begrafenis, kan dit?
woensdag 7 november 2012 om 09:20
Gisteren is de tante van mijn vriend overleden.
Maar goed voor deze begravenis heb ik dus een zwarte kokerjurk tot op de knie, een grijze panty en nette zwarte pumps, niet te hoog. Nu heb ik gisteren een kersrode bolero erbij gekocht omdat die jurk korte mouwen heeft. Kan dit wel? Is zo'n kleur niet te vrolijk?
Twee jaar terug toen zijn oma overleed droegen er ook mensen spijkerbroeken en sneakers.
Maar goed voor deze begravenis heb ik dus een zwarte kokerjurk tot op de knie, een grijze panty en nette zwarte pumps, niet te hoog. Nu heb ik gisteren een kersrode bolero erbij gekocht omdat die jurk korte mouwen heeft. Kan dit wel? Is zo'n kleur niet te vrolijk?
Twee jaar terug toen zijn oma overleed droegen er ook mensen spijkerbroeken en sneakers.
donderdag 8 november 2012 om 15:17
Als ik een begrafenis heb of een condoleance, doe ik iets stemmigs aan in donkerblauw, grijs o.i.d.. Is het nou zo ingewikkeld om je kleding even aan te passen? Dat gedoe van 'ze nemen me maar zoals ik ben', e.d. vind ik zo flauw. Tenzij je echt zeker weet, dat gekleurde kleding niet uit de toon zou vallen (als dat bijvoorbeeld op de kaart staat) zou ik het zekere voor het onzekere nemen en iets in een gedekte kleur aantrekken.
donderdag 8 november 2012 om 15:32
Aangezien het de tante van je vriend is, zou ik voor een veiliger outfit gaan; je bent er tenslotte toch meer bij in een 'ondersteunende' positie. Zo zou ik het in ieder geval wel voelen. Mocht het mijn eigen tante zijn (hoewel ik hoop dat die situatie nog een jaar of 30 op zich laat wachten), dan zou ik gewoon iets aantrekken dat ik zelf mooi vind, omdat ik weet dat zij dat ook mooi vindt; maar dan heb ik het dus over een situatie waarin ik, als naaste familie, een van degenen met het meeste verdriet zou zijn.