dom,dom,dom

27-10-2012 17:58 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
hai dames!

Ik weet niet of ik dit hier goed plaats maar vond deze sectie er nog het meest bij passen.

Ik ben nogal dom geweest!

Morgen komt een bevriend stel bij ons eten en nu heb ik dus met mijn domme hoofd een afspraak met m´n schoonzusje gemaakt om morgen naar de late film te gaan.

Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat dat eten morgen was en dacht er vandaag pas aan.

De bios is al gereserveerd.

Nu twijfel ik alleen of ik het moet afzeggen?

Het bevriende stel komt om half 6 hier en gaan ongeveer 6 uur aan tafel,we gaan gourmetten.

We zijn hier meestal 2 uur mee bezig dus zijn dan rond 8 uur klaar.

En ik hoef pas kwart over 9 weg.

Staat het raar om het door te laten gaan?Of is dat gewoon not done?

Ik heb eigenlijk dit soort dingen nooit wat aan de hand gehad daarom vraag ik het hier maar!

Groetjes het domme vloerkleedje!
Klinkt als een smoes
Ik vind t niet kunnen dat je zo snel weggaat als je mensen uitnodigt om te eten. Ook al is je vriend er wel! Schoonzus afzeggen, eerlijk vertellen en meteen nieuwe dag inplannen!

Ik zou degene die komen eten zeker niet sms'en. Staat niet netjes. Ze zeggen echt niet zo snel dat t erg is, maar als het mij zou overkomen zou ik t erg raar en ongastvrij vinden. Ook al zie ik je vaak.

Maar goed, dit is mijn mening.

Vind 6 uur eten vest vroeg, net half uur nadat ze er zijn. Gourmetten duurt meestal ook langer toch.
wat klinkt als een smoes dat ze werkt?is toch echt zo,als het een smoes zou zijn zou ik geneens bellen
In een goede vriendschap kun je toch gewoon even smsen (liever bellen maar helaas) met de vraag of ze het erg vervelend vind dat je morgen om 21.15 weg gaat ivm. een dubbele afspraak? Ik zou dat prima oppakken hoor.
Nee dat alleen maar kunnen smsen klinkt als een smoes omdat je niet wilt bellen.

Je kunt in een sms prima vragen of ze je even wil bellen zodra ze een minuutje tijd heeft.

Smsen maakt het wel heel simpel en onpersoonlijk.
Als jij haar nu sms't met dit verhaal dan zal ze echt niet snel tegen je zeggen dat ze het niet leuk vind dat je weggaat. Terwijl ze het misschien niet leuk vind.

Draai het eens om? Hoe zou jij het vinden? Eerlijk?
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 27 oktober 2012 @ 18:40:

In een goede vriendschap kun je toch gewoon even smsen (liever bellen maar helaas) met de vraag of ze het erg vervelend vind dat je morgen om 21.15 weg gaat ivm. een dubbele afspraak? Ik zou dat prima oppakken hoor.

Nou ik zou dat ook helemaal niet erg vinden.

Ik zou geen van beide afspraken afzeggen, maar eerder weg gaan van huis maar dit dus wel van te voren aangeven.
Bel vrienden ff en vraag of ze het erg vinden dat jij om kwart over 9 weggaat.
Gewoon even zeggen dat je wat eerder weggaat. Zij kunnen dan nog even blijven natafelen met je vriend. Je ziet ze zo vaak, dan maakt dat echt niet uit.
ik heb haar gebeld maar idd ze drukt me weg ze is dus aan het werk.

Heb haar vriend proberen te bellen maar die neemt dus niet op dus heb gesmst heb haar ook gezegd dat als ze het echt niet leuk vind of raar vind dat ze het eerlijk moet zeggen en zoizo afgesproken om iets eerder te komen,we eten zoizo altijd wat vroeger want mijn man kan niet zo lang wachten met eten ben benieuwd wat ze terug smst.

Ja persoonlijk zou ik het dus niet erg vinden,daarom als ik het omdraai zou ik het dus niet erg vinden heb dit soort dingen omgekeerd dus wel vaker aan de hand gehad en ik maak daar zelf nooit een probleem van,maar andersom zou ik het dus nooit doen dus daarom zit ik zo in dilemma!
Volgens mij was je dilemma niet zo groot. Je had allang besloten dat die film door moest gaan.
raar dat je die bios niet afzegt. Het etentje was eerder. natuurlijk zullen je gasten niet hardop zeggen dat het stom is dat je halverwege naar de film gaat, maar ze zullen het zeker denken
En je belt terwijl je weet dat ze niet op kan nemen en daarna sms je...

Makkelijk hé.

Waarom nou niet andersom en even geduld hebben tot ze je terugbelt ?
Als het goede vrienden zijn doen ze hier niet moeilijk over.
wat verwacht je nou, als je zegt, joh als je het erg vindt moet je het eerlijk zeggen? En dan? Ga jij dan niet naar de film? Dan gaan jullie elkaar om 21 uur aankijken in de wetenschap dat jij liever ergens anders was geweest.

Jij hebt met deze keuze duidelijk laten zien wie/ wat er hoger staat op je prioriteitenlijstje
Als TO een goede vriendin is doet ze niet zo ongastvrij
Nog niet de rest gelezen maar ik zou zeggen, de eerste afspraak staat, dus het etentje.

Bios afzeggen kost maar 50 cent per kaartje of per afzegging dus pech.

Nee als ik denk een avondje gezellig bij iemand ben, lekker gourmetten en ik moet op stel en sprong weg, dat vind ik niet gastvrij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Biebeliee schreef op 27 oktober 2012 @ 18:57:

Als TO een goede vriendin is doet ze niet zo ongastvrij

Ik zou het helemaal geen probleem vinden als ik bij goede vrienden ging eten en een van de twee had daarna nog een afspraak. Het is een incident. Als dat al niet meer kan.

Lijkt me heel vermoeiend om zo met vrienden om te gaan, dat je je verplicht voelt om te blijven.
quote:Merelin schreef op 27 oktober 2012 @ 18:55:

Als het goede vrienden zijn doen ze hier niet moeilijk over.Ze zullen hier vast niet moeilijk om doen. Maar persoonlijk vind ik het wel een beetje raar. Zit je gezellig als stellen een avondje bij elkaar, gaat 1 persoon tijdens het natafelen ervandoor...
Tja ik ga zo niet met vrienden om en dat verwacht ik andersom ook niet.
quote:Merelin schreef op 27 oktober 2012 @ 19:00:

[...]

Ik zou het helemaal geen probleem vinden als ik bij goede vrienden ging eten en een van de twee had daarna nog een afspraak. Het is een incident. Als dat al niet meer kan.

Lijkt me heel vermoeiend om zo met vrienden om te gaan, dat je je verplicht voelt om te blijven.te blijven?? Ze heeft mensen bij haar thuis uitgenodigd om te eten, dan zeg je toch niet om 21 uur, Doeiiiii ik ga nu naar de film?
Die vrienden gaan altijd rond half tien weg. Da is het geen probleem lijkt mij om zelf een kwartiertje eerder weg te gaan.Ik zou dat zelf dus wel doen.
nou nou biebeliee jij bent wel heel voortvarend he,en doet alsof jij mij heel goed kent en alsof ik een ontzettende trut ben dat ik met dit dilemma zit.

Ik heb zoiets dus nog nooit gedaan,heb eigenlijk ook nog nooit in zo'n dilemma gezeten en zou dit ook zeker niet doen als ik zou weten dat mijn vrienden bijv tot 11 uur zouden blijven normaal gesproken .

Maar omdat ik juist weet dat ze rond 9 uur altijd weer weg willen omdat haar vriend de volgende dag moet werken zit ik er dus wel sterk over na te denken.

Ik stel helemaal geen prioriteiten,en als ik dus zeker zou weten dat ze misschien wel langer als half 10 zouden blijven had ik er geneens een topic over geopend en had ik nu allang al mijn schoonzusje af gebeld.

Maar omdat ze altijd vroeger weggaan,wou ik weten of het raar is dat ik dan wegga.

Wij hebben ook wel eens etentjes met een vriendengroep en 9 van de 10 mensen hebben dan een andere afspraak erna en gaan dus altijd eerder weg als de ander,ik doe daar echt nooit moeilijk over.

Het enigste waarom ik dus wel het wil vragen is omdat ik dus eigenlijk amper wegga, en het dus idd heel erg leuk vind om dan een keer naar de bioscoop te gaan.

Juist omdat ik niet ongastvrij wil zijn opende ik dit topic omdat ik niet kan uitgaan van mijn persoonlijk gevoel hierin!
Jeetje, wat doet iedereen moeilijk zeg over 1 (één!) keertje wat vroeger weggaan, omdat de gastvrouw weg "moet". Als je elkaar vaker ziet, dan is het toch he-le-maal geen punt om dit 1 keertje te doen? Dát is toch ook vriendschap?!!

TO: gewoon even vragen hoor. Als je het netjes aangeeft kunnen ze er rekening mee houden. En zo not done is het dus helemaal niet.
Je vraagt hier wat anderen vinden.

Nou mijn mening is anders dan de jouwe.

Ik noem jou geen trut ....dat vul je helemaal zelf in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven