Tulpenbollen

27-10-2012 14:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Allereerst excuus, want er bestaan vast al topics van, maar forum mobiel en heb dan geen zoekfunctie)

Heb twee zakjes tulpenbollen gekocht aan de deur en wil ze graag gaan planten. Deels in de tuin tegen de schutting, deels in twee (geglazuurde terracotta) potten.

Paar praktische vraagjes;

Zouden bollen vorst overleven in een pot?

Hoe diep meten ze erin?

Met puntje naar boven of naar beneden?
http://www.growingtulips.nl/info-Wanneer-planten-61.htm
Dank!

(Ik weet het, had zelf ook kunnen googlen, maar dacht wie weet, schud iemand het zo uit de mouw)
Hm, in dat artikeltje staat dat je de bollen nuet moet poten als er vorst in de grond zit. Bedoelen ze dan niet planten als de grond bevroren is (wat-ie nog niet is, lijkt me) of niet poten als er nachtvorst is (zoals nu?)
Ik denk het laatste Moosey.
De bollen moeten nu de grond in, ook in potten. Wordt de nachtvorst heel erg, kan je eventueel de potten in folie wikkelen (of iets hoger zetten of in de schuur zetten).

Maar een beetje vorst kunnen ze prima hebben.

Puntje moet omhoog, een bol moet ongeveer zijn eigen hoogte diep de grond in.
Zeg maar Spijker.
quote:Moosey schreef op 27 oktober 2012 @ 17:05:

Hm, in dat artikeltje staat dat je de bollen nuet moet poten als er vorst in de grond zit. Bedoelen ze dan niet planten als de grond bevroren is (wat-ie nog niet is, lijkt me) of niet poten als er nachtvorst is (zoals nu?)

vorst in de grond = grond bevroren, lekker nu planten dus.

potten tegen huis aanzetten / in schuur zetten,eventueel bij vorst noppenfolie of jute zakken er om heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven