PIJN IN BIL - HELP !!!!!!
woensdag 4 maart 2009 om 21:33
Ben op zoek naar hopelijk inmiddels ex-lotgenoten. Zo'n 3/4 jaar geleden kreeg ik pijn in mijn rechterbil. Spierpijn dacht ik toen nog. Toen het erger werd en vaker voorkwam dacht ik aan ischias, zo ook mijn huisarts. Eerst pijnstiling, verschillende combi's en spierverslappers, toen een paar maanden onder behandeling bij de fysio geweest. Dit alles zonder enig resultaat. Sterker nog, het werd alleen maar erger. Foto gemaakt. Niks te zien. Naar de neuroloog. Die vond het (van de buitenkant nota bene) wel meevallen: terug naar de fysio. Ja daaag dacht ik, dus voor een 2nd opinion naar andere neuroloog. MRI laten maken. Kon na 5 (!) weken terecht voor de uitslag. Pijn was inmiddekls ondraaglijk en heb huisarts laten bellen met neuroloog die wist te vertellen dat er op de MRI geen afwijkingen te zien waren (dat had ik dus anders pas over 5 weken gehoord!!!!!!) . Nieuwe pijnstillers: morfine. Wat niet werkt en nog niks wijzer. Ik loop soms te janken van de pijn, heb echt ongelooflijk veel pijn, vandaag maar weer naar een nieuwe fysio geweest die had het over misschien wel een ontstoken botvlies of afgescheurde banden....jaja..misschien misschien zo lust ik er nog wel 10. Ik wil een onderzoek dat duidelijkheid geeft!!!! WIE HEEFT ER TIPS want ik ben bereid er zelf een mes in te steken!!!!!! Wie heeft fit ook gehad en hoe ben jij eraf gekomen? Aub geen Jomanda's en gebedsgenezers of bachbloesemgedoe: HELP!!!
donderdag 5 maart 2009 om 00:43
Misschien een slijmbeursontsteking in je heupgewricht?
Je hebt dan ook stekende pijn vanuit je bil (aan de kant waar de slijmbeurs ontstoken is)naar beneden richting enkel of voet, zo heb ik het ervaren. Lopen/ staan is zeer pijnlijk maar ook weer bij iedereen anders.
Ik heb destijds een corticosteroïde injectie gehad ( 2 keer met tussenpozen). Daarna was het over, in combinatie met Cesar therapie.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Je hebt dan ook stekende pijn vanuit je bil (aan de kant waar de slijmbeurs ontstoken is)naar beneden richting enkel of voet, zo heb ik het ervaren. Lopen/ staan is zeer pijnlijk maar ook weer bij iedereen anders.
Ik heb destijds een corticosteroïde injectie gehad ( 2 keer met tussenpozen). Daarna was het over, in combinatie met Cesar therapie.
Hopelijk heb je hier wat aan.
donderdag 5 maart 2009 om 00:47
Ohja ook eerst doodgegooid met ontstekingsremmers en zware pijnstillers, hielp gewoon niet.
Had uit omgeving gehoord dat zo'n injectie zooooon pijn zou doen, dan probeer je t eerst zo.
Maar op een gegeven moment wil je wel heel graag die spuit hebben, en echt, neem van mij aan, het stelt niks voor.
Tuurlijk voel je het wel maar dat je er vanaf bent is het dubbel en dwars waard!
Had uit omgeving gehoord dat zo'n injectie zooooon pijn zou doen, dan probeer je t eerst zo.
Maar op een gegeven moment wil je wel heel graag die spuit hebben, en echt, neem van mij aan, het stelt niks voor.
Tuurlijk voel je het wel maar dat je er vanaf bent is het dubbel en dwars waard!
donderdag 5 maart 2009 om 21:20
bedankt voor de tip - zal het in mn achterhoofd houden. Morgen eerst naar een manueel ortho-arts, ten zeerste aangeraden door een vriendin. Sta er zelf zeer sceptisch tegenover want ik wil weten wat er mis is en daar de behandeling op afstemmen en niet weer een beetje liggen pielen met "ik denk de stand van je wervels dit en dat en zus en zo". Heb ook al gehoord dat je nog zoveel foto's en scans kunt laten maken en dat dat nog geen 100% zekerheid geeft of alles wel recht staat. Kan me niet voorstellen, tenzij de ardioloog de beelden niet goed weet te interpreteren. Ik heb Dr House nodig !!!!
Corticosteroïden is toch hetzelfde als in prednison zit? Heb ik nl verschillende kuren van gehad afgelopen jaar, dus dan had dat ook moeten helpen? Maar goed, als het een kans van slagen heeft ga ik het melden.Kan nog wel wat pijn hebben!!
Corticosteroïden is toch hetzelfde als in prednison zit? Heb ik nl verschillende kuren van gehad afgelopen jaar, dus dan had dat ook moeten helpen? Maar goed, als het een kans van slagen heeft ga ik het melden.Kan nog wel wat pijn hebben!!
vrijdag 6 maart 2009 om 01:43
Klopt, corticosteroïden (prednison) maar dan in injectievorm dus direct in de ontsteking. Huisarts voelt waar het t pijnlijkst is en dan mikken op de goede plek...net als bij tennisarm en dergelijke...
Heb geen ervaring met de tabletten. Ben er 1 dag van thuisgebleven van het werk, kon haast niet lopen maar werd ook wel gezegd. Gelukkig geen last meer sindsdien.
Kan idd ook zijn dat je verkeerde houding hebt door ongeval of verschoven wervels, waardoor andere zenuwen/ spieren e.d. overbelast raken( heb ik ook en daardoor ontstond slijmbeurs ontsteking).
Heb geen ervaring met de tabletten. Ben er 1 dag van thuisgebleven van het werk, kon haast niet lopen maar werd ook wel gezegd. Gelukkig geen last meer sindsdien.
Kan idd ook zijn dat je verkeerde houding hebt door ongeval of verschoven wervels, waardoor andere zenuwen/ spieren e.d. overbelast raken( heb ik ook en daardoor ontstond slijmbeurs ontsteking).
zondag 8 maart 2009 om 22:02
Ben vrijdag bij de ortho-manuele arts geweest. Ik kom binnen en na wat ditjes en datjes ik mn shirt omhoog broek een beetje laten zakken en nog geen 2 seconden later zegt ie "ja ik zie het al". Mijn nakharen meteen overeind natuurlijk want dat geloof je toch niet. Ik vroeg -enigzins lollig- of hij róntgen-ogen had maar die joke viel geloof ik niet zo. Toen heeft hij op de onderzoeksbank eerst wat met mn benen liggen draaien en duwen en toen met een of andere puntige bijtel en hamer zo'n enorme klap onder in mn rug gegeven - ergens bij het heiligbeen-. Toen moest ik weer gaan zitten en hij zei "ja, nu staat t weer goed". Ik heb duidelijk mijn ongenoegen laten blijken, ten eerste dat ik eigenlijk niet geloof dat hij dat zo snel ziet, wat het is, en dat hij dat dan zomaar op zou kunnen lossen, terwijl er al 2 neurologen en 2 fysio;s naar gekeken hebben en er op de scans geen afwijkingen te zien zijn.
Volgens hem (hij schijnt chirurg geweest te zijn, een "echte" arts dus) kwam deze klacht heel vaak voor, vooral bij jonge vrouwen die veel onderuit gezakt zitten (dat klopt, behalve van dat jonge vrouw zijn, daar was ik volgens hem te oud voor, touché) en bij mensen die teveel zware tassen sjouwen aan 1 kant. De pijn kon nu eerst erger worden en zou dan moeten afnemen. Over 10 dagen moest ik terugkomen. Ik ga m dan eens vragen wat het nou precies was en wat ie precies gedaan heeft. HEt wa dus iets met een blokkade, heiligbeen, SI gewricht, blablabla. Ik had zoveel pijn dat ik het maar half gehoord heb. Heb ook enorm liggen vloeken toen hij er zo op los timmerde (hij had me wel gewaarschuwd hoor) en het is nu bont en blauw.
Als het geholpen blijkt te helpen volgt er nog een halleluja bericht.
Volgens hem (hij schijnt chirurg geweest te zijn, een "echte" arts dus) kwam deze klacht heel vaak voor, vooral bij jonge vrouwen die veel onderuit gezakt zitten (dat klopt, behalve van dat jonge vrouw zijn, daar was ik volgens hem te oud voor, touché) en bij mensen die teveel zware tassen sjouwen aan 1 kant. De pijn kon nu eerst erger worden en zou dan moeten afnemen. Over 10 dagen moest ik terugkomen. Ik ga m dan eens vragen wat het nou precies was en wat ie precies gedaan heeft. HEt wa dus iets met een blokkade, heiligbeen, SI gewricht, blablabla. Ik had zoveel pijn dat ik het maar half gehoord heb. Heb ook enorm liggen vloeken toen hij er zo op los timmerde (hij had me wel gewaarschuwd hoor) en het is nu bont en blauw.
Als het geholpen blijkt te helpen volgt er nog een halleluja bericht.
zondag 8 maart 2009 om 22:53
Hier ook herkenbaar.
De orthomanueel arts is voor mij ronduit heilig, al 14 jaar lang speelt hij het klaar in een of twee behandelingen die pijn rondom het SIgewricht/heiligbeen te verminderen. (gemiddeld ga ik 2 tot 4 keer per jaar om het recht te laten zetten maar als je pech hebt moet je vaker. Het klopt dat je het niet kunt zien op foto's. Wees zuinig op die man, het zijn inderdaad zeer goed opgeleide artsen maar er zijn er niet al te veel van in Nederland. Pijn wordt na de behandeling erger, maar als het goed is moet het afzakken. Pijnstiller mag best, niet vrijen de eerste week na de behandeling want dan schiet het terug in de oude houding. Misschien ben je de volgende keer wat beter in staat te luisteren naar wat hij heeft vastgesteld. Sterkte!
De orthomanueel arts is voor mij ronduit heilig, al 14 jaar lang speelt hij het klaar in een of twee behandelingen die pijn rondom het SIgewricht/heiligbeen te verminderen. (gemiddeld ga ik 2 tot 4 keer per jaar om het recht te laten zetten maar als je pech hebt moet je vaker. Het klopt dat je het niet kunt zien op foto's. Wees zuinig op die man, het zijn inderdaad zeer goed opgeleide artsen maar er zijn er niet al te veel van in Nederland. Pijn wordt na de behandeling erger, maar als het goed is moet het afzakken. Pijnstiller mag best, niet vrijen de eerste week na de behandeling want dan schiet het terug in de oude houding. Misschien ben je de volgende keer wat beter in staat te luisteren naar wat hij heeft vastgesteld. Sterkte!
zondag 15 maart 2009 om 23:28
Oh wat een herkenbaar verhaal !!! ik loop nu bijna 3 maanden te vergaan van de pijn,en daarbij 2x pw fysio, en op de foto's is slijtage in de onderste tussenwervels vastgesteld. de fysio vindt de vooruitgang te langzaam, de HA vindt dat ik teveel pijnstillers enz slik (paracetamol tramadol en diazepam) en doet zn best me nu binnen 2 weken door de MRI en bij de neuroloog te krijgen. Mijn HA gaat ervan uit dat ik baat zou kunnen hebben bij injecties in het pijnlijke gebied.......en dat je hoofdletters gebruikt is me helemaal duidelijk,die pitbull is nog zwakn uitgedrukt, mijn hele leven ligt stil niet werken, geen autorijden, nauwelijks een stukje kunnen lopen......dus ook ik sta open voor alles wat me van die pijn af kan helpen.....
misschien kun je eens zoeken op "hernia en injecties" en komt er iets je bekend voor....
ik ben ook eerst behandel voor een slijmbeursontsteking (injectie), daardoor zouden ndus al mn spieren zijn verkrampt inclusief de zenuw.....nu de fysio daar hard aan heeft gewerkt (aanvankelijk was aanraken van mn been al nauwelijks uit te houden) denkt hij toch dat er meer aan de hand is.......dus ik ben nog steeds op zoek naar de echte oorzaak.
kreeg vanmiddag van iemand een kaartje van Fysius, wat die precies doen is me nog niet duidelijk (hij had het over de rug oprekken ??) maar zover ben ik nog niet. Maar helaas herken ik veel in je verhaal......
misschien kun je eens zoeken op "hernia en injecties" en komt er iets je bekend voor....
ik ben ook eerst behandel voor een slijmbeursontsteking (injectie), daardoor zouden ndus al mn spieren zijn verkrampt inclusief de zenuw.....nu de fysio daar hard aan heeft gewerkt (aanvankelijk was aanraken van mn been al nauwelijks uit te houden) denkt hij toch dat er meer aan de hand is.......dus ik ben nog steeds op zoek naar de echte oorzaak.
kreeg vanmiddag van iemand een kaartje van Fysius, wat die precies doen is me nog niet duidelijk (hij had het over de rug oprekken ??) maar zover ben ik nog niet. Maar helaas herken ik veel in je verhaal......
vrijdag 10 juli 2009 om 15:35
Ik heb je verhaal gelezen..... Fraai.... ik kan het zelfde schrijven ongeveer, maar ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is....!
Na die mep van die "dokter" was het toen echt Haleluja... dan wil ik graag zijn adres.....!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik had zoveel pijn dat ik het maar half gehoord heb. Heb ook enorm liggen vloeken toen hij er zo op los timmerde (hij had me wel gewaarschuwd hoor) en het is nu bont en blauw.
Als het geholpen blijkt te helpen volgt er nog een halleluja bericht.[/quote]
Na die mep van die "dokter" was het toen echt Haleluja... dan wil ik graag zijn adres.....!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik had zoveel pijn dat ik het maar half gehoord heb. Heb ook enorm liggen vloeken toen hij er zo op los timmerde (hij had me wel gewaarschuwd hoor) en het is nu bont en blauw.
Als het geholpen blijkt te helpen volgt er nog een halleluja bericht.[/quote]
vrijdag 9 november 2012 om 00:03
Ik had ongeveer hetzelfde.... Maar dan dit jaar
Kon niet meer rennen en heb vaak met veel pijn op werk en in de auto gezeten. Zelfs een keertje 200km van huis waarbij ik been moest optillen voor koppeling want kon niet meer zelf bewegen van pijn.
Ben op vakantie geweest en daar onderuit gegaan.. Blauwe plek op m'n achterkant die net onder bikinibroekje paste, maar sindsdien ( ruim twee maanden geleden) geen last meer. Dus ik geloof weer in wondertjes!!
Kon niet meer rennen en heb vaak met veel pijn op werk en in de auto gezeten. Zelfs een keertje 200km van huis waarbij ik been moest optillen voor koppeling want kon niet meer zelf bewegen van pijn.
Ben op vakantie geweest en daar onderuit gegaan.. Blauwe plek op m'n achterkant die net onder bikinibroekje paste, maar sindsdien ( ruim twee maanden geleden) geen last meer. Dus ik geloof weer in wondertjes!!
vrijdag 9 november 2012 om 13:46