dom,dom,dom

27-10-2012 17:58 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
hai dames!

Ik weet niet of ik dit hier goed plaats maar vond deze sectie er nog het meest bij passen.

Ik ben nogal dom geweest!

Morgen komt een bevriend stel bij ons eten en nu heb ik dus met mijn domme hoofd een afspraak met m´n schoonzusje gemaakt om morgen naar de late film te gaan.

Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat dat eten morgen was en dacht er vandaag pas aan.

De bios is al gereserveerd.

Nu twijfel ik alleen of ik het moet afzeggen?

Het bevriende stel komt om half 6 hier en gaan ongeveer 6 uur aan tafel,we gaan gourmetten.

We zijn hier meestal 2 uur mee bezig dus zijn dan rond 8 uur klaar.

En ik hoef pas kwart over 9 weg.

Staat het raar om het door te laten gaan?Of is dat gewoon not done?

Ik heb eigenlijk dit soort dingen nooit wat aan de hand gehad daarom vraag ik het hier maar!

Groetjes het domme vloerkleedje!
Ja dat staat raar.

Na het eten lijkt het me normaal om nog koffie aan te bieden en ze niet het huis uit te kijken.

Bios afbellen zou ik doen.
Ik zou de bioscoop afzeggen, miss kan je schoonzus nog iemand anders meenemen. Etentje stond eerst.
Willen ze niet mee naar de film?
Wie wil je door laten gaan? Dan bel je de andere afspraak op en biecht je op dat je dom, dom, dom een dubbele afspraak hebt gemaakt en of je jullie afspraak kan verzetten. Als je eerlijk het zo verteld zou je eruit moeten kunnen komen.
Not done om hen weg te sturen. Ik zou het verhaal eerlijk aan de eters vertellen en vragen of ze, als ze het écht niet erg vinden, de afspraak willen verzetten. En als hen dat niet uitkomt, de filmafspraak afzeggen.
Bios afzeggen en eventueel voor de kosten opdraaien.
Hoe lang blijven ze normaal gesproken na het eten?

Als ze normaal rond een uur of 9 weg gaan zou ik het gewoon allebei door laten gaan, als ze verwachten langer te blijven zou ik de bios afzeggen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
van te voren vragen of ze het erg vinden als jij 21.00 weg gaat? En je man/vriend is er neem ik aan dan nog wel, dus ze kunnen gerust blijven.
Bios afzeggen. Je kan het echt niet maken om halverwege de avond weg te gaan.
Zou schoonzusje afzeggen. Ofwel gaat ze met 'n andere vriend(in) naar de film, ofwel neem jij de kosten op je.

Als je bij iemand te eten wordt uitgenodigd verwacht je niet dat je om 21 uur al weer buiten gebonjourd wordt. Ook niet dat je al om 18 uur gaat eten trouwens, eerst uitgebreid aperitieven en na het eten lekker natafelen. Zo'n avond zou bij mij minstens tot 23 uur duren. Kun je dus niet maken om om 21 uur zelf weg te gaan.
Gereserveerde bioskaartjes moet je normaal gesproken voor een bepaalde tijd ophalen. Ben je te laat gaan ze weer in de verkoop.

Dan zou het verder geen geld kosten hoor.
De optie van Vergeetmenietje vind ik wel een goede. Waarschijnlijk vertrekken ze rond die tijd toch wel. Gewoon niet te laat beginnen.
Etentje was eerst, dus dat kan je niet afzeggen!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
ja dacht er eerst ook over om het af te zeggen maar idd we spreken best vaak af en ze gaan altijd ook rond half 10 ongeveer weg,dus zou het best zonde daarom vinden om het niet door te laten gaan.

Vooral ook omdat ik heel erg onregelmatig werk,mijn man ook onregelmatig werkt en ik eigenlijk maar eens in 3 a 4 maanden wat alleen met een vriendin ga doen.

De vrienden die blijven eten zien we erg vaak gemiddeld een paar keer per maand maar dan spreken we altijd bij iemand thuis af vanwege de kinderen.

Is het een optie om te smsen om te vragen hoe ze er tegenover staat?
dat afzeggen ging trouwens over de bios niet over het etentje!
ik vind het wel raar dat als je ergens gaat eten de gastvrouw om 21 uur weg moet
Maar ben je van plan om alleen naar de bios te gaan of is het plan dat jullie allebei naar de film gaan?

Wij hebben wel eens gehad dat vrienden kwamen eten bij ons, maar dat ik bv. nog aan de studie moest 's avonds. Dan zeggen we dat gewoon van tevoren. Eten we gezellig met z'n allen en na het eten sloot ik me even af om m'n dingen af te maken en ging partner gezellig met vrienden natafelen. Als ik dan klaar was, kwam ik er nog even gezellig bij. Maar dit was dan eerder bij spontane eetafspraken en niet bij afspraken die al lang gepland stonden. Dus als je alleen naar de bios gaat, dan kan je partner toch nog gezellig even met ze napraten? Maar ik zou het wel van tevoren even zeggen, want anders staat het niet erg gastvrij.
ja ik dus eigenlijk ook daarom twijfel ik erg maar de reden dat ik er dus nog over twijfel is omdat ze zelf altijd rond die tijd weggaan,maar zal je net zien dat ze deze keer dat dus niet doen:s

Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook hele erge zin in de bios heb,ik ga eigenlijk amper weg dus heb me er wel opverheugd.

Ik denk dat ik gewoon is een smsje ga sturen naar degene die blijft eten kijken hoe ze er tegenover staan!
mijn man is idd gewoon thuis,vriendin die blijft eten heb ik trouwens donderdag ook nog gezien en zie ik maandag ook weer.

Schoonzusje en ik doen eigenlijk amper wat samen!
Bel ze. Stuur geen sms. Dan komt de boodschap beter aan en krijg je geen onnodige misverstanden.
kan helaas niet louba,ze is aan het werk een slaapdienst is morgenmiddag pas weer thuis,smsen kan wel maar bellen niet aangezien clienten dat kunnen horen!
Ik vind het super ongastvrij als je dat doet en als het dan ook nog per sms gaat zou ik niet eens meer komen gourmetten.
Slaapdienst om 18.30uur?

Dan sms je of ze je even terugbelt ..
ze werkt in de zorg diensten lopen van 2 tot 2 geloof ik volgende dag ik bel wel eventjes kijken of ze opneemt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven