half januari egypte?

06-11-2012 14:17 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii

Wij zijn van plan om hal januari naar Egypte te gaan voor een weekje zon!

Nu is mijn vraag; weet iemand wat de temperaturen er dan zijn en of je dan nog lkkr in je bikini aan het strand kunt liggen??

En weet iemand nog een mooi resort in sharm el sheik waar je ook goed eten hebt?!
Wij zijn twee jaar geleden in januari naar Hurghada geweest.

Qua temperatuur kan het verschillend zijn (Goh! ).

Aan het begin van de week was het bij ons wat frisser. Wel in bikini aan het strand, maar er waaide een frisse wind. Gedurende de week werd het steeds warmer en aan het eind van de week was het echt lekker warm.
Ik ben in december, januari en februari (en september, maar die telt nu niet! ;) ) in Egypte geweest. Alledrie de maanden waren bikiniwaardig! Er kan inderdaad wel een windje waaien maar op die resorts staan overal windschermen, waardoor het toch lekker warm is. Vanaf een uurtje of vier koelt het af en vanaf 5 uur is het wel gedaan met op het strand liggen. Daarintegen is het vanaf 9 uur 's morgens al lekker.

Sharm al sheikh ben ik nog niet geweest, geen tips dus voor wat betreft verblijf.
Temperatuur ligt rond de 20-22 graden. Maar in de zon, uit de wind voelt het zo als 25 of meer.
Oh, vergeet nog wat. Wij zijn 3 keer in een 5 sterren hotel geweest en 1 x in een 4 sterren. De 5sterren resorts zijn beduidend beter, zeker wat eten betreft. We hebben hier ook een hoop andere mensen over gesproken met dezelfde mening. Wij zijn alleen in Hilton- resorts geweest, die erg goed bevallen.
Je weet dat de terreurdreiging in Egypte onlangs verhoogd is? Staat vandaag op telegraaf.nl
Wij zijn in december met de kerst geweest, en het was heerlijk warm weer. Geen enkele slechte dag gehad toen.

Helaas hebben we nu weer een reis erheen geboekt, voordat die spotprenten en de film er waren, en hou ik regelmatig de website van het ministerie in de gaten. Tot nu toe geldt er een uitzondering voor de resorts in het Rode Zee gebied.

Alleen het Britse ministerie geeft een onveilig reisadvies nu.
Ik weet niet waar je precies naartoe gaat, maar wij hadden het vrij koud in januari dit jaar omdat ons resort in de wind lag (in Dahab). Gingen we naar een ander strand in de buurt, wat uit de wind lag, dan was het prima. Snorkelen deden we met wetsuit aan. Wel ideaal weer voor uitstapjes en wandelingen!

Tereurdreiging is over het algemeen niet in resorts maar in de grote steden. Wel even checken natuurlijk, maar wij vonden de sfeer erg goed en veilig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven