wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2
maandag 5 november 2012 om 12:55
woensdag 7 november 2012 om 12:54
Ik ben al begonnen met koken ... er liggen in de koelkast sinds gisteren kippenpoten te marineren in citroen, olie, mosterd, salie peper en worchestershiresauce. Die schuif ik vanavond met o.a merguez in de oven. Verder staan er Le Puy linzen af te koelen voor een linzensalade met geroosterde paprika, geitenkaas, verse munt, olijfolie, citroensap en citroenrasp (net als de kip een recept van Nigella, maar uit verschillende boeken). En in de oven liggen nu wat aubergines te roosteren voor de baba ganoush, die we met verse pide eten. Vanavond heb ik het dus makkelijk, dan hoef ik alleen het vlees de oven in te schuiven en alles plus wat olijven, kerstomaatjes, pesto en 'knoflooksaus à la De Zoon' op tafel te zetten. En veel wijn te drinken
Ik kom zo trouwens wel lekker van mijn citroenen af- er gaan er 4 in
Ik kom zo trouwens wel lekker van mijn citroenen af- er gaan er 4 in
woensdag 7 november 2012 om 17:06
Nasi goreng met 2 soorten kipstukken (pittig en niet pittig) uit de braadzak/oven, gebakken eitjes, smoor sperzieboontjes, zoetzure komkommersalade en kroepoek, cassave kroepoek, sambal badjak, zelfgemaakte pindasaus en gebakken uitjes (die bruine krokante dingen van de Oosterse groothandel) op tafel. Toetje: zelfgemaakt yoghurtijs met bosvruchten (diepvries) en honing à la Jamie Oliver.
Alles wordt gemaakt door oudste en nichtje. Ik heb alleen vanochtend de kip gemarineerd in de zakken en net de pindasaus uit de diepvries gehaald en in de magnetron geschoven.
Alles wordt gemaakt door oudste en nichtje. Ik heb alleen vanochtend de kip gemarineerd in de zakken en net de pindasaus uit de diepvries gehaald en in de magnetron geschoven.
woensdag 7 november 2012 om 17:41
woensdag 7 november 2012 om 17:43
quote:yette schreef op 07 november 2012 @ 12:54:
Ik ben al begonnen met koken ... er liggen in de koelkast sinds gisteren kippenpoten te marineren in citroen, olie, mosterd, salie peper en worchestershiresauce. Die schuif ik vanavond met o.a merguez in de oven. Verder staan er Le Puy linzen af te koelen voor een linzensalade met geroosterde paprika, geitenkaas, verse munt, olijfolie, citroensap en citroenrasp (net als de kip een recept van Nigella, maar uit verschillende boeken). En in de oven liggen nu wat aubergines te roosteren voor de baba ganoush, die we met verse pide eten. Vanavond heb ik het dus makkelijk, dan hoef ik alleen het vlees de oven in te schuiven en alles plus wat olijven, kerstomaatjes, pesto en 'knoflooksaus à la De Zoon' op tafel te zetten. En veel wijn te drinken
Ik kom zo trouwens wel lekker van mijn citroenen af- er gaan er 4 in Klinkt heerlijk allemaal yette! Wat is knoflooksaus à La De Zoon?
Ik kom zo trouwens wel lekker van mijn citroenen af- er gaan er 4 in Klinkt heerlijk allemaal yette! Wat is knoflooksaus à La De Zoon?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
woensdag 7 november 2012 om 19:20
Dat is knoflooksaus gemaakt door mijn oudste, Bladora. Ik mag niet weten hoe of wat precies (komt prima uit, hoef ik het niet te doen) en het is telkens iets anders. Het is ooit ontstaan nav een fout begrepen receptje voor knoflooksaus op basis van slagroom en vers citroensap. Er hoort ongeklopte slagroom door, die stijf wordt door het zuur, maar De Zoon dacht destijds te moeten kloppen - en dat was een goed plan
De rest van het eten was trouwens ook heerlijk. Op het laatst ook extra paprika's en merguez bij de kip in de oven gedaan en nog wat reepjes pita en olijfolie en z'atar erbij gezet ivm aanschuivende puberjongens.
De rest van het eten was trouwens ook heerlijk. Op het laatst ook extra paprika's en merguez bij de kip in de oven gedaan en nog wat reepjes pita en olijfolie en z'atar erbij gezet ivm aanschuivende puberjongens.