Geld & Recht alle pijlers

Lening oversluiten

31-10-2012 22:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Wij hebben een lening bij de Dsb , nu wilt mijn vriend hem laten overnemen door de Rabobank ! Wat hebben ze daar voor gegevens nodig ? Gaan ze dan ook weer kijken of je Bkr hebt of dat je in het rood staat of dat je wehkamp/otto enz.. schuld hebt of nemen ze alleen de lening over rn thats it ??
Wat denk je zelf?
Rabobank neemt niet klakkeloos een lening over. Het is namelijk niet rendabel om leningen over te nemen van mensen die niet kredietwaardig zijn. Bel de bank of check de website en dan zul je vast de voorwaarden wel vinden.
Ik neem aan dat als je al een lening hebt, je al bij de bkr bekend bent?

Lijkt me het handigste dat je contact opneemt met de Rabobank, die kan je meer vertellen.

Maar hebben jullie dan nog meer schulden openstaan? Misschien kan de Rabobank die dan ook wel overnemen?
De lening wordt weer als nieuwe aanvraag behandeld aangezien je ook een nieuwe overeenkomst met de rabobank aangaat. Om een goed beeld van je huidige situatie te krijgen gaan ze je inderdaad BKR toetsen. Je zult gegevens moeten aanleveren van je inkomsten en uitgaven (recent salarisstrookje en huur/koopwoning gegevens en lasten daarvan). obv die gegevens wordt dan een berekening gemaakt of je een lening kunt aangaan en welke last je zou kunnen dragen
Sommige banken doen het hele bedrag als je maar kredietwaardig bent. Het kan heel slim zijn als je daardoor minder rente ontvangt maar het zal shoppen langs verschillende banken worden. Een BKR registratie is geen probleem want dan ben je al met een mobiel abonnement het gaat erom of je altijd keurig op tijd betaald hebt.
Ja dat begrijp ik dat als je een lening hebt je ook bij het Bkr geregistreerd staat, want ook is bv 500 in het rood ook al opgenomen in het Bkr systeem. Ja we hebben nog iets opstaan bij een postorderbedrijf wss dat ze die er gelijk bij kunnen nemen ! Zal morgen eens bellen !
De Rabobank wil de lening van DSB overnemen? Echt waar? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

Als het je lukt, wil je me dat dan melden? Beroepsmatige interesse.
wie regelt nu de leningen van dsb dan?

is dat niet allemaal overgenomen?
wij slapen nooit.
Beroepsmatig heb ik alleen met DSB te maken en ik kan met geen mogelijkheid deze club bewegen om hypotheken over te sluiten of iets dergelijks Ik lees dus even mee!
ik dacht dat de curator alles verdeeld had over andere banken na faillisement dsb.
wij slapen nooit.
quote:louba schreef op 31 oktober 2012 @ 22:34:

De Rabobank wil de lening van DSB overnemen? Echt waar? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

Als het je lukt, wil je me dat dan melden? Beroepsmatige interesse.Huh? Als je enigszins thuis ben in deze materie is het oversluiten van een lening vestrekt door DSB door Rabobank voor een individueel geval toch niet zo'n unicum? Als het over een leningportefeuille gaat van de DSB snap ik jouw verbazing nog een beetje (reputatieschade en kredietrisico's) maar in dit geval niet. Overigens zijn de leningportefeuilles van DSB winstgevend gebleken na het faillissement.
quote:louba schreef op 31 oktober 2012 @ 22:45:

Beroepsmatig heb ik alleen met DSB te maken en ik kan met geen mogelijkheid deze club bewegen om hypotheken over te sluiten of iets dergelijks Ik lees dus even mee!Ohhh, je bedoelt het net andersom! De curatoren willen de leningen niet voortijdig laten aflossen. Comsumptieve leningen zijn over het algemeen, en zeker de laatste 10 jaar, als een doorlopend kredit verstrekt. Hier zit geen einddatum aan vast en is het oversluiten indien gewenst door een klant veel eenvoudiger. Ik denk dat dat het verschil is tussen de hypotheken die jij ziet en TO's lening.
DSB leningen zijn overgenomen door Reaal

En vallen grotendeels onder woekerpolissen, en die kun je nu kostenloos afkopen. Dan kun je de lening herfinancieren.
Modus: bedankt voor de input! Dacht even een lichtpuntje te zien op een onverwachte plek, namelijk dit forum:) Ik zit inmiddels weer terug op mijn stoel. Nu weer on topic dan maar!
Zit ook met zon lening maar die nemen ze niet zomaar over idd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven