Gezondheid alle pijlers

Zoo bang voor wakkere hersenoperatie

02-11-2012 18:40 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet volgende week geopereerd worden. Het is een wakkere hersenoperatie.

De laatste weken heb ik er niet echt over nagedacht, maar nu komt het zo dichtbij. Het idee vind ik zo beangstigend.

Ik ben zo bang.
Ik kan het me helemaal voorstellen. Sterkte!
Nou dat zou mij ook niet in de koude kleren gaan zitten.. Lijkt mij ook enorm beangstigend.. Dus vind het enorm logisch dat je angstig bent.

Hopelijk zijn er forummers/meelezers die het zelfde mee gemaakt hebben en hun (positieve) ervaringen vertellen zodat je wat minder angstig bent.

Succes , wanneer is de operatie ?

Meer dan een dikke virtuele knuffel kan ik je niet geven
Mijn vader heeft zo'n operatie gehad. Hij vond het vooraf ook heel spannend. Op het moment zelf en achteraf is het hem erg meegevallen. Er werden zelf gevatte opmerkingen over en weer gemaakt toen hij wakker was tijdens de operatie.

Ik zou overigens vooraf wel nog even aangeven dat je het spannend vindt. Zo kunnen ze er nog wat extra rekening meehouden als je wakker wordt.
Operatie is woensdag. Ach als dat wakker worden maar voorbij is dan is de herstel vervelend, maar oke. Daarna wel nog de uitslag van de tumor dat is ook weer spannend.

Dank jullie wel hoor.

Ga nu maar even uit eten.
Veel succes woensdag! Herstel ging bij mijn vader best snel. Na een week kon hij al best weer veel.
Geen woorden waar je iets aan hebt, maar wel een welgemeende
Da's heftig zeg, kan me voorstellen dat je hier angstig van wordt.

Mijn schoonvader is destijds niet wakker gemaakt, maar die was ook vreselijk bang van te voren. Het is ook niet niks.

Heel veel sterkte woensdag, en ik hoop dat de uitslag goed nieuws brengt
Heftig, logisch dat je bang bent. Voor de ingreep en de uitslag. Heel veel sterkte.
Ik snap dat je er tegenop ziet en het heel eng vindt. Ga er maar aan staan. Wat ik echter niet begrijp is dat je je groot moet houden voor je familie. In tijden als deze zouden ze er juist voor jou moeten zijn en zou je je angsten moeten kunnen delen. Heel veel sterkte!
I am surrounded by morons
Hoi 1emma

In mijn vorige zh heb ik geregeld bij dit soort ingrepen gestaan

Soms hoefde de patient maar kort wakker te zijn, soms lang.

Alle patienten zagen er tegenop, hoe logisch. Maar het Viel altijd mee.

Als het Lang duurde was het vaak ook gezellig. Echt.

Je hoeft niet bang te zijn voor pijn. Hersenen zijn gevoelloos en de wondranden worden met een lokake verdoving infespoten

Natuurlijk is het een risico volle ingreep. Daar over Ben je ook vast ingelicht. Maar juist het zo te doen zorgt ervoor dat de neurochirurg weet waar hij is en wel/ niet kan doen

Ik hoop dat alles goed gaat en volgens mij duimt iedereen voor je!
Je bent zelf een theepot
Heftig. Heel veel sterkte.
Een vriendin van mij heeft zo'n operatie vorig jaar ondergaan en het is haar erg meegevallen. Ze voelde zich heel goed verzorgd tijdens de operatie. Ook het herstel is heel goed gegaan. En ze kreeg ook goed nieuws over de tumor, dus dat kon allemaal niet op. Na ongeveer 6 weken is ze geloof ik weer begonnen met werk opbouwen en dat is ook goed gegaan.

Ik hoop dat jij ook zo'n ervaring hebt.

Wat vind je precies het engst? Dat ze in je hoofd bezig zijn? Ben je bang voor pijn? Bang voor schade aan je hersenen? Ik vraag maar, want ik heb me er vorig jaar flink in verdiept toen die vriendin het onderging en weet aardig wat.
Ik heb regelmatig na de operatie patienten verpleegd die wakker gemaakt werden tijdens een hersenoperatie. Het is inderdaad net als Suzanne Suus hierboven beschrijft, het valt alle patienten echt 100% mee! Ik hoop dat je hier wat aan hebt want ik kan me heel goed voorstellen dat je het doodeng vindt! Heel veel sterkte!

Wie weet verzorg ik je volgende week wel na de ingreep :-), dan zal ik heeeeel goed voor je zorgen!
jeetje meid, heel veel succes!

Het zal zeker meevallen omdat je er zo tegenop ziet. Erger kan het niet worden.

Hopelijk is het snel donderdag en kun je hier weer op terugkijken

sterkte!
Bedankt voor alle reacties, maakt mij een beetje rustiger.

Heel lief, dank jullie wel.

Ik heb al eerder een hersenoperatie ondergaan onder gehele nacose en dat herstel was vervelend en lastig maar ik vond het achteraf wel mee vallen en ik was toen niet bang. Na 5 dagen mocht ik naar huis.

Deze operatie wordt wel wat lastiger. Ik ben bang om in paniek te raken. Ik heb alles altijd zelf onder controlle. Dat wakker gemaakt worden en niet weten waar je bent, daar ben ik bang voor.

Het is epilepsiechirurgie plus tumor verwijdering. Ik weet niet hoe lang het allemaal gaat duren. Maar ik denk wel weer minstens 10 uur.

Gelukkig slaap ik nog goed.

Ik voel me in iedergeval al iets rustiger. Maar hopen dat het zo blijft.
Ik kan me niet echt voorstellen hoe dat in zijn werk gaat.

En ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel sterkte wensen.

Jezelf moed in blijven spreken, kan rust geven.

En ik hoop dat je toch kunt slapen ondanks je angst hiervoor.

Heb vertrouwen in de chirurg.

Ik wens je sowieso veel sterkte, niet alleen voor de operatie.

Laat je nog weten hoe het gegaan is?

En hoe het met je gaat?

Of het je mee is gevallen?

Groetjes en
Ja hoor ik laat het weten hoe het gegaan is. De neurochirurg zei dat ik na de operatie er niks meer van kan herinneren.

Nou ja ik zal wel zien. Ik moet er eerst maar door heen.

Was het maar volgende week zondag ofzo, dan voelde ik mij vast al iets beter.
Emma,1 van mijn zusjes heeft zoiets ondergaan. Zij was heel bang,maar toen ik haar opzocht was het eerste wat zij zei: nah,was ik hier nu zo bang voor? En meteen daarna met een stem nog schor vd narcose: hebbie iets lekkers bij je?

Heel veel sterkte,en zoek tot woensdag veel afleiding. Dan gaan de dagen sneller.
Emma, ik denk aan je! Ik mag/ moet ook binnenkort. Is het iets als we even kunnen mailen? Ik wil namelijk niks op een openbaar forum zetten, maar ik denk dat we echt in hetzelfde schuitje zitten.

NOg een paar weken en we kunnen herstellen ipv wachten!
Ik gooi je even een hele dikke knuffel toe...

Is niet niks wat je in het vooruitzicht hebt.

Ik hoop dat alles goed verloopt en dat je je het idd niets meer kan herinneren.

Sterkte!
Dank voor de alle knuffels, morgen word ik opgenomen eerst een MRI en de rest van de onderzoeken. Ik ben al wat rustiger. Zus van mijn overleden moeder belde en dat voelde goed. Dit zusje leek veel op mijn moeder. Ze zei, lieverd slaap je wel goed? Slaap je ook een beetje uit? Hier branden heel veel kaarsjes hoor, heb maar vertrouwen in de dokter. Natuurlijk is het niet mijn moeder, maar was prettig om even iets vertrouwds te horen.

Woensdag operatie, morgen weer een dag.
Neave ik wil graag met je mailen, maar weet niet hoe dat werkt
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven