Nu nog buiten schilderen?

08-11-2012 17:43 8 berichten
Even een spoedvraag aan de kenners. Mijn vriend heeft afgesproken dat de schilder morgen komt voor de dakbalken aan de buitenkant van ons huis. De beste man zou de hele zomer al komen, maar kwam maar niet opdagen .

Ik was er eerlijk gezegd al vanuit gegaan dat het nu veel te koud is om buiten te schilderen, maar volgens vriend heeft de schilder gezegd dat het wel kan. Wie weet hier meer van? Tot welke buitentemperatuur (morgen wordt het een graad of 10) kun je nog buiten schilderen (en wel zo dat de verf ook minimaal een jaar of 5 blijft zitten)?
Alle reacties Link kopieren
Kan nog prima hoor zolang het overdag niet vriest..
Er zijn ook winterschilders. Belangrijkste is dat het niet vriest en geen neerslag. Tien graden en droog s prima achilderweer.
Ons huis wordt nu ook nog geschilderd dus dat zal nog wel kunnen denk ik.
Ook hier wordt nog geschilderd, Het huis wordt in de grondverf gezet (in de juiste kleur dat kan). Het is speciale verf dat binnen 24 uur droogt. Aflakken ( de laatste laag) doet hij echter pas van het voorjaar, dan zijn we verzekerd van een mooi resultaat.
Ja dat kan nog wel. Ik zou alleen niet zo blij zijn met een schilder die de hele zomer niet komt opdagen en nu wel ineens...
Ja hoor, heb wel eens in november laten schilderen, is helemaal goed gekomen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Qua temperatuur maakt het niet uit. De beste periode om een huis te schilderen (buitenkant) is in het voorjaar, daarna de zomer op de minder warme dagen (en niet in de zon), daarna de herfst. Als het vriest dan kan het niet. Nadeel om het in de herfst te doen is dat het vaak waait, daardoor zand en stof en dergelijke op het schilderwerk. Verder is de luchtvochtigheid hoog en als het regent wordt het broddelwerk. Als het morgen regent of hard waait zou ik hem wegsturen. Dan komt hij in het voorjaar maar terug.

Zelf schilder ik altijd zelf en kan gelukkig bepalen wanneer. Als ik het zou laten doen, dan zou ik ondanks de korting, het nooit laten doen in de herfst.

I

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven