Arm konijntje

01-11-2012 15:14 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fiets ik net naar huis... Zit er langs de weg (in de 'goot') een konijntje in elkaar gedoken. Ik denk ''die springt wel weg als ik langs fiets'' maar niks was minder waar. Wel volgde het konijntje mij met z'n oogjes. Omdat ik het idee had dat het konijntje misschien gewond was ben ik gestopt, heb ik mijn jas uit gedaan en deze over hem heen gegooid (om te kijken hoe hij zou reageren). Nou, het reageerde helemaal niet. Toen heb ik het met mijn jas opgepakt en ik verwachte dat het konijntje dan wel een beetje zou gaanspartelen, maar ook dat gebeurde niet. Hij hing juist helemaal slap en ik dacht dus ''oh, schijnbaar heb ik het me verbeeld dat zijn oogjes bewogen...''.

Ik heb het konijntje in het gras, half onder een struikje gelegd maar daar begon het dus wel met zijn oogjes te knipperen en hij ademde zwaar. Hopelijk heb ik zijn pijn niet erger gemaakt door hem te verplaatsen

De dierenambulance komt er niet voor en ik kan het moeilijk mee naar huis nemen (appartement en twee katten). Ik zal me er dus bij neer moeten leggen dat het beestje daar dood gaat, want ik denk dat het een klap heeft gehad en dat er van binnen iets goed mis is.

Arm konijntje!

En nu zit ik met een rotgevoel thuis... De zin om die verjaardagstaart te gaan maken waar ik me zo op verheugde is me ook wel vergaan

Ik wil eigenlijk niks met dit topic... Gewoon even van me af schrijven.
quote:xanluca schreef op 01 november 2012 @ 16:40:

Kun je de opvang niet bellen en aangeven waar hij ligt? Wordt hij of netjes opgeruimd of gered.Dat is al vanaf begin het topic al als tip gegeven. Ik zal even teruglezen of dat inmiddels is gedaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 november 2012 @ 16:11:

[...]

Nee toevallig niet, maar je gaat aardig offtopic. En die discussie is m.i. hier niet echt op zijn plaats.

Niks off topic. Al dat gejank om één konijntje wat hopelijk nu al dood is, terwijl je waarschijnlijk vanavond een stuk bio-industrievlees achterover hebt zitten werken... of een aantal glazen melk van koeien die iedere dag opnieuw een rotleven hebben hebt gedronken... Of make-up hebt gebruikt dat getest is IN (ja je leest het goed: IN) de ogen van net zulke lieve konijntjes. Anonieme konijntjes in een laboratorium. Anonieme koeien in een megastal... Van een weerloos dier dus dat maandenlang heeft geleden. Dat ook hele lieve, trouwe ogen heeft. Zit je daar weleens over in?

Dan vindt iedereen hier en masse één zo'n konijntje zo zielig, terwijl ze zo hypocriet zijn om zelf wel allerlei dierenleed te consumeren of producten waarmee heel veel dieren mishandeld zijn. Daar zeg ik wat van inderdaad.
quote:lilaemme schreef op 01 november 2012 @ 22:05:

[...]

Niks off topic. Al dat gejank om één konijntje wat hopelijk nu al dood is, terwijl je waarschijnlijk vanavond een stuk bio-industrievlees achterover hebt zitten werken... of een aantal glazen melk van koeien die iedere dag opnieuw een rotleven hebben hebt gedronken... Of make-up hebt gebruikt dat getest is IN (ja je leest het goed: IN) de ogen van net zulke lieve konijntjes. Anonieme konijntjes in een laboratorium. Anonieme koeien in een megastal... Van een weerloos dier dus dat maandenlang heeft geleden. Dat ook hele lieve, trouwe ogen heeft. Zit je daar weleens over in?

Dan vindt iedereen hier en masse één zo'n konijntje zo zielig, terwijl ze zo hypocriet zijn om zelf wel allerlei dierenleed te

consumeren of producten waarmee heel veel dieren mishandeld zijn. Daar zeg ik wat van inderdaad.Ik kan niet voor de andere forummers die hier een bericht hebben achter gelaten spreken, maar de melk in mijn koffie is biologisch. Vlees heb ik vandaag niet gegeten, dat eet ik maar een paar dagen in de week, ook biologisch en mijn make-up koop ik dierproefvrij. Mag ik me nu wel druk maken over één konijntje?

[...]

Dan vindt iedereen hier en masse één zo'n konijntje zo zielig, terwijl ze zo hypocriet zijn om zelf wel allerlei dierenleed te consumeren of producten waarmee heel veel dieren mishandeld zijn. Daar zeg ik wat van inderdaad.

In het Engels is daar een mooie term voor: speciesism.

Ik las dit verhaal:

"De bel gaat. De mevrouw met de honden van verderop heeft direct een schepnet nodig om de haan van de afwezige buren uit de sloot te vissen. De haan gaat al fladderend kopje onder. Het lukt ons uiteindelijk om het beestje te redden en we maken een droog plekje in zijn vertrouwde eigen hok.

Wat extra stro zorgt voor een zacht bedje. Wel waait er een gemene wind en het hok kiert. „Hij rilt helemaal, misschien haalt hij het niet”, zegt de mevrouw beverig.

Niet gerust op de goede afloop ga ik de tafel dekken. Dan klinken drie opgewekte piepjes. Na 45 minuten op 200 graden kan de kip uit de oven."

bron: http://www.nrc.nl/ik/2012/10/24/haan/

Of een krantenbericht over verontruste mensen die de politie bellen omdat ze denken dat er een hond bij hun buren op de BBQ ligt, maar dan blijkt het bij inspectie 'gelukkig' maar een geit te zijn.

Het is allemaal wat paradoxaal. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je je niet hoeft te bekommeren om dat konijntje. Ik ben daar ook een enorme softie in.....
quote:Confiture schreef op 01 november 2012 @ 16:32:

Ik woon ook onwijs ver van je vandaan. Verdorie. Bel gewoon de dierenambulance! Nee heb je.Jj wilde heel Nederland doorrijden toch?
quote:Saphira schreef op 01 november 2012 @ 22:53:

[...]

Ik kan niet voor de andere forummers die hier een bericht hebben achter gelaten spreken, maar de melk in mijn koffie is biologisch. Vlees heb ik vandaag niet gegeten, dat eet ik maar een paar dagen in de week, ook biologisch en mijn make-up koop ik dierproefvrij. Mag ik me nu wel druk maken over één konijntje?

Van mij mag je . Forummer zal het misschien voor de borst stuiten dat zolang mensen niets hoeven in te leveren wat ze niet willen of er zelf niet (naar hun mening) op achteruit gaan in levensgenot, de liefde en het medeleven voor zo'n diertje groot is.

Maar zodra mensen iets moeten inleveren wat ze bv. lekker vinden (zoals hun stukje vlees) de liefde ineens een stuk minder diep gaat en ze de dieren ineens niet meer zielig vinden en voor zichzelf kiezen. En ja, dat is natuurlijk ook tegenstrijdig.
quote:Equus schreef op 01 november 2012 @ 23:09:

[...]

Van mij mag je . Forummer zal het misschien voor de borst stuiten dat zolang mensen niets hoeven in te leveren wat ze niet willen of er zelf niet (naar hun mening) op achteruit gaan in levensgenot, de liefde en het medeleven voor zo'n diertje groot is.

Maar zodra mensen iets moeten inleveren wat ze bv. lekker vinden (zoals hun stukje vlees) de liefde ineens een stuk minder diep gaat en ze de dieren ineens niet meer zielig vinden en voor zichzelf kiezen. En ja, dat is natuurlijk ook tegenstrijdig.Ik snapte best waar het om draaide, ik vond alleen de gemakzucht waarmee er van uit werd gegaan dat iedereen die gereageerd had zo in elkaar steekt wat storend. Ik zal vast niet de enige zijn die ook qua eten een stuk bewuster doet, ook al ben ik stapelgek op een lekker stukje vlees.
De vriend van mn moeder is zn tamme konijntje kwijt geraakt van de week. Tuindeur open laten staan...

Was het een beige konijntje?? (Heb niet het hele topic gelezen...)
quote:Saphira schreef op 01 november 2012 @ 23:18:

[...]

Ik snapte best waar het om draaide, ik vond alleen de gemakzucht waarmee er van uit werd gegaan dat iedereen die gereageerd had zo in elkaar steekt wat storend. Ik zal vast niet de enige zijn die ook qua eten een stuk bewuster doet, ook al ben ik stapelgek op een lekker stukje vlees.Dat kan ik me voorstellen.
quote:Merelin schreef op 01 november 2012 @ 23:00:

[...]

Jj wilde heel Nederland doorrijden toch?

Absoluut, na 11 uur 's avonds. Aangezien een forummer wist te vertellen dat dat dier dan allang dood is heb ik alleen niet meer gekeken toen ik gister eindelijk vrij was.

Leuk dat je me ter verantwoording roept trouwens. Wat doe jij voor je maatschappij? Of heb jij ook gister tot 11 uur 's avonds mantelzorg verleend?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2012 13:43
Reden: Onnodig woord verwijderd
% gewijzigd
quote:tinydancer schreef op 01 november 2012 @ 16:51:

[...]

Als je geen duidelijke verwonding ziet, zou ik een dier niet doodmeppen. Heb pas nog een vogel gevonden, die was op dat moment verlamd, heb hem even opgevangen, en een uurtje later vloog hij al weer.

Dus even niet kunnen reageren, oogjes wegdraaien, kan ook even bewusteloos zijn van een klap, en daarna weer wel herstellen.

Doden lijkt me alleen zinnig, als je zeker weet dat het beestje lijdt, en niet meer kan herstellen. Dus met de haas uit het eerder voorbeeld is het goed om in te grijpen.

Maar puur bij een diertje dat even niet kan reageren, nog niet hoor !!

Eens!

Paar weken terug bij mijn geparkeerde auto; een duif die zenuwachtig op de grond aan ijsberen was bij een duif die helemaal in een rare positie in de kreukels lag op de grond. Duidelijk een koppeltje, zo zielig!

Duif zag er echt beroerd uit, er was geen bloed oid te zien, maar kop scheef, vleugels wijd, op zijn zij liggend en kon gewoon niet meer bewegen, echt akelig. Meteen de dierenamulance gebeld die langs zou komen om de duif op te halen. Ondertussen wij naar binnen om een doosje te halen om de duif in te doen, komen we 5 minuten later terug; duif weg! Nog gezocht in de omgeving, maar hij was echt weg.

Waarschijnlijk is deze duif om wat voor reden dan ook tegen mijn stilstaande auto gevlogen en heeft dus een behoorlijke klap gehad waardoor hij even verlamd was en niets meer kon.

Even laten rusten en dus even aankijken is in eerste instantie dus wel aan te raden! (ipv meteen de nek om te draaien!)

Deze duif zag er dermate slecht uit dat ik echt dacht dat hij het niet zou halen, maar zo zie je maar...
Tja, het plaatje klopt soms niet! Ik zie vaak simpele zielen hun dierbare hond uitlaten, vol trots dragen zijn zo'n spuuglelijke jas met de huid van een levend gevild wasbeerhondje. Moeilijk om te begrijpen waar het begrip dierenliefde dan stopt of begint.

[...]

Hohoho, dit is een eeuwig terugkerend discussiepunt, maar jij kunt niet zien wat andere forummers in hun mond stoppen he?

Ik eet alleen biologisch vlees en drink biologische melk, alleen Proefdiervrij make-up. Daarnaast lopen mijn eigen kippen in de tuin voor een ei, ik draag geen bont. Zelfs mijn hondenvoer komt van de Bio-slager uit Amsterdam. En ik kweek mijn eigen konijnenvoer.

Ik vind het leuk en fijn om bewust met dierenwelzijn en mijn omgeving bezig te zijn.

Mijn enige zonde is mijn leren jekker, maar die heb ik al 4 jaar en ik weet niet of er een markt is voor Biologische Leren Jekkers. Als het zo zou zijn, dan kocht ik ze. Biologisch katoenen jeans zijn er inmiddels wel, wat ik echt gaaf vind. (Kyuchi)

En ik jank ook om gewonde dieren en breng ze weg als het moet.
quote:Confiture schreef op 02 november 2012 @ 10:01:

[...]

Absoluut, na 11 uur 's avonds. Aangezien een forummer wist te vertellen dat dat dier dan allang dood is heb ik alleen niet meer gekeken toen ik gister eindelijk vrij was.

Leuk dat je me ter verantwoording roept trouwens. Wat doe jij voor je maatschappij? Of heb jij ook gister tot 11 uur 's avonds mantelzorg verleend? Bitch.Dat 'bitch' heb ik gemeld. Dan weet je dat.
En nee ik cross niet heel Nederland door voor een ziek konijntje. Maar ik zeg dan ook niet dat ik dat zou doen.

Ik ben het namelijk eens met de forummer die zei dat het behoorlijk hypocriet is om zoveel ophef te maken over een konijntje terwijl de meeste mensen gewoon vlees eten en leren schoenen dragen en make-up kopen die op dieren is getest.

[...]

Wat een pertinente onzin: je zegt dus in feite dat we, omdat al dieren laten lijden om te eten of om te testen, dit diertje dan ook maar moeten laten lijden. Lekker consequent zeg.

Ik trek jouw 'conclusie' even door: omdat ik niet al mijn geld overmaak naar arme kindertjes in Afrika die sterven van de honger, mag ik niet rouwen om kinderen in mijn omgeving die mij ontvallen. Tsjongejongejonge, wat een hoogdravende arrogantie van jou.

Persoonlijk vind ik het extra wreed om een dier dat een fijn leven heeft gehad te slachten voor mijn vleesconsumptie. Dan liever een dier dat toch al een kl*televen had.
Dan hoef ik nog steeds geen verantwoording aan jou af te leggen en had je even verder kunnen lezen dan je neus lang is, als je op mij gaat inhakken.
Ja hoor, altijd is er weer zo een die het nodig vindt om de discussie over de bio-industrie erbij te halen als dat totaal niet relevant is.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:Merelin schreef op 02 november 2012 @ 13:24:

[...]

Dat 'bitch' heb ik gemeld. Dan weet je dat.

Verandert nog helemaal niets aan mijn mening. De manier waarop jij mij ter verantwoording roept maakt jou voor mij nog steeds een bitch. Of jij nou als een kleuter gaat lopen staffen of niet, maakt me helemaal geen zier uit.

Is je goed recht overigens hoor, zo is het niet, ik vind het in dit soort gevallen altijd gewoon kinderachtig klikken. Nu lag jij toch al niet in mijn straatje, verbaasd me dus helemaal niets.
quote:piratorarT schreef op 02 november 2012 @ 13:30:

Ja hoor, altijd is er weer zo een die het nodig vindt om de discussie over de bio-industrie erbij te halen als dat totaal niet relevant is.Lekker excuus om vooral niets te willen doen inderdaad.
Ik zit hier gewoon met een brok in mijn keel... Arm diertje...
quote:Confiture schreef op 02 november 2012 @ 13:32:

[...]

Verandert nog helemaal niets aan mijn mening. De manier waarop jij mij ter verantwoording roept maakt jou voor mij nog steeds een bitch. Of jij nou als een kleuter gaat lopen staffen of niet, maakt me helemaal geen zier uit.

Is je goed recht overigens hoor, zo is het niet, ik vind het in dit soort gevallen altijd gewoon kinderachtig klikken. Nu lag jij toch al niet in mijn straatje, verbaasd me dus helemaal niets.Blijkbaar voel je je aangesproken want anders reageerde je niet op deze manier.
quote:Merelin schreef op 02 november 2012 @ 13:37:

[...]

Blijkbaar voel je je aangesproken want anders reageerde je niet op deze manier.Je sprak mij direct aan, dus dat is niet zo heel vreemd.
O wat vind ik dit zielig...ik zou toch met een doos terug zijn gegaan en met het beestje naar de dierenarts gegaan..het idee dat het konijntje daar zit met pijn......
quote:ThunderassMan schreef op 02 november 2012 @ 13:27:

[...]

Persoonlijk vind ik het extra wreed om een dier dat een fijn leven heeft gehad te slachten voor mijn vleesconsumptie. Dan liever een dier dat toch al een kl*televen had.

Huh? Serieus?

Jij vind het extra wreed om een dier wat een fijn leven heeft te slachten. Dan slacht je liever een dier wat een kloteleven heeft gehad? Dus jij vindt de biologische vleesindustrie extra wreed?

Wat een rare gedachtegang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven