3000+ deel 94

20-04-2012 22:10 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn niet meer zo snel maar zijn er zeker nog wel!!
He bah, pott'n in ons kletsgroepje

Moet je eens kijken hoe lang dat al geleden is, en nog steeds niet RL gezien!
Dat is wel knap van jullie. Stelletjes romantica's

Hee Friezz, ik heb een tuinvraag voor je.
Oh, nou vraag eens, zal ik kijken of ik een antwoord heb
Okeej

Ik had er al een topic over geopend maar werd er niet wijzer uit. Mijn sering heeft meeldauw en omdat het herfst is en de blaadjes gaan vallen weet ik niet wat ik ermee moet.

Behandelen of gewoon laten gaan, maarrrr de met meeldauw besmette blaadjes vallen op de grond op mijn maagdenpalmpje en viootjes ( ik haal dit zo weg ivm met herkenning) dus ik vraag me af of ik het wel zo ver moet laten komen en of de andere plantjes dan niet aangetast raken.

Vanmiddag heb ik de besmette blaadjes er maar gewoon afgehaald. Volgens mijn dochter is dat dom omdat ik niet zeker weet of het een bladbehoudende plant is of dat ie zijn bladeren wel verliest in de herfst/winter.
De sering verliest zijn blad, dus niet erg dat je ze er af haalt. Maar behandeling weet ik niet. Zal eens kijken of ik er iets over kan vinden.
ik heb nu een nagenoeg kale sering in de tuin staan
Ah ok, tja misschien zit de meeldauw ook wel in de knoppen en dat zou jammer zijn.

geen bloeme in de sering dan komende voorjaar :(

maar wel 40 bloemen van de bloembollen
maar 40??

quote:friezinnetje schreef op 24 oktober 2012 @ 21:40:

maar 40??

Baas boven baas, jij hebt komend voorjaar zeker de Efteling in je achtertuin
Nee, de Keukenhof
Toe maar.

Ik bedacht me na de klus van het bloembolletjes poten dat ik niet een type ben om in de Keukenhof te werken.

Wat een werk, op een gegeven moment wist ik niet meer waar ik de overige bolletjes nog kon of moest planten.
Oh, ik schoffel in de zomer ook zo wat bloembollen omver. Stop ze weer onder de modder en 2 weken later kom ik ze weer tegen. ;-P
als bloem?

Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik geen leliebollen heb gekocht maar bij Intratuin waren ze ook wel wat aan de dure kant.

Volgend project wordt mijn voortuin, het moet wel passen bij mijn seventies huis maar daar mag het geen jungle worden.
nee, alleen de bollen.

En leliebollen kunnen in het voorjaar geplant worden hoor, dus dat kan nog!
quote:friezinnetje schreef op 24 oktober 2012 @ 22:03:

nee, alleen de bollen.

En leliebollen kunnen in het voorjaar geplant worden hoor, dus dat kan nog!

Dan ga ik ervoor sparen

Alweer drie weken niet gerookt en dus 76 euro's bespaard, es kijken hoeveel bloembollen ik daar wel niet voor kan kopen
wanneer ben je jarig?? Kun je evt ook als kado vragen, of voor sinterklaas of bij de kerstman
ik ga afsluiten, lekker koese voor straks Vil! Succes met la tuin
Weltrusten Friezz, sweet dreamzz
kwarktaart is zo gepiept idd... maar ik doe zelf altijd lastig ... zo'n potje vlaaifruit erop... maar gewoon erop vind ik niet mooi... dus ga ik eerst de vruchtjes eruit pielen... gelei erop smeren... en vervolgens de vruchtjes strategisch erop ... maar hij staat in de koelkast... vruchtjes moeten nog... of straks of morgen... en dan nog even bezorgen
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Goed gedaan, Moon .

HIer gaat er straks ook een kwarktaart in de koelkast, alleen moet ik eerst de koelkast schoonmaken, dochter heeft er een pak melk ingezet zonder de dop goed dicht te draaien en ik heb steeds water op de bodem.

Daarna het huis opruimen, jassen naar boven, gang goed opruimen, aaaaaaaaaaaargh.

En oja, de hapjes alvast klaar maken.

Blokjes kaas met ananas en een zilveruitje, leek me wel geinig, maar ik vraag me af of ik het nog wel zo leuk vind wanneer ik er mee bezig ben.

En dadels met monchou.

Nog niemand langs geweest hier?

Dan maak ik er gezellig een Vilma-topic van
I am the king queen of my topic
king in the castle
Vandaag de ramen gelapt en toen ik van het stoeltje stapte, stapte ik met mijn voet in de emmer

Wat een zooi gaf dat, enorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven