advice needed.

07-11-2012 14:19 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Vijf jaar geleden ontmoetten ik mijn vriend op het werk. Hoe en wat is onbelangrijk. Ik was en ben nog steeds stapelverliefd op hem. In het begin had ik hem al gewaarschuwd voor Aluino.

Aluino is een vriend van ons gezin zeg maar.

Toen mijn ouders vanuit Spanje verhuisde naar Nederland werkte mijn vader hier in een fabriek.

Hier ontmoette hij Aluino, Aluino komt ook uit Spanje en had van te voren in Duitsland gewerkt.

Aluino had hier niemand en mijn vader nam hem onder zijn hoede, mijn vader en Aluino scheeldde 20 jaar en ik en Aluino 10.

Ik ben dus eigenlijk samen met Aluino opgegroeit.

9 jaar later hadden we geen contact meer met Aluino, hij had een andere baan en een vriendin en een kind. Eigenlijk was ons contact verwaterd, todat ik Aluino weer tegenkwam. Ik was toen 19/20. Op dat moment kwam ik bij Aluino thuis, zijn vriendin was 4 jaar ouder dan hem. Ik kon goed met haar opschietten en Aluino wou het contact weer opbouwen.

Twee jaar verder had ik goede herinneringen met Aluino. Elk jaar samen naar Pink pop, samen naar een café noem het maar op. We waren maatjes, ondanks het leeftijdsverschil. Aluino's vriendin had hier geen problemen mee, integendeel. Een week ging ik opstap met haar en lette Aluino op hun kind, en de andere week andersom. Wel deed ik veel meer met Aluino. (Concerten, museum's bezoeken, naar de film gaan etc.)

Toen mijn vriend en ik een relatie begonnen had ik hem nogmaals verteld dat mijn beste vriend Aluino was en ik nooit tussen hem en Aluino zou kunnen kiezen, dat we nooit seks hadden gehad. En ookal hadden we seks gehad, dan had geen van ons ooit een vonk gevoeld.

Na een 4-jarige relatie, heeft mijn vriend er TOCH genoeg van. Hij vind het niet fijn dat ik één keer in de twee weken met Aluino ga stappen. Of dat ik en Aluino samen what's appen. Terwijl het een groepsgesprek is met Aluino en zijn vriendin.

Ik vind het een beetje aanstellerig gedrag, maar m'n vriend zegt toch dat hij bang is dat ik gevoelens krijg voor mijn "broer" en vraag me alsnog om te kiezen.

Het is of mijn vriend, of mijn beste vriend.

Ik vind dit nogal moeilijk, helemaal omdat ik de reden waarom nog al on-realistisch vind, ik heb het al een paar keer met hem besproken maar hij is niet omtepraten.

Iemand misschien advies?
Krijg je per keer dat je zijn naam noemt betaald ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom wordt je vriend niet betrokken bij jullie trio?
Oefff wat moeilijk. Eerlijk gezegd vind ik dat een vriend die zoiets van je vraagt, niet het beste met je voor heeft. Als mijn vriend bijvoorbeeld van me zou vragen dat ik met mijn beste vriendin (hetzelfde in dit geval voor mijn gevoel) zou breken zonder duidelijke reden behalve jaloezie kon hij zelf zijn koffers gaan pakken.
quote:fientje111 schreef op 07 november 2012 @ 14:23:

Waarom wordt je vriend niet betrokken bij jullie trio?

Mijn vriend wilt dit niet, hij wilt niet mee opstap met mij en mijn beste vriend of vriendin.

Hij zit liever thuis.
Vrienden die al bestaan voordat de relatie er was, zouden gewoon voort moeten kunnen bestaan. Ik vind dat hij het moet accepteren. Wie weet wat de volgende "eis" wordt...
Kent je vriend hem en zijn vriendin?
quote:Ster_ schreef op 07 november 2012 @ 14:25:

Kent je vriend hem en zijn vriendin?

Ja ze zijn alledrie op mijn verjaardag geweest, ook komen ze gewoon langs op bezoek.

Maar dan gaat hij naar boven lezen, of zondert hij zich af van het gesprek.

Terwijl hij dit bij mijn andere vrienden niet doet.
Het klinkt bijna alsof je vriend jaloers is op die Aluino. Als mijn vriend zich zo zou gedragen als mijn vrienden over de vloer komen, nogmaals zonder duidelijke reden of na een bepaald voorval, zou ik dat hem niet in dank afnemen. Wat onbeleefd van hem.
quote:kalimba schreef op 07 november 2012 @ 14:19:

Hallo dames,

Vijf jaar geleden ontmoetten ik mijn vriend op het werk. Hoe en wat is onbelangrijk. Ik was en ben nog steeds stapelverliefd op hem. In het begin had ik hem al gewaarschuwd voor Aluino.

Aluino is een vriend van ons gezin zeg maar.

Toen mijn ouders vanuit Spanje verhuisde naar Nederland werkte mijn vader hier in een fabriek.

Hier ontmoette hij Aluino, Aluino komt ook uit Spanje en had van te voren in Duitsland gewerkt.

Aluino had hier niemand en mijn vader nam hem onder zijn hoede, mijn vader en Aluino scheeldde 20 jaar en ik en Aluino 10.

Ik ben dus eigenlijk samen met Aluino opgegroeit.

9 jaar later hadden we geen contact meer met Aluino, hij had een andere baan en een vriendin en een kind. Eigenlijk was ons contact verwaterd, todat ik Aluino weer tegenkwam. Ik was toen 19/20. Op dat moment kwam ik bij Aluino thuis, zijn vriendin was 4 jaar ouder dan hem. Ik kon goed met haar opschietten en Aluino wou het contact weer opbouwen.

Twee jaar verder had ik goede herinneringen met Aluino. Elk jaar samen naar Pink pop, samen naar een café noem het maar op. We waren maatjes, ondanks het leeftijdsverschil. Aluino's vriendin had hier geen problemen mee, integendeel. Een week ging ik opstap met haar en lette Aluino op hun kind, en de andere week andersom. Wel deed ik veel meer met Aluino. (Concerten, museum's bezoeken, naar de film gaan etc.)

Toen mijn vriend en ik een relatie begonnen had ik hem nogmaals verteld dat mijn beste vriend Aluino was en ik nooit tussen hem en Aluino zou kunnen kiezen, dat we nooit seks hadden gehad. En ookal hadden we seks gehad, dan had geen van ons ooit een vonk gevoeld.

Na een 4-jarige relatie, heeft mijn vriend er TOCH genoeg van. Hij vind het niet fijn dat ik één keer in de twee weken met Aluino ga stappen. Of dat ik en Aluino samen what's appen. Terwijl het een groepsgesprek is met Aluino en zijn vriendin.

Ik vind het een beetje aanstellerig gedrag, maar m'n vriend zegt toch dat hij bang is dat ik gevoelens krijg voor mijn "broer" en vraag me alsnog om te kiezen.

Het is of mijn vriend, of mijn beste vriend.

Ik vind dit nogal moeilijk, helemaal omdat ik de reden waarom nog al on-realistisch vind, ik heb het al een paar keer met hem besproken maar hij is niet omtepraten.

Iemand misschien advies?Heb je nou wel of geen sex gehad met Ajuino?
Waarom heb je je vriend gewaarschuwd voor Aluinu als het puur vriendschappelijk is?
quote:Anthonius schreef op 07 november 2012 @ 14:31:

[...]

Heb je nou wel of geen sex gehad met Ajuino?Geen ;)
quote:fientje111 schreef op 07 november 2012 @ 14:31:

Waarom heb je je vriend gewaarschuwd voor Aluinu als het puur vriendschappelijk is?

Niet iedere man kan het hebben als je beste vriend van een ander geslacht is.

Dit kan wrijving veroorzaken en dat wou ik voorkomen.
quote:Ster_ schreef op 07 november 2012 @ 14:29:

Het klinkt bijna alsof je vriend jaloers is op die Aluino. Als mijn vriend zich zo zou gedragen als mijn vrienden over de vloer komen, nogmaals zonder duidelijke reden of na een bepaald voorval, zou ik dat hem niet in dank afnemen. Wat onbeleefd van hem.

Erg, maar hij doet het dus alleen maar bij hun gezin. Als mijn vriendinnen gewoon gezellig eens een avondje langskomen met hun vrienden is er niks aan de hand.

Hij gebruikt de smoes "Ik heb niks met hun gemeen." Terwijl mijn vriendinnen hetzelfde zijn als Aluino, alleen vrouwelijk.
Je vriend heeft een probleem, niet jij. Hij maakt het nu jouw probleem.

Hij wil hem zelf niet goed leren kennen (gaat tijdens zijn bezoek altijd weg, doet geen moeite, zelfs niet om jou tegemoet te komen en te zien hoe jullie met elkaar omgaan) en eist nu van jou dat je kiest? Dan houdt hij niet genoeg van je en vertrouwt je niet voldoende. Lijken me dealbreakers.

En zoals hij het nu speelt, ben jij de zwarte piet als het uitgaat, 'want dan heb je dat blijkbaar zo gewild en vond je je vriend niet belangrijk genoeg' en is hij zielig.

Nou, niet dus. Als hij jou na 4(!) jaar nog niet vertrouwt, zou ik sowieso ernstig aan m'n relatie twijfelen.

Wat een zak hooi.
quote:himalaya schreef op 07 november 2012 @ 14:21:

Krijg je per keer dat je zijn naam noemt betaald ofzo?
Weet je wat mij opvalt?

Dat je die Ajuino wel 20! keer bij naam noemt en je partner degradeert tot niks meer dan een titel "je vriend" ....

Tja, je bent wel vol van die man zeg, snap wel waarom je partner vraagtekens zeg bij jullie uitstapjes etc. en zich buitengesloten voelt.
En dan open je een topic, en je denkt, god, laat ik in verband met herkenbaarheid een andere naam verzinnen en dan kom je met:

*tromgeroffel*............... ALUINO!

Succes trouwens, ik heb geen toevoegingen op voorgaande reacties.
quote:elena78 schreef op 07 november 2012 @ 15:04:

Weet je wat mij opvalt?

Dat je die Ajuino wel 20! keer bij naam noemt en je partner degradeert tot niks meer dan een titel "je vriend" ....

Tja, je bent wel vol van die man zeg, snap wel waarom je partner vraagtekens zeg bij jullie uitstapjes etc. en zich buitengesloten voelt.

Excuseert u mij dat ik mijn vriend's naam niet heb vermeld.

Ik vond het wat makkelijk ipv. A. M & M. Bijvoorbeeld.

En hoe weet jij dat? Hier bij deze, Marlies gaat nooit mee naar Musea omdat het haar niet veel interesseert, en Marlon oftewel mijn vriend. Heb ik al 100 keer gevraagt om meetegaan naar een concert, om mee wat te gaan drinken etc.

Dat wilt hij niet.

Sorry hoor maar moet ik mijn vriend dan daadwerkelijk gaan dwingen om mee te gaan?

Hij is absoluut niet buitengesloten.
quote:Confiture schreef op 07 november 2012 @ 15:15:

En dan open je een topic, en je denkt, god, laat ik in verband met herkenbaarheid een andere naam verzinnen en dan kom je met:

*tromgeroffel*............... ALUINO!

Succes trouwens, ik heb geen toevoegingen op voorgaande reacties.Aluino is zijn echte naam, Spaanse naam.
Je mist het punt wat Elena denk ik wil maken.

Je hebt het alleen maar over die spaanse knakker, noemt zijn naam 20x en je hebt het helemaal niet over je vriend. Behalve dan dat hij moeilijk doet.

Als jij in het dagelijks leven netvzo veel over Aluino lult en zijn naam 20x per avond noemt zou ik er als vriend ook rap klar mee zijn.
Huts!
Tjonge TO, wat reageer je gelijk overspannen zeg!

Het viel me op dat je A wel 20 keer bij naam noemt en M tot titel degradeert...that's all.

Reageer je altijd zo aanvallend als iemand (bijvoorbeeld je partner?) iets opvalt aan je contact met vriend A?

Mijn ervaring; in man-vrouw vriendschappen speelt altijd seksuele spanning mee.
Ik vind het zo grappig dat er hier zo fijn en ruimdenkend gereageerd wordt door de dames...

Want ja een vriendschap met iemand van het andere geslacht moet toch kunnen?

Terwijl ik hoe vaak weet ik wel niet hier topics heb gelezen over vrouwen die het niet fijn vinden dat hun man een vrouw als vriend hebben en dat het echt 100% niet kan een puur platonische vriendschap enz enz enz

Anyhoe, hee TO hoe kan het dat hij wel zo een last heeft bij hem en niet bij je andere vrienden? Hoe vaak zie je deze man dan? Ik heb namelijk een beetje het gevoel dat het Aluino voor en Aluino na is, dat je zelfs zit te Whatsappen op de bank met hem enz enz enz. Ik kan me best voorstellen dat hij dat beu is en ook wel wat aandacht van je zou willen! En omdat Aluino van het zelfde geslacht is als hij is roept dat jaloerse gevoelens bij hem op. Nu maak ik op uit je OP dat je vriend nogal huiselijk is. Is daar ook genoeg ruimte voor voor die behoefte? Ik bedoel zitten jullie ook wel eens samen lekker op de bank op een zaterdagavond, knus een film te kijken met een glas wijn, of ben je altijd de hort op zoek naar het volgende avontuur! (Ik chargeer ik weet, maar toch)

Waarom triggert deze man hem zo en waarom had je het gevoel van te voren hierover te moeten vertellen en niet over je andere vriendschappen en heb je met je huidige partner ook 100% momenten of heb je altijd een oog op je telefoon bijvoorbeeld...

Dit is wat mij op viel, ben benieuwd wat je hier van vindt!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 07 november 2012 @ 15:19:

Je mist het punt wat Elena denk ik wil maken.

Je hebt het alleen maar over die spaanse knakker, noemt zijn naam 20x en je hebt het helemaal niet over je vriend. Behalve dan dat hij moeilijk doet.

Als jij in het dagelijks leven netvzo veel over Aluino lult en zijn naam 20x per avond noemt zou ik er als vriend ook rap klar mee zijn.

Nou, nee, ik snap haar punt.

Maar ik heb het eigenlijk nooit over Aluino omdat ik weet dat het gevoelig bij Marlon ligt.

Ik ben twee maanden niet op stap geweest of iets dergelijks, totdat Marlies vroeg of ik samen met haar, Aluino & Marlon via een of andere site wou gaan uiteten.

Toen ik dat aan Marlon vroeg ontplofte hij.
Ben je verliefd op Aluino?

Ik herken het patroon bij vriendinnen, nog voor ze zelf door hebben, dat ze echt verliefd zijn, weet ik het. Gewoon omdat ze de naam van de jongen zo vaak noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven