eiken keukenblad ikea

03-11-2012 20:28 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zal best al eens eerder een topic over zijn geweest ,maar ik zit er nu mooi mee...

Waar hebben jullie die mee behandeld ?

Ikzelf heb hem met "behandla" ingesmeerd (3x ofzo nu) ,maar vind het om te huilen..om de kraan is het hout direct grijs uitgeslagen door vallende druppels.

Een vriendin heeft hem in de zijdeglans gezet ,moo,i maar te glimmend vind ik .(zij had hem ook eerst met ikea spul gedaan maar geschuurd en met zijdeglans daarna.

Ik zou hem wel in de meubelolie willen zetten ,maar ik ben bang dat als dat ook niet naar mn zin is ,ik hem dan nooit meer kan schuren ,want dan is ie vast veeeel te vet geworden van de olie.
Naar een verfspeciaalzaak en onzichtbare coating/bescherming voor hout vragen. Héél goede ervaringen mee, met een eikenhouten eettafel, én het eikenhouten Ikeablad dat wij als badkamermeubelplank met waskommen erop gebruikten.
Bij een goede vloerenzaak kun je ook matte parketlak kopen. Die is ook loeisterk en slijtvast. Maar ik heb geen idee of je dat over je behandla heen kunt smeren.
Als het al grijs is uitgeslagen dan zou ik Ikea contacteren.
Heb overigens ook geen goede ervaring met eiken keukens van ikea
Dat grijze kun je wrs wegschuren. Foto's maken, potje van wat er nu opzit meenemen naar een goede verfzaak. Zij kunnen je goed advies geven.

Wij hebben het beuken blad van de ikea, in een matte lak, gaat prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven