laptop val steeds uit...adapter??
vrijdag 2 november 2012 om 18:59
vrijdag 2 november 2012 om 19:01
Idd, aan de onderkant zit een schuif ( net zoals bij andere apparaten die bv op batterijen lopen) en daar zit de accu achter. Een vrij groot ding. Als je die er uit haalt zou je nog steeds met de adapter in de stroom achter je laptop moeten kunnen. Valt dan het beeld toch nog steeds weg, dan is het dus je adapter. Doet ie het prima zo, dan is het de accu.
maandag 5 november 2012 om 09:13
Als je de laptop niet mobiel gebruikt zal ik de accu verwijderen. Mijn laptop is nu 5,5 jaar oud en draait nog steeds. Staat praktisch 24 uur per dag aan en zonder accu die het al lange tijd geleden begeven heeft door continu aan het lichtnet te hebben gehangen. De levensduur van de accu verleng je door hem echt helemaal leeg te laten lopen / gebruiken en weer maximaal op te laden.
maandag 5 november 2012 om 09:16
Eh neem een tablet? kosten vrij weinig en werken prima. Ik doe heul erg veul op mn ipad die ik kreeg bij een abbo van t NRC. Nu lees ik veel de krant en om mn oud papier stapel te verminderen ben ik overgegaan naar een digi abbo van NRC Next. Krijg nu 1x per week op zaterdag de krant in papiervorm thuisbezorgd. Betaal 21 euro per maand voor elke dag een krant digitaal en 1x per week een papieren. Dit twee jaartjes en heb voor minder als de winkelprijs een Ipad en ook nog elke dag mn krantje. Fijne deal en geeft me toch enigzins een Nederlands gevoel is ik op reis ben.
maandag 5 november 2012 om 11:37
quote:jonah76 schreef op 05 november 2012 @ 09:13:
Als je de laptop niet mobiel gebruikt zal ik de accu verwijderen. Mijn laptop is nu 5,5 jaar oud en draait nog steeds. Staat praktisch 24 uur per dag aan en zonder accu die het al lange tijd geleden begeven heeft door continu aan het lichtnet te hebben gehangen. De levensduur van de accu verleng je door hem echt helemaal leeg te laten lopen / gebruiken en weer maximaal op te laden.
Dat is echt onzin, en juist de manier om een batterij snel in kwaliteit te laten afnemen.
Een li-ion batterij houdt het best als je hem niet helemaal oplaadt, hem niet compleet leeg laat lopen en je hem niet te warm laat worden. Haal hem uit de laptop wanneer je op netstroom werkt en gebruik netstroom zo vaak mogelijk.
Overigens wordt de kwaliteit van een li-ion batterij altijd minder, zelfs als je hem niet gebruikt. Met name als hij compleet vol is en op hoge temperatuur wordt bewaard.
Je kunt daarbij ook een programmatie downloaden (deze bijv http://www.softpedia.com/ ... laneous/BatteryCare.shtml) dat een aantal dingen laat instellen, zoals maximaal laden tot 95% en dan op netstroom gaan en dergelijke.
Dat is echt onzin, en juist de manier om een batterij snel in kwaliteit te laten afnemen.
Een li-ion batterij houdt het best als je hem niet helemaal oplaadt, hem niet compleet leeg laat lopen en je hem niet te warm laat worden. Haal hem uit de laptop wanneer je op netstroom werkt en gebruik netstroom zo vaak mogelijk.
Overigens wordt de kwaliteit van een li-ion batterij altijd minder, zelfs als je hem niet gebruikt. Met name als hij compleet vol is en op hoge temperatuur wordt bewaard.
Je kunt daarbij ook een programmatie downloaden (deze bijv http://www.softpedia.com/ ... laneous/BatteryCare.shtml) dat een aantal dingen laat instellen, zoals maximaal laden tot 95% en dan op netstroom gaan en dergelijke.