Kerstversiering

07-11-2012 10:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vroeg bij, maar in Engeland vieren ze geen Sinterklaas dus zit ik al lichtelijk in de kerstsferen.

Dit jaar heb ik voor het eerst echt mijn eigen huisje, dus wilde vragen of men nog tips heeft voor het leuk aankleden! Er is natuurlijk genoeg troep te koop, maar ik zoek leuke (makkelijke/goedkope) doe-het-zelf tips om het huis een beetje aan te kleden. Al ga ik me natuurlijk ook gewoon uitleven op de kitscherige kerstspullen in de winkels.

Hebben jullie nog tips? Hoe versieren jullie het huis? Welke decoraties vind je onmisbaar voor het kerstgevoel? En waar halen jullie je decoraties?
Jeetje, als je in Engeland woont wil je niet horen dat we hier na de Intratuin moeten. Helemaal leuk toch want in traditionele kerstlanden kun je de leukste troep kopen. Ik prik kerstballen aan linten aan het plafond en dan laat ik de lengte van de linten verspringen. Veel kaarsjes en glazen potten gevuld met dennetakken en potpourri voor de geur.(ben een beetje van het minimalisme).Kerstboom doe ik alleen met lichtjes.
Ik heb geen kerstboom. Maar hang lange kerstlinten voor het raam en hang daar mijn kerstballen allemaal in. Zodat je een soort 'gordijn' van kerstballen hebt Staat erg gezellig.

Verder heb ik een Jezus-borstbeeld, die pimp ik altijd met lingers en een kerstmuts, tis zijn verjaardag per slot van rekening

Verder her en der een vaas met wat ballen. Kaarsjes en klaar.

Vroeger had ik altidj een heel bont druk huis, maar sinds een jaar of 2 hou ik het juist redelijk rustig.
lol waterplant, wij doen hetzelfde met linten en kerstballen Maar ik dan voor het raam, niet an het plafond. Vrind vind het niet zo leuk als ik allemaaal punaises in het plafond prik

En , dat was ik vergeten, de buitenkant van het huis en onze tuin is helemaal uber verlicht met verschillende lichtslangen Dát vind ik dan wel weer heel erg gezellig staan.
we hebben trouwens ook van die Lemax huisjes, maar ik zou niet weten waar ik ze neer moet zetten. Vroeger gingen ze in de vensterbank, maar mijn hond ligt daar tegenwoordig altijd
Vaas met ballen en van die kitcherige kerstslingers / parel slierten om op te vullen

Zilveren/goud kleurige borden/schalen vol plempen met ballen slingers takjes.

Borden/schalen met noten en mandarijnen.

Etagere met lekkers....( ja ja dat gaat snel op...grote voorraden inslaan)

Ipv etagere kun je natuurlijk ook leuke schaaltjes neerzetten.
In mijn vorige huisje had ik ook altijd een lint met een paar kerstballen voor het raam hangen, hier is het raam nogal wat groter, dus ik zal eens moeten kijken hoe dat ga doen. En ik heb een klein kerstboompje, waar ik gehaakte bloemen in hang. Misschien wil ik nog een grotere kerstboom, want ook de woonkamer is groter
Ook hier een vaas met ballen en kerstverlichting. Eventueel een kale tak uit het bos/ park in een vaas met wat ballen er aan. (voor extra effect: in de zelfde- of contrasterende kleur spuiten als je ballen. Een stel linten op de deur plakken en met paperclips de kerstkaarten aan vast maken. Kaarsenplateau met wat parels/ glitter/ ballen/ andere kerstigheid versieren.
Dat idee met die linten is leuk! Maar hoe bevestig je dat aan het plafond dan, Waterplant?

Ik denk dat het voor ons niet zo'n hele grote kerstboom wordt, want dat past niet zo goed in de indeling van het huis. Daarom vroeg ik eigenlijk ook andere tips. Van die schalen kleden het huis ook zo leuk aan, dus daar ga ik ook maar eens naar kijken.
Vorig jaar heb ik sneeuwvlokjes geknipt uit mooi parelmoer papier en deze voor de raam tussen eetkamer en woonkamer gehangen als een soort sneeuwvlokken'gordijn'. Stond erg leuk!

En een windlicht met kaars en kerstballen is altijd sfeervol, met grotere of kleinere kerstballen kun je sowieso altijd overal kwijt met kerst. Zelfs het plantenpotje wordt daar ineens kerstig van!
Als je kerstballen in een vaas met verlichting doet, knappen de ballen dan niet? (en waar laat je de stekker?)
In mijn vorige woning had ik ook geen plaats voor een boom, dus had ik zo'n guirlande van nep denneboom in de woonkamer hangen. Twee spijkers in de muur en opgehangen. En er dan leuke dingetjes in vast maken.

Nu heb ik een Kerstboom en zal ongetwijfeld nog met mijn moeder (de Kerstfan) nog wat halen om het wat meer aan te kleden. Ik heb juist in London twee jaar geleden een Prins Philip bij Buckingham Palace gekocht om in de boom te hangen!
quote:Flashy schreef op 07 november 2012 @ 11:55:

(en waar laat je de stekker?)

Dat vraag ik me ook af.

Ik ben gek op lichtjes, dus wel een heel leuk idee!

Ik probeer ook alles een beetje in dezelfde kleuren te krijgen, want bij mijn ouders was het altijd zo'n zooitje van paars/groen/rood/zilver/goud/blauw/wit
Je kan tegenwoordig vazen kopen waar waar een lichtsnoer in kan en dat de stekker via een klein gaatje aan de onderkant eruit kan. Bij de blokker hebben ze dat o.a. geloof ik. (Alleen er is natuurlijk geen blokker in Engeland )

Ik zelf doe altijd een mooie stevige stompkaars in een vaas oid en dan kleine kerstballetjes erom heen, aan de voet van de kaars. Als de kaars dan inmiddels zo ver is opgebrand dat ie vlakbij de ballen zit dan ff kaars vervangen maar die kaarsen kunnen erg lang branden!
Of gebruik van die lichtsnoeren met batterijen voor in vazen/schalen, ik verstop die kastjes tussen de vulling!
Volgend weekend even kijken bij Ikea dan! Ik vind hier prijzen van huis-decoratie echt heel hoog liggen. Een simpele vaas bij de Wilkinsons is al gauw 7 of 8 pond (en dan heb je dus een doodsimpele vaas van 20 cm). Maar als je zo'n snoer op batterijen hebt kan je inderdaad zo'n hoge vaas/brede schaal ook leuk opvullen met lichtjes, ga ik zeker proberen.
Zelf freubels maken van vilt:

Leuke alternatieven voor een kerstboom:

http://www.theperfectyou. ... ieven-voor-een-kerstboom/
Been there, done that, got the T-shirt.
Die vilten dingetjes zijn leuk! Ik heb nog geen idee wat we gaan doen. Iig geen kerstboom, kat sloopt alles :(
de gordijnen doe ik toch nooit dicht dus ik denk dat ik de lichtjes en/of ballen aan de rail hang met eindstoppers ofzo. Weet niet of dat daar leuk staat bij mijn luxaflex.

Grote kans dat je ook ballen (die haast niks wegen) aan linten kan bevestigen aan het plafond met zwaar tweezijdig tape (zgn mounting tape). Er hangt zelfs een schilderijtje aan dus mogelijk werkt dat.
it's a big club and you ain't in it
of gewoon boren met een boorhamer of klopboor en dan de gaatjes toedekken met gips als het geen kerst meer is.
it's a big club and you ain't in it
quote:Apatura schreef op 07 november 2012 @ 16:16:

Leuke alternatieven voor een kerstboom:

http://www.theperfectyou. ... ieven-voor-een-kerstboom/Oh die 'paastak/kersttak' is leuk! Leuke oplossing om al je kerstkaarten aan een lintje te maken en in zo'n kersttak te hangen (dat gaat nooit erbij in de kerstboom passen..)
Ik zag eergisteren een huis en die hadden al een enorme kerstster voor hun raam gehangen......

Die wilden vast graag de eersten zijn.
@tess: onze overburen voeren ook een eeuwige strijd met hun buren om maar de eerste te zijn... wel vermakelijk als 1 is begonnen en de ander ziet dat. Ze sprinten nog net niet naar binnen, maar vijf minuten later zijn zij ook bezig.

Hier alleen een boompje, vaas met ballen-slingers-lampjes en een soort dienblad met hoge rand waar ik dennenappels en kaarsjes in doe. Elk jaar gaan de katten er met een paar dennenappels vandoor, maar ook dat is traditie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven