Zoo bang voor wakkere hersenoperatie
vrijdag 2 november 2012 om 18:52
Nou dat zou mij ook niet in de koude kleren gaan zitten.. Lijkt mij ook enorm beangstigend.. Dus vind het enorm logisch dat je angstig bent.
Hopelijk zijn er forummers/meelezers die het zelfde mee gemaakt hebben en hun (positieve) ervaringen vertellen zodat je wat minder angstig bent.
Succes , wanneer is de operatie ?
Meer dan een dikke virtuele knuffel kan ik je niet geven
Hopelijk zijn er forummers/meelezers die het zelfde mee gemaakt hebben en hun (positieve) ervaringen vertellen zodat je wat minder angstig bent.
Succes , wanneer is de operatie ?
Meer dan een dikke virtuele knuffel kan ik je niet geven
vrijdag 2 november 2012 om 18:57
Mijn vader heeft zo'n operatie gehad. Hij vond het vooraf ook heel spannend. Op het moment zelf en achteraf is het hem erg meegevallen. Er werden zelf gevatte opmerkingen over en weer gemaakt toen hij wakker was tijdens de operatie.
Ik zou overigens vooraf wel nog even aangeven dat je het spannend vindt. Zo kunnen ze er nog wat extra rekening meehouden als je wakker wordt.
Ik zou overigens vooraf wel nog even aangeven dat je het spannend vindt. Zo kunnen ze er nog wat extra rekening meehouden als je wakker wordt.

vrijdag 2 november 2012 om 19:17
vrijdag 2 november 2012 om 19:21
Hoi 1emma
In mijn vorige zh heb ik geregeld bij dit soort ingrepen gestaan
Soms hoefde de patient maar kort wakker te zijn, soms lang.
Alle patienten zagen er tegenop, hoe logisch. Maar het Viel altijd mee.
Als het Lang duurde was het vaak ook gezellig. Echt.
Je hoeft niet bang te zijn voor pijn. Hersenen zijn gevoelloos en de wondranden worden met een lokake verdoving infespoten
Natuurlijk is het een risico volle ingreep. Daar over Ben je ook vast ingelicht. Maar juist het zo te doen zorgt ervoor dat de neurochirurg weet waar hij is en wel/ niet kan doen
Ik hoop dat alles goed gaat en volgens mij duimt iedereen voor je!
In mijn vorige zh heb ik geregeld bij dit soort ingrepen gestaan
Soms hoefde de patient maar kort wakker te zijn, soms lang.
Alle patienten zagen er tegenop, hoe logisch. Maar het Viel altijd mee.
Als het Lang duurde was het vaak ook gezellig. Echt.
Je hoeft niet bang te zijn voor pijn. Hersenen zijn gevoelloos en de wondranden worden met een lokake verdoving infespoten
Natuurlijk is het een risico volle ingreep. Daar over Ben je ook vast ingelicht. Maar juist het zo te doen zorgt ervoor dat de neurochirurg weet waar hij is en wel/ niet kan doen
Ik hoop dat alles goed gaat en volgens mij duimt iedereen voor je!
Je bent zelf een theepot
vrijdag 2 november 2012 om 19:26
Een vriendin van mij heeft zo'n operatie vorig jaar ondergaan en het is haar erg meegevallen. Ze voelde zich heel goed verzorgd tijdens de operatie. Ook het herstel is heel goed gegaan. En ze kreeg ook goed nieuws over de tumor, dus dat kon allemaal niet op. Na ongeveer 6 weken is ze geloof ik weer begonnen met werk opbouwen en dat is ook goed gegaan.
Ik hoop dat jij ook zo'n ervaring hebt.
Wat vind je precies het engst? Dat ze in je hoofd bezig zijn? Ben je bang voor pijn? Bang voor schade aan je hersenen? Ik vraag maar, want ik heb me er vorig jaar flink in verdiept toen die vriendin het onderging en weet aardig wat.
Ik hoop dat jij ook zo'n ervaring hebt.
Wat vind je precies het engst? Dat ze in je hoofd bezig zijn? Ben je bang voor pijn? Bang voor schade aan je hersenen? Ik vraag maar, want ik heb me er vorig jaar flink in verdiept toen die vriendin het onderging en weet aardig wat.
vrijdag 2 november 2012 om 19:56
Ik heb regelmatig na de operatie patienten verpleegd die wakker gemaakt werden tijdens een hersenoperatie. Het is inderdaad net als Suzanne Suus hierboven beschrijft, het valt alle patienten echt 100% mee! Ik hoop dat je hier wat aan hebt want ik kan me heel goed voorstellen dat je het doodeng vindt! Heel veel sterkte!
Wie weet verzorg ik je volgende week wel na de ingreep
, dan zal ik heeeeel goed voor je zorgen!
Wie weet verzorg ik je volgende week wel na de ingreep

vrijdag 2 november 2012 om 23:30
Bedankt voor alle reacties, maakt mij een beetje rustiger.
Heel lief, dank jullie wel.
Ik heb al eerder een hersenoperatie ondergaan onder gehele nacose en dat herstel was vervelend en lastig maar ik vond het achteraf wel mee vallen en ik was toen niet bang. Na 5 dagen mocht ik naar huis.
Deze operatie wordt wel wat lastiger. Ik ben bang om in paniek te raken. Ik heb alles altijd zelf onder controlle. Dat wakker gemaakt worden en niet weten waar je bent, daar ben ik bang voor.
Het is epilepsiechirurgie plus tumor verwijdering. Ik weet niet hoe lang het allemaal gaat duren. Maar ik denk wel weer minstens 10 uur.
Gelukkig slaap ik nog goed.
Ik voel me in iedergeval al iets rustiger. Maar hopen dat het zo blijft.
Heel lief, dank jullie wel.
Ik heb al eerder een hersenoperatie ondergaan onder gehele nacose en dat herstel was vervelend en lastig maar ik vond het achteraf wel mee vallen en ik was toen niet bang. Na 5 dagen mocht ik naar huis.
Deze operatie wordt wel wat lastiger. Ik ben bang om in paniek te raken. Ik heb alles altijd zelf onder controlle. Dat wakker gemaakt worden en niet weten waar je bent, daar ben ik bang voor.
Het is epilepsiechirurgie plus tumor verwijdering. Ik weet niet hoe lang het allemaal gaat duren. Maar ik denk wel weer minstens 10 uur.
Gelukkig slaap ik nog goed.
Ik voel me in iedergeval al iets rustiger. Maar hopen dat het zo blijft.

vrijdag 2 november 2012 om 23:35
Ik kan me niet echt voorstellen hoe dat in zijn werk gaat.
En ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel sterkte wensen.
Jezelf moed in blijven spreken, kan rust geven.
En ik hoop dat je toch kunt slapen ondanks je angst hiervoor.
Heb vertrouwen in de chirurg.
Ik wens je sowieso veel sterkte, niet alleen voor de operatie.
Laat je nog weten hoe het gegaan is?
En hoe het met je gaat?
Of het je mee is gevallen?
Groetjes en
En ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel sterkte wensen.
Jezelf moed in blijven spreken, kan rust geven.
En ik hoop dat je toch kunt slapen ondanks je angst hiervoor.
Heb vertrouwen in de chirurg.
Ik wens je sowieso veel sterkte, niet alleen voor de operatie.
Laat je nog weten hoe het gegaan is?
En hoe het met je gaat?
Of het je mee is gevallen?
Groetjes en
zaterdag 3 november 2012 om 00:03
zaterdag 3 november 2012 om 08:32
Emma,1 van mijn zusjes heeft zoiets ondergaan. Zij was heel bang,maar toen ik haar opzocht was het eerste wat zij zei: nah,was ik hier nu zo bang voor? En meteen daarna met een stem nog schor vd narcose: hebbie iets lekkers bij je?
Heel veel sterkte,en zoek tot woensdag veel afleiding. Dan gaan de dagen sneller.
Heel veel sterkte,en zoek tot woensdag veel afleiding. Dan gaan de dagen sneller.
maandag 5 november 2012 om 10:16
dinsdag 6 november 2012 om 02:43
Dank voor de alle knuffels, morgen word ik opgenomen eerst een MRI en de rest van de onderzoeken. Ik ben al wat rustiger. Zus van mijn overleden moeder belde en dat voelde goed. Dit zusje leek veel op mijn moeder. Ze zei, lieverd slaap je wel goed? Slaap je ook een beetje uit? Hier branden heel veel kaarsjes hoor, heb maar vertrouwen in de dokter. Natuurlijk is het niet mijn moeder, maar was prettig om even iets vertrouwds te horen.
Woensdag operatie, morgen weer een dag.
Woensdag operatie, morgen weer een dag.