Hoeveel breigaren nodig?

31-10-2012 15:23 7 berichten
Ik heb bij de wibra een garen gezien dat heel leuk bij mijn jas zou passen als ik er een sjaal van zou breien. Nu vraag ik me alleen af hoeveel garen ik nodig heb.

Het is redelijk dik garen (duokleur lever/roze voor degene die het misschien kent). Er zit 25 meter op een bol.

Ik wil dus graag een fijne lange sjaal die ik dubbel kan slaan, om mn nek heen doen en dan de 2 losse zijden door de vaste zijde halen. Staat er stom maar hopelijk begrijpen jullie de manier van sjaal omdoen die ik bedoel. Breedte ongeveer 25/30 cm (geen idee wat normaal is eigenlijk).

Afijn, heeft iemand enig idee hoeveel bollen ik nodig ben voor een dergelijke sjaal?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op het papiertje om de wol, staat meestal een indicatie op (zoveel bollen nodig voor die maat trui oid)
Meestal heb je aan 1 bol voor een sjaal genoeg, maar omdat dit maar 25 meter is zou ik er twee kopen. Als het goed is kun je onaangebroken bollen gewoon weer inleveren.
quote:MissMartine schreef op 31 oktober 2012 @ 15:37:

Meestal heb je aan 1 bol voor een sjaal genoeg, maar omdat dit maar 25 meter is zou ik er twee kopen. Als het goed is kun je onaangebroken bollen gewoon weer inleveren.

Ik heb laatst een lange sjaal gebreid en had daar 5 bollen voor nodig.

Het hangt af van met welke pennen je breit, wat voor wol het is, en van welke steek je gebruikt.
Gewoon een paar extra bollen wol mee nemen, nu liggen ze er nog, het kan je de kop ook niet kosten, liever extra wol, dan later wol halen met ander verfbadnr.
Wol mag je heel lang terugbrengen als het onaangebroken is en de wikkel zit er nog omheen.

Maar 25 meter is niet veel, ik zou flink wat inslaan. Of gewoon 1 bol breien en dan in schatten hoeveel je nodig gaat hebben.
Ik ben toevallig met dezelfde wol een col/shawl aan het haken. Ben inmiddels bij bol 3 en er moeten er nog veel bij hoor. Ik heb er 10 meegenomen. Alles wat over blijft gaat gewoon terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven