Bezoek van de kaboutertjes gehad?

01-11-2012 18:03 35 berichten
Ik ben mijn portemonnee met pinpas kwijt. Geen hele grote ramp want het is een pas van een rekening die ik niet voor boodschappen ofzo gebruik.

Maar ik kan niet uitstaan dat dat hele portemonneetje verdwenen is....

Ik had 'm uit mijn tas gehaald, samen met nog een zooi andere spullen (werksleutels, parfummonstertjes, wat oude kassabonnen) om mijn tas op te ruimen. spullen die wegkonden weggedaan en de rest laten liggen. Toen ik een dag of wat later de portemonnee weer wilde pakken, was ie weg.

Ik heb overal gezocht....in de oudpapierbak, in allerlei laatjes, op plankjes, zelfs in mijn ondergoedla (omdat ik daar vaak die monstertjes in gooi) en in het mandje met tampons en luchtverfrissers op het toilet, onder de bank. Maar nergens hoor....

Nou moet ik dus maar een nieuwe pas aanvragen, maar zeker weten dat ik het ding daarna meteen terugvind op een hele logische plek (gewoon op tafel ofzo).

Moest het effe kwijt
Alle reacties Link kopieren
heb je je tas geleegd op een tafel? Ligt je portemonnee misschien achter een tafelpoot?
Weggegooid?

Ik heb vandaag in de stromende regen tot mijn nek in de kliko gestaan; moet ik maar geen belangrijke post wegmieteren.

Ik kan heel moeilijk dingen wegdoen, maar er verdwijnen dus wel sieraden, laptopadapters, bankpassen en andere kostbare troep in de bak als ik eens wat weg gooi.
Heb je huisdieren?
Zit hij niet gewoon in je tas? Zonder nadenken teruggestopt?
Herkenbaar ik ben vaak dingen kwijt en dan vind ik het een moment later precies op de plek waar ik ZEKER WETEN daarvoor nog heb gezocht

Kut kabouters.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Zal ook wel in de kliko liggen dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In de koelkast? Diepvries?

Dat wil mij nog wel eens (vaak) gebeuren. Boodschappen in de koelkast, portomonaie ook. Net als sleutels!
Oh zo herkenbaar! Laat anders iemand anders even zoeken?

Ik heb wel eens gehad dat ik iets kwijt was wat er naderhand gewoon bleek te liggen, maar op een of andere manier zag ik het gewoon niet!
quote:sandt schreef op 01 november 2012 @ 18:24:

In de koelkast? Diepvries?

Dat wil mij nog wel eens (vaak) gebeuren. Boodschappen in de koelkast, portomonaie ook. Net als sleutels!

Inderdaad! En ik boos op mijn dochter, joh. Dat ze weer aan mijn autosleutels had gezeten.

Oja! Als ik wat kwijt ben kijk ik standaard als eerst in de koelkast. Daar heeft bijna mijn hele inboedel al een keer gelegen.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
belangrijkste is dat je weet dat je pinpas niet verloren heb

ja mischien toch nog vakje van je tas.?

ik was laats me huissleutels kwijt ik me tas helemaal doorzocht

en rest van huis.

toen waren me sleutels toch in een vakje in me tas
In de wasmachine? In de vriezer? In de voorraadkast? Hier ook wel eens een portemonnee gevonden achter het toilet (gevallen uit mijn broekzak), in de auto (onzichtbaar onder de stoelen, of er zelfs tussen), onder de kast, in de koelkast, op de koelkast enzo.

Daar al gezocht?
Diepvries? Ik heb daar, na weken zoeken, de fietssleutel van mijn man gevonden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Nouschi schreef op 01 november 2012 @ 18:19:

Zal ook wel in de kliko liggen dan.

Ik hoop niet dat je net als mij een ondergrondse kliko hebt.

Succes, wat vreselijk. Bij mij is mijn portomonee wel eens uit mijn jaszak gevallen in de auto, port. zwart en bekleding auto ook, heb hem wel tig keer over het hoofd gezien bij het zoeken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vriendlief was vorige week ook zijn portomonaie kwijt,hij belde na ruim een uur zoeken lichtelijk in paniek mij op

We hebben toen stap voor stap alle ''routes'' doorgenomen waar hij geweest was ,portomonaie lag dus in de badkamer op de wasmachine heel onlogische plek en hij kon zich ook niet herinneren waarom hij daar lag
Heilige Antonius, beste vrind. Zorg dat ik mijn (portemonnee) weer vind.
Je leegde je tas dus, waar heb je de te bewaren spulletjes in gedaan?? In een lade van je dressoir? In een keukenkastje samen met de zoetjes? Bij je make-up? In de krantenbak?

Succes met zoeken, je vindt het vast weer!
Onlangs alle passen laten blokkeren, want ook portefeuille kwijt.

Wist zeker dat ik hem niet buiten had verloren, maar toch....

Je gaat dus toch twijfelen. Ik 3 passen geblokkeerd en dezelfde avond zie ik hem liggen in de kofferbak.

Best balen want ik moest een week op de nieuwe passen wachten en kon alleen geld bij de balie opnemen.
Heilige Anthonius aanroepen!
Met mosterd...
In de kapotte voering van je tas??
Onder de tafel / bank? Op één van de stoelen die keurig aan tafel aangeschoven staat?

Tussen de kussens van de bank?

Toch gewoon onderin je tas?

In een andere tas?

In een logisch opbergvakje waar je hem nooit meer terug vindt?

Ik heb ook kabouters hoor. Op het moment zijn ze er met mijn doosje anticonceptiepil vandoor...

En ik weet zéker dat ik die dingen op een logische plaats opgeruimd had
668, the neighbour of the Beast
Ik vind altijd alles wat ik kwijt ben in mijn sporttas terug. En de afstandsbediening in de koelkast. Vaak vind ik dingen zoals het zoutvaatje of de afwasborstel zelf terug zodra ik roep: moooooop, waar is de, oh, laat maar!
Wat ook kan helpen is als je aan het zoeken bent, de kleur van het gezochte erbij te benoemen: 'waar is m'n RODE portemonnee?' Gek genoeg blijk je dingen waar je anders overheen kijkt, dan wèl te zien!

Vraag me niet waarom, maar ik heb de tip eens gekregen en beb de tipgever al vaak dankbaar geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven