Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
quote:ringklokje schreef op 01 november 2012 @ 17:53:

[...]

als je zegt dat ik voor gek sta, dan gaat het of iemand het gezien heeft (als het niemand het ziet kan niemand dat immers denken, das logica van de taal).

ik vind het niet onfatsoenlijk. maar mag jij vinden

met m'n vrienden ga ik indd niet meer naar de kroeg. maar deze groep gaat altijd na t werken naar de kroeg, bij iemand thuis is btje te krap met al die studentkamertjes en zoveel mensen.

die dingen die italie meisje opnoemt kan ik niet doen met mijn ziekte. zitten kan altijd :D maar ik ga normaal ook nooit mee, kon nu een keertje mee maar had geen geld, nou toch mee gegaan, vind ik een prima beslissing.

maar ach, volgensmij was de rekening iets van 60eu, dus die barman is wel blij met ons die twee cola die ik anders besteld had (want als ik rijd drink ik niet en als ik niet drink, drink ik weinig anders) zal em vast een worst wezen :-DDas nu juist het punt: zoiets zal een barman geen worst wezen. Maar dat begrijp je geloof ik niet.
Ik vandaag voor sluit naar de Lidl geraced omdat mijn ruitenwisservloeistof op was en ik de komende dagen veel op de weg zit en geen tijd heb om naar een winkel te gaan.

Zie ik nu dat je die vloeistof nog kan mengen met water ook! Is dat altijd en heb ik dat vorig jaar over het hoofd gezien?
ja dat inderdaad, je vind zelf rust. en ik ben niet zo'n iemand denk ik, ik red mezelf wel en dat vind ik ook fijner dan nog 'afhankelijk' te zijn van ouders. ligt niet aan de band, meer mijn persoonlijkheid.

hoewel, als je nou getrouwd bent is het wel raar vind ik hoor. dus misschien heeft het wel met volwassenheid te maken. alleen dan niet zo als je tegen een kind van 16 zegt dattie onvolwassen is natuurlijk. maar kennelijk voor iedereen anders. dat mag ook.
quote:Frizzy schreef op 01 november 2012 @ 19:32:

[...]

Das nu juist het punt: zoiets zal een barman geen worst wezen. Maar dat begrijp je geloof ik niet.

64 euro óf 60 euro en tevreden klanten die weer komen en jaren geld uit geven (stamkroeg van hun), dan maakt hij z'n keuze wel ;)

maargoed, das mijn keuze en dat mag.
Natuurlijk staat hij het oogluikend doe, maar het blijft onfatsoenlijk. Dat geldt voor heel veel dingen, dat je er (in je professie) niks van zegt, maar dat we allemaal eigenlijk wel snappen dat zoiets niet kan. Alleen jij blijft maar volhouden dat het wel kan en dat de barman nog blij was ook. Na wat wij hier gezegd hebben, zou je het nog eens doen?
quote:silverzephyr schreef op 01 november 2012 @ 18:06:

Mag onverwacht toch nog 3 opdrachten voor Multivalue doen (Bruna) hier in de regio, ondanks het feit dat ik nog geen 25 ben. Blij Dat zijn de leukere opdrachten, 10 euro vergoed en aanschaf van 7.50.

Hier ook nog geen Oral-B geld gezien..

Zitten er voorwaarden aan die Kruidvat cadeaukaart? Dat je minstens een bepaald bedrag moet besteden? Anders ga ik die ook nog maar even opzoeken.

Verder deze week even thuisthuis i.v.m tentamenperiode dus ook zeer vrekwaardig.

Er zitten geen voorwaarden aan, maar het zoals je hier waarschijnlijk al hebt gelezen wel handig om er op te letten of ze er ook daadwerkelijk geld op zetten en de kaart activeren. Dat gaat schijnbaar nogal eens fout.

quote:ukkie21 schreef op 01 november 2012 @ 18:48:

Ik heb vandaag de proefmonsters bij Douglas opgehaald. En deze week 40 euro aan boekenbonnen verdiend met extra klussen op het werk.

En.. ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor die baan waar ik op gesolliciteerd had.

Dus ook hier blij blij blij !!

Wat super dat je bent uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek! (die boekenbonnen zijn natuurlijk ook leuk, ).

quote:Frizzy schreef op 01 november 2012 @ 19:35:

Ik vandaag voor sluit naar de Lidl geraced omdat mijn ruitenwisservloeistof op was en ik de komende dagen veel op de weg zit en geen tijd heb om naar een winkel te gaan.

Zie ik nu dat je die vloeistof nog kan mengen met water ook! Is dat altijd en heb ik dat vorig jaar over het hoofd gezien?Bij sommige soorten is dat inderdaad zo, maar er zijn er nog steeds waarbij je geen water hoeft toe te voegen. Meestal haal je wel meer uit die waar je wel water toe moet voegen, dus het kan goedkoper zijn
quote:mi-jo schreef op 01 november 2012 @ 19:41:

Bij sommige soorten is dat inderdaad zo, maar er zijn er nog steeds waarbij je geen water hoeft toe te voegen. Meestal haal je wel meer uit die waar je wel water toe moet voegen, dus het kan goedkoper zijn Ik heb nu 5 liter voor 5.99 en die kun je verdunnen met twee delen water. Ik sta echt versteld.
Wat een discussie over wel of niet een drankje in de bar moeten drinken.. Ik snap beide kanten en vind eigenlijk dat, dat iets is wat ieder zelf moet beslissen.
quote:ringklokje schreef op 01 november 2012 @ 19:38:

ja dat inderdaad, je vind zelf rust. en ik ben niet zo'n iemand denk ik, ik red mezelf wel en dat vind ik ook fijner dan nog 'afhankelijk' te zijn van ouders. ligt niet aan de band, meer mijn persoonlijkheid.

hoewel, als je nou getrouwd bent is het wel raar vind ik hoor. dus misschien heeft het wel met volwassenheid te maken. alleen dan niet zo als je tegen een kind van 16 zegt dattie onvolwassen is natuurlijk. maar kennelijk voor iedereen anders. dat mag ook.

Het heeft niks te maken met afhankelijk van mijn ouders zijn. Ik ben namelijk op geen enkele manier afhankelijk van ze en heb ook gewoon mijn eigen huishouden. Maar als ik compleet op iets moet focussen (en volgend jaar moet ik mijn boek af schrijven) wil het wel eens helpen dat ik verder aan niets hoef te denken dan. En idd, als ik getrouwd zou zijn en samenwoonde zou ik het niet doen, denk ik.

Edit: samenwonen is eigenlijk de beste vrekkentip voor ons (ik heb een lange-afstand-relatie), dat zou ons 700 euro per maand schelen. Maar ja, we willen wel allebei ook een leuke baan, dus voorlopig nog even niet.
quote:Frizzy schreef op 01 november 2012 @ 19:43:

[...]

Ik heb nu 5 liter voor 5.99 en die kun je verdunnen met twee delen water. Ik sta echt versteld.Versteld in de zin van?
https://www.facebook.com/ ... Dove&utm_content=CTA+btn1

Dove geeft 500 samples weg van Winter Care douchecreme.
Ruitenwisservloeistof aanlengen met water is alleen niet zo handig als het vriest!!
Het werkt trouwens ook heel goed om gewoon je portemonnee thuis te vergeten; Eenmaal thuis na het werk had ik geen zin meer om langs de supermarkt te fietsen en nu heb ik met wat ik nog in huis had toch een lekkere pasta in elkaar gedraaid
quote:mi-jo schreef op 01 november 2012 @ 19:45:

[...]

Versteld in de zin van?Dat ik dus 15 liter heb voor 6 euro, in plaats van zoals ik had verwacht 5 liter voor 6 euro.
quote:_maris_ schreef op 01 november 2012 @ 19:48:

Ruitenwisservloeistof aanlengen met water is alleen niet zo handig als het vriest!!Er staat juist op in welke verhouding je het moet mengen voor de juiste temperatuur. Ik heb max -10 aangehouden.
quote:Frizzy schreef op 01 november 2012 @ 19:50:

[...]

Dat ik dus 15 liter heb voor 6 euro, in plaats van zoals ik had verwacht 5 liter voor 6 euro.Oké dat dacht ik al, maar ik twijfelde of je doelde op of het duur was of dat je doelde op dat je nu best wel een grote hoeveelheid had. Het kwartje viel wat laat haha ;p
Dankje mi-jo voor de tip!

Ik woon op 'kamers' in een klein huisje met mijn vriend, heb mijn weekendbaan nog thuisthuis (hopelijk niet al te lang meer) dus zit sowieso praktisch elk weekend nog thuis. Ben ook nog maar 20. Dus wat dat betreft is mijn situatie iets anders denk ik.

Dan ga ik morgen ook maar even langs de Kruidvat, bedankt.
you're welcome

Ik las net op i-net dat je wanneer je lid bent van de bibliotheek t/m 30 november gratis het boek 'De donkere kamer van Damocles' van W.F. Hermans kunt ophalen. Dit is in het kader van Nederland Leest.

Linkje: http://www.nederlandleest.nl/
Jongens wat een gekissebis.

Ik snap best dat je een keertje, als je geen geld hebt, meelift op de groep en gewoon weinig (of vooruit niets) besteld. Ziet verder niemand, kraait geen haan naar en als de groep verder behoorlijk consumeert komt niemand er bekaait af.

En ik ben op mijn 37 ste nog een paar dagen bij mijn moeder gaan zitten om goed te kunnen studeren. Die schopte me uit ed, we ontbeten samen en dan ging ik studeren tot aan de koffie en daarna weer verder. Heerlijk, zo'n gratis, opgelegd ritme.

En ik heb ook gevrekt. Ik heb via Cinneville een pas besteld en kan nu voor 18,- per maand (dat is de prijs van 2 kaartjes) onbeperkt naar 2 bioscopen bij mij in de stad. De ene bios heeft al het culturele assortiment en de andere draait ook de bekende blockbusters.

Afgelopen maand ben ik al 7 keer naa de bios geweest (had anders 63,- gekocht) en dan had ik de kaart pas halverwege de maand.

Tuurlijk was ik voor het volle pond nooit 7 keer in een maand naar de film gegaan. Maar nu neem ik het ervan en zie zoveel mogelijk films. Vind het heerlijk, en ik heb er ook de tijd voor. Elke dag kijk ik wel even wat er hoe laat draait en dan beslis ik last minute of ik ga.

Oooh en heeeel vrekkig: soms neem ik brood en een flesje cola mee. Maar vandaag heb ik mezelf getrakteerd op popcorn voor 2,50.
@hiltje, wat leuk zo'n kaart voor de bios! Daar zou ik inderdaad ook gewoon lekker gebruik van maken, als je eenmaal de kaart hebt kost het je niets meer extra. Hier hebben ze bij het filmhuis wel een 10-rittenkaart. Heb er wel over gedacht om die een keer te kopen, maar aan de andere kant ga ik toch ook niet zo heel vaak.

Toevallig gister wel Jagten gezien, vond ik wel een aanrader
Ik neem altijd drinken en snoepjes mee naar de bios.. Is dat slecht? Vind het echt asociaal wat je daar voor een (kleine) zak M&M's betaalt.
quote:silverzephyr schreef op 01 november 2012 @ 20:17:

Ik neem altijd drinken en snoepjes mee naar de bios.. Is dat slecht? Vind het echt asociaal wat je daar voor een (kleine) zak M&M's betaalt.

Hahaha, er is hier op het forum volgens mij ooit een enorme rel geweest, omdat het echt onwijs onfatsoenlijk zou zijn om stiekem eten en drinken mee te nemen en niet bij de bios zelf te kopen.

Ik durf te zeggen dat ik echt geen vrek ben en juist van nature een big spender (en ik ben ook jaren in de gelegenheid geweest om big te spenden).

Maar naar de bios neem ik lekker een flesje drinken mee. Niet naar Pathe trouwens (waar ik nooit kom), maar gewoon naar zo'n filmhuis. Daar dringen ze voedsel en drank ook niet op.
Ik koop er nog wel altijd iets te drinken ook, maar eten zelden. Ik weet niet zo goed of dat onfatsoenlijk is, naar de dierentuin of een pretpark zou je toch ook je eigen drinken en broodjes meenemen? Misschien niet helemaal te vergelijken maar toch.
Bij de 5 euro cadeaukaart kreeg ik een soort van extra kassabon waar op staat dat de cadeaukaart een tegoed van 5 euro heeft. Als je die hebt is hij dus geactiveerd.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven