begrafenis, kan dit?
woensdag 7 november 2012 om 09:20
Gisteren is de tante van mijn vriend overleden.
Maar goed voor deze begravenis heb ik dus een zwarte kokerjurk tot op de knie, een grijze panty en nette zwarte pumps, niet te hoog. Nu heb ik gisteren een kersrode bolero erbij gekocht omdat die jurk korte mouwen heeft. Kan dit wel? Is zo'n kleur niet te vrolijk?
Twee jaar terug toen zijn oma overleed droegen er ook mensen spijkerbroeken en sneakers.
Maar goed voor deze begravenis heb ik dus een zwarte kokerjurk tot op de knie, een grijze panty en nette zwarte pumps, niet te hoog. Nu heb ik gisteren een kersrode bolero erbij gekocht omdat die jurk korte mouwen heeft. Kan dit wel? Is zo'n kleur niet te vrolijk?
Twee jaar terug toen zijn oma overleed droegen er ook mensen spijkerbroeken en sneakers.
woensdag 7 november 2012 om 09:26
woensdag 7 november 2012 om 09:35
Ik vind eerlijk gezegd dat je het beter kunt vermijden. Met zo'n outfit en dat kersenrood trek je de aandacht naar je toe. De etiquetteregel van sobere kleuren bij begrafenissen is om te voorkomen dat je de aandacht naar je toe trekt en dat alle aandacht naar de overledene uitgaat.
Heb je niet een zwart vest of jasje.
Ik vind een spijkerbroek eigenlijk nog minder een probleem dan zo'n feestoutfit. Een begrafenis is geen gelegenheid to dress up, tenzij dat uitdrukkelijk wordt gevraagd.
Heb je niet een zwart vest of jasje.
Ik vind een spijkerbroek eigenlijk nog minder een probleem dan zo'n feestoutfit. Een begrafenis is geen gelegenheid to dress up, tenzij dat uitdrukkelijk wordt gevraagd.
woensdag 7 november 2012 om 09:38
Inderdaad. tegenwoordig draagt niet iedereen meer puur zwart op de begrafenis. Daarnaast is het altijd vrij koud in de kerk vind ik. Paar jaar geleden toen ik om de tijd naar een begrafenis moest heb ik geloof ik bijna de hele tijd mijn jas aangehouden.
Daarnaast ligt het er ook beetje aan wat voor familie het is. Zijn zij wat meer volks of juist wat "kakkerig"
Wanneer het een wat meer volkse familie is dan is je zwarte jurk misschien zelfs al beetje overdressed.
Daarnaast ligt het er ook beetje aan wat voor familie het is. Zijn zij wat meer volks of juist wat "kakkerig"
Wanneer het een wat meer volkse familie is dan is je zwarte jurk misschien zelfs al beetje overdressed.
woensdag 7 november 2012 om 09:58
woensdag 7 november 2012 om 10:06
Rood naar een begrafenis kan niet. Vind ik. Je trekt daarmee de aandacht naar je toe en dat moet je vermijden. Als je twijfelt houd je dan aan de etiquette, daarmee sla je nooit de plank mis.
En de etiquette schrijft voor dat je je sober moet kleden. Dat betekent niet per sé in het zwart, maar een kersenrood jasje is het andere uiterste.
En de etiquette schrijft voor dat je je sober moet kleden. Dat betekent niet per sé in het zwart, maar een kersenrood jasje is het andere uiterste.
woensdag 7 november 2012 om 10:09
woensdag 7 november 2012 om 10:34
woensdag 7 november 2012 om 10:41
woensdag 7 november 2012 om 10:50
Ik vind het icm jurk en pumps inderdaad wat te kersterig. Naar de laatste begrafenis die ik heb gehad, had ik een zwarte lange broek, een zwart shirt en een rood wikkelvestje aan. Ik viel niet uit de toon, er waren meer 'kleurige mensen'. Maar goed, dat had ik ook wel verwacht, ik denk echt dat je moet kijken naar het type mensen wat er komt om na te gaan of je niet uit de toon valt.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
woensdag 7 november 2012 om 11:09
Tegenwoordig zie je steeds vaker op de kaart en/of in de advertentie staan "kom zoals je bent" dat vind ik en heel mooi idee.
Zelf zou ik ook liever hebben dat iemand in spijkerbroek komt en oprecht afscheid neemt, dan dat iemand in het zwart komt, omdat diegene denkt te moeten gaan voor de omgeving, maar liever thuis was gegebleven, zeg maar.
Zelf zou ik ook liever hebben dat iemand in spijkerbroek komt en oprecht afscheid neemt, dan dat iemand in het zwart komt, omdat diegene denkt te moeten gaan voor de omgeving, maar liever thuis was gegebleven, zeg maar.