Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
mooie discussie hier....

Zet toch weer even te denken, als je nr1 relatie zo goed is sta je ook niet open voor een nr 2.

Ik laat mij bij nr 2 ook van mijn leukste mooiste en lekkerste kant zien uiteraard, hij ook.

Ik ben het wel eens met Rooss dat het goed is om even alleen te zijn en op je zelf te moeten bouwen.

heb het al zo vaak zien gebeuren om me heen dat men van de ene relatie in de andere hupt en in no time weer in de oude regel vervalt.

Tuurlijk kun je zo zwaar verliefd worden op een ander dat je je partner verlaat maar juist dan lijkt het me goed om toch eerst op jezelf te zijn,liefde is blind zeggen ze wel eens.

Ik ben erg blij dat ik daar niet mee te maken heb, lijkt me vreselijk heen en weer getrokken te worden...
Kom ik weer even met mijn stokpaardje

"Zet toch weer even te denken, als je nr1 relatie zo goed is sta je ook niet open voor een nr 2."

Ik geloof hier niet in. Er zijn ongetwijfeld mensen die van nature zwaan-monogaam zijn. Die echt, echt, echt geen behoeften aan vers vleesch krijgen als het oude vlees uitstekend is.

Maar ik denk dat het veel vaker een selffullfilling prophecy is. Je wordt verliefd op een ander, je geeft er aan toe, daardoor verwaarloos je je bestaande relatie, daardoor ga je met je roze bril op argumenten zien waarom je eerste relatie waardeloos is. Daardoor licht je nieuwe relatie nog rozer op. En voilá: opeens is de waarheid dat je bestaande relatie slecht was.

Erkennen dat de menselijke natuur zo is dat onze hormonen spelletjes met ons kunnen spelen, lijkt mij stap 1. Erkennen dat je onder verliefdheidshormonen nooit in staat bent iets als liefde te onderkennen, lijkt me stap 2. Je kunt wel herkennen dat je verliefd bent. Echt verliefd. Maar of iets echte liefde is, daar moet je eerst door die hormonenstorm heengegaan zijn. Moet er rust en stabiliteit geweest zijn. Tot slot helpt het enorm als je niet alleen dat minitentje hebt gehad, maar een graadje of 10 zwaardere ellende. Ik denk dat je op zijn vroegst na een jaar of 10 weet of je echte liefde gevonden hebt.

Of als je allebei minstens een ernstig ongeluk, zware financiele ellende of andere trammelant hebt meegemaakt. Waarin je elkaar hebt kunnen laten zien dat je echt for better and worse wil gaan.

De zogenaamde ellende die het gevolg van de affaire is, drijft je meestal wel dichter naar elkaar, maar het is niet het soort ellende waarin je de liefde voor elkaar kunt tonen.
[
anoniem_66765 wijzigde dit bericht op 27-10-2012 02:00
Reden: To much info....
% gewijzigd
Ik ga mijn "verhalingen" weer staken voordat Ien opeens met een deegroller op de digitale stoep staat...

Ik hoop dat ze dat heel heel snel komt doen. En dat heeft niks met jou te maken JJ..........
lange blokken tekst avond

what happend with less is more...:)
Door het herkennen van het verhaal, ongeacht of het dezelfde man is, kreeg ik een sprankje hoop "het lag niet aan mij, het lag aan hem" dat hij zich zo gedroeg. En grote kans dat een bepaald soort mannen (excuses voor het generaliseren) die zich op SL begeven gewoon dezelfde trekjes hebben.

Ik ga weer braaf terug in meeleesmodus ;)
quote:JanJurk schreef op 26 oktober 2012 @ 17:06:

Ik ben meer als een jaar alleen geweest, en voor wat mij betreft is dat absoluut niet helend geweest. Ik snap dat je dan al snel denkt: " Alleen? Je had je nr 2 toch nog steeds?" Dat is ook waar, maar toch ben ik wel heel alleen geweest in die periode en ben ik niet met nr 2 samen gegaan.

Dat is naar mijn idee niet wat Roos bedoeld met het 'Alleen' zijn na een scheiding. Alleen is niet zomaar alleen in een huis wonen. Alleen met een nr2 om de hoek, dan zit je toch in een relatie, enkel is de relatie in een andere vorm dan samenwonend.

Alleen is echt alleen, en dat is waar op dit moment de nr2 van Engel voor kiest, Alleen zijn, is niet vertroebeld worden door de verlangens en gevoelens die hebt voor degene op wie je wacht.

Jij zit al vanaf het moment dat je 'alleen' bent te wachten op je nr2 (nu dan voor jou nr1) Je kunt jezelf geen vrijgezel noemen. Je bent geen moment 'Alleen' geweest..
quote:justacuteguy schreef op 26 oktober 2012 @ 23:32:

lange blokken tekst avond

what happend with less is more...:)Dat is het motto van de klets..
Sense, precies.. dat dus!!

En dikke vette voor jou.
* tmi *
Interessante discussie, voor zover de posts er nog staan jammer dat ik er niet bij was gisteravond.

Ik denk dat je vooral uit moet zoeken of je bij nr 1 wilt blijven of niet, los van nr 2. Verder ben ik ook niet heel erg voor direct weer samenwonen met de volgende. Ik zou zeker even adempauze willen, even op mezelf zijn. Maar dat betekent niet dat ik niet zou LATten met nr 2 (die dan dus nr 1 zou zijn).

Een wachtbankje, waarbij het voor je nr 2 die evt nog niet weg is bij zijn/haar nr 1, duidelijk is dat je daarop wacht, daar geloof ik niet zo in. Leef vooral je eigen leven, als het meant to be is komt het wel goed...
Even de laatste pagina's gelezen en wat ben ik het met Rooss eens. Verliefdheid vertroebelt je blik, en natuurlijk voelt dat als een warm bad, thuiskomen, jezelf weer kunnen zijn en noem alle clichés maar op. Maar wat als de verliefdheid over is? Dat kun je nu helemaal nog niet weten! En wat dat betreft ook eens met Roodhaar, als je relatie een ( of meer) crisis kan overleven, dan pas weet je of het liefde is. De meeste mensen hier redeneren vanuit hun verliefd zijn, en dat lijkt zo makkelijk, maar is natuurlijk nog geen liefde, al denken we dat allemaal op dat moment. Eerst jezelf helen, is een hele goeie, en het allerbelangrijkst. In mijn omgeving ken ik niet een ( minnaar)relatie die stand heeft gehouden na de breuk met nr 1.
quote:Roodhaarr schreef op 26 oktober 2012 @ 19:49:

"Zet toch weer even te denken, als je nr1 relatie zo goed is sta je ook niet open voor een nr 2."

Ik geloof hier niet in.

Maar ik denk dat het veel vaker een selffullfilling prophecy is. Je wordt verliefd op een ander, je geeft er aan toe, daardoor verwaarloos je je bestaande relatie, daardoor ga je met je roze bril op argumenten zien waarom je eerste relatie waardeloos is.

Roodhaarr, jij gaat al uit van "je wordt verliefd". Waarom word je verliefd? Men roept dat het je overkomt en dat zou ook best kunnen maar daar moet je toch een beetje voor open staan. En als het ook nog wederzijds blijkt heb je waarschijnlijk tóch signalen aangegeven.

En dat maakt dit een kip en ei verhaal. Want.. word je verliefd omdat je relatie niet geweldig is of lijkt je relatie minder geweldig omdat je verliefd bent?

JJ, jammer dat je je posting hebt weggehaald, ik hoop niet dat het met mijn opmerking (over Inez) te maken heeft want die doelde écht niet op de lengte van jouw post.

Vain, ik lees in jouw posting een redenatie compleet vanuit jouw eigen situatie. Logisch.. maar kijk uit voor oogkleppen. Ik hoop dat je deze issue ook met je psych gaat bespreken.

Stew, niks aan toe te voegen. Typisch gevalletje ik kwam daar, deed dat en het T shirt hangt in de kast, toch?
In allerlei kleuren, Rooss;-)

Onrustig en Vaintje, het lijkt me best lastig om hier na jullie breuk allebei nog te schrijven. Ik bedoel, ik zou in zo'n situatie ieder geschreven woord uitgebreid gaan analyseren ..

Ja, JJ, jammer dat ik jouw posts niet meer kan lezen. Ik hoop dat het goed met je gaat.
quote:stewardess schreef op 27 oktober 2012 @ 10:47:

Onrustig en Vaintje, het lijkt me best lastig om hier na jullie breuk allebei nog te schrijven. Ik bedoel, ik zou in zo'n situatie ieder geschreven woord uitgebreid gaan analyseren ..

Je bent niet de eerste die me hier graag weg wil hebben Stew Maar even serieus nu. Ik ga momenteel niks analyseren, mezelf gek maken door zaken te gaan interpreteren dat ze wellicht alsnog in mijn voordeel uitvallen om vervolgens alsnog de deksel op je neus te krijgen. Wat dat betreft heb ik wel geleerd uit het verleden. Natuurlijk lees ik het met belangstelling maar daar blijft het vervolgens bij.

Ook irl kun je elkaar tegen blijven komen of informatie krijgen via die ene gezamenlijke vriend(in). Wat dat betreft is er denk ik niet zo heel veel verschil tussen het forum of irl.
@Sparkle ik heb je gisteren kort gemaild,dus als het goed is heb je nu ook mijn emailadres.

@roos als ik wat meer tijd heb,zonder pottenkijkers ga ik mij op een ava concentreren. Weet alleen niet of ik nog lang op dit forum blijf. Of ik het nog vol houd. Ga mijn nr2 nu een mailtje sturen om een praat afspraak te regelen.
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2012 12:53
Reden: *bericht op verzoek verwijderd
% gewijzigd
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2012 12:53
% gewijzigd
Lieve twijfelaar,jou verhaal komt aardig overeen met de mijne. Ik ben wel ong.10 jaar ouder en de kinderen ook. Mijn nr1 was ook mijn eerste echte vriendje. Na een stressvolle situatie in ons gezin,stond ik open voor een nr.2. Een half jaar lang heb ik stiekem een relatie gehad,toen kwam mijn man er achter. Na 4 maanden geen contact,heb ik toch weer contant gezocht met nr.2 met medeweten van nr.1. Maar echt,ik doe mijzelf verdriet en mijn nr.1. Voor je het weet heb je ( echte) gevoelens voor nr.2 en weet je het helemaal niet meer.

Voor jou is het nu belangerijk of je door kan/wil gaan met je nr.1. Probeer er uit te komen!!! Alleen om de kinderen en het verdriet van je nr.1 kunnen jullie niet bij elkaar blijven,maar bedenk dat het gras altijd groener is bij de buren.
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2012 12:54
% gewijzigd
*
% gewijzigd
Twijfelaar, heel lastig. Ik vrees dat wanneer de passie weg is, deze heel lastig terugkomt. Kan je iets met de theorie van Roodhaarr? Ik denk dat zij het eea wel aardig omschrijft. (over verliefd worden en je relatie met andere ogen zien).

Ik denk dat je 4 opties hebt.

Een passieloos leven (tot de kinderen groot zijn?)

Een minnaar erbij in de openheid.

Vreemdgaan.

Uit elkaar gaan.

Geen leuke opties maar ik vrees dat je een "leven met passie met deze nummer1" voorbij bent.
*
% gewijzigd
*
% gewijzigd
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-11-2012 12:55
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven