Afstand nemen? Hoe?

29-10-2012 11:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, hier komt een (ongetwijfeld) lang verhaal. Ik doe mijn best om het kort maar duidelijk uit te leggen.

3 weken geleden heb ik een jongen leren kennen. Na nummers uitwisselen nam hij initiatief om af te spreken en sinds die tijd is het een lange maar prachtige droom. Ik ben tot over m'n oren verliefd en uit alles blijkt dat hij dat ook zo voelt. (Berichtjes, telefoontjes, zijn oogopslag etc.)

Het probleem is echter dat hij nog niet heel lang vrijgezel is en daardoor rustig aan wil doen. Zijn vorige vriendin en hij zijn eind augustus uit elkaar gegaan. Er staan in zijn huis nog wat spullen van haar, waardoor ze nog contact hebben. Die zaken moeten immers opgelost worden. Prima, en ik doe daar ook niet moeilijk over.

Probleem is dat hij aan de ene kant aangeeft rustig aan te willen doen; maar aan de andere kant wil hij me vaak zien en spreken en samen leuke dingen doen en elkaar goed leren kennen. En natuurlijk wil ik dat ook.. want... wat voelt het goed om bij hem te zijn! Gisteren hebben we een lang gesprek gehad over bovenstaande, en ik heb hem ook aangegeven dat ik het respecteer en dat hij mag aangeven hoe snel we dan kunnen gaan. Hij vertelde me dat hij zelf ook niet weet hoe en wat; maar dat hij bang is dat als wij te snel doorgaan dat hij misschien over 2 maanden een klap krijgt ivm zijn vorige relatie en dat het tussen ons dan niet meer gaat werken.

Ik wil graag afstand nemen maar vind het moeilijk. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik word er stiekem wel een beetje onzeker van. Ik wil dit geweldige gevoel niet kwijt.

Oh, en hij zei gisteren explicitiet: Anderen zeggen "dan vind je haar niet leuk genoeg" maar dat is totaal niet het geval!
Hoeveel contact is er nodig voordat iemand haar spullen kan ophalen?

Maar goed, niet te snel willen gaan is een leuk voornemen, maar als je iemand echt echt echt leuk vindt slaat het natuurlijk nergens op. Oftewel, hij zegt wel dat hij rustig aan wil doen, maar dat gaat em echt niet lukken
Ik denk dat hij het volgende zal bedoelen met zijn opmerking om het rustig aan te doen. Hij heeft geen zin om koud uit de ene relatie zo in een ander relatie te stappen.

Maar hij wil je graag wel beter leren kennen. Dus eigenlijk zie ik geen negatieve dingen aan zijn opmerkingen. Laat eerst de spullen van zijn ex maar verdeeld worden.

En intussen kunnen jullie elkaar dan toch heerlijk ontdekken? En kijken of het op alle fronten klikt?

Ik zou zeggen: geniet er van.
Lange droom? Drie weken is pas net joh! Laat hem het tempo bepalen als hij de afstand wil maar stel voor jezelf wel een ultimatum, tot wanneer jij dat kunt.
Niet hem gelijk meeslepen naar je ouders. Niet nu al over de feestdagen beginnen.

Niet je tandenborstel bij hem thuis zetten.

Gewoon......... daten, het leuk hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Precies wat BGB ^ zegt.

Rustig aan doen is niet het aantal dates per week, maar de grotere dingen. Geniet van het nu.

Ga niet denken aan samenwonen, trouwen en kids. Sleep hem niet mee naar je familie of naar een dagje ikea.
Ik snap dat je onzeker word; zou ik ook worden van de situatie.

Verder vind ik zijn signalen wel gemengd: zelf ben ik lekkerlijk van de ene relatie in de andere gedoken (zeg met een dag er tussen) en wou het ook rustig aan doen, maar na een week hebben we dat ook overboord gegooid.....

Misschien is het een man en is het dan anders, dus zou ik de strategie van BGB volgen en zeker zelf je grenzen stellen....
Bedankt voor de reacties.

Ja uhh, lang, het is niet zo lang natuurlijk, maar het is in ieder geval heerlijk. We blijven elkaar ook zeker beter leren kennen... ik heb alleen wel met mezelf afgesproken een stapje terug te nemen (iets minder berichtjes, niet te vaak het initiatief nemen om af te spreken). Hij moet inderdaad het tempo aangeven. En als ik dan een "ultimatum" moet stellen dan zou ik aan een maand of 2 denken.

Het lastigste is denk ik dat mn verstand zegt; doe rustig aan; terwijl mn hart het tegenovergestelde zegt. Ik wil dit graag goed doen!
En dat ultimatum is dan voor mij; (mijn gevoel)

Ik ben gelukkig niet zo'n vrouw die een man een ultimatum stelt.
Hij wil wel rustig aan doen.

Maar is ook erg graag bij je.

Dat is een goed teken dus idd neem niet altijd zelf contact op.

En doe geen grote dingen zoals tandenborstels achterlaten, en hem naar je ouders mee nemen.
Inderdaad wat meer mensen al zeggen. Niet met de 'grote' zaken komen of een stempel plakken op jullie relatie maar lekker daten en genieten van elkaar.

Heeft hij aangegeven dat rustig aan betekend dat jij minder zou moeten smsen en minder het initiatief moet nemen? Bedoelt hij het letterlijk of figuurlijk? Want als het letterlijk zou zijn heeft het inderdaad meer met afspreken en contact te maken maar zoals ik het opmaak uit jouw verhaal is het meer figuurlijk bedoeld en gaat het erom dat jullie het rustig aan opbouwen en leuke dingen doen met elkaar zonder er gelijk een term als relatie aan vast te plakken.

Snap niet zo goed wat je bedoelt met ultimatum? Hang je die 2 maanden vast aan het rustig aan doen?

Heb je de zekerheid nodig van vastigheid om je goed te voelen binnen deze 'relatie'?

Ik zou zeggen als je het kan, geniet er van en zie hoe het loopt samen!
Hij heeft een aantal keer gezegd;

Ik had je beter rond eind december kunnen leren kennen, dan heb ik alles weer op de rit. Dan zijn die spullen weg, heb ik mn eigen ritme weer gevonden en dan sta ik er helemaal open voor. Daar baseer ik dat op.

Ik hoef geen officiele verkering om me zeker te voelen, en als ik goed nadenk weet ik ook dat het goed zit tussen ons, maar ik vind het moeilijk om te weten wat "goed" is om te doen. En ook aan mn ouders voorstellen of andere stappen nemen gaat mij ook veel te snel gelukkig. Als ik bij hem ben vraag ik zelfs nog of ik gebruik mag maken van zijn toilet! haha... (muts!)

Jullie opmerkingen houden gelukkig ongeveer hetzelfde in als wat mn zus en vriendinnen zeggen dus dat stelt me ook wel gerust.

Soms wil je iets gewoon even kwijt, nietwaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven