Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik kan gemakkelijk 1,5 of 2 uur zonder eten of drinken, dus neem niks mee en koop er ook niks, vind het veel te duur.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oké sweetfirefly! Moet ik daar dus op letten.

Ja dat kan natuurlijk ook, niks meenemen. Maar snoepjes vind ik gezellig (ik ga nooit alleen, dat zou misschien anders zijn) en vaak moet ik nog drie kwartier heen en terug reizen naar de bios dus dan wordt het me iets te lang zonder drinken.
Zo zeg, een paar dagen weg en ik heb meer dan tien pagina's gemist!

Ik heb ook nog steeds geen geld terug van de Oral B.

Verder ga ik de wake up light van philips ook terug sturen. Ik heb een neppert gekocht die het veel beter doet en waar mooiere geluiden in zitten. Mijn wake up light reageerde gewoon niet goed genoeg op de knoppen.
Ik ben trouwens vandaag weer eens met mijn excel begonnen, in de praktijk hou ik die zo'n 1 maand per jaar bij, maar goed, het geeft me altijd wel weer even inzicht waar ik mn geld aan uitgeef. Ik ga dus nu even van de maand November alles bij houden in elk geval en wie weet hou ik het langer vol
quote:sweetfirefly schreef op 01 november 2012 @ 21:09:

Bij de 5 euro cadeaukaart kreeg ik een soort van extra kassabon waar op staat dat de cadeaukaart een tegoed van 5 euro heeft. Als je die hebt is hij dus geactiveerd.Dat heb ik beide keren niet gekregen.
Ik heb een vraagje over Multi value...... heb van de week mijn eerste rapport gemaakt. Weten jullie hoelang het duurt voor je iets hoort of het goed was?
quote:sweetfirefly schreef op 01 november 2012 @ 21:09:

Bij de 5 euro cadeaukaart kreeg ik een soort van extra kassabon waar op staat dat de cadeaukaart een tegoed van 5 euro heeft. Als je die hebt is hij dus geactiveerd.Dat heb ik ook niet gekregen, dus nu begin ik toch wel te twijfelen of het bij mij ook wel is goed gegaan. Ik heb toen ik had afgerekend nog nagevraagd en meestal gaan dit soort dingen bij de Kruidvat hier ook wel goed, maar ik ga morgen toch nog maar even checken.
quote:mi-jo schreef op 01 november 2012 @ 22:09:

[...]

Dat heb ik ook niet gekregen, dus nu begin ik toch wel te twijfelen of het bij mij ook wel is goed gegaan. Ik heb toen ik had afgerekend nog nagevraagd en meestal gaan dit soort dingen bij de Kruidvat hier ook wel goed, maar ik ga morgen toch nog maar even checken.Op de kaart staat precies op welke site je moet zijn om te kijken hoeveel tegoed erop staat.
quote:ukkie21 schreef op 01 november 2012 @ 21:34:

Ik ben trouwens vandaag weer eens met mijn excel begonnen, in de praktijk hou ik die zo'n 1 maand per jaar bij, maar goed, het geeft me altijd wel weer even inzicht waar ik mn geld aan uitgeef. Ik ga dus nu even van de maand November alles bij houden in elk geval en wie weet hou ik het langer vol

Hoi Ukkie

Ik heb mij ook voorgenomen om met een excel bestand te gaan werken om alles wat beter bij te houden. Nu vind ik het moeilijk om dit op te starten, zou ik van jou een voorbeeld mogen zien? Uiteraard alleen het format.

Als je het goed vind, of misschien iemand anders, dan zal ik mijn mailadres plaatsen.

Alvast bedankt!!!
quote:Martine4988 schreef op 02 november 2012 @ 07:59:

[...]

Hoi Ukkie

Ik heb mij ook voorgenomen om met een excel bestand te gaan werken om alles wat beter bij te houden. Nu vind ik het moeilijk om dit op te starten, zou ik van jou een voorbeeld mogen zien? Uiteraard alleen het format.

Als je het goed vind, of misschien iemand anders, dan zal ik mijn mailadres plaatsen.

Alvast bedankt!!!

Hallo,

Dat mag wel hoor. Maar ik heb werkelijk een hele simpele sheet met de volgende kolommen: inkomsten, vaste lasten, eten, kleding,uitjes, overig en vakantie/grote uitgaven waarin ik alles wat er binnenkomt en wat ik uitgeef noteer (omschrijving + bedrag) en onderaan de kolommen wordt uiteraard het totaal opgeteld, + een veldje dat berekent wat ik dan aan het eind van de maand nog overhoud..

Ik geloof dat er hier op het forum ook hele goede excelsheets circuleren, ik meen dat watervrouw er één heeft? Wellicht heb je daar meer aan. Maar zoals ik al zei, wil ik die van mij best opsturen hoor.
toen ik nog wel es naar bios ging nam ik ook altijd zelf drinken en eten mee. even naar ah: 13 cent voor blikje cola en paar centen voor zakje chips. vriendin van mij kocht altijd chocoladereep en dat hebben ze niet bij bios. die prijs die ze vragen is weer aso. ik denk dat ze het ook wel weten dat veel het doen.

maarja het mag natuurlijk niet. ken iemand die een keer blikje cola in de hand had. die moest het inleveren en kreeg het na de film weer lauw terug

was gister bij ah maar lenor nog steeds zonder actie sticker :(
quote:missdory schreef op 01 november 2012 @ 22:03:

Ik heb een vraagje over Multi value...... heb van de week mijn eerste rapport gemaakt. Weten jullie hoelang het duurt voor je iets hoort of het goed was?Ik heb tot nu toe altijd binnen twee dagen commentaar gekregen.
quote:hiltje schreef op 01 november 2012 @ 20:26:

[...]

Hahaha, er is hier op het forum volgens mij ooit een enorme rel geweest, omdat het echt onwijs onfatsoenlijk zou zijn om stiekem eten en drinken mee te nemen en niet bij de bios zelf te kopen.

Ik durf te zeggen dat ik echt geen vrek ben en juist van nature een big spender (en ik ben ook jaren in de gelegenheid geweest om big te spenden).

Maar naar de bios neem ik lekker een flesje drinken mee. Niet naar Pathe trouwens (waar ik nooit kom), maar gewoon naar zo'n filmhuis. Daar dringen ze voedsel en drank ook niet op.Dat klopt, dat weet ik nog. Ik ga nooit naar de bios, maar ik zou ook zelf een zakje drop meenemen. Nou nou nou, waar ik (en anderen die dat ook deden) allemaal voor werd uitgemaakt. Best hilarisch. Want dat zou het faillissement van de bioscopen zijn, die hadden de inkomsten uit consumpties heel erg nodig.
quote:Melpomene schreef op 02 november 2012 @ 11:37:

[...]

Dat klopt, dat weet ik nog. Ik ga nooit naar de bios, maar ik zou ook zelf een zakje drop meenemen. Nou nou nou, waar ik (en andere die dat ook deden) allemaal voor werd uitgemaakt. Best hilarisch. Want dat zou het faillissement van de bioscopen zijn, die hadden de inkomsten uit consumpties heel erg nodig.

lol

tja maar dat soort discussies kun je met alles voeren wat eigenlijk niet mag en toch veel word gedaan.

films dowloaden ook, vind ik eigenlijk ook niet kunnen, maarja...
quote:Melpomene schreef op 02 november 2012 @ 11:37:

[...]

Dat klopt, dat weet ik nog. Ik ga nooit naar de bios, maar ik zou ook zelf een zakje drop meenemen. Nou nou nou, waar ik (en andere die dat ook deden) allemaal voor werd uitgemaakt. Best hilarisch. Want dat zou het faillissement van de bioscopen zijn, die hadden de inkomsten uit consumpties heel erg nodig.Ik werd toen ook beschuldigd dat ik de bioscoop benadeelde, ach ja liever de bioscoop dan mijn beurs
Wat een onzin, als je niks koopt hebben ze die omzet toch ook niet? De bios waar ik ga doet er niet moeilijk over, bij Pathe heb ik weleens een bordje zien staan dat het verboden is zelf iets mee te nemen. Vind dat een beetje flauw. Ik drink altijd spa rood, kost in de bios 2 euro, thuis heb ik altijd halve liters staan die omgerekend 11 cent per flesje kosten, ik zou wel gek zijn als ik die niet eentje mee zou nemen. Koop wel altijd wat popcorn, gewoon omdat ik vind horen bij een avondje bios, dus dan verdienen ze toch wel wat aan me ;).

Net weer voor TNS Nipo een onderzoek in kunnen vullen voor 3,90 euro, dat tikt lekker aan! En heb vorige week net een bol.com bon gekregen, dus ik zit alweer over een derde voor een nieuwe bon, altijd fijn!
quote:lydiam1 schreef op 02 november 2012 @ 12:46:

Wat een onzin, als je niks koopt hebben ze die omzet toch ook niet? De bios waar ik ga doet er niet moeilijk over, bij Pathe heb ik weleens een bordje zien staan dat het verboden is zelf iets mee te nemen. Vind dat een beetje flauw. Ik drink altijd spa rood, kost in de bios 2 euro, thuis heb ik altijd halve liters staan die omgerekend 11 cent per flesje kosten, ik zou wel gek zijn als ik die niet eentje mee zou nemen. Koop wel altijd wat popcorn, gewoon omdat ik vind horen bij een avondje bios, dus dan verdienen ze toch wel wat aan me ;).

Net weer voor TNS Nipo een onderzoek in kunnen vullen voor 3,90 euro, dat tikt lekker aan! En heb vorige week net een bol.com bon gekregen, dus ik zit alweer over een derde voor een nieuwe bon, altijd fijn!Dat zie je verkeerd, echt waar als je wel een kaartje voor de bios kan betalen, maar zelf je versnaperingen mee neemt moet je of je versnaperingen thuis laten, of maar niet naar de Bios als het in de bios te duur is, gelukkig bepaal ik zelf wel waar ik het geld aan uit geef
Net bij de MediaMarkt elektrische tandenborstel gekocth voor 11 euro (gekkenhuisactie van hen)

Bij de HM heb ik jasje gekocht die was 30% afgeprijsd en dan nog 5 euro kortingbon erover heen laten gaan. Dus de originele prijs zonder korting was 34,95 en ik heb er 19,45 euro voor betaald.
Ik neem af en toe wat eten mee naar de bios. Ik vind gewoon de prijzen te hoog. Bij een bios is bakje popcorn 3 euro en nog wat cent, terwijl ik het kan in supermarkt voor 80 cent.

Als ik op stap ben, dan bestel ik wel gewoon een drankje.
quote:ronniemitchel schreef op 02 november 2012 @ 11:45:

[...]

Ik werd toen ook beschuldigd dat ik de bioscoop benadeelde, ach ja liever de bioscoop dan mijn beurs

Ik kom in de bioscoop voor de film. En dan nog hoogst zelden. Ga volgende week naar Skyfall om 11.00 uur 's ochtends, dan kost het 5,50. Daarna lekker lunchen in Scheveningen, dus in de bioscoop ga ik weer niets kopen :-)

We gaan wel regelmatig het café in, en bestellen we wel een paar drankjes, mag ik wel zeggen. Vind het wel duur geworden allemaal. Laatst paar uurtjes in de kroeg: 36 euro. Met fooi erbij 40 piek. Dus zeker niet meer zo vaak als vroeger.
quote:ukkie21 schreef op 02 november 2012 @ 08:54:

[...]

Hallo,

Dat mag wel hoor. Maar ik heb werkelijk een hele simpele sheet met de volgende kolommen: inkomsten, vaste lasten, eten, kleding,uitjes, overig en vakantie/grote uitgaven waarin ik alles wat er binnenkomt en wat ik uitgeef noteer (omschrijving + bedrag) en onderaan de kolommen wordt uiteraard het totaal opgeteld, + een veldje dat berekent wat ik dan aan het eind van de maand nog overhoud..

Ik geloof dat er hier op het forum ook hele goede excelsheets circuleren, ik meen dat watervrouw er één heeft? Wellicht heb je daar meer aan. Maar zoals ik al zei, wil ik die van mij best opsturen hoor.Dankje!
anoniem_93977 wijzigde dit bericht op 04-11-2012 12:01
Reden: mailadres weggehaald
% gewijzigd
Nog geen Lenor gezien met actielabel.
iemand bij andere winkel dan ah geweest voor die lenor? (plus)
Even voor goedkoop naar de Bioscoop. Hier is het dan vaak op Sinterklaasavond goedkoper.

Kan je dubbel voordeel halen. I.p.v. een cadeautje goedkoop naar de film.
quote:ringklokje schreef op 02 november 2012 @ 19:17:

iemand bij andere winkel dan ah geweest voor die lenor? (plus)Ik heb hem bij de Em-te gehaald, er staat een display met flessen Lenor met GTA label.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven