Gezondheid alle pijlers

Ontstoken littekenweefsel?

04-11-2012 11:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ruim 5 jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad, prima gegaan, nadien nooit meer last gehad. Nu voelde ik vanmorgen opeens pijn bij mijn rechterborst en blijkt er een bult op het litteken te zitten van ongeveer een goede centimeter doorsnede. Het gebied eromheen is rood, het doet een beetje pijn en het is warm, daardoor doet het me denken aan een ontsteking. Weet iemand van jullie of dat kan? Met google kom ik steeds uit op verse littekens, niet al jaren oud. Ik zal morgen ook de huisarts bellen, maar ik vind het zo gek, zo uit het niets, heb niets raars gedaan met de plek waar het zit, er komt ook geen beugel van bh tegenaan.

Alvast bedankt!
Kan het wellicht een (beginnende) abces zijn?
Dit zijn geen vragen voor hier vind ik. Mensen zien het niet, ze kunnen van iets onschuldigs tot iets heel ernstigs verzinnen maar dan nog zegt dat niks over jouw situatie. Ik zou hiermee naar een arts gaan, wat je al van plan bent dus. Sterkte!
Eens met GC
Inderdaad gewoon de afspraak met je huisarts afwachten. Niet onnodig gaan speculeren wat het allemaal zou kunnen zijn. Wij hebben er geen verstand van en je arts als het goed is wel ;) Je kunt vast snel terecht, dus nog even geduld. Succes!
Wat een onzin. Mag de één wel schrijven over dit soort dingen en de ander niet? Dan kan "gezondheid" wel van het forum af.
Je mag geen diagnoses stellen, Paloma.

Ff de huusarts afwachten TO. Succes
Been there, done that, got the T-shirt.
Het gaat hier om een diagnose, niet om ervaring ergens mee. Bij soortgelijke topics zie je toch ook dat de reacties adviseren om naar de huisarts te gaan?
quote:Apatura schreef op 04 november 2012 @ 12:03:

Je mag geen diagnoses stellen, Paloma.Niemand stelt diagnoses. Het ene topic wordt afgebrand terwijl er tientallen soortgelijke topics zijn. En dat mag niet, Apatura.
quote:clauuu schreef op 04 november 2012 @ 12:07:

Het gaat hier om een diagnose, niet om ervaring ergens mee. Bij soortgelijke topics zie je toch ook dat de reacties adviseren om naar de huisarts te gaan?Wat ik zie is dat er op dit topic met twee maten wordt gemeten.
Paloma, wat jij doet mag niet. Lees de huisregels maar. Niks met twee maten meten, wat mij betreft.
Ik vroeg niet wat het zou kunnen zijn, alleen of het mogelijk is dat oud littekenweefsel zomaar ontstoken raakt. Misschien dat iemand dat ook heeft meegemaakt, that's all. Maar in elk geval bedankt.

Dank Paloma, ik had inderdaad begrepen dat het gezondheidstopic voor dit soort dingen is (echt, ik begrijp wel dat niemand diagnoses kan stellen en die vraag ik dus ook niet )
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 04 november 2012 @ 12:17:

Paloma, wat jij doet mag niet. Lees de huisregels maar. Niks met twee maten meten, wat mij betreft.En voor de naleving van deze regels heeft dit forum moderatoren. Mijn reactie is "kan het wellicht". Met een vraagteken daarachter. Net zoals iemand een topic opent over harde tieten borsten en dat iemand zegt "kan het wellicht zijn dat je zwanger bent?". Dat is geen diagnose vaststellen, dat is gewoon een "kan het wellicht" reactie.
Ik denk dat als iemand hier zelf ervaring mee heeft die toch wel mag reageren? Dat is ook nog een optie.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:baroque schreef op 04 november 2012 @ 12:27: Dank Paloma, ik had inderdaad begrepen dat het gezondheidstopic voor dit soort dingen is (echt, ik begrijp wel dat niemand diagnoses kan stellen en die vraag ik dus ook niet )Wij snappen elkaar . Jij vraagt nergens om een diagnose en die heb je ook nergens gekregen.
quote:Miss.Innuendo schreef op 04 november 2012 @ 12:49:

Ik denk dat als iemand hier zelf ervaring mee heeft die toch wel mag reageren? Dat is ook nog een optie.Halleluja. Ik heb een soortgelijke ervaring, maar ik heb alleen nooit een borstverkleining gehad .
Blijft dat het idd raar is. Roodheid, warm en pijn zijn wel tekenen van een ontsteking.

Je zou een koud compres kunnen gebruiken.

Morgen idd naar de huisarts.
Je bent zelf een theepot
We verschillen van mening, dat kan. Ik wilde TO behoeden voor horrorverhalen zoals 'ik heb het ook gehad en het bleek kanker te zijn.' Want dat zie je vaker gebeuren op dit soort topics. Gelukkig nu niet, daar ben ik voor TO heel blij om.

En tuurlijk zijn de moderators voor het modereren.
Dank je Giulietta, dat is lief van je Het bleek inderdaad een abces en de ontsteking kwam van nogal diep, vandaar de 'heftige' zichtbaarheid aldus de huisarts. Via een snee is de holte schoongemaakt en morgenochtend moet ik terugkomen om te kijken of er een antibioticakuur nodig is. Heb er niet zoveel pijn meer aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven