Heide
dinsdag 6 november 2012 om 13:38
Ik heb bij het tuincentrum een paar heideplantjes gekocht, bedoeld voor in een plantenbak. De buurman zag me de plantjes naar binnen brengen, en riep voor hij de deur achter zich dicht deed dat ik niet moest vergeten om ze in zandgrond te zetten. Nou kijk ik op internet, maar kan ik er niet echt wat over vinden. Alleen dat ze een bepaalde zuurgraad moeten hebben, maar daar snap ik ook vrij weinig van. Ik heb bij de gamma gekeken voor grond voor heide, maar die hadden ze niet. Ik heb nog een zak normale potgrond liggen, en zak zand. Wat moet ik nou doen?
dinsdag 6 november 2012 om 14:04
dinsdag 6 november 2012 om 14:05
quote:kettle schreef op 06 november 2012 @ 13:57:
In sommige delen des lands noemen ze grond "zand". Mss bedoelde ie wel gewoon potgrond.
Tja, hij noemde het echt 'zandgrond' beetje dubbelop dan...
Maar goed, de plantjes kostten maar 70 cent per stuk, dus mochten ze dood gaan van gewone potgrond, is het ook niet het einde van de wereld :')
In sommige delen des lands noemen ze grond "zand". Mss bedoelde ie wel gewoon potgrond.
Tja, hij noemde het echt 'zandgrond' beetje dubbelop dan...
Maar goed, de plantjes kostten maar 70 cent per stuk, dus mochten ze dood gaan van gewone potgrond, is het ook niet het einde van de wereld :')
dinsdag 6 november 2012 om 14:23
Volgens mij bedoelt je buurman dat heide in het wild vooral op de schrale (voedingsarme) zandgronden te vinden is.
Tuinaarde en potgrond is vaak al voor-bemest. Hoef je de eerste tijd geen voeding te geven. En dat is voor heide dus niet schraal genoeg. Zorg er dus voor dat je niet de bemeste potgrond gebruikt, maar gewoon normale tuinaarde.
Tuinaarde en potgrond is vaak al voor-bemest. Hoef je de eerste tijd geen voeding te geven. En dat is voor heide dus niet schraal genoeg. Zorg er dus voor dat je niet de bemeste potgrond gebruikt, maar gewoon normale tuinaarde.
dinsdag 6 november 2012 om 14:25
quote:Tia.Dalma schreef op 06 november 2012 @ 14:23:
Volgens mij bedoelt je buurman dat heide in het wild vooral op de schrale (voedingsarme) zandgronden te vinden is.
Tuinaarde en potgrond is vaak al voor-bemest. Hoef je de eerste tijd geen voeding te geven. En dat is voor heide dus niet schraal genoeg. Zorg er dus voor dat je niet de bemeste potgrond gebruikt, maar gewoon normale tuinaarde.Ah, dit is tenminste duidelijk. Dankjewel!
Tuinaarde en potgrond is vaak al voor-bemest. Hoef je de eerste tijd geen voeding te geven. En dat is voor heide dus niet schraal genoeg. Zorg er dus voor dat je niet de bemeste potgrond gebruikt, maar gewoon normale tuinaarde.Ah, dit is tenminste duidelijk. Dankjewel!
dinsdag 6 november 2012 om 14:46
Ik woon al in een gebied waar de grond wat zanderig is. Dus bij mij doet heide het prima. Ik meng dan Een beetje potgrond met mijn eigen tuingrond. Je moet even te weten komen wat voor grond jij in je tuin hebt
http://www.freewebs.com/b ... outer/welkegrondsoort.htm
http://www.freewebs.com/b ... outer/welkegrondsoort.htm