geldzorgen
donderdag 25 oktober 2012 om 20:02
donderdag 25 oktober 2012 om 20:05
Nancy, als je een auto wil maar niet voor dagelijks gebruik, zou je dan niet met iemand in je omgeving een auto kunnen delen?
Moet je wel goede afspraken maken omtrent kosten enzo natuurlijk, maar misschien is er een goede vriend of een familielid die ook wel een deeltijdauto zou willen.
Je hebt ook bedrijven als greenwheels waarbij je een soort abonnement kunt nemen op een huurauto.
Moet je wel goede afspraken maken omtrent kosten enzo natuurlijk, maar misschien is er een goede vriend of een familielid die ook wel een deeltijdauto zou willen.
Je hebt ook bedrijven als greenwheels waarbij je een soort abonnement kunt nemen op een huurauto.
Zeg maar Spijker.
donderdag 25 oktober 2012 om 20:23
donderdag 25 oktober 2012 om 20:30
Zakgeldje voor jezelf?
Mijn vorige auto was een 205 en daar paste geen 3 kinderstoeltjes achterin.. Nu heb ik een oude golf met hetzelfde probleem.. Mijn oudste zit voorin op een ophoger. We rijden zelden grote afstanden met z'n 5-en.. Ook ik gebruik de auto voor boodschappen en als taxi bedrijf mama.. Van en naar vriendjes en clubjes etc..
Mijn vorige auto was een 205 en daar paste geen 3 kinderstoeltjes achterin.. Nu heb ik een oude golf met hetzelfde probleem.. Mijn oudste zit voorin op een ophoger. We rijden zelden grote afstanden met z'n 5-en.. Ook ik gebruik de auto voor boodschappen en als taxi bedrijf mama.. Van en naar vriendjes en clubjes etc..
donderdag 25 oktober 2012 om 20:55
Nancy, weet je wat ik eigenlijk vind...en ik durf het nog te plaatsen ook ....dat je met kinderen niet zonder auto kan. Wat als je onverhoopt naar het ziekenhuis moet met 1 van je kinderen midden in de nacht bv? Ik zou kijken voor een goedkope auto wat betreft aanschaf, belasting, verzekering en onderhoud.
*heb ik zomaar geschreven wat ik niet durfde *
*heb ik zomaar geschreven wat ik niet durfde *
donderdag 25 oktober 2012 om 21:02
mijn ouders vinden ook dat ik niet zonder auto kan, omdat ze niet willen dat ik in het donker hiero rond loop te fietsen en de bus niet overal komt. of ze weten wel dat ik hem dan heel vaak kom lenen....
tis wel een luxe ding maar zoals gezegd, als je per maand 150 euro kwijt bent aan een OV abbo ofzo, dan is een auto soms handiger en makkelijker... en tja, 3 kinderstoeltjes passen denk ik niet, wel 4 tieners (magere scharminkels) op de achterbank, maar das misschien voor later.
ik heb idd wat extra inkomsten gehad uit verkoop etc en die heb ik aan iets besteed wat ik heel graag wilde doen, (cursus spaans) en dat is elke week weer een kadootje (10weken) nu alleen de vraag: vervolg cursus doorgaan of niet...
had trouwens afgelopen maand 102 euro aan boodschappen uitgegeven (supermarkt en markt en reform winkel) geloof dat ik daar wel iets aan kan doen want heb niet heel verstandig gegeten.
en die vakantie... tja... moeilijk! maar via vakantieveiligen ofzo kun je misschien toch wel leuke dingetjes doen, al is het maar 1 weekje ofzo. ik heb van het voorjaar en de zomer telkens een dagje weg gedaan (lange afstandswandeling maken). erg budget en allicht niet geschikt voor gezin van 5 maar het voelde wel alsof ik een week weg was geweest en er 'ff helemaal uit' was.
tis wel een luxe ding maar zoals gezegd, als je per maand 150 euro kwijt bent aan een OV abbo ofzo, dan is een auto soms handiger en makkelijker... en tja, 3 kinderstoeltjes passen denk ik niet, wel 4 tieners (magere scharminkels) op de achterbank, maar das misschien voor later.
ik heb idd wat extra inkomsten gehad uit verkoop etc en die heb ik aan iets besteed wat ik heel graag wilde doen, (cursus spaans) en dat is elke week weer een kadootje (10weken) nu alleen de vraag: vervolg cursus doorgaan of niet...
had trouwens afgelopen maand 102 euro aan boodschappen uitgegeven (supermarkt en markt en reform winkel) geloof dat ik daar wel iets aan kan doen want heb niet heel verstandig gegeten.
en die vakantie... tja... moeilijk! maar via vakantieveiligen ofzo kun je misschien toch wel leuke dingetjes doen, al is het maar 1 weekje ofzo. ik heb van het voorjaar en de zomer telkens een dagje weg gedaan (lange afstandswandeling maken). erg budget en allicht niet geschikt voor gezin van 5 maar het voelde wel alsof ik een week weg was geweest en er 'ff helemaal uit' was.
donderdag 25 oktober 2012 om 21:50
Thnx. Zo voel ik het soms zelf niet altijd maar goed. Heb te lang mn kop in t zand gestoken waardoor ik nu hoge schulden heb. Heb ervoor gekozen ze nu heel snel af te lossen. Voorheen deed ik maar wat ( vooral te veel geld uitgeven) daarom zo knap van Nancy dat ze het zo goed aanpakt
En zoals ik al eerder zei: zo slecht heb ikzelf het nu ook weer niet. Je wilt alleen bepaalde dingen en het is frustrerend als het niet kan (en vooral als je dit moet uitleggen aan anderen)
En zoals ik al eerder zei: zo slecht heb ikzelf het nu ook weer niet. Je wilt alleen bepaalde dingen en het is frustrerend als het niet kan (en vooral als je dit moet uitleggen aan anderen)
donderdag 25 oktober 2012 om 22:05
Yep, helemaal mee eens. Hoeveel mensen hebben hun financien daadwerkelijk goed geregeld en dan ook een goed overzicht wat daarbij hoort? Denk dat je zal schrikken van de uitkomst. Ja dan heb je een tijd niet opgelet, enz. Maar je pakt er nu zelf de verantwoording voor. Je kan het compliment(want dat is het echt) doorgeven aan anderen, maar daarmee doe je jezelf tekort.
donderdag 25 oktober 2012 om 22:24
ja dank je wel hoor. vind het gewoon moeilijk. wil niet te veel zeiken over geld en het gaat echt de goede kant op, maar de weg is nog lang en als je eenmaal langer bezig bent, dan heb je niet elke dag meer die leuke momentjes dat iets lukt en heb je soms een dipje
maar wel fijn dat er hier mensen zijn waardoor je het gevoel krijgt er niet alleen in te staan. met name sommige tips zijn echt super handig
maar wel fijn dat er hier mensen zijn waardoor je het gevoel krijgt er niet alleen in te staan. met name sommige tips zijn echt super handig
donderdag 25 oktober 2012 om 22:30
quote:pierot123 schreef op donderdag 25 oktober 2012 20:55 Nancy, weet je wat ik eigenlijk vind...en ik durf het nog te plaatsen ook ....dat je met kinderen niet zonder auto kan. Wat als je onverhoopt naar het ziekenhuis moet met 1 van je kinderen midden in de nacht bv? Ik zou kijken voor een goedkope auto wat betreft aanschaf, belasting, verzekering en onderhoud.
*heb ik zomaar geschreven wat ik niet durfde * Haha
goed dat je het zegt hoor! Zo voelen wij dat ook wel. Mijn ouders wonen gelukkig op 3 min afstand van ons dus daar kan ik zo heen voor de auto. Maar dat is niet voor de lange termijn. We moeten gewoon iets goedkoops vinden waar we allemaal in passen en wat rijdt
*heb ik zomaar geschreven wat ik niet durfde * Haha
donderdag 25 oktober 2012 om 22:55
Ik ben ooit, toen ik zelf nog geen rijbewijs had en op stel en sprong met dochter naar het ziekenhuis moest, samen met een buurjongen, die ik toen amper kende, in een auto van een andere buurvrouw naar het ziekenhuis gereden.
Als de nood aan de man komt is iedereen wel gewillig je te helpen gelukkig.
Nu heb ik wel een rijbewijs, maar de 4 dagen in de week ook geen man en auto bij de deur. Het zij zo, is er s nachts wel iets dringends, dan regelt zich dat wel weer.
Als de nood aan de man komt is iedereen wel gewillig je te helpen gelukkig.
Nu heb ik wel een rijbewijs, maar de 4 dagen in de week ook geen man en auto bij de deur. Het zij zo, is er s nachts wel iets dringends, dan regelt zich dat wel weer.
vrijdag 26 oktober 2012 om 15:06
Zo ik ben klaar met inkopen doen...vlees bij de islamitische slager (goedkoop!) en alle euroknallers aan groente en fruit bij de c1000. De kinderen mochten iets kleins uitkiezen bij de Wibra. Eerst alom verontwaardiging want normaal mogen ze bij de speelgoedwinkel en gaf ik al snel 20/30 euro uit! Nu was ik klaar met een dino ei voor 1 euro en een autootje voor 1,49 euro en ze zijn de hele ochtend zoet geweest.
Eindstand tot nu toe is dat ik 180 euro kwijt was aan maand inkopen (omgerekend 45 per week). Dan heb ik een budget over van 105 euro per week. Van die 105 euro heb ik nu 35 euro uitgegeven en nog 69 euro over. Dat vind ik ineens best veel geld wat ik nog over heb...
Eindstand tot nu toe is dat ik 180 euro kwijt was aan maand inkopen (omgerekend 45 per week). Dan heb ik een budget over van 105 euro per week. Van die 105 euro heb ik nu 35 euro uitgegeven en nog 69 euro over. Dat vind ik ineens best veel geld wat ik nog over heb...
vrijdag 26 oktober 2012 om 18:00
Ging je niet voor 80 euro per week dan? Maar goed, maakt ook niet uit. Top dat je alles in huis hebt! Nu alleen wat verse producten per week en je bent klaar.
Gelukkig waren de kids ook blij met hun kleine kadootjes. Strax weten ze niet beter en zolang ze de kadootjes nog leuk vinden!
Laat het weekend maar beginnen zou ik zeggen!
Gelukkig waren de kids ook blij met hun kleine kadootjes. Strax weten ze niet beter en zolang ze de kadootjes nog leuk vinden!
Laat het weekend maar beginnen zou ik zeggen!
vrijdag 26 oktober 2012 om 18:42
Er is een site voor autodelen, waar je ofwel je eigen auto kunt verhuren in de tijd dat je hem zelf niet nodig hebt, of zelf een auto van iemand kunt huren: http://www.snappcar.nl/,
kan handig zijn als je maar af en toe een auto nodig hebt.
kan handig zijn als je maar af en toe een auto nodig hebt.
vrijdag 26 oktober 2012 om 19:06
quote:pierot123 schreef op 25 oktober 2012 @ 12:41:
Bij euroclix zie ik dat m'n saldo overzicht niet klopt in verhouding met het aantal clix. Het is een hoger bedrag. Hebben jullie dat ook?
Ik heb precies hetzelfde!
En ik zit niet boven de 1000 clix, dus dat ze meer waard zijn geworden kan niet. '
Heb er nu 575, wat dus eigenlijk ¤5,75 zou moeten zijn. Maar dat is nu ¤6,71 waard bij hun.
Bij euroclix zie ik dat m'n saldo overzicht niet klopt in verhouding met het aantal clix. Het is een hoger bedrag. Hebben jullie dat ook?
Ik heb precies hetzelfde!
En ik zit niet boven de 1000 clix, dus dat ze meer waard zijn geworden kan niet. '
Heb er nu 575, wat dus eigenlijk ¤5,75 zou moeten zijn. Maar dat is nu ¤6,71 waard bij hun.
vrijdag 26 oktober 2012 om 19:31
quote:nancy_weeds schreef op 26 oktober 2012 @ 15:06:
Mag ik vragen wat je nu als budget hebt, voor jullie als gezin.
zie dat je de drogist en lidl samen hebt voor ¤180.dus berekend met 4 weken.
als ik het zo lees heb je een budget van ¤ 600 in de maand voor boodschappen en luiers etc. klopt dat?
Dat moet goed te doen zijn, om van ¤ 70 de rest van deze week (tot je nieuwe week begint) rond te komen. als dit bedoeld is voor groente, fruit, zuivel etc.
en voor de 3 weken daarna ¤105 per week.
ben bijna jaloers, ruilen? .
manlief is volgend weekend aan het werk, dus we gaan dit weekend de grote boodschappen doen voor de maand november.
dus dat betekend voor ons de komende weken iets minder per week te besteden.omdat er nu 5 dagen bij komen .dus worden het 5 weken voor ons tot 1 december.dus gemiddeld hebben we ¤ 70 per week te besteden. incl. luiers.
Mag ik vragen wat je nu als budget hebt, voor jullie als gezin.
zie dat je de drogist en lidl samen hebt voor ¤180.dus berekend met 4 weken.
als ik het zo lees heb je een budget van ¤ 600 in de maand voor boodschappen en luiers etc. klopt dat?
Dat moet goed te doen zijn, om van ¤ 70 de rest van deze week (tot je nieuwe week begint) rond te komen. als dit bedoeld is voor groente, fruit, zuivel etc.
en voor de 3 weken daarna ¤105 per week.
ben bijna jaloers, ruilen? .
manlief is volgend weekend aan het werk, dus we gaan dit weekend de grote boodschappen doen voor de maand november.
dus dat betekend voor ons de komende weken iets minder per week te besteden.omdat er nu 5 dagen bij komen .dus worden het 5 weken voor ons tot 1 december.dus gemiddeld hebben we ¤ 70 per week te besteden. incl. luiers.
vrijdag 26 oktober 2012 om 20:19
Ik heb na aftrek vaste lasten 600 euro over. Omdat deze maand uit 4 weken (+ 2 dg) bestaat had ik voor het gemak even 600-4=150 per week gedaan. Dat is voor boodschappen, trein, zakgeld man, etc. Het doen van maandinkopen is een experiment en ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik ben in ieder geval blij met m'n voorraad, de hele vriezer zit vol met porties gehakt en kip en worstjes. De voorraadkast is ook goed gevuld dus wat dat betreft zitten we goed. Alleen nog per week groenten/fruit en zuivel bijkopen.
Ik ben in ieder geval blij met m'n voorraad, de hele vriezer zit vol met porties gehakt en kip en worstjes. De voorraadkast is ook goed gevuld dus wat dat betreft zitten we goed. Alleen nog per week groenten/fruit en zuivel bijkopen.
vrijdag 26 oktober 2012 om 20:21
quote:ukkie21 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 18:42 Er is een site voor autodelen, waar je ofwel je eigen auto kunt verhuren in de tijd dat je hem zelf niet nodig hebt, of zelf een auto van iemand kunt huren: <a href="http://www.snappcar.nl/," class="link">http://www.snappcar.nl/,</a>
kan handig zijn als je maar af en toe een auto nodig hebt. Bedankt voor de tip!!
kan handig zijn als je maar af en toe een auto nodig hebt. Bedankt voor de tip!!