot met grove stukken andijvie, aardappelen (uiteraard), rode ui, augurk in kleine stukjes, bosuitje, tomaatjes, sojasaus, mosterd met een lekker groot stuk rookworst.
Vanavond zelfgemaakte tagliatelle met zalmfilet en komkommersalade.
witlof met ham en kaas en aardappelpartjes uit de oven
Gesmoorde witlof met tijm en volkoren spaghetti. Daarbij rundergehaktballetjes (rundergehakt, knoflook, uitje, haverzemelen, ei, peper/knoflook/citrus/zeezout mix) in tomatensaus (ui, knoflook, tomatenblokjes, runderbouillonblokje, balsamico, oregano).
Gisteren de vakantie afgesloten in stijl:-): amuse: foie gras creme met calvados foam voorgerecht: velouté van wilde paddestoelen, met gebakken wilde paddestoelen, gepocheerd eitje en spekreepjes van een varkentje van de boerdrij aan de overkant, daarna grietfilet met puree van topinambour, groene asperges en peterselieolie en nog een krokantje van het een of ander, daarna een geitenkaasje van lokale boer met een dadelcompote. Als dessert een 'cappuccino' een mok van chocolade met crumble op de bodem, mocha ijs, creme anglaise en een cappuccino schuim. Heerlijk! Nu nog in de auto naar huis en bij aankomst erwtensoep uit de vriezer....ook heerlijk en mét een frans wijntje erbij :-)
Zilvervliesrijst met gegrilde tilapia met gepureerde aubergine, tomaat en olijven. Receptje van de Appie. Was wel aardig maar niet voor herhaling vatbaar.
Mosselen op de traditionele manier bereid met frietjes, mayo, salade en stokbrood met kruidenboter.

Heb ik het enige kind (zoon, 8 jaar) in Nederland dat zo gek is op mosselen? Of zijn er meer?
Vanavond lams curry gegeten met o.a. tomaten, paprika's en verse spinazie, daarbij basmati rijst, raïta en boter/knoflook/komijn-naan. Lams curry zelf in elkaar geflanst (snelkookpan), raïta en naan door oudste en nichtje gemaakt en de basmati rijst met water is vakkundig door 1-na-jongste van 7 afgemeten en in de pan gedaan. . Toetje: raketjes.

Gister "hoerenpasta" met Parmezaanse kipfilet (recept komt hier van het forum), insalata Caprese en gestoomde broccoli. Toetje: snelle tiramisu.

Eergister boeuf Bourguignon (weer snelkookpan, heel handig op werkdagen) met zelfgemaakte aardappelpuree en haricots verts. Toetje: ijs gemaakt van Griekse yoghurt met bevroren rode vruchten en honing (van een snel recept van Jamie Oliver).
@leentjedb, ik ben wel benieuwd naar jouw beef Bourguignon recept! Ik heb het al meerdere malen volgens verschillende recepten gemaakt, maar vond het nooit écht top...
Rauwe andijviestamp met spekjes en een gekookt eitje.
Hartige taart van geroerbakte spinazie met ui en knoflook, geroosterde pijnboompitjes, stukjes verse dadel, verse munt en geitenkaas, eroverheen gesprenkeld extra honing, knoflookpoeder, chilipeper, zout en peper.

Als toetje hebben ik en dochter cakepops gemaakt met chocoladeglazuur. Poe, wat zijn die dingen machtig!
bloemkool met kerriesaus, rundervink, aardappelen en sla
Zelfgemaakte hapjes!

Gehaktballetjes

Kipspiesje met manog-yoghurtsaus

Geitenkaas met basilicum, tomaatje en rauwe ham

Toastje met roomkaas en rode biet

Meloen met ham

Komkommer gevuld met tonijn

Zelfgemaakt brood

Eiersalade

Brushetta met tomaat/blauwschimmelkaas topping

En wellicht nog iets anders met dingetjes die ik thuis heb.
Ongepaneerde schnitsel in reepjes gesneden, gekruid met gyroskruiden. Dat gaat met ijsbergsla tussen een pitabroodje. Lekker met een klodder knoflooksaus.
Gepaneerde speklapjes met kipkruiden, gebakken aardappels en sla.
Verse tomaten, verse groentemix, olijfolie, Italiaanse kruiden en knoflook. Dit alles roerbakken met rundvlees en pasta.

Serveren met waterkers in olijfolie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven