Lijf & Lijn alle pijlers

Weer SLANK in BIKINI

04-11-2012 08:15 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baal je ook van die paar kilo's te veel?

Ruim 2,5 jaar geleden heb ik via het forum een stok achter de deur gevonden om van mijn 'paar kilo's te veel' af te komen. En die zijn er heel goed af gebleven doordat ik een fijn leefritme en eetpatroon heb ontwikkeld. Maar door een lange reis ben ik uit dat ritme geraakt en zijn er weer een aantal kilo's aangekomen. Daar voel ik me niet prettig bij en probeer dan ook al enkele weken wat kwijt te raken, maar het lukt me niet in mijn eentje.

Wie zit in hetzelfde schuitje en wil graag vanaf nu beginnen met er wat aan te doen?

NaamLengteStart-gewichtGewicht nuStreef-gewichtNog te gaanTotaal afgevallen

Dotje841.6266,864,058,85,22,8

Aapje_ik1.6070,066,062,04,04,0

Lydia851.5559,961,049,012,00,0

Pisca1.8579,076,070,06,03,0
Ik ga naar de kapper, haar laten verven. Ultieme afleiding en kost lekker veel tijd haha!
Dotje84, ging goed gister alleen een handje ongezouten cashewnoten

Voor vandaag:

O: bruin bolletje met serranoham

T: banaan

L: kaasui broodje (niet goed maar traktatie op werk en te lekker haha...) En 1 volkoren boterham met rookvlees.

T: appel en cup a soup

D: gekookte aardappelen met spinazie en vissticks (ook niet echt gezond maar had ze nog liggen..)

Hoop dat ik het hiermee ga redden
nou dan hier mijn lijst voor vandaag

O: magere kwark met suikervrije volkoren cornflakes & cappucino

L: 2 bruine boterhamen met een omelet en komkommer

T: een paprika

T: 2 volkoren beschuitjes met kipfilet

D : broodje shoarma.

verder drink ik alleen water en thee.
Noten ongezouten zijn juist heel erg goed als tussendoortje.
klopt nienie, en dan vooral ongebrande amandelen.
Ik wil ook graag mee doen! Ik neem mezelf zovaak voor ermee te beginnen maar er is altijd wel een reden waarom t niet uitkomt zoals feestdagen, weekendje weg, verjaardagen. Ik wil vanaf nu gaan knallen! Ik sport 2 avonden in de week en probeer zoveel mogelijk goed en gezond te eten. Ik heb vooral een probleem met drinken! Ik drink echt veel te weinig op een dag en ik hou bijv niet zo van water.

Iemand tips? Bedankt!!
quote:spiks schreef op 08 november 2012 @ 22:48:

Ik wil ook graag mee doen! Ik neem mezelf zovaak voor ermee te beginnen maar er is altijd wel een reden waarom t niet uitkomt zoals feestdagen, weekendje weg, verjaardagen. Ik wil vanaf nu gaan knallen! Ik sport 2 avonden in de week en probeer zoveel mogelijk goed en gezond te eten. Ik heb vooral een probleem met drinken! Ik drink echt veel te weinig op een dag en ik hou bijv niet zo van water.

Iemand tips? Bedankt!!Hey ik hou ook niet zo van water. Maar spa rood met citroen werk voor mij wel goed. dus dat kan je proberen
@ Aapje, het is niet super veel. Had wel een enorme appel (heb hem voor twee geteld) en een vol bord avondeten. In totaal nog ongeveer 1400 kcal, dus wellicht een beetje mijn cal slecht verdeeld over de dag.

Datingland??? Vertel!

Nog gelukt om het bij twee wijntjes te houden?

@ Muis, goedzo!! Ik ben trots op je! Het lijkt me wel behoorlijk pittig met een (groot) gezin om af te vallen. Heb je je man en kinderen nog erbij betrokken om je te steunen?

Ik betrek mijn man er wel bij... want als hij gaat snoepen en snacken op de bank, kan ik de verleiding niet weestaan. Hij vindt mij ook mooier als ik slanker ben en vindt het niet erg om ook wat gezonder te eten, dus hij helpt me dan toch wel mee gelukkig.

@ Anna, goed gedaan van het handje noten! En het lijstje van gisteren viel ook nog redelijk mee.

Ik heb me gewogen vanochtend: 63,7 kg.. Dat is 0,2 kg. er vanaf. Minder dan ik hoopte, maar wel alvast weer een goed begin!!

Ik heb vanmiddag en vanavond toch nog veel op de agenda gekregen, dus het kan ook zijn dat ik morgen pas de tabel bijwerk. Maar iedereen die voor 12u zijn gewicht doorgeeft, red ik nog wel om in te voeren.

Ik ben benieuwd of die 5 dagen ook al bij jullie zoden aan de dijk heeft gezet.
Oh ja gewicht...nu 80.2, lengte 1.71 en streefgewicht is 70...

Plaats vanavond langer bericht want moet nu werken!

Succes vandaag!
Ik heb de tabel alvast even bijgewerkt tot zover ik het heb gelezen. Mocht ik je niet erbij hebben gezet en je wil wel meedoen, laat dan even wat weten.

En mochten er mensen instaan die toch afhaken na een enkel enthousiast bericht, zal ik die volgende week wel verwijderen.
Dotje, netjes dat je toch op 1400 kcal uitkomt! Inderdaad misschien wat scheef verdeeld haha. Maar ik hecht ook altijd wel veel waarde aan een normale goede avondmaaltijd.

Gisteren bij het feestje tot 3 wijntjes gekomen, maar wel mooi van het eten afgebleven!

Uiteindelijk;

Ontbijt; 2 bb ham- kaas + danoontje

Lunch; 2 bb ham- kaas

Tussendoor; banaan, cappuccino

Avondeten; andijviestamppot, magere spekjes, paar hapjes appel-kaneelvla

Tussendoor; 2 rode wijn, 1 rosé.

's Nachts: kom pompoensoep (haha oke, zeg maar niets :P)

Vandaag.

Ontbijt; cracker kaas, cracker smeerpaté

Lunch; bb kaas, bb honing, banaan

Tussendoor; 10 kruidnootjes, mandarijn

Avondeten; ik denk een kant- en klare maaltijdsaalade, lekker lui :P
Dankje!! Ik ga het zeker proberen citroen en spa.
Vanmiddag slinger ik de laptop even aan, voor nu even mijn stand van vanmorgen. Het was 72.6, ben nu bijna een week bezig en lichtelijk teleurgesteld. "Vroeger" vlogen de kilo's eraf zodra ik gezond ging eten, maar ik sport nu natuurlijk ook niet. En ik ben niet ontzettend streng, omdat ik het anders nooit lang volhoud.
Ik heb geen digitale weegschaal maar ik zit net niet op 70 kilo dus hou het maar even op 70,2.

Streefgewicht 65 kilo.
Start magere kwark met banaan en kiwi

Broodje ham

Sperziebonen met schnitzels of kip

Fruit tussendoor.

Morgen weer uit ten met werk. Kijken of ik de koolhydraten en het toetje kan laten staan en max 2 wijntjes.

Die sociale gelegenheden vind ik het lastigste, thuis gaat het allemaal wel.
Kan ik ook nog in de tabel?

Was druk afgelopen week, maar heb nu weer tijd om andere dingen te doen dan tentamens leren ;)

Fortisa

Lengte: 1.72

Startgewicht: 63.3

Gewicht nu: 62.7

Streefgewicht: 59

Nog te gaan: 3.7

Afgevallen: 0.6

Ik weet dat ik al een gezond gewicht heb, maar ik wil voor het echte mooie nog een paar kilo kwijt. Bovendien zit het vet nogal geconcentreerd, wat vervelend is met kleren kopen !
Hoi allemaal,

Mag ik ook met jullie mee schrijven ? Heb ooit ook eerder in een topic mee geschreven en was toen zo enthousiast daarover, was echt een stok achter de deur. En dat heb ik nu weer nodig, hoe vaak ik 's morgens niet denk vanaf nu wordt het anders..... Het lukt me niet ! Ik schrijf graag met jullie mee.

Weeg nu 82 kilo en wil graag terug naar 70 kilo, maar eerst maar weer eens onder de 80.
Welkom chipie!

Ik zie dat we hetzelfde doel hebben! Weeg 80 en wil naar 70a herken zeker wat je schrijft!

Tot nu toe gaat het goed vandaag:

O: broodje met rauwe ham

T: banaan

L: cup a soup tomaat met 2 boterhammen met rookvlees

T: appel

D: zuurkoolstampot met rookworst (niet te veel...)

T: handje ongezouten noten

Ga me best weer doen vanavond voor de tv niets te nemen haha ;)
Dotje, wil je mij uit de tabel halen?

Ik merk aan mezelf dat ik geen tijd heb om mee te schrijven, schiet er echt steeds bij in. En ik heb dan ook een beetje het gevoel dat ik "gecontroleerd" word, terwijl ik het op mijn eigen tempo en manier wil doen..

Ladies, succes allemaal en jullie kunnen het!!
hey allemaal,

hier mij lijstje voor vandaag

O : margere kwark met suikervrije cornflakes & koffie verkeerd

T: volkoren beschuitje met kipfilet& koffie verkeerd

L: 2 bruine boterhamen met kipfilet en komkommer

D: kip met gevulde courgette in tomaten saus.

later drankjes met vriendinnen maar ik hou het op Thee.

Ik heb besloten NOvember haha deze maand geen alcohol.
Netjes hoor allemaal, maar het weekend is begonnen en gaat dagboek nog goed zonder chips etc?
Dagboek is het dan, iPad hè
Voor de tabel:

ik ben 1.60, weeg 70 kilo en wil graag naar 64 kilo. Dan zit ik al een stuk beter in mijn vel!

Helaas gaat er de laatste tijd echt niets af,, blijf al een jaar rond de 70 hangen. Heel vervelend! Ik hoop dat dit topic me echt gaat helpen.

Lijstje van vandaag:

Ontbijt; cracker linera- pate, cracker kaas

Tussendoor; banaan

Lunch; bb kaas, bb honing (dik belegd allebei)

Tussendoor; mandarijn, danoontje

Avondeten; risotto met veel groenten en beetje geitenkaas

Tussendoor; danoontje

Verder 5 km hardgelopen.
Ik doe nog mee hoor. Afgelopen week tentamens, dus geen tijd om mee te schrijven(en aan gewicht te denken), maar doe vanaf vandaag weer mee(met schrijven). Nou ja eigenlijk vanaf morgen(met afvallen).

vroeg eerder om tips,maar jullie lijstjes bieden ook goede inspiratie. Omdat ik iets las over de richtlijnen van het voedingscentrum ben ik daar eens gaan kijken en ik eet al zeer gezond!! Dus dat houd ik aan, alleen wat kleinere porties. Ander voornemen is

- alleen nog maar alcohol op speciale gelegenheden(verjaardagen, uit eten, etc.). Uitdaging, want heb een bijbaan in de horeca en een (of twee of drie) drankje na werk is daar ten eerste normaal en ten tweede gratis..

- mezelf verbieden om net als nu 's avonds te eten(als gevolg van datzelfde werk dus, waar ik al om 4 uur eet, dus eenmaal thuis weer zin heb in iets wat voorhanden is, in dit geval twee toastjes met kaas, niet extreem ongezond natuurlijk, maar om 1 uur 's nachts niet heel slim...)

- geen chips/koekjes/toetjes meer kopen om met mijn vriend te eten als we avondje samen bankhangen. De realiteit is altijd dat hij 1 koekje/hapje neemt en de rest door mij opgegeten wordt.

- frisdranken inclusief vruchtensappen en koffie vervangen door thee zonder suiker. Ben ik al mee begonnen en is goed te doen in de winter!

Morgen ga ik weer serieus beginnen met sporten en gelukkig helpt dat ook qua eten. Want: een uur zweten en afzien om 500 calorieen te verbranden is wel de meest effectieve manier om die er weer aan te eten door middel van snacks
quote:nienie2 schreef op 09 november 2012 @ 11:24:

Start magere kwark met banaan en kiwi

Broodje ham

Sperziebonen met schnitzels of kip

Fruit tussendoor.

Morgen weer uit ten met werk. Kijken of ik de koolhydraten en het toetje kan laten staan en max 2 wijntjes.

Die sociale gelegenheden vind ik het lastigste, thuis gaat het allemaal wel.

Nienie, jij heb dus buiten fruit en avondeten maar 1 broodje en wat kwark gegeten? Ben je dat de hele afvalperiode van plan? Want ik kan me toch voorstellen dat je dan de hele dag kapot gaat van de honger?? Sport je ook hiernaast? Dit is niet aanvallend bedoeld, ieder zijn manier van afvallen en ik ben nog geen kilo kwijt , maar schrik er een beetje van.

Tip voor morgen met je etentje. Kiezen! Uit eten moet wel leuk zijn, maar kijk waar je het meest zin in hebt. Een lekker toetje? Drink verse jus en neem een hoofdgerecht met weinig vet. Lekker wijntjes drinken? Kies voor drankjes, maar een gezond hoofdgerecht en thee als 'toetje'. Een lekker, maar calorievol hoofdgerecht? Neem dat, maar geen toetje en beperk je tot een wijntje(of max 2) bij dat gerecht. Een toetje is eigenlijk vaak zonde. Het zit vaak boordevol suiker en vet en je hebt het binnen 5 minuten op. Een lekker hoofdgerecht kan je echt (lang) van genieten en heb je sowieso nodig.

Ik zou in elk geval niet voor water, salade en thee als nagerecht gaan. Het leven moet wel leuk blijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven