Broodje Poep

26-10-2012 19:29 45 berichten
Helft broodjes kebab vol bacteriën'

DEN HAAG - Mensen met een verminderde weerstand, 65-plussers en zwangeren kunnen beter geen broodje kebab eten. Dat advies geeft de Consumentenbond vrijdag na onderzoek.

Van de 49 geteste broodjes bleek een meerderheid onder de bacteriën te zitten. Op vijf broodjes werd zelfs de zogenoemde 'poepbacterie' gevonden.

De aangetroffen bacteriën kunnen de voedselveiligheid voor mensen met een verminderde weerstand schaden, zegt de Consumentenbond.

De broodjes werden gekocht bij tien willekeurige verkooppunten in Groningen, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Breda. Een hoge hoeveelheid bacteriën duidt erop dat het eten te warm of te lang bewaard is gebleven, of dat er niet hygiënisch wordt gewerkt.

Hygiëne

''Dit onderzoek laat wederom zien hoe belangrijk het is dat consumenten weten hoe het gesteld is met de hygiëne in de horeca''', zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond.

Volgens Combée maakt de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA) binnenkort de gegevens van hygiëne-inspecties openbaar.

Onbetrouwbaar

''Iets waar de Consumentenbond zich al jaren voor inzet. Maar de gegevens dreigen onbetrouwbaar te worden, omdat restaurants zelf vragenlijsten mogen invullen over de hygiëne in hun zaak. Zo krijg je natuurlijk 'slagers die hun eigen vlees keuren'.''

Birtat, aan de Bos en Lommerweg in Amsterdam, kwam er in het onderzoek van de Consumentenbond als slechtste uit. Het broodje kebab bevatte daar de nodige bacteriën.

''Naast colibacteriën troffen we Staphylococcus aureus aan, die eveneens duidt op een onhygiënische situatie'', aldus de Consumentenbond.

Door: ANP
Oké, dit word dus proberen het hoofd erbij te houden na een avondje stappen.

En niet lekker nassen na het bier drinken.

Gelukkig ben ik daar inmiddels te oud voor, maar een broodje shoarma gaat er hier wel in.
Alle reacties Link kopieren
Shoarma gewoon thuis maken, loop je ook geen gevaar voor al die onuitspreekbare bacteriën.
Misselijk van dit bericht zeg.

Zo blij dat ik alles zelf maak en niet in die zaakjes haal.
Als ik al in een staat verkeer na het uitgaan, dat er 'genast' moet worden, dan eet ik graag iets wat ik thuis heb liggen (ligt altijd wel wat in de vriezer). Of ik eet een patatje. Ik eet geen vlees, dus heb ik geen last van dit soort praktijken. Maar ik heb het er nooit uitnodigend uit vinden zien, die shoarma's en doners.
Getsie!
Bah :(
We hebben hier best wel een goede kebabzaak, bestaat al 25 jaar en ik ben er nooit ziek van geworden. Ze hebben ook een open keuken, dus ik zie alles gebeuren.
quote:Nastik schreef op 26 oktober 2012 @ 19:37:

We hebben hier best wel een goede kebabzaak, bestaat al 25 jaar en ik ben er nooit ziek van geworden. Ze hebben ook een open keuken, dus ik zie alles gebeuren.Zie je ook of de handen worden gewassen na de grote boodschap?
quote:luni schreef op 26 oktober 2012 @ 19:40:

[...]

Zie je ook of de handen worden gewassen na de grote boodschap? Noteert: neem volgende keer van die CSI-wattenstaafjes en mobiel lab mee.
quote:Nastik schreef op 26 oktober 2012 @ 19:42:

[...]

Noteert: neem volgende keer van die CSI-wattenstaafjes en mobiel lab mee.Ik zie je al zitten
Precies de reden dat ik zulk voer nooit eet.

Maar.. Mocht je in de zorg werken, ontkom je bijvoorbeeld bijna niet aan een staph. Aureus.
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 26 oktober 2012 @ 19:44:

Precies de reden dat ik zulk voer nooit eet.

Maar.. Mocht je in de zorg werken, ontkom je bijvoorbeeld bijna niet aan een staph. Aureus.Wat is dat voor een griezel?
Ieehhhh!! Heb vanmiddag nog een turkse pizza met doner gegeten! Nog een reden om braaf een gezonde boterham van de supermarkt (zelfgesmeerd ) te eten..
quote:Nastik schreef op 26 oktober 2012 @ 19:37:

We hebben hier best wel een goede kebabzaak, bestaat al 25 jaar en ik ben er nooit ziek van geworden. Ze hebben ook een open keuken, dus ik zie alles gebeuren.Soerry hoor, maar wat naief.
Wat een jankbericht. Je moet dit soort voer alleen tot je nemen als je zoveel hebt gezopen dat de bacteriën overlijden op het moment dat ze je mond binnen komen.
No-nick: een bacterie die meer mensen bij zich dragen en veelal in de neus of op perineum zit ;)

Kun je oa steenpuisten van krijgen.
Computer says nooooo
quote:stout1975, 2 minuten geleden

Wat een jankbericht. Je moet dit soort voer alleen tot je nemen als je zoveel hebt gezopen dat de bacteriën overlijden op het moment dat ze je mond binnen komen.

M'n man zegt net precies t zelfde nadat ik het hem voorlas.
Ho!

Een bacterie op het perineum, moet ik daar van afweten als avontuurlijk consument van de horizontale geneugten des levens?
Mijn weerstand is prima, kan me er dus niet heel druk om maken. Daarbij; ik hoop toch niet dat we denken dat dit soort dingen niet veelvuldig voorkomen bij snackbars en pizzatenten?
quote:stout1975 schreef op 26 oktober 2012 @ 19:50:

lekker. Ik heb net patat gehaald, maar als ik dit eerder had gehoord had ik een lekker broodje kebab besteld.

Bij de febo in groningen scheen ook altijd sperma in de mayonaise te zitten. Proef je ook niet, goed voor de weerstand.

Iemand nog gerookte zalm?
quote:missy_Acy schreef op 26 oktober 2012 @ 19:53:

[...]

M'n man zegt net precies t zelfde nadat ik het hem voorlas.

Ook een echte man met oorhaar tot op z'n schouders dus?

Probleem is niet dat die broodjes niet halal genoeg zijn, probleem is dat onze weerstand te laag is.
quote:stout1975 schreef op 26 oktober 2012 @ 19:50:

Wat een jankbericht. Je moet dit soort voer alleen tot je nemen als je zoveel hebt gezopen dat de bacteriën overlijden op het moment dat ze je mond binnen komen.En dan ga ik dus naar de local Kebabmaster. Alles wordt steriel wat ik dan in mijn mond stop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven