Mode & Beauty alle pijlers

Suede jurkje

02-11-2012 11:24 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen weekend een fantastisch jurkje gekocht bij de Steps. Hij is suède, groen (mijn lievelings) en hij valt perfect! Maar omdat hij dus van suède is, is hij nog niet helemaal soepel. Bij het zitten kruipt dat ding onmogelijk op.

Hoe kan ik het jurkje wat soepeler maken zodat ik er ook normaal mee kan zitten?

En waarmee zouden jullie het jurkje combineren?

Dit jurkje dus: http://www.stepswebshop.nl/product/1625 ... dress.aspx
Het nadeel van echt zachte suède jurkjes, is dat ze vrij kwetsbaar zijn.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik heb een suede broek. Je moet heel erg oppassen voor vetvlekjes. Bij mij gaat het vlekje er nooit meer uit en dan is meteen het mooie eraf.
quote:MissMartine schreef op 02 november 2012 @ 11:38:

Oh wauw, willikook!!!Ik ook!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Die heb ik afgelopen weekend ook gekocht! Moooooiiiii! Maar heb hem nog niet aan gehad, te mooi om aan te doen.
quote:novina schreef op 02 november 2012 @ 12:43:

Die heb ik afgelopen weekend ook gekocht! Moooooiiiii! Maar heb hem nog niet aan gehad, te mooi om aan te doen.

Je hebt smaak! ;)

Hoe ga jij hem aandoen?
Super gave jurk!
Ik zou dit jurkje trouwens combineren met een mooie glanspanty en pumps. Ik zou er geen jasje bij doen, dan wordt het wat stijfjes denk ik. Maar een vestje/ bolero kan wel heel goed.

Nogmaals, heel mooi jurkje!
vetvlekjes uit suede verwijder je met een vlakgom (gewoon wit zacht gummetje werkt het best)
Mooi!!!!
Ligt het ook niet aan de kwaliteit suède? Ik heb een dure klokrok van geitensuède, en die is superzacht en soepel. Het jasje dat ik heb was goedkoper en is veel stijver.
Ik neem aan dat als ik 150 euro betaal voor een jurkje wel een bepaalde kwaliteit mag verwachten...
Ik heb vaker leren en suèdekleding gehad, en hoe beter de kwaliteit, hoe beter draagbaar en hoe soepeler al bij aankoop is mijn ervaring. Prijs zegt mij daarbij niet zoveel.
quote:Jurks schreef op 02 november 2012 @ 14:56:

Ik neem aan dat als ik 150 euro betaal voor een jurkje wel een bepaalde kwaliteit mag verwachten...99 euro toch? (zie je eigen link in de OP)
Stomme vraag misschien, maar krijg je dan niet van die glanzende slijtplekken op je kont na verloop van tijd?
quote:Caribou schreef op 02 november 2012 @ 16:26:

Stomme vraag misschien, maar krijg je dan niet van die glanzende slijtplekken op je kont na verloop van tijd?

ah daarom kruipt de jurk omhoog is natuurlijke bescherming

Leuk jurkje trouwens verteld mevr 12 biertjes.
quote:Caribou schreef op 02 november 2012 @ 16:25:

[...]

99 euro toch? (zie je eigen link in de OP)Vorige week blijkbaar nog niet.. ;)
quote:Jurks schreef op vrijdag 02 november 2012 12:50 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="novina in "Suede jurkje"" class="messagelink">novina schreef op 02 november 2012 @ 12:43</a>:</b>

Die heb ik afgelopen weekend ook gekocht! Moooooiiiii! Maar heb hem nog niet aan gehad, te mooi om aan te doen. </div></blockquote>

Je hebt smaak! ;)

Hoe ga jij hem aandoen? Ik heb er een zwarte legging en zwart shirt met lange mouwen bij gekocht. Daarbij korte laarsjes of als dat te koud is met hoge laarzen. Ik wil er geen jasje of vestje op, vind ik jammer van de jurk. Dus ik zal hem nu snel moeten gaan dragen, anders is het straks te koud!
Mijn leren suede jasje heb ik vorige maand in de wasmachine gewassen op het wolprogramma en met groene vloeibare zeep.

Heeft dit prima doorstaan, ziet er weer uit als nieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven